-
151.
0bence hep beraber olelim bakalim var mi yok mu herkes raatlasin nasi fikir?
-
152.
-1beyler allahın varlığını ispatlamak istiyorsanız evrimi çürütecek 1 milyon yıl öncesina ait bugün yaşayan bir canlının fosilini ve bilimsel olarak açıklanablecek ve tanrıyı ispatlayan bir bulguyu getirin. Eğer bunca yıldır inananlar bunu beceremediyse demekki allah yok demektir.
-
153.
0@137 sen bi dene ordan mektup yazarsın panpa
-
154.
0valla cogunuz muslumansinizacilan basliklra bakiorm osbir osbir turk kizlari ya amk atheislerde bole sey varmi yani bence cok sacma babam tam dindar herseyde allah diyip duruor allahtan sogudum allah zaten bence yani insanlar tarafindan cikarilmis yapay bisey cennet faln bence hikaye ama eger warsa orasini bilemem
-
155.
0@1 değüşik bir düşünce yöntemi
-
156.
0@1 adam hiç bu kadar haklı olmamıştı
-
157.
0@134Tümünü Göster
birbiriyle çelişen ayetleri yoktur. bozulmamış incilde hz. isa kesinlikle allahin oglu olarak tanılmamıştır. hatta şuanda reddettikleri hz. muhafazid (s.a.v)'in geleceği de yine bozulmamış incilde müjdelenmekteydi. 1400lü yıllarda iznikte bir büyük konsey kurulmuş, herkesten bir incil yazılması istenmiş ve içlerinden 4 tanesi seçilmiştir. biliyorsun matta markus luka yohanna isimli yazarların yazdıkları kabul edilmiş ve onların yazdıkları incili oluşturmuştur. incili de açıp bakarsan zaten insan yazısı olduğu bellidir. çünkü o kitapta o 4 adamın gördüğü ve yaşadığı ve duyduğu (tabi bunlar tamamen sallamasyon) anılar dile getirilir. o zamanki roma imparatorunun hristiyanlığın yükselişini gördüğü ve bu dini kendilerine katmak istediler. ama o zaman roma imparatorluğunda paganizm hakimdi. bunlar içinde de çoğunluk halk güneşe tapardı. zamanının roma imparatoru eski dinlerinden gelen alışkanlıkları bozmadan yeni gelen din olan hristiyanlıkla harmanlaranarak insanların daha kolay hazmedeceği bir hale getirmek istedi. sana bir misal vereyim. hristiyanlar ayinlerini pazar gunleri yaparlar. pazar günü ingilizcede "sunday" dir. bu da güneş günü anlamındadır. bu da eski paganizm kültürüyle hristiyanlığın insan eliyle nasıl harmanlandığına bariz bir kanıttır. yani dediğim gibi onlar allahın kitabına değil kendi oluşturdukları büyük iznik konseyinde oluşturdukları kitaba inanıyorlar.
allah zamandan bağımsızdır ama hitap ettiği bizler zamandan bağımsız değiliz. allah bize yardım etmek amacıyla dinler ve peygamberler göndermiştir. bu da onun ne kadar merhametli oluşuna delalettir. çünkü hiç yardım göndermeden de kendisine inanılmayı talep edebilirdi. zalim olanlar onun emirlerini yerine getirenler değildir. onun gönderdiğini bozanlardır, onun gönderdiği peygamberlere zulüm edenlerdir.
museviliğin kitabında yani tevratta ama bozulmamış tevratta daha sonra peygamber ve din geleceği müjdelenir, aynısı bozulmamış incilde de vardır. ama bozulmamış kur'anda bu dinin son din olduğu gelen peygamberin de son peygamber olduğu açıkça belirtilmektedir.
bize verdiği iradeyle allahı tamamen algılamamız beklenmiyor. şuan hiç bir dinden ve kitaptan uzak hiç birşey görmemiş bir insan sadece göğe dağlara ağaçlara yapraklara ve kendine bakıp beni bir yaratan vardır, bir yaratıcı vardır diye iman etse onun sınavı bitmiştir ve o sınavını geçmiştir. keza şuanda allahın varlığını, o'ndan başka ilah olmadığını ve hz muhafazid (s.a.v)'in onun kulu ve elçisi olduğuna iman eden için de iman noktasında sınav geçilmiş sayılmaktadır. tabi bunun neticisinde ibadet noktasındaki sınavlar başlar.
ilk insan hz. adem aynı zamanda ilk peygamberdir. yani din ilk başından beridir vardır.
ibadet şekillerinin değişmediğine (onları insanların değiştirdiğine) apaçık örnek, hz.musanın açtığı nehirden geçerken üzerine kapanan firavunun secdeye gitmesidir. hala daha o şekilde müzededir. secde halindedir.
insanlar birbirine değil allaha muhtaçtır. bu dünya için böyledir. mahşerde biz rahmeti, allahtan isteyeceğiz herhangi bir kuldan değil. insanlar birbirini sever, ama insanlar cismani şeyleri de sever. insan sevdiği herşeye muhtaç değildir. sadece allaha ve devamında onun rahmetine muhtaçtır.
sen diyorsun ki neden aşama aşama yetiştirmiş diyerek, neden insan annesinin karnından 30 yaşında doğmuyor diyorsun. bu şekilde yaratılmışız. bir anda tüm tekamülünü tamamlamış olarak yaratılmıyoruz. doğruları ve kitapları sürekli değiştiren insanlardır. ilk mesajımda ilk satırda ne dedim, allah bize irade vermiş ve nefs vermiş. bu noktayı kaçırma. annesi cocuklarının kavga etmesine nasıl razı olmazsa aynı şekilde allah da bizim kavga etmemize razı olmaz. ancak insanlarda olan nefs ve iradeye de karışmaz. yoksa sınav sınav olmaktan çıkar. insanların böyle durumlara girmesine müdahale etmiş ama onu da din göndererek ve insana muazzam bir beyin vererek yapmış. bak ben size bir muazzam beyin verdim bununla doğruyu yanlışı ayırt edebilirsiniz. bir de muazzam bir din gönderdim ekgibsiz hatasız. bunu da bu beyninizle algılayabilirsiniz. o zaman hala neden iman etmezsiniz diye düşünmektedir allahu teala.
buraya kadar senin sorularını cevapladım. hiç bir soruna da baştan savma yada kaçamak cevap vermedim. hepsini ekgibsiz bir şekilde cevapladım. şimdi ben sana birkaç soru sormak istiyorum.
şimdi bir kitap olsa elimizde, uzunca çok harika bir kitap. içinde muazzam bir sanat muazzam bir işleyiş var.
bu kitap kendi kendine rast gele bu hale geldi diyebilir miyiz?
ya şu evren? bu sanat? bu en ufak atomuna kadar muazzam çalışan, bir elektronu, protonu bile muazzam hatasız çalışan herşey? ya insan? bu muazzam beyin? konuşabilme, düşünebilme?
bunlar sanat değil mi? bunlar nasıl kendi kendine olsun?
düşünsene eğer yağmur denen birşey yağıyor. onun yerine neden kezzap yağmıyor?
üzerimize her an kezzap yağabilmesinin mümkün olduğunu bilen kimya âlimi prof. dr. arthur macomb bu konuda şunları söyler: “ne zaman şimşek çakıp gök gürlese, semâdan yağmur yerine nitrik asit yağacak diye soluğum kesilir, rengim kaçar, sığınacak bir yer ararım. çünkü havada nitrik asit teşekkülü için bütün şartlar hazırdır.”
neden kezzap yağmıyor da damla damla o güzel, o harika, o muhteşem yağmur yağıyor?
allah'ın varlığı ve onun rahmeti her an heryerde tecelli etmiş bize kendisini göstermektedir.
allah'a bu kadar isbata rağmen nasıl olur da inanmayız? -
158.
0@1 senin ananı gibiyim huur çocuğu tamam herkeze saygım var ama bu kadar huur çocuğu olmayın senin anan baban yokmu oç
-
159.
0yaratıcı hem yaratmış hem de kitaplarla müdahale edecek. bence mümkün değil. evet muhteşem inanılmaz insanın aklının sınırlarını zorlayan bir evren var.bir çok çelişkiden ziyade insani egolara ve kibre sahip bir tanrı düşünemiyorum. ayrıca medeniyetin ulaşmadığı kabileler var. onlar ne olacak yoksa tanrı torpil mi geçecek onlara?
-
160.
0@145
@143 ve @133 te başlığı açan arkadaşa cevaplar yazdım. bunları okursan senin sorunun cevabı da bunların içinde gizli. -
161.
0@58. hayır aciz değil tabiki de. 1.si kitapla düzelmeyen bir insan için yeni bir kitap gereksiz olur. 2. si hâl böyle olunca sen kendi soruna kendin cevap vermiş oluyorsun. günah sevap diyoruz. sen bir adam öldürdün diyelim. bu adamı öldürmek ya da öldürmemek senin elinde olan birşey değil mi? şimdi adamı öldürdün diyelim. bunun suçunu tanrı'ya atabilir misin? ya da benim mensup olduğum dün buna engel olmamı sağlamadı diyebilir misin? el-kaide diyorsun. amerika'nın el- kaide nedeniyle afganistan'a girmesi din ile alakalı birşey mi yoksa george bush'un ve kabinesinin suçu mu? kutsal kitaplar da (tahrif edilmiş yerleri hariç) burada doğru insan profili çıkaran din kurumu mu suçlu yoksa insan mı? bence insan tabi ki de insan suçlu. mesela senin baban sana a seçeneğinin sana zarar vereceğini söylediği halde senin a seçeneğine yönelmen, babanın sana yeterince telkin vermediği ile mi alakalı yoksa senin dinlememen ile mi alakalı? i̇slam herşeyi düzeltmiş mi? diyorsun. ben soruyorum hangi din olursa olsun. mensup olduğun dine ne kadar bağlı kaldın? dinlerin çoğu insanlara ve kendine zarar vermenin yanlış olduğunu söylüyor. buna uymaman tanrı'nın acizliği ile mi açıklanabilir? yoksa senin acizliğin ile mi? sen kendi iyilik ve kötülüklerinden sorumlusun. bu senin kaderini bir nebze olsa belirlemeni sağlıyor. sen bir kötü iş yapacaksın diyelim. sen kendi aklını kullanabilecek kabiliyettesin ve kötü işi engelleyebilecek vasfın var. tanrı bunu bildiği için yapacağın işe müdahil olmaması, o'nun acizliği ile mi açıklanabilir?Tümünü Göster
ateist neden sürekli cehennem de kalacak diyorsun. bir örnekten yola çıkalım; sen sabah bakkala gidip ekmeğini alabiliyorsun değil mi? o ekmek buğdaydan müteşekkil. bir an yemek yemek ihtiyacımızın olmadığını varsayalım. o zaman bu buğday senin için birşey ifade etmezdi değil mi? fakat yemek yıme ihtiyacımız var ve ekmek için buğdayın gerekli olduğunu biliyoruz. sence neden yemek yeme vasfımız var? bir ihtiyaçtan mı ?evet. zorunluluk mu? evet. peki bu zorunluluk olmasaydı neden sorusunu sorar mıydın? hayır sormazdın. fakat şimdi sormak saçma geliyor sana. bizim yemek yeme vasfımız var var ve bu ekmek bize kadar geliyor. yemeği bulamadığımız zaman karnımıza ağrılar giriyor ve açlığın çok kötü birşey olduğunu o an anlıyoruz. bulduğumuz zaman nasıl mutlu oluyoruz ve açlığın kötü birşey olduğunu, tok olduğumuz zaman pek aklımıza getiremiyoruz. peki bu ihtiyacımız karşılandığı zaman hiç düşünmüyor musun? acaba bu döngü neden ortaya çıkmış? ben aç kaldığım zaman kötü oluyorum fakat tok olduğum zaman olmuyorum. bunuur gerektiren birşey olmalı. aç iken keşke yemek olsa dediğin de, bir yemeğin olmasını ve seni doyurmasını istiyorsun. yemek bulup doyduğun da ise kafan rahat birşey düşünmüyorsun. burada bir çelişki var. aç iken acizsin, tok iken aciz değilsin, hiçsin yani. bunu yapan ve düşünmeni gerektiren birşey var adını koyamadığın dimi? bu tanrı'nın yaptığı varsayalım, yani senin önüne gelecek olan yemek, onun yeryüzünde ki bir nimeti olarak kafamızda bi tutalım ve şimdi sen yemeğini yiyorsun doyuyorsun oohhh kafam rahat doydum diyorsun. bunun nasıl olduğunu da hiç düşünmüyorsun. fakat diğer insan allah'ın varlığına inanmıyor fakat açlık tokluk olgusunun birşeylerden dolayı gerçekleştiğini düşünüyor, birşeyler var fakat adını koyamıyor. o yüzden tok iken aç bir insanın halinden anlıyor. hanginiz daha masum sunuz? sen mi yoksa, birşeyleri düşünen insan mı? o düşünen insan belki tanrı'ya tapmıyor, fakat nimetinin değerini bilip ona göre davranıyor. o cehennem de yandı fakat bir zaman sonra cennete gitti.sen hep cehennem de kaldın. bunda ki fark nedir sence? değer bilip ona göre davranmak mı yoksa, inanıp inanmamak mı? - 162.
-
163.
0islama gerçekten saygı duyuyorum. islamın yaratıcılarının, bir dinin gerçek başarısının tutarlı ya da mantıklı olmasıyla değil de takipçilerini dinlerinin tek hak din olduğuna inandırılmaktan geçtiğini farketmeleri takdir edilesi. mesela, diğer dinlerin de aslında hak din olduğunu ancak zamanla insanlar tarafından değiştirildiği ve bozulduğu iddiası muhteşem. bir insanın kendi dinini haklı çıkarmak için diğer dinleri avantajına kullanması ibretlik gerçekten.
misal, hristiyanlığın kökeni hakkında hristiyanların iddiaları ile müslümanların iddiaları bambaşka. bunun dışındaki tarafsız bir araştırmacının ise yine bambaşka. kusura bakmayın ama ne hristiyanların ne de sizinkini ciddiye almam için hiçbir sebep yok.
dinler de gelişir, değişir, evrim geçirir. hizce hangisi daha mantıklı? evrenin mistik yöneticisinin sürekli dinlerini upgrade etmesi, değiştirmesi * ve diğer kaynak gösterilmeden yapılmış iddialar mı? yoksa dinlerin tüm diğer kültür ürünleri gibi zamana, insanlana, çevreye bağlı değişim, gelişim ve doğal yollarla etkileşim içinde olduğunu düşünmek mi? allah'ın öğretilerinin izlerinin neden bir japonya'da, aztekler'de ve inkalar'da bulunmadığını kendi kuramlarınızla açıklayabilir misiniz? ya da geçmişten günümüze doğru gelirken inançların sürekli bir gelişme içinde olmasını?
lütfen olanı olduğu olduğu görün, yorumlayın. kendi düşüncelerinizin avantajına yormayın.
ben de desem ki allah aslında tüm çağlar boyunca insanı dinlerle test etti. gökten akla, mantığa, insan haklarına, bilime aykırı kitaplar ayetler falan indirip insanların buna kanıp kanmayacağını, iman edip sorgusuz sualsiz teslim mi olacaklarını yoksa insanların inancı değil de şüphe ve sorguyu kutsal kabul edip akıllarını mı kullanacaklarını görmek istedi desem? sonuçta insanı insan yapan şey imanı değil aklıdır. test edilecekse bir insan inancıyla değil aklıyla test edilmedilir. bu da benim kuramım :d
hassktir güzel oldu lan bu :d toplaşın beyler din kuruyorum :d -
164.
0@149 islam akla mantığa her yönüyle uyan, mantığa aykırılığı olmayan bir dindir. senin mantıksız bulman sadece ekgib bilgindendir.
-
165.
0@150 benim ekgib bilgilendiğimi düşünmen de beni hiç tanımamandır. yanımda büyümedin, nasıl bir aileden çevreden geldiğimi bilmiyorsun. ben ateist doğmadım. daha iki üç sene öncesine kadar sizinle benzer argümanları savunup sağda solda forumlarda falan müslüman saflarında tartışmaya girerdim. tüm bu yukarda yazdıklarınız bana hiç mi hiç yabancı değil. bir kaç sene kadar öncesine benim de savunduğum düşünceler idi. şu an gülüyorum bunlara.
-
166.
0"kuran değiştirilmemiş tek kitaptır"
bunu diyen her salağa önce gülüyorum ondan sonra ağzına çakıyorum. -
167.
0@143 öncelikle bozulmamış incil ve tevrat'tan söz etmişsin, hiç eline böyle bozulmamış bir kitap geçti mi yoksa bu kitapların varlığını bir yerden mi biliyorsun?Tümünü Göster
kur'anın birileri tarafından yazılmadığını nereden biliyorsun? örneğin muhafazid'in yazmadığını...
(Bu kitap), Allah'tan başkasına kul olmamanız içindir. Muhakkak ki ben, O'ndan (O'nun tarafından) sizin için bir uyarıcı ve müjdeciyim. Hud:2
allah kendi kendini mi uyarıcı olarak göndermiş?
veya zulüm cidden yasaklanmış mıdır?
Kendilerine kitap verilenlerden Allah’a ve ahiret gününe iman etmeyen, Allah’ın ve Resûlünün haram kıldığını haram saymayan ve hak din islâm’ı din edinmeyen kimselerle, küçülerek (boyun eğerek) kendi elleriyle cizyeyi verinceye kadar savaşın. Tevbe:29
Haram aylar çıkınca müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün; onları yakalayın, onları hapsedin ve onları her gözetleme yerinde oturup bekleyin. Eğer tevbe eder, namazı dosdoğru kılar, zekâtı da verirlerse artık yollarını serbest bırakın. Allah yarlığayan, esirgeyendir. Tevbe:5
Ne çok isterler ki siz de kendileri gibi küfre düşesiniz de böylece kendileriyle beraber olasınız. Allah yolunda hicret etmedikçe onlardan dost edinmeyin. Eğer aldırmazlarsa o vakit nerede bulursanız onları yakalayın, öldürün ve sakın onlardan veli veya yardımcı edinmeyin. Nisa:89
Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık bir ceza ve Allah’tan bir ibret olmak üzere ellerini kesin. Allah izzet ve hikmet sahibidir. Maide:38
Allah ve Resûlüne karşı savaşanların ve yeryüzünde (hak) düzeni bozmaya çalışanların cezası ancak ya (acımadan) öldürülmeleri, ya asılmaları, yahut el ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi, yahut da bulundukları yerden sürülmeleridir. Bu onların dünyadaki rüsvaylığıdır. Onlar için ahirette de büyük azap vardır. Maide:33
Allah’ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah’ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür. Nisa:34
Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen, başkasının malı olmuş bir köle ile katımızdan kendisine verdiğimiz güzel rızıktan gizli ve açık olarak harcayan (hür) bir kimseyi misal verir. Bunlar hiç eşit olurlar mı? Doğrusu hamd Allah’a mahsustur. Fakat onların çoğu (bunu) bilmezler. Nahl:16
he şu ne kıymeti,ne anlamı kalırdı cevaplarına karşın bir sorum var.
allah eğer kıymetini bilmemizi istiyorsa bizi her zaman kıymetini anlayan bir varlık olarak da yaratabilirdi, neden yaratmadı? allah sonucunu bildiği sınavı neden yapma ihtiyacı duyuyor? eğer allah alçakgönüllüyse neden kendi varlığını, ismini duyurmak istiyor?bir sürü alçakgönüllü insan gördüm, kendi erdemini karşısındakinin güzelliğiymiş gibi gösteren. allah neden bunu yapmıyor, neden insanların güzelliğinden değil de her imkânda kendisinden bahsediyor? sınav diyorsun neden bu sınavı kendi ismi çerçevesinde yapıyor?
insanlar birbirine muhtaç değil allah'a muhtaçtır demişsin. insanın sosyal bir varlık olduğunu unutuyorsun,her ne kadar inanırsa inansın ne kadar dua ederse etsin en sonunda birileriyle bir şeyler paylaşmak isteyecektir. madem insanlara muhtaç değilsin, kimseyle konuşma. yaşayabilir misin o zaman? doğrudur insan her şeyi sevebilir ve sevdiği her şeye de muhtaç değildir ama insanı nasıl oluyor da cismani şeylerin içine koyabiliyorsun?
kavga etmemize razı olmaz demişsin, inanmayanlara karşı öylesine iğrenç ayetler vardır ki kuran'da bunları açıklayabilir misin?bir anne nasıl kendisini seviyor mu sevmiyor mu diye evlatlarını ayırmaz, anneleri yaradan ve annelerden daha erdemli olan bir tanrı mı bu ayrımı yapacak?
allah bize akıl fikir vermiş doğruyu yanlışı ayırt edebileceğimizi söylemiş. peki neye göre doğru neye göre yanlış? örneğin bir sadiste göre birilerinin acı çekmesi sana göre doğruyken sana göre yanlıştır. eğer bu doğru yanlışlar inançla ilgiliyse tanrı kibirli değil de nedir?
sorularına gelelim.
öncelikle insanlar tatminkârsız varlıklardır, başlangıcı bulabilseler bile bu sefer de başlangıçtan öncesini aramaya başlayacaktır.
ateistlerin hiçbirisi bir tesadüfün ürünüdür demiyor, eğer ortada bir sonuç varsa mutlaka da bir nedeni vardır. sonuç tanrı yarattı peki neden? kendisine ibadet etmemiz içinse ve buna ihtiyaç da duymuyorsa tanrı bizlerin ibadetinden haz mı alıyor? nasıl oluştuğunu öğrenmek sizi zorladığı için tümünü allah'a yüklemek doğru mudur peki?
yağmur örneğinde aslında normal doğasal bir olayın bir felaket olsaydı diye düşündüğünde korkuyorsun ve sığınacak bir şey arıyorsun.bu şey de allah oluyor. bugün bize zarar vermeyen bu yağmur zerreleri kim bilir bir zamanlar hangi canlıları yok etmiştir. canlılar ileriye dönük ortama adaptasyonunu sağlayacak mutasyonlar geçirerek yağmur damlalarına da,rüzgara da,fırtınalara da kısacası bu dünya'ya da adaptasyon sağlayarak yaşdıbını sürdürebilmektedir ve adaptasyonu sağlayamayan canlılarsa doğal seçilim ile hayat mücadelesini kaybetmiştir.ona bakarsan deprem de normal ve kimseye zarar vermeyen bir doğa olayı olabilirdi, allah neden bizi bu olaylardan korumuyor? aklını kullanmayan insanların, hırsına kurban giden müteahhitlerin şerefsizliğinin akılsızlığının bedelini neden 3 yaşındaki çocukların da ödemesine izin veriyor?
örneğin bu muhteşem düzeni allah yarattıysa ozon tabakasını da allah insanları korumak için yaratmıştır fakat bir bakıyorsun insanlar bilinçsizliğiyle aerosollerle cfc gazlarıyla ozon tabakasını delebilmektedir.
@147 birazdan da senin yazın üzerinde duracağım. -
168.
0@147 tanrı'nın suçudur diyen kim?
el kaide meselesinde ben de onu diyorum, öncelikle insanın yaptığı şey bunlar,din denen afyon giblenmese bunların hiçbirisi olmazdı.ben de insanın yaptığını söylüyorum, şakirtler inadına allah'ın kaderi diyor.
kutsal kitaplar da inanmayanlarla savaşı emrediyor,@153'de değindim bazı ayetlere.
mensup olduğum dine ne kadar bağlı kaldım...
mensup olduğum din bana ne kazandırdı? sorgulama yetim varken niye dogmalarla yetineyim?bu dine mensup olmayı ben mi seçtim yoksa beni bu dine mensup eden şey çevrem miydi? mensup olduğum din kader kavramıyla gözlerimi bağlıyorsa ben bunu neden kabulleneyim?
kusura bakma da şu cehennem mevzuusunda iyicene sıçmışsın.
sen şimdi cennete gideceksin hurilerini gibeceksin şaraplarınla sarhoş olacaksın yokluk ne bilmeyeceksin,e peki sen nasıl anlayacaksın kıymetin cennetinin?
tanrı isteseydi insanlara varlığında da yokluğunda da kıymetini bilmesini öğretirdi, değerini sadece kaybettiğinde anlayan bir varlık olarak da yaratmayabilirdi.
allah'ın varlığını aldatma dünyası dediğiniz dünya'nın düzeniyle kanıtlamaya çalışmanız da ayrı bir çelişki. -
169.
0@153
Ben sana gayet açık sorularına cevap verdim. davamı savunamayacak değilim. her dediğine bil ki uzun uzadıya cevabım var. ama içlerinden birkaçtanesini söyleyip geçicem. çünkü müminin görevi tebliğ etmektir o da 3 defa bu da benim 3. olacak.
allah ezel ve ebed vardı. allah insanlar ve cinler seviyesinde bilinmek ve tanınmak istedi. o yüzden bizleri yarattı. zâriyât sûresi 56 "cinleri ve insanları ancak bana kulluk etsinler diye yarattım"
bir diğeri de diyorsun ki diğerlerinin değiştiğini nerden biliyorsun. arkadaş diğerleri kutsal kitap gibi durmuyor ki bildiğin hatırat gibi duruyor. onu yaptı bunu yaptı şuraya gitti, ve yazarın adı var. yani daha nasıl açık olabilir ki?
ayrıca hani demişsin ya bizi neden öyle kıymet bilir (otomatik ibadet eden) yaratmadı diye. o dediğinden var melekler o dediğindendir. biz bütün yaratılmışların en üstü olmamız nedeniyle bizde nefs vardır ve allaha otomatik olarak ibadet eden başkadır, bir nefs engelini aşıp ona ulaşan bambaşkadır.
en son olarak da cidden o kadar yazık ki o hud suresiyle ilgili dediğin. o sure "de ki" diye başlar. hz muhafazid'e (s.a.v) allah de ki diyor ondan sonra o cümleler geliyor. böyle çarpıtmaya çalıştığını gördüm ve hevesim kaçtı yoksa uzun uzun anlatacaktım ama sen çamura yatıyorsun. -
170.
0Senin seçtiğin dini sana kimse zorlamıyor, ya da zorluyorsa da sen aklınla bunun içinden çıkamıyorsan senin akli ehliyetinin yeterli olmamasındandır. Mensup olduğun din seni kader kavramıyla sınırlandırmıyor ki. Nereden çıkardın bunu. Bu düşüncen nereden kaynaklanıyor biliyor musun? Senin teosofik olarak bilgi ekgibliğinden kaynaklanıyor. Şimdi biri senin karşına çıkıp, islam'da kader inancını değiştiremezsin dedi diyelim. Sen bu konu hakkında sistemli bir teze sahip değilsen, buna ancak hadi len oradan diye cevap verirsin. Fakat sistemli bir teosofik bilgi sistemin varsa bu kader ile ilgili kavramı mantıklı bir şekilde anlatabilirsin. Ben buraya kadar senin laf olsun torba dolsun diye yazdıklarını görüyorum. Cennet cehennem konusunda ise ben mantıklı şekilde bir örnek verdim. Şimdi sen diyorsun ki Tanrı isteseydi insanlara bu kıymeti öğretebilirdi. Peki Kur'an'da ne yazıyor. Ben bahsettiğim şeyde şunu demiştim; şimdi iki kişi de tanrıya inanmıyor. fakat diğeri ekmeğin, nimetin önemli olduğunu kıymetli olduğunu biliyor. Sen bilmiyorsun varsayalım. Bu kıymet bilen insan seninle neden aynı şeyi hak etsin? etmesi için bana birşey söyler misin? insan olmak yeter cümlesini söyleme, sen de insansın fakat o değer veriyor ve senin yapmadığın şeyi yapıyor. Peki neden seninle aynı olsun, aynı seviyede olmak için haklı bir sebep söyle.
-
kadının ne hakkı olabilir
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 02 01 2025
-
560binlik yazarın başlıklarını gizleyen eklenti
-
kadın hakları savunan erkek
-
memati bukadar sure girmemesi anormal
-
karıların internette özgürce fikirlerini yazması
-
bugun bi tene bile kupon tutmadi
-
bu karı 55 yaşındaymış lan
-
yillar sonra yemiden giris yaptim
-
milli fiyasko
-
titö koy grubin ismini
-
560 bin yaş 30 ama zekası
-
mümtaz reis
-
592tlyle the shining filmiyle nasil baglanti
-
video tmp name yok
-
memati kayrayla bulustuktan sonra kayip
-
inci sözluk haber sitesi yapmislarr
-
gibi denilen diziyi izleyen en hafif tabirle
-
ben canım çekmesin diye karılara bakmıyorum
-
yıllık izin ve rapor yenilendi
-
yıl 2025 oldu ama sözlük her 12 geldiğinde çöküyor
-
fatihler devri bitti
-
olay ne memati ne 560tlsi olan adam
-
on saniyeden fazla erkekle göz teması kuran kadın
-
böyle yaşamanın gerçekten hiçbir manası yok
-
kurt kardeslerimin
-
vermeyeceksen açma kızım
-
selam ben homelander izlyien bir yikik
-
560bin tl olan adam en azindan kulturlu
-
intihar önleme timi
- / 2