/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +9 -3
    Sürekli ateistler sorup duruyor ve sorduklarının çok büyük bir bölümü gereksiz sorular. Ben burada gereksiz sorular sormuyorum sadece tek bir soru sorucam.

    Ahlakı neye göre temellendiriyorsunuz ?

    https://www.youtube.com/watch?v=g5ght-siz_s

    Bu videoyu bir izleyin. Sorunun mantığını kavramak için. Bu videonun üstüne birşeyler de söylemek istiyorum.

    Eğer ateistseniz mantıksal olarak ahlak kurallarının sizin için bir bağlayıcılığı yoktur. Çünkü ahlak kurallarını oluşturan da bizim atalarımız olan insanlar. insanın evrimleşiyor ve gelişiyorsa binyıllarca önce oluşturulmuş bu kuralların bağlayıcılığını nasıl değerlendirebilirsiniz ?

    Mantıksal olarak baktığınızda içest ilişkiye girenleri , bebek öldürenlere kötü diyemezsiniz. Çünkü eğer ateistseniz neyin iyi ve kötü olduğunu dair bir temeliniz yoktur. Dünyanın yuvarlak olduğu iddiası doğru bir iddiadır. Ve düz olduğu da yanlıştır. Bu sorunun doğru diye kesin temellendirebilme imkanımız vardır. Ama ahlak konusunda bu temellendirmeyi nasıl yapabiliriz ? Geçmişimizden geldiği için kabul mu etmeliyiz direk ?

    Eğer ateistseniz ahlak kurallarının sizin için bağlılığı olmaması lazım. Ve bu dünyadan sonsuza kadar yok olacağınıza inanıyorsanız yaşadığınız TEK hayatı sonuna kadar hazlar ve mutluluklarla doldurmanız gerekir. Çünkü mantıklı olan hamle budur. Bir daha yiyemeyeceğiniz bir yemek olsa onu yiyebildiğiniz kadar yersiniz durum işte aynen böyle. Bu yüzden haz ve mutluluk peşinde koşan tecavüzcülere de kötü diyemezsiniz hem önceden bahsettiğim iNSANLARIN oluşturduğu ahlak konusu yüzünden hem de bu insan sadece tek hayatını çeşitli zevklerle tatlandırmak istiyor bunu yanlış yapan nedir ?

    Eğer doğanın bir yansımasıysak bizimde yaşamamızın için en iyisini yapmamız gerekmez miydi ? Bunu engelleyen ne ?

    Edit : Soruya uygun cevaplar verin soruyla alakasiz muslumanlar cok mu ahlakli gibi bos sorular sormayin baska konularda tartisiriz onu
    ···
  1. 2.
    +1
    Ateistler bekleniyor
    ···
  2. 3.
    +1 -2
    ateist değilim ama herhangi bir dine de inanmıyorum. ahlak konusunda çok düşündüm ben de, güzel sorular sormuşsun. mutlak bir doğru ya da yanlış olmadığını düşünüyorum. doğrular ve yanlışlar bireylere özgüdür ve onların karakterlerini kendi doğru ve yanlışları belirler. bu doğru ve yanlışları da belirlemekte bireylerin mutlak özgür iradesi yoktur çevresel faktörler aile vs. etkilidir. sonuç olarak ben kendi doğru ve yanlışlarıma göre yaşarım sen de kendininkilere göre yaşarsın
    ···
    1. 1.
      0
      Panpa ben aslında mutlak doğru ve yanlış olduğunu düşünüyorum çünkü tanrıya inanıyorum eğer inanmasaydım ben mutlaklığa inanmazdım. Çünkü eğer bir tanrı varsa doğru veya yanlış olanın bilgisini ondan alırız ona göre temellendiririz bunu. Gerçi sen deistsin deistlerle ilgili de bir başlık açmayı düşünüyorum orada tartışırız bu konuyu
      ···
    2. 2.
      0
      deizm de değil be kardeşim adlandıramadım ben, ama panteizme daha yakınım. görüşüne göre mantıklı temellendiriyorsun detaylı tartışırız istersen
      ···
  3. 4.
    +1 -1
    Tecavüzcüleri kötü görürüz çünkü yasaları hiçe sayarak bir işe kalkışırlar bu yüzden sana da ne yapacaklarını kestiremezsin. Uzak durursun, kaçınırsın. Ben şahsen kimseye kötü demem herkes içinde bulunduğu şartlara göre hareket ediyor. Ama bana benzemeyenden uzak dururum çünkü ne yapacağı belli değil.

    Sürekli haz almak için yaşanmaz. Aşırı haz bedeni yıpratır.en temel içgüdümüz yaşama içgüdüsü. Ben ölmeden önce ölümsüzlüğün icat edilmesini umarak yaşıyorum. Herkes de bunun için yaşar. Dine inananlar da ölümsüzlüğün öteki dünyada olduğuna inanıyor. Herkes bir şekilde sonsuza kadar var olmak istiyor.
    ···
    1. 1.
      0
      Yasaları oluşturan da insan kıdem olarak üstün olanların oluşturduğu bu yasaların bağlayıcılığı ne kadar olmalıdır ? Bir devlet adam öldürmeyi yasal hale getirirse bu onun yaptığını doğru mu yapar ? Bu soruları uzatabilirim ama sen anladın mevzuyu.

      ikinci paragrafa örnek olarak da hayatının her anından haz alırız. Yemek yerken. Yürürken. insanlarla iletişime geçerken. Hazdan kastım seni mutlu eden yapman gereken şeyler. Haz deyince sadece 31deki haz veya sevişmedeki haz gibi algılama. insan mutlu olmak için yaşar. Yaşamda tutan tek şey de umuttur. Ölümsüzlük konusunda haklısın. Mesele niçe bu bengi dönüş ile bu sonsuzluk meselesini anlatmış. Yok olma düşüncesi çok ağırdır. Ama senin ölümsüzlüğün icat edilmesi gibi bir argümanın biraz saçma çünkü dünyadaki hiçbir insan ölümsüzlük icat edilir belki lan diye hayatta değil. Benim çevremde çok dinsiz var mesela ve böyle bir beklentisi yok. Böyle bir teori atıyorsan 1800'lü yıllardaki bir ateistin de bu kafada olmasını beklemeliyiz. Stephen hawking'den tut richard dawkins'e kadar hepsi yok olacağı düşüncesiyle yaşıyorlar.
      ···
      1. 1.
        0
        ilk paragrafta söylediğim yasalara uymayan insanlardan çekinmekti. Tecavüz, adam öldürme, çalma... bunlar medeniyetlerin aldığı şekilden ötürü çoğu yerde suç kabul edilmiş ve ben de bunları yapanlardan çekinirim. Çok saçma bir şeyin yasalara geçmesi toplumda ikilik yaratacağı için o zaman seçme hakkın oluyor. Bir hükümet tecavüz yasaldır dese buna sadece sen karşı çıkmazsın bi sürü insan çıkar. Çünkü bugüne kadar sürekli bunun ne kadar kötü olduğunu duyduk. alışkanlık yani.

        Bir insan sürekli haz alamaz. elbet inişler çıkışlar olacak. Sevmediği bir şeyin ortadan kalkması da haz verir ama bunu sağlayana kadar acı çeker ya da başına iş açar o yüzden yine kaçınma eylemini gerçekleştirebilir. Ölümsüzlüğün bulunmasından kastım bilimkurgu filmlerindeki gibi değil. Benim için şu an öyle ama eski insanlar için başka şekildedir. Bence dini de bu yüzden uydurdular. Herkes ölüm korkusu çekiyor. Sözlerin "bu dünyada mutlu olmaya bakalım" veya "bu dünyaya iyi şeyler katalım öyle ölelim" diye kendini savunan ateistler için doğru ama bana göre "nasıl yaşayacağımı bilmiyorum sadece ölümsüzlüğün bulunmasını ümit ediyorum" olayı geçerli. "Ben bir inanan olarak nasıl yaşayacağımı biliyorum senden iyi durumdayım sen sefil durumdasın" diyebilirsin de ama bu allahın varlığını kanıtlamıyor.
        ···
    2. 2.
      0
      Suç kabul edilmiş diyorsun neye göre kime göre yine bağlayıcılığı nedir diye soruyorum sana ? Sen çekinebilirsin tabi ki ama senin çekinmen yine ahlaksal temelde o şeyi yanlış veya doğru yapmıyor. Zaten ateistsen ahlak anlayışın geçmişten gelen kurallara dayanıyor alışkanlık işte. Ama bu alışkanlığa uymayan birine sen yanlış yapıyorsun kötü şeyler yapıyorsun gibi bir ifade kullanılamaz.

      Bir insanın yaşama amacı temelde en mutlu biçimde yaşamaktır. Acılar falan olur orası ayrı ama temelde bu vardır. inanlar içinde inanmayanlar içinde. inanlar bu mutluluğu öteki dünya dediğimiz ahirette bekliyor ama inanmayanlar için işler karmaşık çünkü başka dünya yok ve bu dünyaya sabitlemesi gerekirken bu insanları tutan nokta ne ?

      insan sonsuza kadar yaşamak ister ama birbirimizi kandırmayalım salak değiliz sende ölüceksin bende. insanın doğasında bu sonsuzluk var ama. Niçe gibi tanrıyı kesin red eden isimler bile sonsuzluk konusunda değişik saçma şeyler üretmişler. Reenkarnasyon falan da var. Çünkü yok olma fikri çok ağır bir fikirdir. Taraflı bakıyorsun olaya insanda bu sonsuzluk doğası olduğu için mi din var yoksa bir tanrı olduğu için insan sonsuzluğa bu kadar yakın ?
      ···
      1. 1.
        0
        Kardeş anladık gibkofield okumuşsun niçe de niçe niçe de niçe. Benim için ahlak yok zaten doğru da yanlış da yok. Hala doğru ve yanlışın temelini soruyosun.

        Beni tutan alışkanlıktır bunu söylemekten çekinecek değilim. Bunda utanılacak bi şey yok. Kendimi her şeyi çözmüş biri gibi görmüyorum.
        Ölürüz ölmeyiz bilemem ama ben ilerde bu sorunu çözebilecek herhangi bir icat olma ihtimali varsa bunu göz ardı edip kendimi öldüremem. Dahası dünyayı bütünüyle anlayıp neden varız gibi sorulara cevap verebilecek kadar okuyup düşünmek istiyorum. Bunun için her türlü inanç sistemine eşit mesafedeyim. Ateizm budur.
        ···
  4. 5.
    +1
    Ahlak için dinlere gerek yoktur. insanlar bunu belirler zaten.
    ···
    1. 1.
      0
      Anlamadın heralde yazıyı eğer insanlar belirliyorsa doğru veya yanlış olmaz bu bir TERCiH olur. Yani insanlar tecavüzü yanlış olarak nitelendirirken başka insanlar doğru olarak nitelendirirse bu bir çıkmaza sürüklemez mi ahlak anlayışını ? Yani biri tecavüz ederken kötü veya yanlış dememen lazım ona göre
      ···
      1. 1.
        0
        Tamam zaten Ahlak toplumlara ve kişilere göre değişken birşeydir zaten.
        Bazılarına göre iyi Ahlaktır, bazılarına göre ise kötü...
        Felsefe dersi aldıysan bilirsin.
        ···
    2. 2.
      -1
      Ee tamam işte bende diyorum ki o zaman ahlakın bir bağlayıcılığı olmamalı eğer bu dünyadan sonra kaybolup gideceğine inanıyorsan bunun için ahlak kuralları seni engellememeli. Çünkü o yok olmadan önce yapabildiği herşeyi yapmak istiyor altta bir örnek vermiştim hiçbir zaman yiyemeyeceğin bir yemek var bu yemek elinden gitmeden önce yiyebildiğin kadar yersin bunun gibi. Bu nedenle biri küçük bir çocuğa tecavüz ettiğinde buna yanlış DiYEMEZSiN.
      ···
      1. 1.
        0
        Tecavüz ayrı bir olaydır.
        istemeden birisine tecavüz etmen her toplumda ayıplanan bir olaydır ve kınanır.
        Bunu yapan kişinin ise beyin kimyası değişmiştir ve bu nedenle pgibolojik sorunlar yaşamaktadır.
        Biraz daha mantıklı konuş.
        ···
  5. 6.
    0
    aynen matematikte de böyle. mesela pi sayısını 3 kabul etmessen işlem yapamazsın.
    ···
  6. 7.
    +1
    kardeşim ahlak sadece dinle değil toplumlada olur ahlak sadece dinle gelişmez ama dininde etkiside var zaten darwinde teorisini açıklamadan önce aynı seyi düşünmüştür senin gibi ama öyle bi mantık yok hiç bomba patlatan ateist veya deist gördünmü
    ···
    1. 1.
      0
      Bak ben yazimda dinden bahsetmedim sadece tanrisiz bir ahlakin temellendirileyecegini soyledim tanriya inanmazsiniz ahlaksiniz gibi seyler de soylemedim cevabiniz soruya yonelik olsun
      ···
    2. 2.
      0
      insan ne olursa olsun ahlak kazanır dinle bi alakası yok ozaman bence
      ···
  7. 8.
    -1
    atayistim qemqi kuranı okudum ve ordaki ahlaksızlıkları görünce daha beteri olamayacagını anlarsın. örnek mi istersin yoksa alagavat al sana örnekler adem havvanın bebelerinin içest ilişkisi. köleliği kaldırmaya gücünün yetmeyişi. kadına 1 erkeğe 2 miras ve şahitlik meselesi. ve annen sırf cennette onu daha çok nuri gibmesi için dua ediyor sen hala alnı seccede diye mutlu ol gavat seni
    ···
    1. 1.
      0
      Bir tak bilmiyorsun yasinda max 20 din felsefe tarih konusunda birikim edin sonra tartisalim bu konulari
      ···
    2. 2.
      0
      abooouv aşmış bu aşmış yok yok ermiş ne diyo felsefe tarih oku diyo dalyarak sen önce bi aç kuran oku beni sinirlendirme yaşında max 12 13
      ···
      1. 1.
        0
        Ben bastaki entryde islam hakkinda tek birsey soylemedim ben TANRISIZ bir ahlak anlayisi olamaz dedim senin tanrinin varligi hakkinda bir delil sunman gerekirken islam hakkinda konusuyorsun ya okudugunu anlamiyorsun yada gerizekalisin
        ···
  8. 9.
    0
    Ahlak kuralları için bir dine gerek yoktur ahlak kurallarını iNSANLIĞIN ortak kuralları diyebiliriz her yerde aynı olacak diye bir şey yok ama insanın içinde bulunduğu toplumdan görerek ETKiLENiR yani sen isveç te doğsaydın durum farklı olacaktı doğruyu yanlıştan ayırma konusuna gelince Kuranda da yazar aklı olan insan doğruyu yanlışı ayırt eder diye ki gerçekte de böyledir ve yine doğru yanlış ahlak kurallarıyla da ilgisi vardır az da olsa yani yine senin kitabında bile böyle yazarken BURAYA GELiP SIRF SENiN iNANDIĞINA iNANMIYOR DiYE MiLLETE tak ATAMAZSIN VE SON OLARAK GÖRÜYORUZ ARAP DÜNYASINI NE AHLAK VAR BE ADAMLARDA BiZDE DE ÖYLE OLSA DEĞiL Mi
    ···
    1. 1.
      0
      Kültür gibi degil ahlak kuralları yoreden yoreye degisen kulturdur. Ahlak kurallari tum insanlarda aynidir ( pgibopatlar haric ki onlar bile manyakliklar yaparken kotu bisey yaptiklarini bilirler.) Ve son cumlene cevaben ben inanclilar cok ahlaklilar gibi bir iddiada bulunmadim inancsizlar ahlaksizdir da demedim videoyu izle ve bir daha oki
      ···
  9. 10.
    +1
    abicim aman siz ateist olmayın tutamıcaz sizi karıya kıza saldırıcaksınız inanmazsanız demekki amk. adam ilerde inanmıcak şimdiden kendine zemin yapıyor. imi ihlik kirillri illih blirlyr
    ···
    1. 1.
      0
      Bu yazidan bunu anladiysan felsefeden uzak dur kodumun oglu
      ···
  10. 11.
    0
    Rezzzzz
    ···
  11. 12.
    0
    Ulan amk malı sen sırf allah korkusu var diye diğer insanlara kötülük yapmıyorsan zaten huurçocuğunun önde gidenisin.
    ···
    1. 1.
      0
      Bu yazidan bunu anladiysan felsefeden uzak dur kodumun oglu
      ···
    2. 2.
      0
      işine geldiği gibi anlam çıkarma amın evladı
      ···
  12. 13.
    0
    Kardeş millet soruyu anlamamış amk . Kardeş çoğu yasa eski dinlere göre uyarlanmış. Dinlerden esinlenilmiş adam bunu diyo.
    ···
    1. 1.
      0
      Aslinda dini bile katmadim ama surekli yok islam soyle islam boyle diyorlar amk
      ···
    2. 2.
      0
      Soruyu anlamamışlar ki amk senin dediğin ço mantıklı
      ···
      1. 1.
        0
        Bence anladilar ama verilecek mantikli cevaplari yok
        ···
      2. 2.
        0
        Olabilir. Sonuçta maymundan gelmişler
        ···
  13. 14.
    0
    Ahlaktan once iyi ve kotuye degineyim. Iyi ve kotuyu ayirt etmemizi saglayan sey vicdandir. Tecavuzcuye gore yaptigi gayet iyi bir seyken baskalarina gore kotudur. Yani iyi ve kotu gorecelidir. Ahlak ise yazili olmasada toplumun etkisiyle bireylere asilanan bir seydir. Ahlakin temel kavramida iyi ve kotuden olustugu icin ahlakida belirleyen vicdan olabilir. Aslinda bu soruyu ateistlere degil herkese sorulmali. Ahlak kavramini dine baglamak sacmalik degil mi
    ···
    1. 1.
      0
      Dine degil tanriya eger tanri varsa neyin iyi neyin kotu olduguna dair temellendirebilecegimiz bir kaynak olur cunku iyi ve kotu kavramini yaratan odur mantik olarak. Vicdan ve empatiyle de bunu bulabiliriz belki ama herkes vicdan ve empatiye sahip de degil. Yasadigimiz cevrenin vicdan anlayisini belirliyoruz. Ve bu ahlak anlayisi insan temelli olursa isteyenin bu anlayisa uymayabilecegini ve buna yanlis denmeyecegini soyluyorum
      ···
  14. 15.
    0
    vicdan der ki küçük çocuklarla evlenmek yanlıştır. kuran der ki küçük çocuklarla evlendiyseniz onların iddet süresi 3 aydır. talak 4
    ···
    1. 1.
      0
      Ben islam hakkinda tek birsey yazmadim soruyu mu anlamiyorsunuz yoksa gerizekali misiniz islamin bu konuyla alakasi yok
      ···
      1. 1.
        0
        ben islama inandığını varsayıp karalamak istedim başlığını panpa. din = sübyancılıktır dünyanın her yerinde böyledir.
        ···
  15. 16.
    0
    Ahlak dinle olmaz karakter meselesi
    ···
    1. 1.
      0
      Videoyu izle yaziyi bir daha oku
      ···