-
1.
+3Elhamdülillah müslümanız ama kafamda bir kaç soru var bunları cevaplarsanız çok memnun olurum
1-Bütün olaylar sırayla meydana gelir Hz.Adem ile Hz.Havva(yanlış hatırlamıyorsam)'ın yaratılışı Dünya'ya gelmesi çocukları olması bunlar örnekti şimdi gelelim asıl meseleye Herşey sıraylaysa en baştaki olay nedir? Allah nerden başlamıştır?
2-Allah geleceği bilir ama (Nihat Hatipoğlu'nun anlatışına göre)Hz.Adem Dünya'ya indirilirken Hz.Adem cennetteki kapıdaki yazıyı görür Eşhedü enla ilahe illallah ve eşhedü enle muhafazid abdühu ve resulluhu yazısını görür ve bunu söyler Allah'ta sen muhafazid'i nerden tanıyorsun der şimdi Allah gelecği görüyor ama soruda soruyor bunu anlamadım lütfen cevaplayın
-
2.
+1Kafam yandı kardeş
-
3.
0Rez aga ben de çok karıştırırım bu sorulari hele de ilki varya hay amk
-
4.
+1Okumayin beyler yuruyen merdiven oldum
-
5.
032 farzı biliyomusun? Ona göre yanıt vercem.
-
6.
0o 2. söylediğin hadis midir?
-
-
1.
0Nihat hatipoğludan izliyordum bilmiyorum yani
-
-
1.
0Kesinlikle öyle bir şey olamaz Allah herşeyi bilir emin ol hatipoğlu da öyle bir şey söylemedi
-
1.
-
1.
-
7.
0Ahiri olmayanın evveli olur mu pampa?
-
8.
+3Bir gün ashabdan Abdullah bin Câbir (r.a.),
"Yâ Resûlallah, bana, Allah'ın her şeyden evvel yarattığı şey nedir, söyler misin?" dedi. Şu cevabı verdiler:
"Her şeyden evvel senin Peygamberinin nûrunu, kendi nurundan yarattı. Nur, Allah'ın kudreti ile dilediği gibi gezerdi. O zaman ne Levh-i Mahfuz ne kalem ne Cennet ne Cehennem, ne melek ne semâ ne arz, ne güneş, ne ay, ne insan ve ne de cin vardı."(Kastalanî, Mevahibü'l-Ledünniye:1/7) -
9.
+2 -3iki üç aya kalmaz sende anlayacaksın müslümanlığın doğru din olmadığını. Belki ilk evresindesindir doğruları düşünmenin bilemiyorum. Öyleysen olacakları anlatiyim. Bu soruları kendi kendine soracaksın. Ama cevap yok. Ne kuranda ne Hz. muhafazidte ne Nihat Hatipoğlunda. Sonra bunun aksine gibtir et diyip tekrar müslümanlığa sarılmaya çalışacaksın yanmak korkusuyla. En sonunda da anlayacaksın doğru din olmadığını.
Edit: hem Hz muhafazid diyorsun hem de inanmıyorsun nasıl olur? diyorsan başkalarının inançlarına saygım var. Ama onlar gibi yobaz değilim. -
-
1.
0insALLAH oyle degildir inanmak istemiyorum. Bir kac soru zoyle cevaarinibarayim
-
-
1.
0hz ademin çocuklarından başka insanlar yaratılmadıysa.. nasıl olurda çoğaldılar. ya kız kardeşleriyle ya da anneleriyle üremeleri gerekmez mi?
iki rahimliydi gibi cevapları kabul etmiyorum panpa bilesin.
Bir de ademle birlikte başka insanlarda yaratıldı dedi bazıları. o zaman ilk insan adem olmaz o da geçerli cevap değil -
2.
0bu arada sadece bu soru yüzünden vazgeçmedin müslümanlıktan onu da bilesin. yüzlerce soru var daha
-
3.
0Dur yazayin (BIRAZ ARASTIR BU ARADA) simdi ilk insan hz adem hz havva nin zamaninda butun cocuklar ikiz olarak dogardi ve iki tane ikiz cocuk olurdu bunlar caprazlama yaparlardi Tamammi bin
-
4.
0ikiz lerden biri erkek biri kizdir
-
5.
0böyle cevapları istemiyorum demiştim
diğerleri 3 -
1.
-
1.
-
10.
-1Kardes muhafazid vardi ve Cennet kapisindanda onun ismi yaziyodu Ama ALLAH ademe muhafazid hakkinda daha once bise solemedi anladinmi bin
-
-
1.
-1bro allah söyledi önceden demiyor zaten allah neden şaşırıyor herşeyi bildiğine göre onu soruyor. allah şaşırırmı lan
-
2.
0Kardes senin dedigin şu ; Ayni bi hocanin ogrencisine sinavda soru sormasi gibi
-
1.
-
11.
02. soru için şöyle bi cevap verilebilir , hz. Adem kapıdaki levhayı görür ve Allahtan Muhammet adına , hatırına tevbemi kabul buyur diye yalvarır. Allah Ademin ne cevap verceğini bildiği halde diğer insanların cevabı duyması için şöyle der;
Ey Adem! Sen benim habibim muhafazid’i nereden tanıyorsun? Sen onu (muhafazid’i) nereden biliyorsun? Ben onu henüz(beden olarak) yaratmamışken adını nereden bildin? Ben onu henüz (beden olarak) yaratmadım! ' buyurdu.
Hz.Adem(as) da şöyle cevap verdi ;
Ya Rabbi! Beni elinle(yani kudretinle) yaratmış ve bana ruhundan üflemiştin.Sen beni cennete yerleştirdiğin zaman, başımı kaldırdım.Arş'ta,Arş’ın sütunlarında,Arş-ı A'zam'da,Arş’ın üzerinde,Cennetin her yerinde,Cennetin kapısında Senin mübarek adının yanında O'nun(muhafazidin) isminin yazılı olduğunu,Lâ ilâhe illallah, muhafazidün Rasûlüllah' cümlesinin yazılı olduğunu görmüştüm.Bundan Anladım ki,Bildim ki sen, mahlukatın sana en sevgili olanından başkasını kendi isminin yanına koymazsın.Sen şerefli isminin yanına, ancak en çok sevdiğinin, en şerefli olanın ismini layık görürsün. ismi, Senin ism-i Şerifi’nin yanında anılan biri, Sen’in yanında en kıymetli olmalıdır.Bundan dolayı O’nu vesile ederek affımı istedim, dedi.
Bunun üzerine Allahu Teala(Yüce Allah),Cenab-ı Hakk buyurdu ki ;
Ey Adem.Evet, doğru söyledin,doğru söylüyorsun.Çünkü O bana insanların en sevgilisidir.O benim için mahlukatın en sevgilisidir.O benim habibimdir.O senin evlatlarından birisi olup,senin soyundan gelecek olan peygamberlerin sonuncusudur.Onun hürmetine dua ettiğin için seni affettim,Onun hürmetine duanı kabul edip senin affettim,O’nun hakkı için benden niyazda bulunmuş olman sebebiyle seni bağışladım.Benden O'nun hürmetine af diliyorsun.Bende O'nun hürmetine seni bağışladım.Seni O’nun hatırı için affettim.''
Bunun üzerine , Yüce Allah Hz. Adem'i affedip kurb-ı huzuruna kabul buyurdu ve şöyle buyurdu;
Eğer O’nu yaratmasaydım,(yani) muhafazid aleyhisselam olmasaydı seni de yaratmazdım. (3)
hak geçmesin kaynak : http://www.yazete.com/gen...e-kilarak-tevbe-etti/764/ -
12.
01-) Allah ezeli ( Başlangıçsızlık; başı, öncesi olmama ) ve ebedidir ( sonsuz ) .
Ayrıca zaman ve mekan kavramlarından münezzehtir .
2-) Bu da bir sebepdir kardeşim. Allah geleceği bilir ama biz kulları bilemeyiz. -
13.
01. En baştaki olay Allah (c.c)'ın dünyayı ve evreni yaratması tabi bundan önce en başta efendimizin Hz. muhafazid (s.a.v)'in ruhunun yaratılması var.
2.Allah geleceği görmüyor, biliyor ve edebiyatta "Tecahül-i Arif" denilen bilmezlikten gelme anldıbına gelen bir söz sanatı vardır Allah bu olayda böyle bir şey yapmış olabilir hatta Kur'an-ı Kerim'de de bazı ayetlerin sonu "... demedim mi?" Şeklinde biter yani bu da sorduğun sorunun cevabı olabilecek bir örnek. -
-
1.
0kuran apaçık değilmiydi yahu neden söz sanatına başvurulsun.
olmadı bu cevap
BUSTEDD -
2.
0kuran apaçık değildir. kapalı ve a.k ayetler olmak üzere ikiye ayrılır kapalı ayetleri müfessirler (tefsir alimleri) yorumlar
-
1.
-
14.
01. allah zamansızdır. hem geleceği hem geçmişi hem şimdiyi aynı anda yaşayabilir. kendinle kıyaslama o kadar aciz değil.
2. böyle çok soru cevap var. kuranda da bulabilirsin. islamın tarzı öle sanırım ne biliyim ak. o zaman allah ne yapcağımızı biliyosa bizi dünyaya niye gönderdi dimi -
15.
+1Kardeşim 2.sorunda hata var. Benim bildiğim kadarıyla Hz Adem yasak meyveyi yedikten sonra cennetten kovularak dünyaya yollanıyor. Ama tövbede etse affedilmiyor. En son cennette heryerde asılı olan Hz muhafazid'in ismini hatırlamıyor o yüzden söyle dua ediyor "Allahım Cennette heryerde adı asılı olan kişi hürmetine affet".
-
16.
+1Allah zamandan ve mekandan muaftır. ilk olay daha zaman diye bir kavram olmadan önce başlamışta olabilir sonra da bilemeyiz ama bilebileceğimiz en baştaki olay üflenen ruhlardır
Evet Allah geleceği geçmişi bilir çünkü zaten o kavramları kendisi yaratmıştır. Allah'ın ilmine bizim ne aklımız yeter ne bedenimiz yeter ondan dolayı bildiği halde neden sorduğunu bilemeyiz. Her ne kadar aynısı olmasada sana benzer bir örnek vereyim. Sen bir arkadaşının yaptığı kötü bir şeyi öğrendin ve yaptığına dair kesin eminsin ama yinede arkadaşına bu soruyu yöneltip doğrulamasını istersin ya, hah işte o da onun gibi bir şey. (Tamamen aynısı değil demiştik.) Allah ruhlarımızı üfledikten sonrada sormuştur onun gibi bir soru : "Sizin rabbiniz kimdir?" Peki koskoca Allah bu sorunun cevabını bilmediği için mi soruyor? Hayır. Zaten gerçek soru ve sözde soru cümleleri vardır. Gerçek soru cümleleri sorulduktan sonra bir yanıt bekler ama sözde soru cümleleri yanıt beklemez. "Ben onu nasıl düşünemedim?" gibi cümleler yani. Umarım anlamış, aydınlanmışsındır.