0
Abi bu adam ne diyor ben anlamadım bir açar mısınız? Adam bekarların cinsel ilişkisi zina değildir evli olanlarınki zinadır gibi bir şey diyor bir bakın
yazıyı aktarıyorum
islami bir tanım. kurani bir tabir. azar gerektirir, kınanması gerekir ama zina değildir.
evet, isteyerek, gönüllü iki bekar genç arasındaki cinsel ilişki zina değildir. "zina"kurana göre had cezası gerektiren büyük bir günahtır. anlaşılır bir dille anlatıyorum. aklınızı kullanın. kurana göre zina nedir?? evli, birbiriyle evli olmayan iki kişi arasındaki cinsel ilişki. ama sana ne öğrettiler?. sadece evlilik dışı ilişki. kim yaptı bu tanımı? islam alimleri. neden? çünkü sen öküz oldugun için. çünkü sen kızı ortada bırakacagın için. çünkü bakire olmayana hayvan muamelesi yapıldıgı için. bir çeşit sosyal kural, düzenleme. ama yanlış, sen belirleyemezsin bunu. allah belirler. sanane birileri ortada kalıyorsa? iyi birşey değil. iç sızlatıcı. ama insan olanların, hak hukuk bilenlerin suçu ne?
ayetler çok açık, nisa suresini açın okuyun. 24. sureyi birlikte tercüme edelim. velmuhsenatü(evli)min en nisai(kadınlar)birinci kelime "tü"ile bitiyor, yani atıf(bağ)var nereye? bir önceki ayetteki fiile. atıf yapılan fiil"hurrime"(haram kılındı)"net. evli kadınlar haram kılındı/devam edelim ayete. illa(taki)me meleket eymenukum(savaş esirleri hariç)
burda savaş esiri olup evli olanlar için bir istisna sözkonusu. devamında, mehir vermekten bahsediyor. mehir konusuna gelecez. aynı sure, 25.ayet. ve men(sizden kimin)lem yestetia'(gücü yetmiyorsa)minküm tavlen(hür kadınlarla)en yenkihal muhsaneti(evlenmeye)net. sizden kimin hür kadınlarla evlenmeye gücu yetmezse/(bu kısma siz bakın, ödev, ben meailini verecem)sahip olduğunuz genç kızlardan nikahlasın. burda genç kızlar cariye statüsünde. asrı saadette evli olmayan bütün kızlar cariye statüsündedir. mehir onun özgürlük aracıdır. tıpkı başlık parası gibi. var olan bu düzeni kuran bir anda yıkamamıştır, köleliğe, cariyeliğe karşı olmasına rağmen, bu düzen, azalmasına karşın devam etmiştir, hatta peygamber efendimizin maria isimli cariyesi vardır ve oğlu ibrahım bu hanımdan olmuştur. ayetin devdıbına da siz bakın. madem müslümansınız allahın gönderdiği kitabı okuyun. hatta zina ve nikahla ilgili bütün ayetleri alın. çok anlaşılır ifadeler. hepsini bir sayfada toplayın ve okuyun. şöyle bir sonuçla karşı karşıya kalacaksınız.
zina, evli kişilerin eşleri olmayanlarla girdikleri ilişki. evli olmayan kişilerin ilişkisi kınama ve azar gerektirecek bir durum.
akıl sahibi olun. nikahı tanımlayalım. kuran'ı kerimde nikahın 2+1 şartı vardır. bir obsiyon sözkonusu. icab, kabul(yani iki kişinin karşılıklı isteği)obsiyonsa, şayet kız mehir isterse mehir vermek. mehir kızın dilediği kadar mal. miktarı belirleyen kızdır. ayetler çok net. eğer kız mehri alır sonra vazgecip verirse o para afiyetle yenir. afiyetle yenir ifadesi
laubali mi oldu? ayet öyle. nisa suresi 4.ayet. bakın bi. fekuluhu(yeyin)(burdaki "hu"zamirdir. ayetin başındaki mehiri ifade eder). heniem merie(afiyetle, rahat rahat)
nikahın hükmü 2+1 dedik. bu allahın koyduğu kural. sizi öküz yerine koyan mezhep imamlarıda bu konuda ihtilafa düşmüşler. kimi şahit şart demiş, kimi şahite gerek yok demiş. kimi mehir belirlenen bir miktar demiş, kimi mehri kız belirler demiş, kimi aile iznini şart koşmuş, kimi şart koymamış. çeşitli yorumlar yani. ama hepsinin ortak amacı şu; kadını ezdirmemek. ortalıkta kalmasına engel olmak. hepsi iyi niyetli belki. çünkü kadın o toplumda, o çağda, aciz, güçsüz, çalışmıyor, mecliste sözü, irapta mahalli yok. mal konumunda. ama bu
gerekçe değildir. allahın adaleti var. ortada bırakana hesabı o soracak. ezene cezasını o verecek. benim görevim allahın verdiği ruhsatı söylemek. çizgiyi göstermek. ekleyemem. haddime değil. kimsenin haddine değil.
evet isteyerek, gönül rızasıyla ergen bekar iki kişinin cinsel ilişkisi kız mehir istemezse helaldir. hele arada cinsel istekten ziyade sevgi var ise dünyanın en kutsal şeyidir. marguezin romanı aklıma geldi. ruhun bütünleşmesi. mütiş bir olay. iki sevgilinin soluğunun soluğuna geçmesi kadar güzel bir şey mi var?
reddiyeler gelecektir. tarih boyunca olmuştur. güçsüz, düşünemeyen aklını kiraya verip birilerinin yorumlarıyla yaşayanlar hep var oldu. islam tarihi çok açık. ayetler çok net. o zamanki evlilikler. zina hükmü verilen olaylar. verilen cezalar. hepsi ortada. önce onlar okunmalı. araştırılmalı. sonra konuşulmalı. mantık çok basit. bu fetvaları verenler(mezhep imamları, fakihler)o zamanın insanları cahil oldugu için, işin takunu çıkaracakları için, eklemişler demiştik. belki iyi niyetli. düzeni koruma adına. çünkü o zaman devletler dini yapı taşırlardı. fetvalar, bir nevi medeni kanundu. zaman değişti artık. kuranın koymadıgı yasaklara uyamayız. gericiliktir. müslümanlıkla alakası yoktur. medeni hukuk ortada.
ne mutlu allahın kuralları dahilinde sevişenlere
Tümünü Göster