-
176.
+1@160 @1 ateistlerin çoğunun ateist değil, islam'dan soğuyan deistler olduğunu ispatlamaya çalışıyor.
gelen karşılıklar da bunu destekler nitelikte. tabii ben henüz devreye girmedim. pusudayım... -
177.
0şu marjinallik takıntısını hiçbir ateistte görmedim öncelikle. bence bu sizin sıradanlık sıkıntınız.
ayrıca bu muhteşem sistem hergün 100 e yakın kanserli hücre üretiyor. hergün hastalık kapma riski taşıyor. tabi bu hastalığa can veren allah * yaradılanı sevmek lazım. kanseri, aidsi falan filan. o kadar kusursuz ki vücudumuz, habire bi yere kramp giriyo. kalbine sancılar, daşşak ağrıları, baş ağrıları, tabi allah istemese olmaz bunlar. o veriyo. hey yumurtaya can veren allaaam -
178.
0@162 7 sayfadır ispatlayamamış mı. türkiyedeki ateistlerin %80 öyle çünki
-
179.
0@164 valla son 2 sayfaya baktım sadece. kısır bir tartışma var gibi.
kuran ayetleri ve islam tarihi üzerinden devam eden... -
180.
+1@1 tam okumadım ama hatanı söylüyorum:
asıl söylem "tanrı olsaydı savaş olmazdı" değil, "eğer tanrı herşeyi bilen ve herşeye gücü yeten ise (sure 2), neden kendisine dua eden masum ve iyi insanları savaşlar ile öldürüyor ? eğer masum, iyi ve dua eden insanlar savaşlarda ölüyorlarsa ve ben agnostik ve hiç dua etmeyen biri olarak kıçımın üzerinde oturup mutlu bir hayat yaşıyorsam, hani nerede tanrı ? demekkiii, dua etmenin hiçbirşeye faydası yok. demekkiii, tanrı yok".
En azından benim yola çıkış noktam buydu, tabi asıl gerçekte çok daha derin felsefeler yatıyor. Tabi ne olursa olsun, bütün tanrıların ortak özelliği, doğruluğu da kanıtlanamaz, doğru olmadığı da kanıtlanamaz. yani iş yine olduğuna veya olmadığına inanmamaya kalıyor. ama kim "tanrı kesinlikle vardır" veya "tanrı kesinlikle yoktur" diyorsa, onun bu konuşmada yeri yoktur -
181.
+1@166 doğa etmek ne la? dua mı?
-
182.
0@167 iyi gördün panpa verdim şukunu :P
-
183.
+1 -1on numara anlatmissin hocu. bunlar ateist falan degil bakma sen amk.50sinde hacca falan gidecek daha bunlar dur sen. simdi ana baba para gonderiyo gotleri rahat. iphone modasi gibi bunlarin ateistligi. yakinda gecer yani.
-
184.
0@166 son cümlene katıldığımı belirteyim öncelikle ki ben o kesime hitap ederek açtım başlığı.
duaların (dileklerin) hepsini gerçekleştireciğini vaad eden bir tanrı tanımını kuran'dan ayetlerle bana gösterebilirsen bu dediğine hak veririm.
"herşeye gücü yeten ve herşeyi bilen" demek "her duayı gerçekleştiren" demekle uzaktan yakından alakalı değil. -
185.
0pekâlâ gireyim olaya ben de...
-
186.
0@165 kanka aslında o taraflara girmeyi düşünmüyordum ama beni o tarafa çektiler.
-
187.
0@171 hadi gir bayadır fırsat kolluyorsun
-
188.
0@148 şimdi ilk olarak hem agnostisizm ile ateizm arasındaki gri bölge hem de "zayıf" (veya negatif) ateizm ile "güçlü" (veya pozitif) ateizm arasındaki gri bölgeyi tamamen keskin iki noktaya indirgiyorsun. ikincisi, "herhangi bir tanrının varlığı iddiasını kabul etmeyen" herkesin, bu işi aynı sebepten dayanak alarak yaptığını varsayıyorsun.Tümünü Göster
öncelikle ateizm, tek bir nokta olarak var olan, tek bir tanımı olan bir duruş değil. bir ucunda zayıf ateizm, diğer ucunda güçlü ateizm olarak adlandırılan bir çizgi olarak tanımlayabiliriz. zayıf ateizmi kabaca, "herhangi bir tanrının varlığı iddiasını" kabul etmeme, geçerli görmeme olarak tanımlayabiliriz. yani basitçe, "sen şöyle şöyle bir tanrının var olduğunu iddia ediyorsun. ancak bunu kanıtlamaya yönelik gösterdiğin 'kanıtların', bu iddianın doğruluğunu göstermek için yeterli olduğu fikrinde değilim". dikkat edersen kendini "zayıf ateist" olarak tanımlayan birinin burada herhangi bir "iddiası" yok, sadece ortaya konan bir iddianın doğruluğuna yönelik yeterli ve geçerli kanıtların olmadığı fikrinde.
bu açıdan bunu agnostisizm ile karıştırmamak gerekiyor. ateizm ile agnostisizm farklı kavramlar. a-teizm bir duruş, bir karar veya kararsızlık durumunu gösteren bir kavram; yani herhangi bir tanrının varlığına inanıyor musun, inanmıyor musun? agnostisizm ise, tanrı özelinde, herhangi bir tanrının varlığının veya yokluğunun "bilinip bilinememesi" ile ilgili bir kavram. örneğin yehova'nın varlığına inanmıyor, fakat yehova'nın var olmadığının bilinebileceğini düşünüyor olabilirsin. veya allah'ın varlığına inanıyor, ancak varlığının kesin olarak bilinemeyeceğini düşünüyor da olabilirsin. (iman vs. bilmek) yani yaygın kanının aksine, bir insan hem mümin hem agnostik veya hem ateist hem agnostik olabilir. çünkü ikisi birbirinden farklı şeyleri tarif ediyor. ama genel olarak, öne sürülen bir tanrının var olup olmadığına karar veremeyenler olarak tanımlandığı için agnostisizm, bu kafa karışıklığı yaşanıyor.
güçlü ateizm ise, zayıf ateizmden farklı olarak iddiaya sahip olan bir duruştur. güçlü ateizmi, varlığı öne sürülen tanrıların hiçbir koşulda var olamayacağı, kesin olarak yok olduğu iddiası olarak tanımlayabiliriz. yani güçlü ateist, zayıf ateistten farklı olarak, herhangi bir tanrının kesin olarak var olmadığı iddiasında. hatırlayacak olursan, zayıf ateistin böyle bir iddiası yok, o sadece varlığa yönelik kanıtların yeterli veya geçerli olmadığı görüşünde.
şimdi ateizmin iki ayrı ucunu kabaca tarif etmeye çalıştım. fakat elbette, her ateist kendini bu iki uç nokta arasında bir yere yerleştirir. çünkü insanların "duruşları", hemen hemen her konuda olduğu gibi bu konuda da, çok nadiren bu denli keskindir.
yani sen her ne kadar başlığı "bazı ateistler" şeklinde açmış olsan da, yaptığın kavramsallaştırma ve genelleme, ve buradan yola çıkarak ortaya koymaya çalıştığın tespit görüşümce çok sığ kalıyor. insanların ateist olmalarının çok farklı sebepleri var. kimisi sadece çocukken kuran kursunda dayak yediği için büyüyünce ateist olur, kimisi dincilere ayar oluyodur ateist olur, kimisi birkaç kitap okur düşünür ateist olur, kimisi derinlemesine okur araştırır ateist olur, kimisi felsefeye ilgilidir ateist olur, kimisi ergenliğinden itibaren oluşturduğu dünya görüşü dinin tarif ettiği dünyayla çelişir ateist olur, kimisi kuran okur içindekiler kafasına yatmaz ateist olur, kimisi dünyanın ne kadar pislik dolu bir yer olduğuna bakar ateist olur...
dolayısıyla bir adamın ateist olmasının en temel sebebi kuran'da veya islami disiplinde var olduğunu düşündüğü çelişkiler, ekgiblikler, yanlışlıklar ise; elbette bu adam kalkıp "islam'da bu neden böyle?" diye soracak. aldığı cevaplardan belki tatmin olacak, belki olmayacak. yani bu adamın kendisini şu anda ateist olarak tanımlıyor olması, "zaten var oluşun bir var edeni olmadığını bildiğini ve bunun mutlak bir gerçek olduğunu" söylemesini gerektirmiyor. bu adam, pek tabii bir zayıf ateist olabilir. ve sorduğu sorulara aldığı cevaplar, "yeterli ve geçerli kanıtların var olmadığı" düşüncesini veya "öne sürülen iddiada çelişkiler bulunduğu" düşüncesini değiştirebilir. - 189.
-
190.
0@170 mantıken her dua gerçekleşemez. mantık sınırlarından bahsetmişken, aynı anda "herşeyi bilen" ve "herşeye gücü yeten" olmak da mümkün değil.
Fakat benim demeye çalıştığım, dünya üzerinde gerçekten acı verici olaylar oluyor ve bunların çoğu da masum, dua eden insanlara oluyor. ama tanrı neden onları korumuyor ? neden benim hayatımda herşey iyi gidiyor ? veya kendimden örnek vermek yerine, agnostik olan Bill Gates i örnek vereyim. adam bilindiği kadarıyla tam istediği hayatı yaşadı, dünyanın en zengin adamı oldu.
peki dua eden masum insanlar ölürken neden bill gates hayatını yaşıyor ? hem de hiç dua etmeden.
dünya üzerinde olan hiçbir olay, tanrı ile bağdaştırılamaz bence panpa. -
191.
0@174 yazdığını okuyacaktım ama baştan yanlış yerden girdin. ben ateizmi tek tipleştirmeye çalışmadım. o yüzden "bazı" kelimesine özellikle dikkat çektim. yani bu cevabının muhattabı ben değilim.
-
192.
0okuyacağım ve yorum da yapacağım.
özet: rezerve -
193.
+1@177 yannan kafası hem adam yerine koyup öküz gibi anlatıyoz hem de puştluk yapıyosun.
okusaydın senin "bazı" tanımınla ilgili açıklamamı zaten yaptığımı görürdün. dar kafalı çük kafası huur çocuğu seni. -
194.
+3ilahi bir güç insanların okuması ders alması için bir kitap yazsa nasıl yazardı? nelerden bahsederdi? hangi üslupla yazardı? kitabın edebi özellikleri nasıl olurdu? bu soruların kesin bir cevabı olmamakla birlikte tahmin yürütebiliriz. mesela benim tahminlerim şöyle:Tümünü Göster
-tüm insanlar eşittir, kölelik geçerli değildir.
-diğer insanlara iyi davranınız, size yapılmasını istemediğiniz bir şeyi başkasına yapmayınız.
-güzel ahlaklı olun, hayvanlara iyi davranın, çevreyi koruyun.
-çalışkan olun, çalışkanı severim.
-insanları öldürmeyin, hayvanları sebepsiz yere öldürmeyin, onlara işkence etmeyin, hırsızlık, tecavüz, gasp kötü şeylerdir aklınızdan bile geçirmeyin.
-her ne kadar tanrı olarak sizin ibadetinize ihtiyacım olmasa da beni tanrı bilin saygısızlık yapmayın.
-yönetim şekliniz hususunda herkesin katılımcı olduğu bir sistem öneriyorum.
-(tarihten yukarıdaki konular hakkında güzel örnekler verilir)
-kitabın inandırıcı olması için bilim ve teknoloji konusunda daha sonra keşfedilecek bariz birkaç örnek verilir.
(biz suyu iki tane birden ve bir tane sekizden yarattık, bilin ders alın diye.
ey inananlar! denizlerin ötesinde ikisi birbirine ince bir boğazla bağlamış büyük bir kıta vardır, onu gidin yerleşin diye yarattık.
insanlarım, bilin ki gökteki yıldızlar da birer güneştir, yalnız daha uzaktadırlar.)
kuranın muhafazid bin abdullah ve arkadaşları tarafından yazıldığının (bence) delilleri:
-peygamberin kiminle evlenip kimi boşayacağı gibi gereksiz konulardan bahsetmesi.
-kuranın bir yerinde "ak" denilen bir konuya daha sonra "kara" denmesi.
-konularda çok sayıda gereksiz tekrar olması.
-evlat edinmenin yasaklanması (niye?)
-nahl 101 (biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman -ki allah neyi indireceğini gayet iyi bilir- onlar peygamber'e, "sen ancak uyduruyorsun" derler. hayır, onların çoğu bilmezler.)
-tebbet suresinde ebu leheb'e lanet edilmesi.
-kitabın edebi bir değerinin olmaması. konudan konuya atlaması. başının sonunun belli olmaması. bu kitap bir yayıncıya basılması için gönerilmiş olsa edebi yetersizlikten dolayı hemen reddedilirdi.
-ilk ayetin "oku" olmasına rağmen muhafazid bin abdullahın okuma öğrenmemesi veya okuma bilmediğinin iddia edilmesi.
-kadınların ikinci sınıf insan olması.
-ibrahimin çocuklarının sayısının ve isimlerinin bir türlü doğru düzgün verilememesi.
-ibrahimin çocuğunu kesmeye çalışmasının takdir edilmesi.
-inanmayanların öldürülmesinin teşvik edilmesi.
-çok fazla sayıda ve olmayacak şeyler üzerine yemin edilmesi.
-her şey için bir, bilemedin iki şahit yeterli olurken, zina için penisin vajinaya girdiğini, aradan ip geçmediğini gören 4 şahit gerekmesi. bu şahadetin olabilmesi pratikte mümkün mü?
-tanrının varlığı için hiç bir müsbet delil gösterilmemesi. bu yüzden kafası iyi çalışan, gerçeklere her zaman şüpheyle bakan, bilimsel akla sahip olan insanlar tanrının varlığını görememesi. sanki tanrı "müsbet bir delil göstermeyeyim, herşeyi müphem bırakayım, bu pekekentler (kafası çalışan şüpheciler -skeptikler) inanmasın, ben de onları cehenneme atayım. her lafa inanan tipler de cennete gidiversin." diye düşünüyor.
-dinin önce bir kasabaya gönderilmiş olması, daha sonra işler büyüyünce evrensel olduğunun iddia edilmesi.
-kitaptaki ifadelerin farklı yorumlanmaya çok müsait olması.
-geldiği zamana göre devrimsel değişiklik getirecek ahlaki ve sosyolojik değişiklikler içermemesi. (demokrasi, insan hakları, köleliğin kaldırılması vb... )
-cennetteki ödüllerin çok kısıtlı olması (yiyecek-içecek, ciks. başka?)
-insanların yaptıkları sonlu sayıda hata yüzünden cehennemde sonsuz işkenceye maruz kalması.
-islam dışı kişilerden erkek olanlarının öldürülmesinin, mallarının gasp edilmesinin, karısına tecavüz edilmesinin, karısının ve çocuklarının köle yapılmasının normal karşılanması. -
195.
0şimdi yapılan büyük bir yanlış var. öncelikle islam'ı mantıksız bulan adam kendini ateist olarak görüyor. bu bir sıkıntı...
kardeşim siz ateist değilsiniz öncelikle. tek özelliğiniz, islamiyete inanmıyor oluşunuz.
geleyim ateizmin en fıtıfıtılı konularına. şimdi herkesin kafasında bir tanrı fikri var. her şeyden haberdar ve her şeye gücü yeten bir tanrı...
fakat bu tanrı, yaşadığımız evrende değil. yaşadığımız evreni yaratan şey kendisi. yaratma sebebi ney? bilinmiyor. çoğunlukla "sınav" hede hödö deniyor ama geçiniz...
eğer ben bir evren yaratacak olsaydım acaba kurallarını kendi var olduğum gerçekliğe göre mi koyardım, yoksa tamamen orijinal kurallar koyarak olaya çok daha derin bir boyut mu katmak isterdim?
diyelim ki tanrı birinci şıkkı seçti ve kendi var olduğu gerçekliğin kurallarını aynen kullanarak (kendisi için) sanal bir evren yarattı. biz bunu bilgisayar simülasyonu gibi düşünelim. tanrı bizi gözetliyor ve hatta kontrol ediyor diyelim. peki bizim tanrıya karşı bir etkimiz olabilir mi? mesela kendisiyle haberleşebilir miyiz? eğer iki gerçekliğin kuralları da aynıysa, neden olmasın? bu ilk şıkkın sıkıntısı şu: eğer tanrı ile bizim gerçekliğimiz aynı ise, temel mantık kurallarımızın da aynı olması gerekiyor. yani "tanrı yaratılmamıştır, sonsuzdur" tamamen hükümsüz olur bu durumda. ayrıca her şeye gücü yeten bir tanrı da olamaz bu. çünkü kendi gerçekliğine hükmedememekte kendisi...
diyelim ki tanrı ikinci şıkkı seçti ve tamamen orijinal kurallar koydu bizim gerçekliğimiz için. bu durumda, bizim tanrının gerçekliğiyle hiçbir bağımız olmuyor. yani "yaratılmamışlık ve sonsuzluk" tanrı için bu kez geçerliyken, tanrıyla bizim aramızda her hangi bir etkileşim olması mümkün değil. bir kere, bütün inançlara göre evren sona erdiğinde gideceğimiz yer tanrının yanı. fakat kurallar aynı değil? oraya gidip ne yapacağız? bu gerçeklikteki tecrübelerimizi(günah/sevap) orada nasıl bir yargı süreci bekleyecek?
-
ya rasat sen ne mal adamsın
-
burda olmayan var mı
-
sevgili rasat bu başlığa gel
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 13 02 2025
-
iyii akşşamlar sözlük
-
nasyonel sosyailizim bir tak biliyomuş gibi
-
yav ben 2008 de doğdum
-
mentalcel ve bakircan gibiler tedavi olmaz
-
vallahi yağlı saçı özledik
-
ypgyi destekleyen bir kürt olduğunu biliyoruz
-
sabah incisozluk co yazıp
-
reçel tahsin er
-
olm surda 10 kisi birbirimizin
-
bakircan çok kaşındın
-
erdal özyağcılarr
-
berat kandili ne ya
-
şimdı yatıyorum
-
bakircan ifşa ortadaki gözlüklü çocuk
-
gran torino ermeni miymiş
-
ümit özdağ tam şuan ne yapıyor acaba
-
mentalcel neden başlık açmıyor
-
resim yüklenmiyorken daha iyiydi
-
bunlar yüzünden millet tas tıraşlı
-
kıçında yanması olan bir kişi nasıl
-
babanız ağır akpli olsa naparsiniz
-
eyyyy inci sözlük sen kimsin yaaaa
-
naranay naranay naranay naranay
-
ismailin enayisi emin
-
inci sözlük detoksu
-
beyler yurt dışına turla gidersem eğer
- / 2