1. 93.
    0
    din genellikle dogmatik felsefe sorgulayıcı ters düştüğünü düşünüyorum sencede ters mi ?
    ···
  2. 92.
    0
    @85 tanrının kötü olduğu inanışında olan inanışlar da var aura-mazda mesela *

    ama islamiyetin , hristiyanlığın ve musevi'liğin tanrısı salt iyidir *
    ···
  3. 91.
    0
    yavaş yavaş pgibanalize doğru kayıyorsunuz farkında olmadan.

    hele yaklaşın yamacıma *
    ···
  4. 90.
    0
    @89 bir kardeşim , demokrasinin temel ilkesi eşitliktir çünkü *
    ···
  5. 89.
    0
    @87 harikulade , bunu bilmiyordum *

    @85 psyche kavramından ben de canlılığı anlıyorum ve formdan bağımsız bir ruhun mümkün olduğunu düşünmüyorum *

    ama semavi dinlerdeki ruh başka bir şey *
    ···
  6. 88.
    0
    @88 panpa okudum onları. Roman tarzında varmı?
    ···
  7. 87.
    0
    dağdaki çobanla senin oyun bir mi eğitimli kardeşim
    ···
  8. 86.
    +1
    @82 ahlakın soy kütüğü , iyinin ve kötünün ötesinde , deccal der antcrist

    @83 özür dilerim panpa
    ···
  9. 85.
    0
    aşk konusunda lacan'ı dinlemek lazım:

    aşk, birinin kendinde olmayanı başkasına -hem de o istememiş olmasına rağmen- vermeye çalışmasıdır.
    ···
  10. 84.
    0
    sence ruh var mı? yani bedenden ayrı olarak bir ruh kavramından bahsedebilir miyiz yoksa ruh demek canlılık mı? temel görüşleri kısmen biliyorum ama açıklamaktan çekinme 3 sayfa da yazsan okurum ben

    not: bir de cevaplayınca pm at da unutmayayım gözün sevem. vize çalışmasındayım mola verdim kafamın içi am günü yağ
    ···
  11. 83.
    0
    birde soru sorayım

    Tanrının kötü olma ihtimali var mı panpa?
    ···
  12. 82.
    0
    @81 aslında taban tabana zıt düşünceleri bence

    descartes bilen özneden haraket eder , bilgiyi şüpheyle sınar

    bir sofist için ise bilginin doğruluğu , uzlaşmaya bağlıdır

    en temel fark budur bana kalırsa:)
    ···
  13. 81.
    0
    @80 moruk o benim sorumdu. Sexbill'in(@78) sorusu başka. @68 e verdiğin cevabı beğenmemiş.
    ···
  14. 80.
    0
    nihilizm hakkında kitap öner panpa.

    karamozov kardeşler ve babalar ce oğullar deme bak.
    ···
  15. 79.
    0
    descartes ile sofistler arasındaki fark neydi panpacıım?
    ···
  16. 78.
    0
    @78 beğenmedi paşamız *

    abi , aşk konusunda elbette ki cinsel dürtüler ve ego temelli bir durumun yatmadığını inkar etmek imkansızdır ben kimseyi üzmemek için cevaplandırmadım
    ···
  17. 77.
    0
    @76 büyük ölçüde , hristiyan düşüncede bu şekilde ,tokat atana sen de yanağını çevirmelisin der

    müslüman düşüncesinde bu şekilde değil , tokat atana sen de atarsın

    ama bence adalet kavramı evrensel bir problem , kant'a kulak vermek lazım bu yüzden

    ayrıca bkz: kuçuradi adalet kavramı
    ···
  18. 76.
    0
    @72 amk soruma cevap mı şimdi bu?
    ···
  19. 75.
    0
    @74 bence aşk büyüsü bozulmaması gereken bir yalan *
    ···
  20. 74.
    0
    adalet dedigimiz sey kötülük yapana kötülük yapmak mıdır insanlık dedigimiz seyi gelistirmek icin bize tokat atana diger yanagimizi cevirmemiz dogru mudur
    ···