-
151.
0Ayetlerin önünü ve sonrasını okumadan bilmeden veya araştırmadan sırf islamı kötülemek için ekgib ve yanlış meallenmiş ayetlerle bir yere varamaz sadece kendinizi kandırırsınız madem bu ayetleri bulmak için çabaladın be akılsız öncesini ve sonrasını da okuyup araştırsaydın ya siz işinize gelen ayetleri seçerek islamı kötülemeye istediğiniz kadar uğraşın ama şunu sakın unutmayın ZAFER ALLAHINDIR
- 152.
-
153.
0Sana bunları söyliuenin aklını gibim aq lan müslümanlıkta kadınlara el kalkmıyacağı her ayette yazar lan aq çoparı
-
154.
+11 kadınları seni dinlemez hale gelip yoldan cıktıklarında son care dövün diyor
2 40 kisi ile evli olan arapların bir anda tek eşliliğe geçmesi zor olduğundan 4 tane deniyor
3 kadınlar duygusaldır ve bu yüzden iki şahit istenir birini diyemez unuttum der diye ikincisi olur ama erkek duygusal değildir kadın kadar oluyorsa iki tane olmuyorsa 1 sahit yeter deniyor
4 12 tane eşi vardır peygamberimizin ama tam bilmiyorum ama 2 si ile sadece münasebeti oldu diğerleri korumak amaçlıdır
5 yaşanmıs olaydan sonra inmiştir büyük ihtimalle tam araştır -
155.
0Lan gerizekalı bu ayetlerin öncesi ve sonrasına baksana islamı eğer istiyosan inancaksın öncesine ve sonrasına bak
-
156.
0Nisa 34Tümünü Göster
Bu ayeti celileler, küçük bir toplumu temsil eden aile kurdıbını yönetmek ve korumak hakkında önemli ipuçları vermekle birlikte yuvanın devdıbını tehdit eden tehlikeleri de bertaraf edecek yöntemleri açıklığa kavuşturmaktadır.
öncelikle her kurumun bekasının düzene muhtaç olduğu, düzen temininin ise bir yöneticiyle sağlanacağı hususu herkesçe bilinmektedir.
bunu göz önünde bulunduran Allahü teala kendi bağışı ve kulun kesbi üstünlükleriyle birlikte erkeği aile reisi olarak tayin etmiştir ki; yöneticilerde zeka, hafıza, kuvvetli anlayış, karar ve istikrar gibi özelliklerim bulunmasını bu vasıfların birçoğunun da ekseriyetle erkeklerde bulunduğu göz ardı edilemez.
karı koca arasında meydana gelen sürtüşmeler yuvanın yıkılmasına ve çoluk çocuğun perişan olmasına sebebiyet verecek raddeye ulaştığında kullarına herkesten ziyade acıyan Allahü teala bunu engellemek için aile reisi olan kocaya bu hususta üç yollu bir uygulama öğretmiştir ki; ilki, kocasının meşru isteklerine karşı yaptığı isyanlara karşılık, ahirette karşısına çıkacağına dair vaazu nasihatte bulunmaktadır.
Bunun etkisi görüldüğünde KATiYYEN başka bir yola başvurulmaz.
Bu da fayda vermeyecekse ikinci olarak aynı yatakta sırtını dönmek veya başka yatağa geçmek suretiyle cimayı terk etmek öngörülmüştür.
Bu da fayda vermezse, üçüncü ve SON çözüm olarak hafifçe dövme ameliyesi ortaya sürülmüştür ki, BU DÖVMENiN ŞiDDETLi VE PEŞPEŞE OLMAMASI, AYNI YERE RAST GETiRiLMEMESi, YÜZ GiBi KIYMETLi UZUVLARDAN SAKINILMASI, KAMÇI VE SOPA GiBi YAKICI ALETLER KULLANILMAYIP, MENDiL, EL, MiSVAK GiBi UFAK ŞEYLERiN TERCiH EDiLMESi tavsiye edilmiştir.
Tabi ki bu karı koca arasındaki normal ilişkilerde ve basit münakaşalarda söz konusu olmayıp, ANCAK boşanmaya sebebiyet verecek derecede önemli geçimsizlikler vuku bulduğunda başvurulacak bir yöntemdir.
49/HUCURÂT-7: (Ey müminler), biliniz ki, aranızda Allah’ın Peygamberi var. Eğer O, birçok işlerde size uysaydı, muhakkak darlığa düşerdiniz. Fakat Allah size imanı sevdirdi; ve onu kalblerinizde güzelleştirdi. Küfrü, nifakı ve isyanı ise, size iğrenç kıldı. işte bu vasıfta olanlar, hidayete erenlerdir.
Yine de Rasülullah (SAV) 'Hanımlarını dövenler asla sizin hayırlılarınız değildir.' (Beyhaki es-seünenül kübra. No. 14775, 7/496) buyurarak evla olanın, ne olursa olsun dövmeye teşebbüs etmemek olduğuna işaret etmiştir ki, Rasulullah (SAV)in hayatı boyunca hiçbir kadına el kaldırmak bir yana, incitici bir söz dahi söylediği rivayet EDiLMEMiŞTiR.
Günümüz mealcilerinin çoğu bu ayeti celilerenin manasını açıklamışlarsa da, bir iki tanesi, güya islamı kötü göstermemek adına tenzih yapayım derken tahrife düşmüş ve kimi: 'Darb' kelimesinin geçtiği cümleyi '... nihayet onları evden çıkarın/bulundukları yerden başka bir yere gönderin.' şeklinde tercümeye kalkışmışlardır. Burada arapça bir kaide söz konusudur.
Bu mana lügat açısından hiçbir temele dayanmamakla birlikte; yuvanın dağılmaması için bu kadar önlemler alan dinimizin hedeflediği gayeyle taban tabana ZITTIR. Zira kadınları evden çıkarmak ve başka bir yere göndermek, tamamen kontrolsüzlük sebebi olabileceği gibi, asr-ı saadetten günümüze kadar din adına böyle bir uygulama DUYULMAMIŞTIR.
Şayet bu mana doğru kabul edilecek olsaydı, elbette bu güne kadar bunu çıkarıp tatbik sahasına çıkaran bir alim olurdu.
Kimi de: '..ve sonra onlarla cimada bulunun.' şeklinde tercüme etmiştir. Bu manaya yakın bir anlam bazı lügatlerde mevcut olsa da bu Rasulullahtan (SAV) bu güne kadar nakledilen bir mana olmadığından bu makamda uydurma sayılabileceği gibi, emredilern merhaleler arasında uygun bir yer BULAMAMAKTADIR.
Zira nasihatten sonra yatakların ayrılması emredillmişken, bu iki çözümün sonuç vermediği yerde cima emri verilmesinin, saha sonra da: 'itaat etmeleri halinde onlara karşı bir yol aramayın.' buyurulmasının manasını bize hyangi akıllı açıklayabilir?
Ben devam edicem kardeş. lakin eğer sen bizimle gerçekten neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlamak için tartışıyorsan bunlar sana kafi..
şayet inatlaşmaksa maksadın, elimden birşey gelmez..
unutma, insan bilmediğinin düşmanıdır... -
157.
0Yaxmissin altina cevap vermissin bunlari okuyupta ateist olanlarin ben aklina ... Neyse
-
158.
0Yine aynı kendi kendini kandırmacalar. Birincisi bunu açıklayıp olmayan kafanın içine soksak bile müslüman olamazsın çünkü bu içten gelen bir inanış. Sadece şartlarından bahsetmiyorum...
ikincisi arapça çok fazla anlama denk geliyor. Acı dediğin zaman aşk acısı mı biber acısımı , canın mı yanar bunu tam anlayamazsın. Urfalı bi abi tanıyorum kökeni arap. Arapça biliyor yani ordan öğrendim bende.
Yani siz boşverin müslümanlığı falan. Ha dinlemek istersen benim ağzımdan özelden numaranı ver arayayım -
159.
03- Bakara 282 - Kadınlar yarım akıllıdır
: Ey iman edenler! Belli bir süre için birbirinize borçlandığınız zaman bunu yazın. Aranızda bir yazıcı adaletle yazsın. Yazıcı, Allah’ın kendisine öğrettiği şekilde yazmaktan kaçınmasın, (her şeyi olduğu gibi dosdoğru) yazsın. Üzerinde hak olan (borçlu) da yazdırsın ve Rabbi olan Allah’tan korkup sakınsın da borçtan hiçbir şeyi ekgib etmesin (hepsini tam yazdırsın). Eğer borçlu, aklı ermeyen, veya zayıf bir kimse ise, ya da yazdıramıyorsa, velisi adaletle yazdırsın. (Bu işleme) şahitliklerine güvendiğiniz iki erkeği; eğer iki erkek olmazsa, bir erkek ve iki kadını şahit tutun. Bu, onlardan biri unutacak olursa, diğerinin ona hatırlatması içindir. Şahitler çağırıldıkları zaman (gelmekten) kaçınmasınlar. Az olsun, çok olsun, borcu süresine kadar yazmaktan usanmayın. Bu, Allah katında adalete daha uygun, şahitlik için daha sağlam, şüpheye düşmemeniz için daha elverişlidir. Yalnız, aranızda hemen alıp verdiğiniz peşin ticaret olursa, onu yazmamanızdan ötürü üzerinize bir günah yoktur. Alışveriş yaptığınız zaman da şahit tutun. Yazana da, şahide de bir zarar verilmesin. Eğer aksini yaparsanız, bu sizin için günahkârca bir davranış olur. Allah’a karşı gelmekten sakının. Allah, size öğretiyor. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.
Şahitlik riske açık tehditlere açık bir şeydir kadınların fiziksel gücü ortadadır Allah böyle yaratmıştır kadın erkek eşittir fakat aynı değildir kadınla erkek taks maçı yapamaz mesela bu yüzden risk açısından 2 kadın bir erkeğin şahitliğine eşit olmuştur kadınların yarım akıllılığından değil meselenin riskleri ve kadınların daha dayanıksız olduğundandır.
https://sorularlaislamiye...isiniz-kadinin-tek-basina
Sonlara doğru cevabı daha ayrıntılı bulabilirsin -
160.
01.ayet Nisa 34 bi düşün bak senin bacın huurluk yapacam diyor dovmeyecen mi he kaşar
Bi buna örnek vermek geldi ayrıca her bir ayete bi anlam vardır biz göremiyoruzdur. -
161.
0Kardeşim sen sadece 1 ayeti alıyorsun öncesi ve sonrasını okudun mu onların ben okudum peygambere cariye hürriyeti benimde garibime gitti sebebi bence hor görülen kadınları peygamberin himayesinde koruma altına almaktır ama ötekilerin öncesini oku gayet mantıklı
-
162.
0Cariyelik ve kölelik kuranda hiçbir zaman yasaklanmamistir. Koskoca yaraticinin bu insanlik dışı statuleri normal görüp Kanit sunmadan, eğer inanmazsak sonsuza dek işkence çekeceğimizi söylemesi... Nasil diyeyim mantik dışı. Buradaki yorumlari okursan çoğunun cevaplari neredeyse ayni. Cünkü teistler beyinleriyle konusmazlar, duyduklarini tekrarlarlar ve bunu sorgulama sanarlar.
-
163.
0Nisa 3
Oteden beri tenkitlere maruz kalan ve hedef haline gelen islam hukumlerinden biri de "teaddüd-ü zevcat" dlye bilinen "Birden fazla kadınla evlilik müsaadesi"dir ki ekseriyetle bu, bir emirmis gibi gosterilerek daha ziyade itiraza konu olmuştur. Görüldüğü üzere bu, bir emir olmak bir yana, tesvik edilen birsey bile OLMAYIP sadece bir izin ve ruhsattan öte geçmemiştir. Fakat hayat şartları içinde ele alınınca, Kuranin bu hükmünün ne kadar yerinde olduğu anlaşılacaktır.
Şöyle ki; islama göre zina hiçbir şekilde serbest kılınmadığından, ona sebebiyet verecek tüm şartların tamamen ortadan kaldırılması gerekmektedir.
Erkeğin kuvvetli ve sağlıklı, kadınınsa zayıf yahut hasta veya isteksiz olması yada kısır bulunması halinde, ayrıca savaş gibi nedenlerden dolayı erkeklerin azalması durumunda bir erkeğin birkaç kadınla birden evlenmesi zaruri bir hal alabilir.
Yine de bu, dini bir emir değildir Kuranda geçen herşey emir değildir. 2. ve 3. eş olacak kadınlar da buna MECBUR DEĞiLLERDiR. Eğer bunu bir emir olarak algilayacaksaniz ve yapmak zorunda miyiz diye dusunecekseniz? hatırlatırım namaz oruç gibi ibadetler en zaruri emirlerdir. Dedigim gibi bu bir EMIR değildir.
Üstelik bu müsaade kayıtsız olmayıp, ADALET şartına bağlıdır ki, konuyu araştıranların da bildiği gibi bu şartın gerektirdikleri herkes tarafından kolayca yerine getirilebilecek gibi değildir. Zaten Allahu teala bu şartlara bagli kalmayacağını bilen kimseler icin tek eşte kalin demiştir.
Artık pekçok kadınla nikahsiz ilişkileri normal görenlerin, Islamin hayati önem taşıyan bu ruhsatına itirazları, kişilerin içlerinde bulunan kafirlik ve münafıklıktan kaynaklanmis bir tur manevi hastaliktan başka birşey olamaz.
Daha fazla teferruat icin Ruhul furkana bakmaniz tavsiye edilir... -
164.
0Ne çarptırıyon huur çocuğu züt dıbına kodumun kafiri böyle âyet yok bin
-
165.
0Nisa-34: https://m.youtube.com/watch?v=latONx7Y-qc
https://m.youtube.com/watch?v=1XOEK_84U3g
Nisa-3: https://m.youtube.com/watch?v=g-LwkrQvZUc
Bakara-282: https://m.youtube.com/watch?v=mQQaCjoOjRY
Ahzap-50: https://m.youtube.com/watch?v=1bVV0BsmQNc
Enfal-12: https://m.youtube.com/watch?v=7GBftzqsPs8 -
166.
0Bakalım
-
167.
0Kadınları dövün değil incitin anlamındadır. Darabe Kuranın başka yerlerinde de kullanılmaktadır ve anlamları. Gemilere denizde yol açmak, ya da direk yol açmak tır. Burada yol açmak , çekip gitmek anlamında. Peygamberimiz de tartışmasız hiçbir eşine el dahi kaldırmamış. Tıpkı Kuranda yazdığı gibi eşlerine küsmüş evini terketmiş ve bir sahabisinin evinde kalmıştır
-
168.
0Silik kokusu alıyorum