-
51.
0am züt meme am züt meme
-
52.
0@38
soru iki : '' bu dünyada ve hatta bu dünyanın dışında , iyi bir isteme (good will)'nin dışında daha büyük bir iyi yoktur'' Ahlak metafiziğinin temellendirmesi , elbette ki vardır , öte yandan benci filozoflar da başkasına iyilik yapmanın insanı mutlu ettiğini düşünür.
soru dört: özellikle ibn haldun'ün sosyal felsefesi bugün de birçok sosyolojik konuda danışılan bir kaynaktır mukaddime öte yandan çağa ayak uyduramayan ilmi çalışmalar zaten silinip gider
3- özellikle platon ve aristoteles daimon kavrdıbını kulllanırım bunu açıklarken
soru bir: charles darwin'in türlerin kökeni kitabını bir incele ondan sonra tartışalım uyar mı ? -
53.
0diogenes in felsefenin açıklaması nedir? kinizm midir nedir
-
54.
0@43 knik demek zaten eski yunanca'da köpeksi köpeksi yaşam demek. sokrates ten beri ilerigelen , bu dünyada önemli olanın değer olduğunu , maddi varlığın sonlu ve zenginliğin de kalıcı olmadığını düşünür bu filozoflar hatta felsefe tarihinde bunlara yeni-platon'cular denir.
hayat hikayesi de buna paralel olarak komik ve ironiktir . diogenes , kalpazanlık yaptığından dolayı atina polis kentlerine sürülür ve orada felsefe öğrenir * -
55.
0bana göre çirkinin olmadigi yerde guzel, yorgunlugun olmadigi yerde dinçlik, acının olmadigi yerde tatlı, kötünun olmadigi yerde iyi diye bir sey de olmaz oyleyse her seyin her zaman iyi ve guzel oldugu cennet gercek midir?
edit: seviye cok yuksek am züt meme -
56.
0wittgenstein'ın eleştirisini sunabilir misin?
anahtar cümle:
1- biz filozoflar kelimeleri arkalarında büyülü ve gizemli ilintilerle anlamlar dünyasına bağlanan yapılar olarak düşünüyoruz. anlam için kendi içinize değil kelimenin kullanıldığı yere bakın. herşey açık ve nettir ve anlaşılabilir. suları bulandıran biz filozoflarız.
2- hukuki, matematiksel, etik, mantıksal, dini sorunlar vardır ama başlıbaşına bir felsefi sorun yoktur. felsefe, dili yanlış algılamanın yan ürünüdür.
-wittgenstein
not: fenomenoloji ile başlayan ya da içinde husserl geçen cevapların tamamı kolaycılık olarak kabul edilecek ve kafana sopa olarak inecektir.
süren başladı. -
57.
0Teflona hiçbirşey yapışmıyorsa teflonu tavaya nasıl yapıştırıyorlar
-
58.
0@45 bence bunu bir din alimine sormalısın , çünkü cennet vardır sorusunu sormadan önce
1 Allah var mıdır ?
2- yargı günü (kıyamet) var mıdır ?
gibi soruları yanıtlamak lazımdır ki bunlar bir akıl yürütmeyle , felsefi veya bilimsel bilgiyle çürütülebilecek ya da onanabilecek türden sorular değildir.
öte yandan filozofların tanrıları , ritüelleri olan i tapınılan tanrılar değildir . sistemin inşasında kullanılan fonksiyonel kavramlardır
bkz: descartes'in özneden dış dünyaya geçerken tanrıyı kullanması
bkz: aristoteles'in ilk hareketi başlatan , hareketsizi (tanrı)
bunlar bizim allah kavramımızla yakından uzaktan ilintisi olmayan bir tanrı düşüncesidir -
59.
0hayattaki amacımız nedir
-
60.
0Sonsuzluk kavrdıbını açıklayabilir misin?
-
61.
+1@46 Dil felsefesi tartışmaları platon'un kratylos'' diyoloğuyla başlar , yani ben böyle başlatıyorum bu tartışma da hermogenes ve platon adların ne olduğu üzerine tartışır
kısaca sokrates adın , karşıladığı nesnenin doğasına uygunluğunu vurgular
hermogenes ise insanlar arasındaki intersubjektif uzlaşmadan bahseder
wittgenstein ise bir ismin , karşıladığı görünün (fenomen demiyorum) sınanılabilirlik oranından bahsediyor bana kalırsa , işin özeti , önemli olan aynı görülere farklı adlar vermemek , farklı görülere de aynı adları vermemek *
2- soruyu , donanımsızlıktan yanıtlayamıyorum özür dilerim , felsefi problemler bana kalırsa , bir bütünün dile getirilişinin düşüncede özetidir -
62.
0@49 insan , değeri kendinde bir varlık yani bunu iki boyutlu düşünmek lazım : hem varoluşu nedeniyle , diğer varolanlara kıyasla daha değerli,
hem de bu değerin taşıyıcısı ve ortaya koyucusu olması ...
bu nedenle hayatta bir amaçlar çokluğu var ama yine de bütün amaçların toplamı : mutlu olmaktır * -
63.
0
-
64.
0ali şeriati hakkında fikirlerini yazarmısın panpa, merak ettim.
-
65.
0Sence insanin yasama amacı nedir veya ne olmalıdır? Bunu anarşist (pasif barışçıl anarşi; leo Tolstoy, h. David thoreau öncülerindendir) bir bakış açısı ile irdeleyebilir misin
-
66.
0@53 peki sence insanların tanrı yaratımına ihtiyaç duymalarının sebebi sonsuzluk algısı mıdır?
-
67.
0panpa sen bu işleri biliyon "lucy" filmini izle felsefi yönden coşmuş bi film titreyerek boşalırsın
edit : seviye çok yüksek am züt meme -
68.
0@57 izlemedim ama mutlaka izlerim teşekkür ettim
am züt meme am züt meme -
69.
0@56 tanrı ve inanç konusunda ben hep ssoren kierkegaard'ın yolunu benimserim
inanç bir sıçrayış ve pgibolojik bir temel üzerinden inşa ediliyor ve dönemim protestan kilisesine tamamiyle karşı çıkıyor
senin söylediğin gibi düşünen ateist perspektifler de mevcut ama ben dediğim gibi , inancı bilgiyle karıştırmamak gerektiğini düşünüyorum
eğer inanç bilgiyle karıştırılırsa günümüzdeki gibi terör olayları , karısını kesmeler falanlar filanlar oluyor sonra * -
70.
0@54 üzerinde hiç çalışmadım dostumm , seni yanıltmak istemem bu yüzden *
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 14 12 2024
-
gran torino seni öldüresiye dövüp
-
puornooooooooooooooo
-
şaka maka 2000 2012 arasi dönem
-
dondurmalar bu ambalajliyken hayay guzeldi
-
yahudilik hristiyanlik sonra muslumanlik
-
hikikomoriler
-
bir inci sözlük lobisi var
-
din karşıtı olmak çok kötü lan
-
osmanlı olarak heryerden kovulduğumuz gerçeğii
-
rahmetli lawarance bu sahneyle analım bu gece
-
cozeeee morarinnnyoo
-
empoliden yattik mechelenden kazandik
-
freiburg woflsburg maci
-
engeli memati part 3
-
zamanında macaristanda yaşıyordukk
-
memati pm den bir daha yazarsan
-
zall uludağ sözlüğe naptın lan sen
-
müslüm gürses abartılmış balon bir sestir
-
piyo adlı yazarın közdesucuk oldugu
-
balkan savaşları gereksizlikte top 10 girer
-
arabistan topraklari bizde kalsaydi
-
memati tansiyonun kac seyrediyor
-
trabzanlardan indiğimde
-
scarlett johansson baya yahudi lan abd doğmasa
-
ulan burda eskiden hikaye yazılırdı be
-
allah arapa petrol verdi türkede
-
memati bak velet bende 16 yaşında oldum
-
artık emin oldum inci sözlükte yapay zeka
-
ultravictimi ultra
- / 2