/i/Tespit

  1. 1.
    +10 -4
    Allah yok din yalan güzel kardeşim
    ···
  2. 2.
    +7 -1
    Senin, dünyanın bitki ve hayvanların yıldızların varlığı ve taklit edilemez olması, mesela tavuskuşunun tüyündeki mükemmel tasarım

    sayısız peygamber ve alimlerin, yalanda birleşmesi imkansız olan yüce ahlaktaki kişilerin hep aynı ilahı mesajı getirmesi ve hatırlatması

    Allahın yokluğunu ispatlamanın imkansızlığı, varlığının taklidi imkansız bir sinekle bile ispatlanabilmesi

    Yaşadığımız veya duyduğumuz metafizik olayların bize bilmediğimiz bir alemin daha olduğunu ispatlaması,

    Kuranın benzersizliği, modernliğini hep koruması, 1400 yıl sonraki bilimle örtüşmesi

    diye ilk etapta aklıma ilk gelenler
    ···
    1. 1.
      0
      Güzel paylaşım ama tatmin olmadım kardeşim
      ···
    2. 2.
      +3
      her birisi üzerinde saatlerce konuşmak lazım
      ···
    3. 3.
      -6
      Tavuskuşunun mükemmel olması bana neden tanrı olduğunu kanıtlasın ki? Bir yaratıcı olmadan da o şekilde mükemmel olamaz mı?
      ···
    4. 4.
      +3
      tavus kuşunu modern bilim yapamıyor hatta bir mikroba bile can veremiyor biz ancak robot yaparız resim yaparız eşya oyuncak tavus kuşu yaparız ama asla gerçek bir tavus kuşu yapılamaz. Dış şeklini bi şekilde benzetsen bile nefes aldırıp verdiremezsin.
      ···
    5. 5.
      -2
      allah da yapamaz. allah tavus kuşu yaratabilir mi? yaratamaz. ortada hazır tavus kuşu var onu allah yarattı diyorsunuz hazıra konmak bu.
      tavus kuşunu allah yaratmadı. hiç kimse yaratmadı. varlığı yoktan var eden birisi yok. öyle bir şahıs kişi yok.
      ···
      1. 1.
        0
        knk kuşu geçelim istersen de big bang teorisi 2 farklı şekilde ispatlandı 1930larda

        bu da evrenin yoktan var olduğunu gösteriyor demek ki kuranın ve diğer kutsal kitapların yaratma iddiası doğru.
        ···
      2. 2.
        0
        evren yoktan var olduysa gene allaha gerek kalmıyor.
        ···
      3. 3.
        0
        iyi de sen kendi kendine yoktan var olan bir şey gördün mü?
        ···
      4. 4.
        0
        görmedim
        ···
      5. 5.
        0
        demek ki onu bir yoktan var eden var
        ···
      6. 6.
        0
        var dediğin an yoktan var olmuş olmuyor işte. vardan var oluyor. eğer allah yoktan var edense allah yok.
        ···
      7. 7.
        0
        Bi şey anlamadım
        ···
      8. diğerleri 5
    6. diğerleri 3
  3. 3.
    +3 -2
    Ayetler var ayetler
    ···
  4. 4.
    +4
    hangi allah?
    ···
  5. 5.
    +1 -1
    allahın varlığı yok ki!?
    ···
  6. 6.
    -1
    5 vakit namaz kılayım

    Pilot kalem , çorbaya düşen sinek ve damarda karışmayan kancılar maddi örnek istiyorum.
    ···
  7. 7.
    +1
    allah varsa bu entry'yi yazmak nasip olm
    ···
  8. 8.
    +1
    Evrende varlıklar var dimi. Şimdi sen mesela başka bişeyden üredin. Seni üreten başka bişeyden üredi. Şimdi evrendeki en eski varlık ya da varlıklara bakalım. Eğer her varlığın yaşam süresi sonluysa en eski var olanını alalım, eğer varolma zamanı eksi sonsuza giden varlık ya da varlıklar varsa bu varlıklara bakalım. Bu varlıkların çok önemli bir özelliği var. Kendi kendine oluşmuşlardır. Yani kendiliğinden varlardır aslında. Şimdi bu basit bir şey gibi gelebilir ama kendiliğinden var olmak baya büyük bişey. Kendi kendini yaratmak gibi bir şey. Eğer bu güçte bir nesne ya da varlık varsa, ki var az önce ispatladık, bu varlığın başkalarını yoktan var etme gücünün olması çok doğal bence. Hani müslümanlar denilince dalga geçiliyor, onun gücünü anlayabilmemiz mümkün değil, sen kendi kendini yaratan birinin gücünü anlayabileceğini düşünüyor musun? Onun için bize göre gücü anlaşılamayacak ölçüde büyük bir varlık ya da varlıklar vardır. Şimdi biz müslümanlar bu varlığın bir olduğuna ve adının Allah olduğuna iman ederiz. Ha niye bir tane var diye sorabilirsin. Bunun açıklamasını da şöyle okumuştum. Şimdi bu varlıkları ilah olarak adlandırırsak tek ilahın olması birden çok ilahın olmasından daha mantıklıdır çünkü birden çok ilah kendi aralarında münakaşa edebilir ki bu da karışıklığa yol açar. Felsefede ockhamın usturası diye bir ilke var. Bu ilkeye göre bir konuya yönelik iki eşit değerdeki varsayımdan daha basit ve mantıksal olanı aksi ispat edilemedikçe doğrudur. Bu da bizi tek ilahın, yani bizim deyişimizle Allah'ın varlığına zütürür. Umarım yeterince ispatlayıcı olmuştur.

    Son olarak müslümanlar Allah'ın varlığına iman ediyor, yani inanıyor. inanmak ne demek kesin olarak bilmediğin bir şeyin doğru olduğuna emin olmak. Yani Allah'ın varlığını 2 + 2 = 4 şeklinde kesin bir şekilde ispatlayan bir şey bulamazsın. Allah'ın olmadığını ispatlayan bir şey de bulamazsın. Zaten bizim inancımıza göre Allah bizi dünyaya imtihan için yolluyor. Ve öğrencilere sınavdan önce birçok yardımcı kaynak ( peygamberler ) versen bile sınav esnasında cevapları vermek sınava aykırıdır. Öğrenci cevapları kendi bulur ve puanını alır. Neden bizi imtihan ediyor diye soracak olursan artık orası da Allah'ın bileceği iş.
    ···
    1. 1.
      0
      ilah denilen varlığın neden tek olması gerektiğini tam cevaplayamamışsın. Mesela 2 tane varlık düşün 2si de mükemmel ve her şeyi bilen varlıklar bunlar neden kendi aralarında münakaşa etsin? 2 tane tanrı aralarında münakaşa edicek ise bu onların mükemmel olmadığını göstermez mi? 2si de herşeyin en doğrusunu bilen kusursuz tanrılarsa ki bu islamdaki tanrı modelidir. Aralarında münakaşa etmeleri saçma değil mi? Yani tanrı denilen varlığın kusursuz olduğunu ama 1 den fazla olamayacağını söylüyorsun hepsi kusursuz ise neden tek olmak zorunda ki.
      ···
    2. 2.
      0
      bu konuda haklısın. Sonuç olarak tartışacak olsalar mükkemmel olmazlar. Zaten ben birden çok tanrının olamayacağını ispatlamadım ispatlamaya da bilgim ve mantığım yetmez. Dediğim şey şu ki elimizde iki olasılık var: tek tanrı vardır, birden çok tanrı vardır. Bana tek tanrının olması daha mantıklı geliyor çünkü birden çok tanrı olursa münakaşa olabilir demiştim. Diyelim ki herhangi bir münakaşa olmasın birden çok mükkemmel tanrı da her şeyin en iyisini bildiği için hep aynı şey üzerinde karar vermiş olsunlar. Bu durumda yine tek tanrı daha mantıklı geliyor bana çünkü mesela 2 tanrı aynı şeyi düşünüp uyguluyorlarsa ve bu ikisinin de sınırsız gücü varsa birine ihtiyaç yoktur bence. Devlet yönetimi gibi düşünürsek her devletin bir yöneticisi vardır mesela. Ancak cumhuriyet yönetiminde milletvekilleri vardır bizde 550 tane. 550 farkı yönetici gibi düşünelim bunları. Şimdi bu 550 yöneticinin seçilmesinin nedeni bu insanların farklı düşüncelerinin olması. Bu insanlardan hiçbiri en doğruyu bilmiyor. Doğru yol çoğunluğun dediğidir mantığıyla ilerliyor cumhuriyet. Ancak bu 550 insanın hepsi en doğruyu bilse ve olaylara bakış açıları, yapacakları şeyler aynı olsa zaten 549 tanesine gerek kalmaz, 1 tanesi yeterli olur. Yani bundan ötürü tek tanrı daha mantıklı geliyor ve yine az önce söylediğim felsefi ilkeden dolayı tek tanrının olduğunu söyleyebilirim ben. Tabii sana hangisi daha mantıklı geliyor orasını bilemem.
      ···
    3. 3.
      0
      varlık ezelidir düşüncesini destekleyen şeyler yazmışsın. ezeli olan varlığı yoktan var eden ayrıca bir varlığa ihtiyaç kalmıyor. zaten ayrıca varlık olmaz. varsa vara dahildir. varın harici yoktur. o ezeli varlığa biz de dahiliz. sen ben ot ağaç tak hepsi dahil. islamdaki allah inancı böyle mi? kimi alimlere göre vahdeti vücud tarzı panteizm tarzı böyle fikirler kişiyi küfre zütürebilir. varlıktan ayrı bir allah fikrine inanmıyorum. varlığın kendisi bizatihi allahtır dersen kabul ederim. ama kuranda konuşan kişi allahtır kurandaki namaz emri oruç emri allahın emridir dersen bu kargaşaya girmem. bu emirleri önemsemem. bunlara iman etmedim. allah bizi neyle imtihan ediyor bunu netleştirmen gerekir. hangimizin daha iyi işler yapacağımıza mı bakıyor? hangimizin daha iyi işler yapacağını kendisi biliyor zaten. dolayısıyla imtihan da saçma. imtihan yok. yarattığını bilen varlığa imtihan ediyor diyemezsin. hatta böyle bir inanç sistemi allahı komik duruma düşürüyor. kendi yaratttığıyla cedelleşen yarattıklarını ikna etmeye çalışan bir allah komik olmuyor mu? kuran insanların kelamlarından oluşur kusurlu olduğu için de bir kısmına sirayet eder bir kısmına etmez. bu kusuru örtmek için de allah onların kalplerini mühürler diye mantık ortaya atılmıştır. evet allah varsa hidayet onun elindedir ama bu kuran dediğin kitabın içindeki sözler allahın kelamı değil. doğru yol nedir o da ayrı tartışma. doğru yol diye bir şey yok. hak din hak ideoloji falan da yok. senin beğendiğin din var yaşam tarzı var. onu amaç edinirsin.
      ···
      1. 1.
        0
        Ben bizim ezeli varlıklar olduğumuza inanmıyorum. Senin de söylediğin gibi ezeli bir varlık başkasının yaratmasına ihtiyaç duymaz. Kendi kendine var olmuştur. Yani kendi kendini yarattı diyebiliriz bence. Kendi kendini yaratmak başka bir nesneyi yaratmaktan çok daha zordur. Şimdi evrende bir kural vardır -bizim koyduğumuz bir kital aslında doğruluğu kesin değil- bir madde bir maddeyi yaratamaz. O zaman başka bir maddeyi yaratamayan bir madde kendiliğinden de var olamaz çünkü bu çok daha zor bir şeydir. Bundan ötürü bir yaratıcısı olmak zorunda. imtihan kısmı hakkında, dediğin gibi Allah temel olarak ona imanımızı ve yaptığımız işleri imtihan ediyor. Allah bizim ne yapacağımızı biliyor kısmının açıklamasını duymuşsundur illaki: Allah\\\'ın sınamadan direk cehenneme atacağı kişi sorar ben ne günah işledim de cehenneme attın diye. Kendini onların yerine koy sınanmadan direk cehenneme gitmeye razı olur muydun. Bence bu açıklama gayet mantıklı. Yarattıklarıyla cedelleşme ve ikna etmeye çalışma ifadelerini çok doğru bulmiyorum. Çünkü insanları yaratma gücüne sahip olan bir varlık istese tüm dünyayı şu an müslüman yapabilir. Diyorsan ki neden bizi yarattı ve imtihan ediyor, bu konu hakkında okuduğum kadarıyla kendi gücünü başka varlıklara göstermek ve onların gözünden kendi yarattıklarını görmek için ve kendisine ibadet edilmesi için yaratmış bizi. Biliyorum diceksin ki tanrı neden kendisine ibadet edilmesini ister ya da neden kendisini başka varlıklara göstermek ister. Doğrusu bu soruya cevabım yok. Ancak tanrının varlığı ve birliğinde bir sıkıntı yoksa bir nedenden ötürü yaratmıştır benim açımdan bu sorulara tam tatmin edici cevaplar bulmamak imanımı zedelemez. Kuran\\\'a gelecek olursak nerelerde kusur olduğunu söyleyebilirsen daha detaylı araştırmak isterim. Ancak Kuran\\\'ın birçok mucizesi de vardır ve bence bunlar daha belirgindir. Sen de belki bunları araştırmak isteyebilirsin. Ayrıca okuma yazma bilmeyen bir insanın bunları kendisinin yazması da çok muhtemel değil. Yani diyeceksin nerden biliyorsun okuma yazma bilmediğini işte çok uzun uzun tartışılacak şeyler bunlar aslında. Son olarak doğru yol kısmında ben onu sadece milletvekillerine özgü bir ifade olarak kullanmıştım ve aslında demeye çalıştığım şey şuydu. Kesin bir doğru yol yok çoğunluk ne derse o olur. Zaten dinde de kesin bir doğru yol yok. Allah'ı nasıl bulacağın sana kalmış. Sadece müslümanlar cennete girer gibi bir şey de yok müslümanlıkta. Musa peygamberin bir kıssası var. Yolda giderken bi adamla karşılaşıyor. Adam kendini dağdan atıp yuvarlanarak aşağı iniyor. Hz Musa adama soruyor niye böyle yapıyorsun. Adam diyor ki ibadet ediyorum. Sonra Hz Musa ibadet öyle edilmez şöyle edeceksin diye anlatıyor sonra atıyla ordan uzaklaşıyor. Bir süre sonra bu adam koşarak Hz Musa ya yetişiyor. Diyor senin anlattığın şeyleri unuttum ben bir daha anlat. Atla son sürat giderken bu adamın kendisine nasıl yetiştiğine şaşıran Hz Musa diyor ki sen kendi bildiğin şekilde inadet etmeye devam et. Burdan da anlayacağımız üzre dediğin gibi tek bir doğru yol yok.
        Tümünü Göster
        ···
      2. 2.
        0
        kendi kendini yoktan var eden bir şeyler var demiyorum. maddenin kökeni ezeli olan şeylere dayanıyor ve bunlar yoktan var olmadı veya yaratılmadı diyorum. sen de aslında benim yaptığımı yapıyorsun. maddenin kökeni allahtır demiyorsun da maddeyi yaratan allahtır diyorsun. allah ezeli varlık değil mi? aslında aynı kapıya çıkıyoruz. yalnız ben maddeyi yoktan var eden bir güce inanmıyorum. maddeyi madde yapan temelinde özünde olan şey var diyorum. madde enerji vs. vs. ne varsa köken olarak ona bağlıdır ondan ayrı değildir. cehenneme gitme meselesi razı olup olmama mevzusu değil. allah dilerse dilediği şekilde dilediğini cehenneme veya cennete gönderir. buna imtihan denemez diyorum. allahın imihan etmesi mantığıma aykırı. allah yaptırır dese daha mantıklı olur. allah cennete veya cehenneme gidecek insanlar yarattı kaderlerini ona göre yazdı dese daha mantıklı. insanın iradesi allahın iradesine bağlıdır. özgür irade mantığını da saçma buluyorum. imtihan bizim gibi her şeyi bilemeyen sınırlı aciz varlıkların yapacağı şeydir. tanrı imtihan etmez. tanrı deneme yapmaz. tanrı ne yaptığını bilir. yarattığı şeylerin sonuçlarını bilir.
        kuran okursan allahın yarattıklarıyla cedelleştiğini görürsün. tabi ben kuranın allah kelamı olduğuna iman etmiyorum orada cedelleşen kişi insan aslında. allah adını kullanan insan. insan olduğunu ifşa diyor. neden bizi yarattı neden bizi imtihan ediyor demiyorum. böyle bir sorum yok. imtihan yok diyorum. yoktan var edebilen(yaratıcı) bir varlığın olduğuna inanmıyorum.
        kuran için okuma yazma bilmeye gerek yok. arap olman gerekir. arapça konuşabilmen gerekir. dinleme ve ezberleme yeteneğinin olması gerekir. ayrıca akli dengenin yerinde olmaması gerekir. böyle işlerle uğraşanlar vahiy aldığını cinlerle konuştuğunu söyleyen kendini seçilmiş sanan insanların akıl hastası olduğundan şüphelenirim. kim islamdan başka din ararsa kabul olunmaz diye ayet var. tam meali böyle değil ama istersen bulur yazarım. islama göre mümin olman şarttır cennete girmen için.
        ···
      3. diğerleri 0
    4. diğerleri 1
  9. 9.
    +1
    kuranda mekkeli müşriklerin de allaha inandığı yazıyor. allaha inanmak müslüman olmak için yeterli değil.
    ···
  10. 10.
    0
    Üstün bir varlık olduğu kesin değil mi?
    ···
  11. 11.
    0
    Öncelikle ateistim belirtmek istedim

    Bazı bilim adamları evrenin genişlediğini gözlemlediler ve bundan yola çıkarak Dünya’nın yaklaşık evrende bulunma süresi gibi bazı durumları baz alarak evrende geriye dönük hesaplar yaptılar bu hesaplar sonucuda belirli bir noktadan ileriye gidilemedi bu noktadan ilerisinin var olmadığını savunan teorileri var ve bu teorilere göre o nokta evrenin başlangıcı ve evrenin başlangıcı varsa sonu olacağı da söyleniyor

    internette daha detaylı olarak araştırabilirsin tanrının varlığını kanıtlar mı bilemiyorum belki de o nokta bir sınır değil teknolojik yetersizliklerin sonucu
    ···
    1. 1.
      0
      Zaten kıyametin evrenin sonu olacağını islam da söylüyor
      ···
    2. 2.
      0
      Yani herşey Kuranda söylendiği gibi bir anda yoktan var oldu. Big bang teorisi ispatlandı
      ···
    3. 3.
      0
      big bangin ispatlanması veya çürütülmesi her iki durumda da allaha inancına ekmek çıkmıyor
      evren yoktan hiçlikten var olduysa evreni var eden hiçtir. e sen evreni allah yarattı diyorsun. ortada bir allah var. hiçlik yok.
      ikinci durumda evrenin kökeni ezeli varlığa bağlanıyorsa onun parçasıysa gene allaha gerek kalmıyor. panteist bir allah mantığı doğuyor. varlık ilahlaştırılıyor.
      ···
    4. diğerleri 1
  12. 12.
    0
    Beyazsis herkesin spiritual yolculuğunun özel olduğunu düşünüyor. Tanrının varlığına delil ancak ve ancak sen bulabilirsin.
    ···
  13. 13.
    0
    Tanrı kendini göstermedikçe bilemeyiz
    ···
  14. 14.
    0
    Tefekkür etmen lazım ve sorular sorman lazım mesela en temel soru bizim dünyadaki varlığımız inanmayan için büyük bir soru hani bir insan neden hiçbir ișe yaramadığı habire kötülüklere bulaștırdığı bir dünyada var olur ki amaçsız değil mi sence
    ···
  15. 15.
    0
    Çünkü herşeyin varlığı başka bir şeyin varlığını gerektiriyor.

    Sofranda yemek varsa, sebzelerden et veya tahıldan yapılmıştır, ama pişiren annendir.

    Resim yapılmışsa boyalar ve tuval vardır ama yapan ressamdır.

    Bir ağacı kesmek için bile baltayla uzun uzun uğraşman gerekiyorsa, bu kadar trilyonlarca mükemmel detaylı canlıyı kör bir tesadüfe nasıl bağlayabiliriz?
    ···
    1. 1.
      0
      kör tesadüfe bağlamak zorunda değilsin. allaha bağlamak zorunda da değilsin. yani allahı zikrederek açıklamak zorunda değilsin.
      ···
    2. 2.
      0
      iyi tamam hepsi havada çarpıştı karıştı hep zaten vardı ortaya böyle mükemmel insanlar hayvanlar balıklar kuşlar uğur böcekleri kelebek türleri yılanlar çıktı hepsi doğar doğmaz kendiliğinden içgüdü sahibi oluyolar bunlarda can diye bi şey var kendi kendine geliyo bu can.. sonra yine kendi kendine gidiyo... gezegenlerin dönüşü yıldızların galaksilerin birbirine dengesi falan da tamamen iyi denk gelmiş ne diyelim çok ballıyız hadi şimdi günümüzü gün edelim keyfimize göre yaşayalım bakalım ölünce ne olacak?
      ···
    3. 3.
      0
      mükemmel olmak zorundaydı. mükemmel olmaya zorlanırsın. herhangi bir sistem kendi koşullarında kendi dengesini eninde sonunda bulur. bizim evrenimiz de böyledir. bir kap su ve içindekiler de böyle. bu sistem seni üretti diye kendini şanslı mı hissedersin özel mi hissedersin ahseni takvim mi seçilmiş mi cart curt yoksa başka şey mi bilmem
      ölünce ne olacak? bilgi vermiyorum inancımı yazıyorum. ölmüş olacaksın. yeniden diriliş kıyamet olmayacak. hesaba çekilmyeceksin berzah alemine şahit olmayacaksın. sırat mizan mahşeri görmeyeceksin. cennet cehennemi görmeyeceksin
      ···
    4. diğerleri 1
  16. 16.
    0
    Kardeşim Hristiyan felsefesine göre nedenler zincirinde sonsuza kadar gidemezsin,bu yüzden bir noktada bir başlatıcı olmalı.
    ···