-
1.
+100 -14Evet beyler öncelikle hepinizin bayrdıbını kutluyorum. Gönül isterdiki böyle mübarek bir güne acı bir ayarla başlamayalım ama insanoğlu kaşınıyor işte...
Neyse olaya geçiyorum bayram namazı öncesi imam hutbede sohbet verirken ben duvara sırtımı yaslamış iki dakka bi whatsappa girip ayda yılda bir görüştüğüm insanlardan gelen adeta 7/24 berabermişizcesine fazlasıyla samimi ve bir o kadar da uzun bayram mesajlarına bakayım dedim.
O sırada yanımda duran eleman beni sakalları kestim diye sanırım toy gördü ve biraz yüksek sesle beni küçük düşürmek maksadıyla imam sohbet verirken telefonla oynanmaz genç diye bağırarak uyardı.
imam duraksadı ve gözünü bana dikti imamla birlikte camideki dayılar falan bütün cemaat adeta şeytan taşlamak için sabırsızlanan hacılar gibi bana şiddet ve öfkeyle bakmaya başladı.
Ben de adamın dizleri yırtık kot pantolonuna bakıp ona gülümseyerek öncelikle bir imam hatip mezunu olarak senden fıkhi olarak kat kat daha donanımlı birisiyim, ben de sana bir uyarıda bulunayım senin az önce kıldığın ve biraz sonra kılmak üzere olduğun namaz bir kadının başı açık ve göğüs dekolteli kıldığı namazla eşdeğer öncelikle namaza uygun bir kıyafetle gel sonra imam sohbet verirken konuşulmayacağını ben sana ayrı olarak namaz çıkışında öğretirim dedim.
Benim bu sözlerimin ardından en arka saftaki ayakta durmakta zorlandıkları gerekçesiyle oturarak namaz kılan dayılar iman patlaması yaşayarak Allahuekber nidalarıyla oturdukları sandalyeleri ellerine alıp yırtık kotlu adama melun kafir fedöcü diye bağıra bağıra vurmaya başladılar. En son imamı hutbe konuşmasını yaptığı merdivenden zıplayarak lavuğa uçan tekme attığını hatırlıyorum. Yırtık kotlu kekoyu linç edip dışarı attılar ve sonrasında huşu içerisinde fakelerle dolu bayram namazımızı eda ettik ve mutlu mutlu evlerimize dağıldık. Bu da böyle bir anımdır.
-
2.
+6 -3tutabilir
edit:imamhatip mezunu cugu -
-
1.
+1imam hatip mezunu olmam çomar, yobaz bir insan olduğumu göstermez. Ön yargını gibeyim
-
-
1.
+2ne cidden ih mezunu musun
ben kurgu metin diye ciddiye almamıştım
-
1.
-
2.
0Amk bi saniye senin az once kildigin namaz ve sonra kilacagin namaz derken bayram namazi zaten tekte kiliniyo
-
-
1.
+1Sabah namazı kardeşim. Ben ve benim gibiler her bayram sabah namazına camiye gider bayram namazına kadar orda oturur sohbet dinleriz camide erkenden yer kaparız falan filan işte
-
1.
-
1.
-
3.
-1Kesin yasanmistir bu
-
4.
0Oo yeni hikaye rez alayım
-
5.
0Şu fotoyu nerde görsem ölüyorum amk
-
6.
-2"Az önce kıldığın namaz ve biraz sonra kılacağından" sonra okumadım.
-
-
1.
+1Az önce kıldığı namaz sabah namazı biraz sonra kılacağı namaz da bayram namazıydı.
-
-
1.
+2Helal o zaman.
-
1.
-
1.
-
7.
+11Yaşanmış olma ihtimali= Perinçek'in cb olma ihtimali.
-
8.
0ayar ikinci partta
-
-
1.
+12 satır ayar vermişim görmüyor musun amk çocuğu
-
-
1.
-1ona ayar mı dedin az önce
-
2.
+1illa anan da öyle diyordu huur çocuğu mu deseydim anancılık dışında sokulan laf ayar sayılmıyor mu amk?
-
1.
-
1.
-
9.
+2yaşandı beyler ordaydım bu salağı dedeler pandikleyecedi zor kurtardılar hatta
-
10.
+1Güzelmiş pnp
-
11.
-1Kes aq imam hatiplisi
-
-
1.
+1Kesersem içinde kalır zaaa ixxdeeee
-
1.
-
12.
+1iyimiş
-
13.
+1Komikmiş
-
14.
+1Tutarsa şukulayın beni
-
15.
-8“Bir kadının başı açık namaz kılması geçersiz”demişsin.Bu zaten senin cahilliğini ortaya koyuyor. Bana göre başörtüsü farz değil ama dur tamam senin düşüncene göre gidelim başörtüsü farzdır değil mi ? Evet. Peki bu emir dışarıdaki mahremin olmayan insanlara göstermemek için uygulanır değil mi ? Evet.Eee bi kadın evin de kocası var veya yok başı açık namaz kılması gayet normaldir uygundur. Başı örtmenin namazla alakası yoktur. Napıyosun Allah tan mı saçını saklıyosun amk tövbe tövbeee. Kısacası namaz kılarken baş örtülmez hurafe safsatadır bu.
-
-
1.
+6cahil cahil fetva veripte münafıklık yapma cahil avret yerlerini kapatmak farzdır. Bu şartın ismi Setrü'l Avret. Örtülmesi gereken yerlerin kapatılması demektir. Erkeklerde diz kapağı ile göbek arası, kadınlarda ise el, yüz ve ayak dışındaki her yerin örtülmesi gerekir. namazın bir rüknünü eda edecek kadar bir zaman içinde örtülmesi gereken bir organın dörtte biri açılırsa namaz bozulur. Namazın şartı da 6 dır bilip bilmeden konuşma öğren!
-
2.
0Bunlar eskilerin uydurduğu kurallar aptal herif. Dandik bi kuran kursun da cahil bi hocanın bilgi seviyesinde konuşuyorsun
-
3.
+1 -1kafan mı iyi senin? namazın şartlarından biri avret yerlerinin örtülmesidir ki kadınların yüzü ve ayakları hariç her yeri avret yeridir açılırsa racih olan görüşe göre namaz bozulur
-
4.
+2Bak kardeş ben sana hakaret içeren bir kelime kullanmadım sadece yanlış bilgi verdiğini söyledim. Ayrıca eskilerin uydurdukları ne demek? Sen kafandan yeni din mi çıkardın? şizofren misin sen acaba? Şimdi namazın farzlarını bulcam sana yinede inşAllah öğrenirsin doğruyu Allah ıslah etsin hepimizi.
-
5.
0Namazın farzları on ikidir. Bunların bir kısmı namazdan önce olup namaza hazırlık niteliğindedir. Bunlara "namazın şartları" denir. Bir kısmı da, namaza durunca yapılır ki bunlara da "namazın rükunları" denir.
Namazın Şartları:
1. Hadesten Taharet: Gözle görülmeyen pisliklerden temizlenmektir. Bu abdest almak, gusletmek, bunların mümkün olmadığı zamanlarda teyemmüm etmekle olur.
2. Necâsetten Taharet: Gözle görülen pisliklerden temizlenmektir. Bu pislikler namaz kılan kimsenin vücudunda, elbisesinde, namaz kılacağı yerde olur.
3. Setrü'l Avret: Örtülmesi gereken yerlerin kapatılması demektir. Erkeklerde diz kapağı ile göbek arası, kadınlarda ise el, yüz ve ayak dışındaki her yerin örtülmesi gerekir. namazın bir rüknünü eda edecek kadar bir zaman içinde örtülmesi gereken bir organın dörtte biri açılırsa namaz bozulur.
4. istikbâli Kıble: Namaz kılan kimsenin Kâbe yönüne yönelmesidir. Göğsünü kıbleden (yaklaşık 45 derece) çeviren kimsenin namazı bozulur.
5. Vakit: Farz ve Vacip olan her namaz için belli bir vakit vardır. Namazların kendi vakitleri içinde kılınması farzdır. Vaktinden önce namaz kılınamaz. Özürsüz olarak sonra ya bırakmakta günahtır.
6.Niyet: Kılınacak olan namazın zihnen hatırlanmasıdır. imamın imâmete, cemaatin da imama uymaya niyetlenmesi gerekir.
Namazın Rükunları:
1. iftitah Tekbiri: namaza başlama tekbiridir. Niyetten sonra "Allahu Ekber" deyip eller yukarı kaldırılıp tekbir alınır.
2. Kıyam: Namazda ayakta durmaktır. Gücü yetenler ayakta, yetmeyenler ise gücünün yettiği şekilde namazlarını kılarlar.
3. Kıraat: Namazda Kur'ân okumak demektir. Kıraat kıyamdadır ve en az üç kısa ayet miktarı okunmalıdır.
4. Rükû: Kıraatten sonra eller dizlere erişecek şekilde eğilmekten ibarettir.
5. Sücûd: Rükûdan sonra ayak, diz ve ellerle beraber alnı ve burnu yere koymaktır. Yalnız alnın ve burnun yere değmesi yeterli değildir. Alın yerin sertliğini hissetmelidir. Kalabalık cemaatlerde arka saftakiler ön saftakilerin sırtına secde edebilirler.
6. Kade-i Âhire: Namazın sonunda "et-Tehiyyâtü" duasını okuyacak kadar oturmaktır. -
6.
-1Lan bunlari ilkokul da zaten öğretiyorlar çomarlar. Bana kuran dan kaynak göster hem saç avret değildir bu da ayrı bir cahilliginiz
-
7.
0islâmiyet’ten önce Araplarda örtünme adeti yoktu. Kadına saygı gösterilmez, kadınlar da erkeklerden sakınmazlardı. Başörtülerini enselerine bağlar veya geriye doğru bırakırlardı. Yakaları önden açılır, boyunları ve gerdanlıkları ortaya çıkar, süsleri gözükürdü. Erkeklerin ilgisini çekmek için süslenen, açık saçık kıyafetler giyinen, bakışlarıyla ilgi toplamaya çalışan düşük ahlaklı kadınlar da vardı. ((Elmalılı muhafazid Hamdi YAZIR, Hak Dini Kur’an Dili, istanbul 1936, C. IV, s.3506 ve C. V, s.3927 (Nur Suresi 31, Ahzab 59).)) Evlilik dışı ilişkiler peşinde koşan bir kısım erkekler, kadınların arkasına takılır ve onları zan altında bırakırlardı. ((Fahreddin er-Râzi Ebu Abdillah muhafazid b. Ömer (öl. 606 h. /1210 m.) et-tefsîr’ül-kebîr, Mısır, C. XXV, s.230 (Ahzab 59).))Tümünü Göster
Örtünme ile ilgili emirler Ahzab Suresi ile Nur Suresi’ndedir. Her iki surenin de Medine-i Münevvere’de indiği hususunda tam bir görüş birliği vardır. ((el-Kurtubî muhafazid b. Ahmed el-Ensârî (öl. 671 h. /1273 m.), tahkik eden Ebu ishak ibrahim Etfiş, el-Cami li Ahkam’il-Kur’an, Kahire 1387 h. 1967 m. C. XII, s.158 ve C. XIII, s.113.)) islâm’ın bir çok emir ve yasağı gibi örtünme emri ile buna ilişkin yasaklar da Medine-i Münevvere’de gelmiştir.
Kadınlar Medine-i Münevvere’de de günahkâr erkekler tarafından rahatsız ediliyorlardı. Durum Hz. muhafazid sallallahü aleyhi ve sellem’e şikayet edilince Ahzab Suresi’nin 59. ayeti nazil oldu. ((el-Kurtubî, a.g.e., C.XIII, s.243 (Ahzab 59).))
“Ey Peygamber; eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, cilbablarını üzerlerine sıkıca örtünsünler. Böylesi onların (iffetli olarak) tanınmaları ve rahatsız edilmemeleri için daha elverişlidir.”
Cilbab, kadınların evlerinden çıkarken üstlerine aldıkları, başörtüsünden büyük bir örtü ya da büyük bir başörtüdür.
Başörtüsü ile ilgili ayetler.
Ahzab
Kovulmuş şeytandan Allah'a sığınırım (Nahl 98)
59. EY PEYGAMBER! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (evlerinden) dışarı çıkarken, bedenlerini örtecek elbiselerini giymelerini söyle. Bu onların (iffetli olarak) tanınmaları ve rahatsız edilmemeleri/incitilmemeleri için daha uygundur. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
Nur
Kovulmuş şeytandan Allah'a sığınırım (Nahl 98)
30. MÜMiN ERKEKLERE söyle; gözlerini haramdan sakınsınlar, iffetlerini/ırzlarını korusunlar. Bu davranış onlar için daha nezihtir. Şüphe yok ki, Allah onların yaptıklarından hakkıyla haberdardır.
31. Mümin kadınlara da söyle; gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını/iffetlerini korusunlar. Zorunlu olarak görünenler dışında, zinetlerini (takılarını) göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üzerine kadar salsınlar. Takılarını; kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, üvey oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, müslüman kadınlardan, sahip oldukları/yönetimlerinde olan esir(köle)lerden, güvenilir hizmetçilerden ve henüz takıların değerini bilmeyen çocukların dışında, hiçkimseye göstermesinler. Gizledikleri takılar, bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz! -
-
1.
0Panpa bu da hadisi kabul etmeyen tayfadan. ihsan Eliaçık. Edip Yüksel fln. Allah ıslah etsin.
-
1.
-
8.
0Gayet açık bir anlatım, ayetlerle de doğrulamış olduk. Bence yeterince açıklayıcı özellikle Nur suresini dikkatli oku.
-
9.
0Ahzab 59 o zaman için geçerliydi şu an da geçerli değil 😂😂😂😂 en basit fıkıh bilgisini bile bilmiyorsunuz internetten kopyala yapıştır yapıyorlar bir de 😂😂😂olm çok cahilsiniz tamam sizle tartismicam
-
10.
+2Bir tane atatürk pp li beyni olan çıkmaz mı aq
-
11.
0yemin ederim seni doğru yola getireceğimi bilsem Kur'an dan fotoğraflarını çeker anlamlarını ve meallerini de yazar mesaj olarak atardım. Ama anladım ki sen Müslüman değil dalgacı ateist bi pislik yuvasısın. doğrusunu yazdım Kuran dan kanıtla dedin ayetleri buldum attım o zaman için geçerliydi diyosun. Ulan bizim ilahi kitabımız evrenseldir. Ha ahir zaman ha geçmiş zaman ne farkeder. Kıyamete kadar geçerli olacak kitabımız alimler halen anlam araştırmaları yapıyor. Bilinmeyen sonsuz şey var. Sen de burda dalga geçme peşindesin. Bide çocuk çocuk emojiler atmıssın senle daha fazla zaman kaybedemem kardeş Allah ıslah etsin seni. Sonuçta hepimizin sonu aynı filmin sonu başından belli. Allah hepimizi bağışlasın amin.
-
12.
0Ahzab 59 un günümüzde geçerli olmadığını Turkiye nin en büyük fıkıh profesörlerinden hayrettin karaman söylüyor yaşar nuri öztürk söylüyor şerefsiz herif. Dinini çomar anandan babandan kuran kursu hocandan sağda solda duyduklarınla öğrenmişsin kes sesini
diğerleri 10 -
1.
-
16.
+1KARAMAZOV KARDEŞLER Mi YAZIYON AMK EVLADI
-
17.
+1Güldüm bin
-
18.
0Özledik ayarları
-
19.
0Fotoya şuku
-
20.
0Up up up