1. 51.
    +1
    @42 mezhep olayına girmeyi sevmem panpa ama bişey diyeyim mi aleviyim diye demiyorum ama gerçekten çok mert ve sözüne sadık oluyorlar içlerinde de Allah korkusu birçoğundan fazla en değer verdiğin şeyi emanet et arkana bakma
    ···
  2. 52.
    0
    @44 peki iran la türkiye bir mi ?
    ···
  3. 53.
    +1
    alevilik zaten peygamberin zamanında var olduğuna inanılan bir durumdur şaşırdın dimi
    peygamber hayattayken ammar selman mikdat gibilere şia'tül ali ( alinin yakınındakiler ali tarafındakiler) denmiştir
    peygamberin vefatıyla beraber nübüvvet makamı son bulduğunda hilafet makdıbına peygamberin cenazesi defn edilmemişken ömer in desteği ile halife seçilen ebu bekr in hilafetini ali böyle bişey olmaz peygamberin cenazesi daha dururken oldu bitti ile iş yapılmaz diyerek reddetmiştir. bunun üzerine rivayet odur ki ömer adamları ile fatıma ve alinin evini ateşe verir ve bu esnada fatıma darp edilir karnındaki oğlu-adı sonradan konumuştur- muhsin düşer. ali hilafetin hakkı olduğunu gadir hum da peygamberin kendisini işaret etmesi ve müslümanlardan söz alması ile belirtmiştir.
    alevilikte velayet makamı vardır bunu şöyle anlatmak lazım. peygamberin ölümü ile biten nübüvvet sürecinin ardından insanlar gene peygamberin saf soyundan gelen ve onun terbiyesini alarak yetişen yakın ailesi yani ehli beyti vasıtasıyla velayet sürdürülür. osmanın şehadetinden sonra aliye hilafet zorla verilmiş ali de bunu kabul etmek zorunda kalmıştır. ali bu durumu ve yaşadıklarını verdiği bir hutbeyle belirttiği rivayet olunur buna şıkşıkiyye hutbesi denir
    işte o hutbe gerçek bir
    andolsun allah'a ki filan(ebubekir), onu bir gömlek gibi giyindi; oysa daha iyi bilirdi o, ben hilafete nispetle değirmen taşının mili gibiydim; hilafet benim çevremde dönerdi, sel benden akardı; hiç bir kuş, uçtuğum yere uçamazdı,. hilafetle arama bir perde çektim; onu koltuğumdan silkip attım. düşündüm; kesilmiş elimle hamle mi edeyim; yoksa bu kapkaranlık körlüğe sabır mı edeyim? hem de öylesine bir körlük ki ihtiyarları tamamıyla yıpratır; çocuğu kocaltır; inanan da rabbine ulaşıncaya dek bu zulmette zahmet çeker.

    gördüm ki sabretmek daha doğru; sabrettim; ettim ama gözümde tiken vardı, boğazımda kemik vardı; mirasımın yağmalandığını görüyordum. birincisi, ona falan(ömer) verip gitti. (sonra a’şa’nın şu beytini okudular:)

    “bugün deveye binmişim; yolculuk zahmetine düşmüşüm;
    cabir’in kardeşi hayvanla bulunduğum günle bu günüm kıyaslanır mı hiç?”

    ne de şaşılacak şey ki yaşarken halkın kendisini bırakmasını teklif ederdi; ölümünden sonra yerine öbürünün geçmesini sağladı. bu iki kişi hilafeti, devenin iki memesi gibi aralarında paylaştılar. o, hilafeti, düz ve düzgün olmayan çorak bir yere attı; sözü sertti, insanı yaralardı; onunla buluşup görüşen incitirdi. meselelerde şüphesi çoktu; özür getirmesinin sayısı yoktu. onunla konuşan, arkadaşlık eden, serkeş bir deveye binmişe benzerdi; burnuna geçen yularını çekse burnu yırtılır, yaralanırdı; bıraksa üstündekini helak olma çukuruna zütürür, atardı. allah’ın bakaasına andolsun, halk, onun zamanında ne edeceğini şaşırdı; yoldan çıktı; renkten renge boyandı; oradan oraya yedi durdu. uzun bir zaman, çetin mihnetlere düştüm; sabrettim; derken o da yoluna düzüldü; halifeliği bir topluluğa bıraktı ki ben de bunlardan biriyim sanıldı.

    allahım sana sığınırım; ne de danışma topluluğuydu bu. onlardan benim hakkımda, birincisiyle ne vakit bir şüpheye düşen oldu ki bu çeşit kişilere katıldım ben? fakat incerlerken onlarla indim; uçarlarken onlarla uçtum; inişte, yokuşta onlarla bile oldum. içlerinden biri, hasedinden gerçekten saptı; öbürü damadı olduğundan ona uydu, benden yüz çevirdi; öbürleri de öyle işler ettiler ki anmak bile çirkin. (1)

    derken kavmin üçüncüsü kalktı; hem de bir halde ki iki yanı da yelle dolmuştu; işi gücü, yediğini çıkaracak yerle yiyeceği yer arasında gidip gelmekti. onunla beraber babasının oğulları da işe giriştiler; allah malını ilk baharda devenin otları, çayırı- çimeni yeyip sömürmesi gibi yediler, sömürdüler. sonunda onun da ipi çözüldü; hareketi tezce yaralanıp öldürülmesine sebep oldu, karnının dolgunluğu onu bu hale getirdi; işini tamamladı gitti. (2)

    derken, halkın benim etrafıma, sırtlanın boynundaki kıllar gibi üşüşmesi kadar beni ezen birşey olmadı; her yandan, birbiri ardınca çevreme üşüştüler; bir derecede ki kalabalıktan hasan'la hüseyin ayaklar altında kalacaktı neredeyse. koyunların ağıla üşüşmesi gibi çevreme toplandılar; bu hengamede elbisem bile yırtılmıştı.

    ama işi elime aldıktan sonra bir bölük biyatten döndü; ahdini bozdu. öbür bölük ok yaydan fırlar gibi fırladı, inancından vazgeçti; öbürleri de itaatten çıktı; sanki onlar, her türlü noksan sıfatlardan münezzeh allah'ın "işte ahiret yurdu; biz onu yeryüzünde yücelik ve bozgunculuk dilemeyenlere veririz. ve sonuç. çekinenlerindir. " buyurduğunu duymamışlardı. (xxviii, kasas, 83) evet, andolsun allah'a, elbette duydular da, ezberlediler de, fakat dünya, gözlerine bezenmiş bir şekilde göründü, onun bezentisi onlara hoş geldi.

    ama şunu da bilin ki andolsun tohumuı yaratana, insanı yaratana, bu topluluk, biyat için toplanmasydı, allah'ın zalimin doyup zulmetmemesi, mazlumun aç kalmaması hakkında bilginlerden aldığı ahd-ü peyman olmasaydı, hilafet devesinin yularını sırtına atardım; ümmetin sonuncusunu , ilkinin kasesiyle suvarır giderdim. siz de anlamışsınızdır ki şu dünyanızın değeri, bir dişi keçinin aksırığından da değersizdir bence.

    (demişlerdir ki; hutbelerinde söz, buraya gelince, ırak ili halkından biri kalktı, hazrte bir kağıt sundu. hazret kağıdı okumaya daldılar. okuyup bitince ibni abbas, ey müminler emiri dedi, sözüne bıraktığın yerden başlasan; emir'ül müminin aleyhisselam buyurdular ki:)

    heyhat ey abbas oğlu, bu, erkek devenin esridiği zaman ağzına gelen köpüktü; geldi, gene geriye gitti.
    Tümünü Göster
    ···
  4. 54.
    0
    @44 hayvan gibi dincilik ne la onlar şaşırmış suna emin ol kardeşim islam dini en güzel yaşıyan ve yaşatan millet türklerdir.
    iran falan geçsin o isleri baskıcı rejimle bu işler olmuyor halkı irandan buralara geldimi zütü başı dağıtıyor görüntüyle olmaz bu işler insanın içiyle olur
    ···
  5. 55.
    +1
    osmanın katlinde sorumlu tuttukları aliye önce aişe savaş açtı. cemel vakası adı verilen bu savaşta 50.000 müslüman şehit oldu. ardın dan muaviye amr ibnül as ile beraber aliye savaş açtı. sıffin de muaviye ve ali taraftarları burda savaştılar. savaşı kaybeden amr kuran yapraklarını mızraklara geçirtip ali taraftarlarına barışı zorlattı. neyse bu savaş sonunda başka bir grup çıktı adi hariciler. bunlar dan ibni mülcem alinin alnından vurarak onu şehit etti.( kızılbaşlık burdan gelir)
    devamı geliyor
    ···
  6. 56.
    0
    alinin şehadetinden sonnra muaviye ali, soyuna hutbelerde hakaretler okuttu. hasanın hilafeti 6 ay kadar sürdü sürmedi hasan müslümanların kendisine sırt çevirip muaviyenin yaptıklarını görmemezden gelmesi üzerine hilafeti alın sizin olsun diye iade etti
    ···
  7. 57.
    0
    @47 kesınlıkle katılıyorum sana panpa
    ···
  8. 58.
    0
    alevilerin çogu ehli beyt dir. ehli beyt başımızın üstünde yeri var ama peygamberin şöyle bi hadisi var:yahudiler 71 hrıstiyanlar 72 fırkaya ayrıldı benim ümmetimde 73 fırkaya ayrılacak bunların tamamı cehennemliktir biri hariç, sahabeler kim oldugunu sorunca peygamberimiz benim ve sahabem gibi yaşayanlar. yani ehli sünnet. ehli sünnet dışının işi yaş
    ···
  9. 59.
    0
    @49 copy-past yeri değil bura gibik.. herkes kendi düşüncesini yazıyor.. biliyorsan bişeyler konuş
    ···
  10. 60.
    +1
    bu arada hasan muaviye nin oyunu ile hizmetçisi tarafından suyuna atılan zehr ile zehirlenerek şehit oldu. yerine geçen hüseyini emevi zulmundeki kufe halkı yardıma çağırdı. bhuseyin bunun üzerine yola çıktı. muaviyenin oğlu yezid bugün kerbela denilen yerde huseynin ailesini 3 gün susuz bırakıp sonra huseyn dahil erkekleri şehit etti çocuk ve kadınları esir etti. muharreem 10 da aşure için yenilen tatlının sebebi sanırım huseynin şehadetine sevinmek olsa gerek
    devamı geliyor
    ···
  11. 61.
    0
    @54 ağır malsın hutbeyi sadece copy paste yaptım andaval yazılanlar benim yazdıklarım koca hutbeyi mi yazacam hafızamdan
    ···
  12. 62.
    0
    alevi dedelerinin anlattıklarına göre ve bazı hadislerde... hz.ali'nin zülfikar isimli kılıcının ağırlığını 70 kg olduğu ve bu kılıcı vurduğu insanları öldürmediği aksine acı çekerek öldürdüğü... hz.ali'nin diz çöktüğü zaman 2 aslanın arasında bel bölgesine kadar görüldüğü..bu yüzden de allahın aslanı lakabını aldığı yazmaktadır..
    ···
  13. 63.
    +1
    neyse uzatmayım bunun üzerine ehli beyt soyu kendisini bu zulmden sonra epey geri çekti. sadece etrafındaki müslümanlara öğretileri ve gerçek dedikleri islamı öğrettiler. takiyye bu zamanda çıktı ve bu zulm karşısında yapılması caiz kılındı. bu silsile imamlar vasıtasıyla sürdü ancak bunlara rağmen bu imamlar da şehit edildi taa ki mehdi, ye kadar
    mehdi ye geldik
    ···
  14. 64.
    0
    @55 muarremin 10 unda neler oldu bi araştırsan;
    1- allah, hz. musa’ya aşure gününde bir mucize ihsan etmiş, denizi yararak firavun ile ordusunu sulara gömmüştür.

    2- hz. nuh, gemisini cudi dağı’nın üzerine aşure günü demirlemiştir.

    3- hz. yunus, balığın karnından aşure günü kurtulmuştur.

    4- hz. ádem’in tövbesi aşure günü kabul edilmiştir.

    5- hz. yusuf, kardeşlerinin atmış olduğu kuyudan aşure günü çıkartılmıştır.

    6- hz. isa o gün dünyaya gelmiş ve o gün semaya yükseltilmiştir.

    7- hz. davut’un tövbesi o gün kabul edilmiştir.

    8- hz. ibrahim’in oğlu hz. ismail o gün doğmuştur.

    9- hz. yakup’un, oğlu hz. yusuf’un hasretinden dolayı kapanan gözleri o gün görmeye başlamıştır.

    10- hz. eyyüb, hastalığından o gün şifaya kavuşmuştur.

    peygamberimizin vefatından sonra da torunu hz. hüseyin, 10 muharrem’de şehit edilmiştir. rahmetle anıyor

    Hz.nuh karaya çıktıktan sonra eldeki erzakları getirin demiş kimi mercimek kimi bugday, arpa,nohut... getirmiş ve hepsiyle aşure yapılmış
    ···
  15. 65.
    0
    incide böyle baslıklar gorunce sasırıyorum. @26 guldurdun baya git bi oku lan azıcık *
    ···
  16. 66.
    0
    tamam polemiğe gerek yok... sadece fikir paylaşalım.. gerçekten toplumumuz alevilik konusunda çok cahil.. burayı okuyan panpalar... hmm çok yanlış biliyormuşum desinler
    ···
  17. 67.
    0
    hepsi aynı takun laciverti işte amk
    ···
  18. 68.
    +1
    mehdi doğduğunda- şabanın 15 i- doğumu saklandı. 4 yaşında iken tanrının lutfu ile gaib olduğu bir mağarada olduğuna inanıldı. tanrı son imdıbını zalimlerin elinden alıp zulmun üzerine çökerteceği gün için beklediğine ve o gün geldiğinde mehdinin zuhr edeceğine inanılır.
    mehdi 12. imamdır alevilikte ve aleviliğin öğretisine göre yeryüzü bir imamdan yoksun kalamaz. o yüzden hilafet kalkar imamet kalkmaz. allah yeryüzünde mutlaka insanlara önder bir ehli beyt imamı bırakmıştır. ve bu aelvilikte gaib imam güneşin bulutların arkasında durduğu gibi duruyordur. o yüzden mehdi yaşadığına inanılan bir imamdır alev ilkte
    ···
  19. 69.
    0
    @55 sacmalama güzel kardeşim aşüre bu olaylardan çok daha öncede vardır.
    ···
  20. 70.
    +1
    @59 onların aşure gününde olmadığı dahası peygamberin hayatında aşure diye bir tatlı vs yapma olmadığı anma gerçekleşmediği belli.
    zamanın emevicileri bu günü halka unutturmak adına bu günü böyle anlamlı kılıp galeyanları önlemek için güzel kılıf bulmuşlar takdir ettim
    ···