1. 26.
    0
    1) namütenahi tasavvurundan çıkarılan delil ile allah'ın varlığı isbat edilebilir
    düşününce anlıyorum ki, ben noksan bir varlığım.
    çünkü biliyorum ki ben şüphe ederim. şüphe etmekse, hakikati bilmemekten
    doğan bir noksanlığın doğal sonucudur. buna rağmen, bende bir 'namütenahi'
    (sonsuzluk) ve «mutlak kemâl» fikri ve bunu tasavvur ediş var. i̇şte bu
    namütenahi tasavvuru, benim noksan ve mütenâhî (sonu olan) bir varlık
    olduğumu bana öğretiyor. bu fikir bana nereden geldi?
    şüphe yok ki, noksan ve sonu olan bir varlık olarak bu fikrin kaynağı ben
    değilim. çünkü; noksan ve sonu olan bir varlık, kâmil ve sonsuz bir varlık
    fikrinin masdarı ve kaynağı olamaz. o halde her eser ve malûl gibi bu fikrin
    de bir illeti, bir sebebi olması tabiîdir.
    bu sebep (illet), ben olamıyacağım gibi, dış âlemde görülen herhangi bir
    varlık da olamaz. çünkü, onlar da benim gibi mütenâhî (sonlu) ve noksan...
    mütenâhî ve noksan olan bir varlığın eseri namütenahi (sonsuz) olamaz. o
    halde, bana, bu namütenahi fikrini telkin eden ve tasavvur ettiğim kemâl
    sıfatlarına sahip namütenahi bîr varlık var. o da, bütün kemâllerin ve
    sonsuzluğun sahibi olan allah'dır.
    2)
    şu anda ben, noksan bir varlık olduğumu biliyorum. noksan olmama rağmen
    zihnimde kâmil bir varlık fikri var.
    düşünüyorum, benim varlığımın sebebi (illeti) nedir?
    nefsimi, kendi vücûdumun illeti ve mucidi olarak tasavvur etmeme imkân
    göremiyorum. çünkü bende, kendimi yaratma kudreti olsaydı, şüphe yok ki
    kendimi böyle noksan olarak değil, bütün kemâl sıfatlariyle muttasıf olarak
    yaratırdım. evet bende bu kudrel olsaydı, bütün kemâlâtı kendime vereceğim
    muhakkaktı. zira var olmağa kaadir olan kudret, kemâlâtı da kendine vermeğe
    kaadirdir. fakat ben buna kaadir değilim. o halde ben, vücûdumun mucidi
    değilim.
    kâinattaki diğer varlıklar da aynı sebeple, benim ve kendi varlıklarının
    mucidi olamazlar. çünkü onlar, nefislerinin yaratıcısı olsalardı,
    kendilerini bütün kemâlâtla muttasıf olarak yaratırlardı. o halde, mutlak
    kemâl sahibi olmayan bütün varlıklar benim mucidim olamazlar. annem, babam
    ise, bedenimin vücûda gelişme bir vesileden başka birşey değildirler.
    öyle ise, beni yaratan kudret, ancak, mutlak kemâl sahibi bir varlıktır.
    bu varlık da, en az bende olanların mevcut olması şarttır. zira mâlûlda olan
    her kemâlin, onun illetinde de bulunması zarurîdir. o halde beni yaratan o
    kâmil varlık da, en az benim gibi mevcuttur. i̇şte o mevcut, mutlak kemâl
    sahibi olan birisi. Allah
    Tümünü Göster
    ···
  2. 27.
    0
    @22 kuranı google translateden çevirmiş beyler
    ···
  3. 28.
    0
    azuhdfjsnfjasf
    ···
  4. 29.
    0
    http://inci.ca/u3fka72o9y
    http://inci.ca/uy75sr1_ji
    http://inci.ca/u6hl1afzee
    http://25.media.tumblr.co...8a8jdbyB1rabbk1o1_500.jpg

    http://inci.ca/u9z7h5krr2
    panpa stoya

    hastasıymmışşın al sana benden kıyak amk hayrını gör : )

    (bkz: stoya nın hastasıyım amerikanın pastası) başlıgımız panpa bir reserve al : )edit: istek üzerine yeni capsler

    http://inci.ca/ubariev3zf
    http://inci.ca/u_vpez44bc
    http://24.media.tumblr.co ... qma1l5dq1qb89v4o1_500.jpg
    http://inci.ca/ueggd1h3da
    ···