-
26.
0ne kadar ağırsın?
-
27.
0@20 sende beyni yıkanmış gibisin ... kendini savunamıyosun bile
-
28.
0keskin sirke küpüne ağır.
-
29.
0zengin devrimci olur mu ?
-
30.
0aga şu slogan olayı ne dıbına koyım ya . zütünüzden gibiyorlar sanki. şöyle mesela " anaa na u zaa nan el leer kı rııll sın " adam gibi slogan atamıyorsunuz binler.
-
31.
+1kaç kilosun ?
-
32.
0che t-shirtün var mı panpa ?
-
33.
0@22 "şüphesiz ki saldırı en büyük savunmadır." bakara suresi ayet 2...
-
34.
0@14 ikinci soru?
- 35.
-
36.
0@14 erkan baş
-
37.
0@30 "onların gözlerine allah(c.c.) tarafından perde çekilmiştir. şüphesiz ki, allah(c.c.) kullarını kollayıp, gözetendir" beramus ayet 8-11...
-
38.
0@33 köşeye sıkıştırılmş kedi gibisin ... saçmalıyosn durumu kurtarmak için
-
39.
0@34 "şüphesiz ki biz(kahveden 8-9 arkadaş) (kedileri) sizlere zulüm etsinler diye yarattık. allah(c.c.) sıkı bir rp gamer'dir." nebula ayet 9-23...
-
40.
0evet yok mu başka soru yoldaşlar !!
-
41.
0komün ne demek
- 42.
-
43.
0@38 en kısa yoldan şöyle izah edeyim; Komün, ortaklaşma ve paylaşma çerçevesinde oluşturdukları belirli değerler doğrultusunda yaşamayı tercih eden ve belirli sayıda üyesi bulunan topluluktur. Kelime, latince "paylaşmak" demek olan "communis" kokünden türemiştir. Topluluğun hayat görüşüne göre bu değerler, ekonominin paylaşılmasından beraber ibadet etmeye kadar çok çeşitli olabilir. Mülkiyetin paylaşılmasının yanında, hiyerarşi karşıtlığı, topluluğu ilgilendiren kararların konsensüs ile alınması, sürdürülebilir ekolojik yaşam gibi prensipler, günümüz komünlerinde en çok ortaklaşılan değerler olarak ön plana çıkmıştır. Kamuoyunda komünlerin tarihi araştırmacısı olarak bilinen, kendisi de bir komünde yaşayan Prof. Yaacov Oved, komünü; "Üyelerinin, hür iradeleriyle, "herkesten yeteneğine, herkese ihtiyacı kadar" ilkesiyle paylaşılan bir hayatı yaşamayı seçtiği otonom bir topluluk." olarak açıklamıştır.Tümünü Göster
Gerek 68 kuşağında oluşturulan komünlerin insanların kafasında oluşturduğu olumsuz anlamdan bir ölçüde kurtulmak, gerek diğer dillerin çoğunluğunda komün kelimesinin köy, belediye ya da yerel yönetim anldıbına gelmesi yüzünden bir çok komün, günümüzde kendini daha çok "kasıtlı toplum" (intentional community) olarak tanımlamaktadır. Barry Shenker, "Kasıtlı Toplumlar - Komünel Yaşamda ideoloji ve Yabancılaşma" (Intentional Communities - Ideology and Alienation in Communal Living) isimli kitabında bu durumu şöyle açıklar:
"Kasıtlı toplumlar" terimi, gündelik yaşamda kullanılan bir terim değil, bu yüzden bazı açıklamalar gerektiriyor. Kasıtlı toplumlar, örgütler, mezhepler ve sosyal hareketlerle belli özellikleri paylaşmalarına rağmen bunların hiçbiri değildir. Bir kasıtlı toplum, belirli amaçların gerçekleşmesi için bütün bir hayat tarzı yaratmış insanlardan oluşan, görece küçük bir gruptur. Terimin iki kavramı da aynı derecede önemlidir. Kasıtlı topluma benzemeyen kasıtlı toplumlar da var, mesela doğmuş ve yıllardır kendiliğinden büyümüş bir kabile ya da köy... Kasıtlı toplumlar, (kurucular "kasıtlarını" ilan etmeden öncesine kadar gündelik bir grup olarak varolsalar da) belirli sayıda insanın hedeflerini gerçekleştirmek için bilinçli ve amaçlı olarak bir grupta birleşmeleri sonucu ortaya çıkıyor. Bu amaçlar kısmi olmuyor: Her yönüyle bir hayat şekli yaratmaya çalışıyorlar, bu yüzden de örgütler ya da sosyal hareketelerden farklı olarak onlar kasıtlı toplumlar. Bir topluluk olmalarının iki niteliği daha var: Yüz yüze ilişkilerle tanınıyorlar ve komünalizmi, kendi içinde (araçsal değerden farklı olarak) ahlaki bir son olarak kucaklıyorlar. açık ki "kasıtlılığın" ve "toplum-culuğun" dereceleri olabiliyor. Kasıtlı toplum olarak nitelendirebilmek için, bunların hangi derecelere kadar olması gerektiğini, kendi içinde bir girişim olacağı için ben söyleyemem ama yukarıda bahsedilenler, bize kasıtlı toplumun temelini anlatıyor."
International Communal Studies Association'ın eski başkanı, dünyaca ünlü, Avustralya'lı Dr. Bill Metcalf ise kitabında komünü şöyle açıklar: "Komünel yaşam, ya bir komünde ya da kasıtlı toplumda gerçekleşir, aradaki farkı ise samimi paylaşımın seviyesi belirler. Komün üyeleri, grubu, çekirdek aile biriminin yerine geçirir, genelde bir 'ortak amaç' ve kollektif bir ev yaşamı sürdürür ve genel kararları grup olarak alacak kadar samimiyet yaratılır. Bence 'komün' kelimesi, komünel yaşamın daha uç, topluluğa karşı yüksek miktarda sorumluluk duyulan çarpıcı biçimleri için kullanılmalı. Bu, (sorumluluk) iki yoldan birinde, ideal haliyle ise iki yolda da gösterilir. Bu yollar ekonomik ve sosyaldir. Tabi ki neredeyse hiçbir grup, bu alanların ikisinde de derecelendirmelerinin sonuna kadar bütün yolu gitmiş değil... Kasıtlı toplumların birinci uçta durduğu, komünden komşuluğa uzanan bir derecelendirme var. -
44.
0evet sorular sorular, sormayan kalmasın...
-
45.
0
-
izmirin dağlarında kürtçülük açar
-
allahsız kitapsız milli dini manevi değeri olmayan
-
melek gozun anasının
-
mottogirl selamun aleycum
-
dedemin kitli çekmecesinde şöyle bişey buldum aga
-
aşko kuşko sevgiler minişko omaygad free night
-
ne kadar sövsem az
-
türkiye de felaketlerden ölenlere üzülen yok
-
izmir kars rize
-
kimdir necidir tanımam ama
-
2021 ramazan ayı inci sözlük
-
hayatında köyünden dışarıya adım atmamış
-
insallah 3 takimimizda avrupadan elenir
-
megane2 10 kişilik sözlükte başlık taşıyor
-
ya moruk ecnebinin yaptığı makine harbi makine
-
ezzane mi eczane mi ezan mı
-
keske dunya da da hayat olmasaydi
-
puşini yalamak isterdim
-
kuran kursu smackdown
-
aranızda türk hekimi var mı
-
allahini
-
püberte ucan kedi karı değil dost
-
temizlik gorevlisi bile kpss ile
-
ben bu vatan icin 6 ay askerlik yaptım
-
560 bin reyizi gören oldu mu beyler
-
konyada bina çökmüş
-
bu kitap alamayan adam çok şanslı adam
-
ümit özdag ne habeeerrr dosss
-
yalnızlıktan bitmeyen beraberliğe
-
dexer üç şeyi gibmez taş ak yavş ak kavşa ak
- / 2