-
26.
0upuppupupuppup
-
27.
0upupupupuppu
-
28.
0upupupupupupup
-
29.
0uppuuupuupuup
-
30.
0upupupuupupupup
-
31.
0eyv kardeşim güzel paylaşım *
-
32.
0dinsizsem sana girip çıkanmı var
-
33.
0Ayette “Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir.” ifadesinden makul bir yaşta olduğu halde âdet görmeyenleri anlamak gerekir. Örneğin, bir kadın on beş-on sekiz yaşında olduğu halde âdet görmeyebilir ve buna rağmen evlenmiş olabilir. Ayette böyle bir durumdaki kadının iddet süresine de bir ayarlama getirilmiştir. Bu makul sınırı ise toplumun örf ve adetleri belirler. Eğer islam belli bir yaş sınırı getirseydi, bu insanlar için bir sıkıntı oluşturabilirdi.Tümünü Göster
Eğer biz ayetteki ifadeden “makul” bir yaş sınırı algılama cihetine gitmezsek, bu takdirde bir yaşındaki çocuğun da evlenebileceğine hükmetmemiz gerekir ki, bunun yanlış olduğu ortadadır.
2) Eskiden beri çok değişik yaşta evlilikler ve zifafa girmeler söz konusudur. islam’da bu iş, insanların vicdanlarına ve tecrübelerine bırakılmıştır. insanlık camiasında -sapık olanlar hariç- çocuk yaştaki kız çocuklarına karşı şehevî duyguların kabarmaması Allah’ın insanların vicdanlarına yerleştirdiği fıtrî bir sinyaldir. Bu sinyalin ışığında denilebiliri ki, altı-yedi yaş grubuyla zifafa girmenin insanlığa yakışmayan bir tutum olduğu vicdanlarda hissedilen bir gerçektir.
Kaynaklarda bildirildiğine göre, kadınlar dokuz yaşında da erginlik çağına girmiş olabilir. Zifafa girmek için kadının yapısı da önemlidir. Belki de asgarî sınırı on iki yaş olarak görülebilir, on beş-on sekiz yaşı gerekli değildir. Fakat bölgelerin örf ve adetlerinin de bunda rolü vardır. Ancak çağımızda tıbbî açıdan, sağlığa en uygun zamanın tespit edilmesi en uygun olanıdır.
islam alimlerinin kabul ettiği görüşe göre, erginlik çağının tespiti, kadınlar için âdet görmek, erkekler için de ihtilamdır. Kadın için âdetin başlangıcı dokuz yaş, (erkekler için on iki yaş) civarıdır. Bu duruma girmiş kadın ve erkekler, ergin ve mükellef kabul edilir. Bu haller görülmediği takdirde, erginlik çağı on beş yaş olarak kabul edilir.(bk. Reddu’l-muhtar, 1/306-307; Cezerî, el-Fıkhu ala’l-mezahibi’l-arbaa, 1/123-127; Zuhaylî, a.g.e, 1/456).
Yaş itibariyle erginlik çağını kadınlar için on yedi, erkekler için on sekiz-on dokuz yaşları kabul eden alimler de vardır.(bk. Mebsut, 7/260-şamile).
Sıcak bölgelerde erginlik çağı ve evlenme yaşı, diğer bölgelere göre daha önceden başlar.
3) Yukarıda da ifade edildiği üzere islam’da evlilik için belli bir yaş sınırı koymamış, ancak bunu insanların makul göreceği örf-âdetlerine bırakmıştır. Çünkü, gebe kalmaya kabiliyeti olamayacak kadar küçük olan kızlara karşı şehevî duyguyu vermemiş ve insanları bu fıtrî sinyalle belli bir zemine oturtmuştur.
Alimlerin büyük çoğunluğuna göre, âdet görmenin ilk sınırı dokuz yaştır. Âdet görmek, artık ceninin / çocuğun barınabileceği bir ortamın hazırlandığı anldıbına gelir. Bu tekvinî / biyolojik hazırlık, aynı zamanda âdet gören kadının evlenmeye müsait olduğunu gösteren ontolojik bir belgedir. Bununla beraber, nikah akdini kıymak zifafa girmek manasına gelmez. Örneğin bir yaşındaki bir çocuğun nikahı da kıyılabilir ve bu akit sahihtir.
4) “Mısır’da beş yaşındaki bir kızla evlenme” iddiası bize pek doğru gelmiyor. Çünkü, beş yaşındaki kızını evlendirecek bir babanın varlığını düşünemiyoruz. Şayet nikahlasa bile bu çocukla zifafa girecek kadar insanlıktan uzaklaşmış bir kocayı da düşünemiyoruz. Sapıklık meselesi konumuzun dışındadır. Bu tür olayların her yerde olduğu bilinmektedir. Fakat bu davranışı sergileyenlerin sapık-pgibopat olduklarına dair kimsenin şüphesi yoktur. -
34.
0şuku verdim panpa
-
35.
0şükür namazı kılınışı :
1. rekat
niyet (niyet ettim allah rizasi icin sükür namazi kilmaya)
tekbir (allahu ekber)
0
|/
|
|_
0
|
|
|_
sübhaneke, euzu besmele, fatiha- zammi sure
ruku (sübhanerabbiyelazim)
_0
|/
|_
secde (sübhanerabbiyelala)
_¯¯/0_
2. rekat
besmele, fatiha suresi, zammi sure
ruku
_0
|/
|_
secde
_¯¯/0_
tahiyyat, salli + barik, rabbena
0
|/_
saga ve sola selam -
36.
0Adam uğraşmış
-
37.
0girişimciadam sevdim seni.
-
38.
0@1 değdirmeden gibti
-
39.
0@98 sen israiloğullarındansın belli çünkü onlar gibi bile bile ayetleri değiştirip söylüyorsun Ahzab suresi 49. ayette Ey iman edenler! Mü’min kadınları nikâhlayıp, sonra onlara dokunmadan (cinsel ilişkide bulunmadan) kendilerini boşadığınızda, onlar üzerinde sizin sayacağınız bir iddet hakkınız yoktur. Bu durumda onlara mut’a verin ve kendilerini güzel bir şekilde bırakın. bu ahzab suresi ve talak suresi nin 4.ayetinde söz konusu olan hüküm, rahminde başkasının çocuğunu taşıyan bir kadının yapacağı yeni evliliğiyle ilgilidir. neslin karışmaması için bu tedbir alınmıştır. cinsel ilişkiyle doğrudan bir alakası yoktur. çünkü, hamile bir kadının bekleme süresi olan hamilelik durumu devam ettiği sürece, hiç kimse onunla nişanlanamaz, onunla nikah kıyamaz, onunla evlenemez. ayette bu hüküm ortaya konuyor.
-
40.
0Fıkıh kitaplarında evlilik yaşı ile ilgili olarak zikredilen rakamları, bu kitapların yazarlarının yaşadıkları coğrafyaların özelliklerini dikkate alınarak belirlediğine dikkat edilmelidir.
Kültürden kültüre ve toplumdan topluma değişkenlik gösteren son derece şaşırtıcı hususlar vardır. Aileye ve insana bakış da bu değişkenler arasındadır. Asr-ı Saadette, şimdi bize “sabi” gibi gelen nice genç insan savaşlarda Efendimiz (s.a.v)’in müsaadesi ile savaşmış, gazi veya şehid olmuştur! Hatta Milli Mücadele’de de bunun örneklerini görürüz. Geçenlerde televizyonlara da yansıdı. Bir okuldaki talebelerin tamamı Milli Mücadele’ye iştirak ettiği için okul öğrencisiz kalmış. (Tam da modern bakış açısının “çocuk istismarı” olarak damgalayıp afişe edebileceği türden bir durum değil mi?!) Şimdi o okula “Gazi” ünvanı verilmesi için çalışıyorlar!..
Dolayısıyla 1400 sene öncesinin Arap toplumu hakkında konuşurken bugün “modernleşmiş” (yani değer erozyonuna uğrayarak Batılı gibi düşünmeye/algılamaya başlamış) bir toplumun bireyleri olduğumuzu akıldan çıkarmamalı. Dünya bizim yaşadığımız coğrafya ve tarihten ibaret değil.
Dinimiz kız çocuklarının dokuz yaşında evlenmesini emretmemiştir. Aksine kızın kendisini evliliğe hazır hissetmesinden sonra evlendirilmesi tavsiye edilmiş ve hatta buluğ yaşına gelmiş kızını zorla evlendiren babaya Peygamberimiz (asm) müdahale ederek buna mani olmuştur.
Demek ki dokuz yaşında evlenmek teorik olarak mümkündür, ancak bir emir şeklinde anlaşılması da doğru değildir -
41.
0upuupupupuppuup
-
42.
0upupupupupupuppupupu
-
43.
0upupupuppupupupupuppuup
-
44.
0izledim imana geldim ve şu an uçan spagetti canavarıyla içip dertleşiyoruz meğersem allah varmış vay canına
- 45.
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 21 12 2024
-
elması neyle delebilirim
-
bakıp bakıp gülersiniz diye
-
oglu ddos atarken yan odada cekirdek
-
devlet kuramadiklari icin nufus artirma
-
kalbim agriyor stresten amg
-
zalianzurt o tahinin tarifinibi daha de ile
-
kirk bitti mi bu akşam
-
kadinlar niye instagramda kendi fotolarini
-
bi tanidigimin dedesi gençiken
-
memati kim şımartı sözlüktekilere sövüyor
-
cccrammsteinccc bu foto sana kimii
-
sözlüğü en son 2017 de
-
indiregannick gey pişlik vurdum kavga kan
-
geyy öldürmekk
-
mentalcel salagindan sıkıldım
-
melek dayı neden sürekli şukulanmak istiyorsun
-
kafeye gitmis elinde kahve bardagi
-
beyler p0rn0 film bağımlısıyım
-
soğuk 1 kış cumarte sisi ve 49 üye
-
salata yerken limon çekirdeğinin ağza gelmesi
-
memati seni sevmiyorum ama abin olarak uyarı
-
memati mod olsun kampanyası
-
mk sözlüğüne güvenlik önlemi alınamıyor mu
-
bayan pamir 3 5 foto at yolumuzu bulalım
-
hakkariden çıkıp istanbula gidebiliyorsan
-
beyler amerika nın hangi eyaletinde
-
beyler endonezyalı bir kızla evleneyim mi
-
adamlar kürdistan bizim türkiye hepimizin diyor
-
ıçine pis döllerimi boşaltmak istiyorum
- / 2