-
1.
+1 -1bu müslümanlar bir acayip dostum
-
2.
+1363 gün kurak ,2 gün sulak.
-
3.
+1namaza gitmemek için bahaneler vol 31
-
4.
0bazı binler bayram namazı bayram namazı diye ortalıkta söylenip duruyor .
bayram namazı vaciptir , farz değildir .
farz olan günün 5 vakti olan namazdır .
peki günün 5 vakti farz olan namazınızı kılıyo musunuz ? hayır .
o halde bayram namazı diye aptalca söylenerek gezmeyin ortalıkta ibineler .
dipnot : bayram namazına gidilmesin demiyorum sakın böyle bir yanılgıya düşmeyin , zira böyle bir hata vazgeçilmez bir hatadır . gidin , namazınızı kılın amk . -
5.
05 vakit namaz kılamıyoruz, en azından bayram namazı kılalım. hem adettendir, gitmemek olmaz.
-
6.
0@11 namaza gidicem yarraamm , konuyu tam okusaydın anlardın , ikide bir bayram namazı ile ilgili konu açanlara kıl oluyorum onu anlattım muallak herif .
-
7.
0333 avi
-
8.
0@6 bende öyle tiplere kıl olurum ama , yanlış yola girmişsin panpa .
-
9.
0333 avi
-
10.
0333 avi
-
11.
0katılıyorum panpa
hadi diyelim günde 5 vakit namaz kılmaz ama bayram namazlarını kaçırmayan adam, vacip namazı kılıp sabah namazını farzını kılmadan giden zütler vardı en son gittiğimde.
bunlara ayar olup ateist oldum : ) -
12.
0@3 ben budist sanmıştım
-
13.
0@2 bende müslümanım salak
-
14.
0@13 al panpaTümünü Göster
Rum Suresi 17 ve 18. ayetleri:
"Öyle ise, akşama girdiğinizde ve sabaha girdiğinizde Allah’ı tesbîh edin (akşam, yatsı ve sabah namazlarını kılın)! Hâlbuki göklerde ve yerde hamd, O’na mahsustur. Akşama doğru ve öğlene girdiğiniz zaman da (Allah’ı tesbîh edin! ikindi ve öğle namazını kılın)!" (Rum, 17-18)
Müfessirler, bu ifadeyle namazın kastedilmiş olduğu ve bunun, "Namaz kılınız" manasında olduğunu ileri sürerek, Cenâb-ı Hakk'ın, bu ayetle beş vakit namaza işaret ettiğini söylemişlerdir. (Fahruddin Razi)
Namaz muayyen beş vakte ayrılmıştır. Herbir namazın vakti, mühim bir inkılâp başı olduğu gibi, azîm bir tasarruf-u ilâhînin âyinesi ve o tasarruf içinde ihsânât-ı külliye-i ilâhiyenin birer mâkesi olduğundan, Kadîr-i Zülcelâle o vakitlerde daha ziyade tesbih ve tazim ve hadsiz nimetlerinin iki vakit ortasında toplanmış yekûnuna karşı şükür ve hamd demek olan namaza emredilmiştir. (Bediüzzaman Said Nursi)
ibn Abbas dedi ki: Beş vakit namaz Kur'ân-ı Kerîm'de geçmektedir. Ona: Nerede? diye sorulunca şu cevabı vermiştir: "Yüce Allah: "Akşamladığınız zaman" diye buyurmaktadır. Burada maksat akşam ve yatsı namazlarıdır. "Ve sabahladığınızda buyruğunda kasıt, sabah namazıdır. "Gündüzün sonunda" buyruğu ile kastedilen ikindi, "öğle vaktine vardığınızda" buyruğunda da kastedilen öğle namazıdır. ed-Dahhak ile Said b. Cübeyr de böyle demişlerdir. Yine ibn Abbas ve Katade'den şöyle dedikle¬ri rivayet edilmiştir: Âyet-i kerîmede akşam, sabah, ikindi ve öğle namazlarına dikkat çekilmektedir. Derler ki: Yatsı namazı ise; bir başka âyet-i kerîmede yani "gecenin, de birbirine yakın saatlerinde... " (Hûd, 114) buyruğunda ve bir de izin istemenin zorunlu olduğu vakitlerin söz konusu edildiği buyrukta dile getirilmektedir. (imam Kurtubi)
Nâfi b. el-Ezrak, Abdullah b. Abas'tan, Allah Tealanın kitabı olan Kur'an-ı kerimde namazın beş vaktinin zikredilip zikredilmediğini sormuş Abdullah b. Abbas da: "Evet, zikredilmiştir." demiş ve bu iki âyeti okumuştur. (Taberi Tefsiri)
Namazın bildiğimiz beş vakte tahsîsi, bunun gibi başka âyetlerle ve ayrıca mütevâtir hadîs-i şerîflerle ve icmâ‘-ı ümmet ile sâbittir. Bu beş vakit namaz, Mekke-i Mükerreme'de hicretten evvel farz kılınmıştır. Peygamberin miracı hakkındaki hadisi şerif de bunu göstermektedir. (Ömer Nasuhi Bilmen)
Sonuç olarak; Namazın beş vakit olduğu kesin bir hükümdür. Bunun kesinliği hususunda herhangi bir ihtilâf yoktur. Namazın üç vakit olarak kılınması sadece cem’ meselesinde geçerli bir hükümdür. Namazın cemide bazı şartlar dahilindedir. Zorunlu hiçbir sebep yokken namaz cemedilemez. Cenab-ı Hak namazı beş vakit olarak tayin etmiştir.
islamiyet'in hükümleri zamana göre değişmez, çağın getirdiği zorunlu şart diye bir husus söz konusu olamaz. "Hiç kılmamaktansa üç vakit kılmak iyidir." demek islami bir düşünce ve fikriyattan hasıl olamaz. Asr-ı Saadet'ten beri her asırda Müslümanlar namazı beş vakit olarak kılmış, ehl-i sünnet fikriyatında olan hiçbir kimse bunun aksini söylememiştir.
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 13 02 2025
-
iyii akşşamlar sözlük
-
mentalcel ve bakircan gibiler tedavi olmaz
-
ypgyi destekleyen bir kürt olduğunu biliyoruz
-
reçel tahsin er
-
hadi keloğlan parmaklıklarıı sosiss gibi sen mi
-
bakircan çok kaşındın
-
mentalcel neden başlık açmıyor
-
berat kandili ne ya
-
erdal özyağcılarr
-
şimdı yatıyorum
-
bakircan ifşa ortadaki gözlüklü çocuk
-
bunlar yüzünden millet tas tıraşlı
-
resim yüklenmiyorken daha iyiydi
-
naranay naranay naranay naranay
-
2 dakkalık isi saatlerce ugrasan
-
inci sözlük diye biyer varmis
-
en kolay para kazanma yöntemleri 3 adet
-
işinde gücünde olan kürtlere laf eden en hafif
-
yakışıklısın diye işten atacaklardı aq
- / 1