1. 86.
    +2
    var olmaya başlayan her şeyin kendisi dışında bir sebebe ihtiyacı vardır.sen eger evrenin sebebini yine evren ile açıklarsan ortaya paradoks cikar. çünkü neden, meydana getirdiği şeyden bağımsızdır.ve meydana gelen seyden oncedir. meydana gelen şeyden önce de bir şey varsa yokluk yok demektir. halbuki evren hiclikten meydana gelmiştir. evrenin başlangıcınin olması materyalizm için ağır darbedir. cunku sonsuzluğu başlangıçtan ayıran şey var etme islemidir. umarım açıklayabilmisimdir.
    ···
  2. 85.
    0
    ateist.avi
    ···
  3. 84.
    0
    @88-89 panpa zaten tanrı kavrdıbını kabul edebilsem din kısmı sıkıntı değil
    ···
  4. 83.
    0
    @87 yokluktan varlığın doğmasını fizik olarak görüyorum işte zaten mucize olarak görebilsem böyle bir sıkıntım olmazdı
    ···
  5. 82.
    0
    (Bakara 106), (Nahl 101), (Rad 39) Bu ayetlerde allah istediği ayeti değiştirebileceğinden bahsediyor, fakat (Kaf 29), (Fatır 43), (Feth 23), (Yunus 64) ayetlerinde ise allahın sözlerinde değişme olmaz deniliyor.

    Bu sureleri tamamiyle okumanı istiyorum. Gerçi biraz vaktini alabilir ancak okumalısın. çünkü cümlenin hangi yan cümlecikler obeğine bağlı olduğunu görmeden ona her anlamı biçmen mümkündür. Sana örnek vereyim,

    Ali (ona iyi davranan) insanları çok seviyor.

    Ali (ona kölü davranan) insanları hiç sevmiyor.

    Şimdi parantez içini kaldır, * bak ali kendiyle çelişiyor.. Bu ayetlerin çelişmesi durumu da bundan ileri gelmektedir. Kur'an, APAçIK bir yol göstericidir (anlayana) ve Kur'an üSTü KAPALI bir kitaptır, inkar etmek isteyen herkese. Kur'an da hala anlamı çözülememiş, peygamber-yaratan arası kelimeler vardır. Yasin, taha, elif-lam-mim gibi giriş kelimeleridir bunlar.Ve elbette parantez içine gizlenilmiş kelimeler de mevcuttur, şimdi iyi izle yukarıdaki cümleler nasıl olacak:

    Ancak, Allah istediği ayeti değiştirebilir, buna gücü vardır, fakat Allahın apaçık sözlerinde (insani bir müdahale ile) değişme olmaz. çünkü "Kur'an kıyamete kadar korunacaktır" denir.

    (Kafirun 6), (Ali imran 20), (Gaşiye 21-22), (Bakara 256) Bu ayetlerde islamın hoşgörü dini olduğundan bahsediyor, fakat (Tevbe 5,29,73), (Tahrim 9) ayetlerinde ise müslüman olmayan insanların vahşice öldürülmesinden bahsediyor.

    islamiyet hoşgörü dinidir, evet. Ancak islamiyette cihad olduğunu da bilirsin. Yani dini yaymak/korumak amacıyla girişilen savaş. Bunun açıklaması oldukça basit, islam, müslümanlara hoşgörülü bir dindir. çünkü onlar hasta olduğunda, namazlarını yattıkları yerden kılmalarına, ya da su bulamadığı takdirde toprak ile abdest alınmasına izin verilmiştir. Anlayacağın, islamiyet, müslümanlara hoşgörülü olan ve onlara kolaylık sağlayan bir dindir."Kat-i suretle geberiyor dahi olsan bunu yapacaksın!" diye bir dayatması yoktur. Hoşgörüden kasıt budur.

    Müslüman olmayanların -vahşice-öldürülmesi kısmına gelirsek eğer ki, bu vahşice kısmı parantezden çıkarılmış bir kelimedir. islamda işkence yoktur, ilk savaşlarda yakalanan esirler okuma yazma bilmeyen müslümanlara okuma-yazma öğretmeleri şartıyla salınıverilmiştir. Nitekim bu tutum karşısında kendi dilekleriyle islamiyeti kabul edenler olmuştur. Hiçbir semavi din, savaş esirlerine yahut bir mazluma eziyeti hoşgörmez. Buradaki vahşilikten kasıt ki geçtiği sure "Tevbe" süresiymiş, biraz daha ölümden sonraki ceza sistemine bağlanır. Vahşice öldürülmesinden bahseder, çünkü Azrail kafirin canını öyle kolay almayacaktır. Vahşi demek ne kadar mümkün ancak imtiyazsız bir eziyet göreceği açıktır ve sonrasında da kabir azabı vardır. Bu ayetler de bunu söyler. Tevbe yani tövbe suresinde, "Tövbe edin" der, "Tövbe edin ve ölümün azabından kendinizi kurtarın".

    Daha açıklanabiliritesi mevcut ama elimden geldiğince kısa kesmeye çalışıyorum ;)
    Tümünü Göster
    ···
  6. 81.
    +1
    Öncelikle söyleyim alıntı yapıcam panpa. Alıntı yaptığım kişi ılımlı ve parapgibolojik spiritüel ilimlerle filanda ilgilenen biri yani katı müslümanlardan değil. Daha geniş daha açık görüşlü.

    (Enam 39,125), (Yunus 100), (Tekvir 27,28,29), (Nisa 143), (Nahl 93) Bu ayetler, allahın dilediği insanı yoldan çıkardığını, dilediği insanı ise doğru yola eriştirdiği belirtiyor.

    Evet, bu doğru çünkü Allahın gücü yeter. Ancak bu kader konusuna giren bir tanım olduğu için, burada karşımıza bazı seçenekler çıkıyor. Tam kadercilik (kadere teslim) ve kendi kaderini yazmak. Şimdi bir yol düşünmenizi rica ediyorum. Kendi halinde 3e ayrılan herhangi bir yol olsun en klagib tabirle. Ve bu 3 yolun sonları farklı yerlerde bitiyor. Bu yolları Allah, önceden yazmış-biçmiştir. işte buraya kadar tam kaderdir. Ancak 3 yolun hangisini seçeceğimiz bize kalmıştır, bu da kader yazmaktır. Allah, dilediğini yoldan çıkarırdan kasıt, gittiği yol esnasında yapılan müdahaledir. Ancak yol seçimine tanrı karışmaz, sen seçersin ve ilerlemeye başlarsın. Belki de doğru yoldasındır. Ancak insanın bu dünyaya gönderiliş amacı, imtihan vesilesidir. Bu sebeple yolların kolay erişilebilir olması imkansızdır. Sen doğru yolda ilerlerken bile o seni dener "Acaba kulum sapacak mı" diye. Bunu bilhassa "doğuştan eşit görmediğimiz" insanlara yapar. (bu kısmı anladıysanız sorun çözülüyor zaten * ) Bu bağlamda niyete dokunulmaz. Sadece yolları tıkar. Eğer niyetinde ciddiyse insan o engeli geçektir çünkü Allah ona bu durumda izin verir. Aynı şekilde, insan kötü bir yola da sapabilir, ancak öyle bir ayrıntıyı düşünmüştür ki,bunun iyi yol olduğuna kanarak ilerler ama niyeti temizdir. Allah, böyle bir kulunun heba olmasına müsaade etmez ve leş yoluna çiçekler serper. (Mesela rüyalarla mesaj gönderme, içine doğma, bazı hassas yetenekler ve evliya yardımları.) Ancak bunları yapana kadar, bir vesile gerçekleşmesini bekleyecektir.
    Şimdi, konu çok geniş olduğu için kısaca bahsettim, ancak ana bir cümleyle özetlemek istersem,

    Mucize de Allah'tandır, felakette... Bu ayetler bu şekilde özetlenecektir.
    ···
  7. 80.
    +1
    @85yokluktan varlığın doğması ayrı bir mucize değil mı zaten. evrende var olan her işlevsel parça arkasında bir akil ararken bak evren için neden aynısını yapmıyorsun?
    ···
  8. 79.
    +1
    @80 panpa çünkü ülkemizdeki genel baskı dine inanmak tanrıya değil toplumsal anlayışın ürünü bi nevi
    ···
  9. 78.
    0
    @83 ben dinlere kızıp tanrıyı yoksaymadım varoluş için tanrının olmasına gerek olmadığına inandım sonra da hepten attım tanrıyı kafamdan
    ···
  10. 77.
    0
    @82 yaz panpa
    ···
  11. 76.
    +1
    Panpa istersen en popüler çelişkileri burda tek tek fikir oluşması için yazıyım ?
    ···
  12. 75.
    +1
    @79var mı soracagin yaz buradan.
    ···
  13. 74.
    +1
    @1 birinizde dinleri degilde tanriyi reddedip ateist olun amk neyin kafasi lan bu dinler uydurma ama tanri varsa?
    ···
  14. 73.
    0
    @76 çok sağol panpa ellerin dert görmesin

    @77 adamsın panpa geniş bi zamanda konuşmak isterim hatta olursa yüz yüze görüşmek isterim
    ···
  15. 72.
    +1
    @77 burdan devam et izliyoz bin
    ···
  16. 71.
    +1
    @@71 panpa sırf katkım olsun diye senin için daha yeni üye oldum.pm den yazabilirsin bir sey olursa.şu an bir de telden yazıyorum zor oluyor. konuşacak çok şey var aslında
    ···
  17. 70.
    +1
    Panpa bende şu incil ve kuranda bir çok saçmalık ve açık var iddiana açıklık getirebilirm. Öncelikle zaten incili tevratı kafadan sil. Müslümanlar için bozuk sayılan kitaplar bunlar. Ama ben kendi adıma bozulmuş değiştirilmişte olsalar içlerinde hala az da olsa doğru bilgi olabiliceğine inanıyorum. Öte yandan kuranı kerimdeki saçma bulduğun yerleri söylersen elimden geldiğince açıklamaya yardımcı olmaya çalışırım. Bu kutsal kitaplar konusunda tek diyeceğim şey. ingilizce bi şiiri türkçeye çevirirsen ne kadar anlamlı olur ? ibranice veya arapça birşeyi de türkçe ye çevirip okumak ne kadar anlamlı olur ? Bunu niye söylüyorum. Ateistlerin kurandaki bazı ayetleri kötülemelerinin nedeni bu yüzde yüz çeviri olmayışındandır. Ateistlerin öne sürdüğü bi çok ayetin akla yatan mantıklı açıklamaları var. Özellikle ibranice ve arapça çok karmaşık diller. Tek bi kelimenin 10nlarca çekimi anlamı olabiliyor. Yani bu yöndende değerlendir kutsal kitapları.

    Dipnot:bende şuan senle aynı dönemleri yaşadığım için sana en fazla faydası dokunucak kişi ben olabilirim bu konuda. Son 8 9 ayım hergün bunları araştırmak ve düşünmekle geçiyor. iyi geceler panpam.
    ···
  18. 69.
    0
    @72 panpa olay o değil inanamıyor sorun orda zaten ama @71 biraz açtı aklımı
    ···
  19. 68.
    0
    @71 haklısın lan aslında ben de hep cennetin benim mükemmel evrenim olduğunu düşünürdüm vay amk aydınlandım lan nick6 nı giriyorum
    ···
  20. 67.
    +1
    @68 tamam panpamm pardon ozman
    ···