-
133.
-1Felsefi dusunce cok taktan bisey amk herseye onyargiyla yaklasmsk nedir sjshdb
-
132.
+1@132 maalesef tanımıyorum onu
@133 estağfurullah ben teşekkür ederim
@134 tabii anlatırım i kaynak da öneririm -
131.
0@129 öncelikle bilincin kaynağının beden olduğunu da düşünebilmek mümkün hal böyle olunca , bir beden olmaksızın bilinç de mümkün olmayacaktır. bu savın en önemli temsilcisi ise bilindiği üzere aristoteles'tir
felsefe tarihinin getirisi bir dualizm beden ve ruh / bilinç ve beden ayrımı , bunu en keskin ifade eden ise sokrates ve platon
nietzsche işte bu yüzdendir ki eleştirir bütün bir sokratik geleneği , şöyle der biz insanı , tekrar hayvanların içine yerleştirdik , en kurnaz hayvandır o!
eğer bu dualizmi kabul ediyorsak da seninle dostum , bence insan her ikisine de gereken değeri vermelidir . -
130.
0panpa varoluşculugu falan anlatsana bana biraz özelden
-
129.
0@128 teşekkür ettim panpa. Ara sıra karanlıkta kalmış, ham zihnim ışığa ihtiyaç duyarsa kapını çalarım *
-
128.
0@123 tek yanılgımız olduğundan şüpheliyim ancak onun bir yanılgı olduğundan eminim diyebilirim * pekiii şunu açıkla bakalım. zuhur etme kavrdıbını bilirsin. beyin üzerinden gidelim malum daha açıklanamadı. bu beynin açıklanamaması, parçaların birleşip daha karmaşık bir yapı oluşturduğunda (atom-hücre-beyin) ortaya çıkan yeni özelliklerin, artık o parçalar ile açıklanamamasından dolayı mı? yoksa bizim bu parçalardan bütünü açıklamayı beceremediğimizden dolayı mı? yani gerçekten parçalardan bütünün açıklanması imkansız olduğu için durum ontolojik zuhur etme mi, bizim bilgi ekgibliğimizden kaynaklandığı için epistemolojik zuhur etme mi *
- 127.
-
126.
0Bilinç eğer varlığının bilincinde olmaz ise beden ve bilinç birbirinden ayrıldından mütevellit beden var olmaya devam eder fakat bilinç yok olur. Eğer böyle olsa idi asıl varlık, diğer varlıkların varlığını algılamak olacaktır. Böyle olursa da beden kendini yönetebilen adeta bir "robot" şekline bürünürdü.Bu sebepten dolayı beden hâlâ aynı işlevleri yerine getirebiliyor ise bilincin var olma sebebi bulunmaz ki bu yüzden bilincin değeri yoktur.Ama eğer bilinç irade ise (ruh vb.) o zaman bilinç tek başına var olabilir.Bu sefer ise bedenin varoluşunun bir amacı bulunmaz. Eğer bilinçsiz beden var olabiliyor ise bilinç neden vardır? Ve eğer bedensiz bilinç var olabiliyor ise bedenin amacı nedir?
-
125.
0@127 ben en önce filozofların birincil kendi yazılarını okumanı öneririm dostum
platon'un diyaloglarıyla başlamanı öneriyorum bu yüzden
aristoteles in metafiziğini ikinci olarak öneriyorum
son olarak da bunları iyi bir felsefe tarihi kitabıyla desteklemeni öneririm *
@126 cisimin bir uzamda yer aldığını kim inkar edebilir ki ? -
124.
0@125 advance düzeyde felsefi bilgim yok malesef panpa. Pek çok görüşü kavrayamyorum. Yardımcı olacak kayanaklar önerebilir misin? Felsefeye tam olarak giriş yapmalıyım *
-
123.
0@19 yanlış cevap vermişsin bir cismin kesinlikle bir yeri yoktur. çünkü bir cisim bir yerde olamaz her yerde olabilir. bu bilimsel olarak da üstünde durulan bir şey
-
122.
0@124 kant büyük adamdır , kant a rağmen ve kantın yanında felsefe yapılır ama kant sız felsefe yapılamaz
ahlak metafiziğinin temellendirmesinde şöyle bir giriş var
dünyada ve dünyanın dışında iyi bir istemeden daha iyi bir ilke yoktur
bu tüm ahlakların özünde olan şey işte
o yüzden evrensel ahlak var... -
121.
0@118 bu soruyu sormanın vakti geldi hocut * Evrensel ahlak var mıdır? Kant büyük adam mıdır?
-
120.
0@122 zihin kavramı 18. yy da özellikle felsefenin özel ilgi alanı haline geldi descartes'ten başlayan süreçte
zihin , düşünceye nüfuz eden, var olanı var olduğu gibi bilmemizi sağlayan ve var olmak için de yine kendine mahkum olan bir şey
tek yanılgımız , zihnimizle her şeyi bilebilecek olduğumuz değil mi sence ? ben sana böyle sorayım * -
119.
0@113 semavi dinlerden olup yine bu canlılık kaynağı olan ruh-bedenden ayrı var olan ruh ayrımına düşenler var, ama tabi insan sayısı kadar mezhep olduğunu düşünüyorum, geçebiliriz fikrini merak etmiştim. ama zihni açıklama hakkındaki yorumunu unuttun sanırım, onu da alabilsem? *
-
118.
0@118 onu bilmiyorum dostum ya pgiboloji terimlerini ve derslerini oldum olası sevemedim
pasebo etkisi aslında , insanın olduğu her yerde var bana kalırsa ... -
117.
0reserverd
-
116.
0@116 belli dönemlerde , belli bir felsefe yapma tarzı benimseniyor evet ama yine de bu felsefenin arkasında belli , değişmeyen ilkeler olmadığı anldıbına gelmez
her değişim bir kalıcılığın garantisi değil midir ? -
115.
0Plasebo etkisi hakkında ne düşünüyorsun? Buna bağlı olarak William Peter Blatty'nin Exorcist'inde işlediği Anneliese Michel'in hikayesi dogmatik inancın ne kadar tehlikeli boyutlara ulaşabileceğini göstermiyor mu?
-
114.
0@114 ereksel dünya görüşüne göre öyle. ama bir de şunu düşünmeliyiz , ya amaçlılık sadece insan zihninde varsa , ve doğadaki olaylar arasındaki ardıllığı biz amaçsal olarak düşünüyorsak ? *
ama bu yine de tanrının gereksiz ve inkar edilmesi gereken bir şey olduğu anldıbına gelmemeli ...
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 14 12 2024
-
buda mematinin annesiydi iyi geceler
-
şaka maka 2000 2012 arasi dönem
-
hayırr hayırr hayırr
-
dondurmalar bu ambalajliyken hayay guzeldi
-
din karşıtı olmak çok kötü lan
-
yahudilik hristiyanlik sonra muslumanlik
-
memati nin dedesi bedeli parası vermediği için
-
engeli memati part 5
-
qutu denen arızalı
-
ulan burda eskiden hikaye yazılırdı be
-
engeli memati part 3
-
memati neden özelden gay oldum hem züttü
-
memati pm den bir daha yazarsan
-
zall uludağ sözlüğe naptın lan sen
-
memati bana neden özelden böyle bişey yazdın koç
-
sakal atmak ne demek
-
freiburg woflsburg maci
-
serkan inci bu kitabı millete kitledi lan
-
qutu hornetci çıktı
-
memati tansiyonun kac seyrediyor
-
adamın biri cinle anlaşma yapmış cin ona
-
21 yuzyilda her irk ve cinsiyet
-
haketmeyenler iyi yerde
-
keşke islamdan etkilenmeden
-
kayra olarak yeni projeler için
-
memati bak velet bende 16 yaşında oldum
-
bu sicarken klozetin içine mini kamera koycan
-
oğlumu bıraktığım zaman 4 yaşındaydı
-
scarlett johansson baya yahudi lan abd doğmasa
- / 2