1. 1.
    +3
    oo evrim muhabbeti dönmüş yine. beyninizi gibym hala evrim tartışanlar var

    doğal seçilimi yapay seçilime referans vererek değili olarak tanımlamıştı. o dönemlerde yapay seçilim biliniyordu zaten evrimsel bağlamda kullanılmıyordu sadece. yapay seçilimin benzerinin doğada da işlediğini daha uzun yıllarda ve daha varsayonlu görüldüğünü saptadı darwin.. bu arada mutasyon kelimesini de imtina ederek kullanmışitır hatta o dönemde ' genetik değişikliklere bağlı olarak türeyiş' gibi bir anlama kelimeler seçmiştir bilinçli olarak çünkü işin politik kısmı o dönemde daha alevli

    edit: seçilmci olmayan model zamanla null modele dönüştü amk biyologlar reddetmez bunu. bu tez evrimi çürütmez zaten sonraki yıllarda moleküler düzeyde çok net göstergeler de bulundu şuan yerçekimi teorisi kadar bilimsel ve en az o kadar reddedilemez konumdadır evrim teorisi.
    ···
  2. 2.
    +2
    Neden Ateistsin? Neden Sindrella'ya inanmıyorsam, neden 7 cücelere inanmıyorsam işte tamda o nedenle ayı 2'ye bölen, bütün hayvanlardan birer çift alacak bir gemi yapan, devesiyle aya yükselen insanların olduğu hikayelere de inanmıyorum. Sen neden dindarsın, tabi dindarsan eğer
    ···
  3. 3.
    +2
    üstüne gitmeyin google dan bilgi bulmaya gitti gibtiğimin oğlu
    ···
  4. 4.
    +1 -1
    @77 işine gelmedi tabi * inanmayan insanda ayeti çarpıtacaktır, gelenekle dini karıştırıp ben bütün kitapları okudum diyecektir, felsefe ve bilim arasındaki farklı bilmeden ,salt bilimin ne olduğunu bilmeden tartışacaktır diye uzaar gider.
    ···
  5. 5.
    +1 -1
    @101 bütün hayvanlardan bir çift almasına inanamam diyorsun .yani sana mantıksız gelen nedir ?bütün gezegendeki hayvanların alınması. dünyada yılanlar akrepler kertenkeleler, aslanlar kaplanlar mevcut. hepsini tabi gemiye alamaz bu tabiki mantıksız gelecek. bütün itirazlarda bu yöndedir

    fakat bölgesel bir tufan olursa ve o bölgede yaşayan hayvanlardan çevrede bulunanlardan gemiye alınırsa bu asla mantıksız olmaz. mümkün olan budur

    ayrıca çarpıtma üstüne çarpıtma yapıyorsun. birincisi senin olmadığını iddia ettiğin olay ayı muhafazidin böldüğüdür. yani ayı bölmüş olamaz diyorsun.ve işin kötüsü bunu da kurana dayandırıyorsun. bende sana diyorum ki bu kuranda yer-al-maz. ne yer almaz kuranda, ayı muhafazidin böldüğü. allah ayette kıyamete yakın gerçekleşecek bir olaydan bahsediyor. hatta kuranın bütününe baktığımızda muhafazide hiç bir mucize verilmediği gözlemlenecektir. olayı çarpıtmazsan daha güzel bir tartışma olacak.ay yarıldı diyor tabiki, fakat muhafazid ayı böldü falan demiyor. kıyamete yakın bir olaydan söz ediyor anladın mı ?

    sindirellayla teolojideki tanrıyı kıyaslayan bir kişi benim ggözümde felsefi anlamda 0 bilgiye sahiptir. maalesef sizler bu kadar basit kandırılmaya müsaitsiniz

    ısrarla ayın ikiye bölündüğünü, deveyle göğe çıkıldığını zannaedip ateist olan birine cevap veriyorum.sen kurandaki dini öğrenmek istediğin zaman bana pm den soru sor en iyisi

    edit: ve hala @47 deki sorduklarıma cevap alamadım. ayrıca @29 daki fotoya da bir yorum alamadım.
    ···
  6. 6.
    -2
    allah yoksa neyi inkar ediyorsunuz dersen dinini imanını giberim ama sor şimdi
    edit: tek mevzu inanmak ya da inanmamak.sen bir yaratıcının var olduğuna inanırsın ben inanmam tüm mesele bu.
    ···
  7. 7.
    +2
    @155 lan türlerin değişimi ne olm? tür dediğin şey ne? tür kavrdıbını insanlar oluşturdu. yoksa doğada tür diye bir şey yok. şu andaki biyolojide hayvanlardaki tür tanımı şöyle: eğer iki canlı kendi arasında verimli döl veriyorsa o iki canlı aynı türdür diyor. ama bu insanların koyduğu bir kıstas. yoksa doğada böyle kalın çizgilerle çizilmiş bir kıstas yok. mesela sen diyorsun ya inek yine inek olarak kalıyor diye, niye sen o ineğe gene inek diyorsun? belki de başka bir isim koymak lazım. çünkü artık bildiğimiz evcil ineklerle o yabani inekler birbirinden oldukça farklı gözüküyor. yani ben şimdi sadece o yabani ineklere inek diyip, bugünkü evcil ineklere yeni bir isim vererek onları farklı birer tür haline getirebilirim.

    he bu arada söyleyeyim biyolojideki bu tanıma göre bile yapay seçilim sonucunda türleşmeye uğramış canlılar görülmüştür. mesela günümüzdeki evcil köpekler de insanlar tarafından kurtladan yapay seçilimle oluşturulmuştur ve bazı köpek türleri kendi ataları olan kurtlarla çiftleşemeyecek kadar farklılaşmışlardır. yani biyolojideki tür tanımına göre bir türleşme de olmuştur.

    olum zaten görüyoruz işte, canlılar mutasyonlar sonucu değişebiliyor dıbına koyim. neyin tatavasını yapıyorsunuz siz hala? size mutasyonlar sonucu değişimleri gösteriyoruz, siz diyorsunuz ki "e ama bu türleşme yaratacak kadar bir değişiklik yapmamış." lan beynini gibtiğim sonuçta mutasyonlarla değişim mümkünse ilerde bu değişim katlanarak milyonlarca yıl içinde bambaşka bir yapıyı da meydana getirebilir herhalde değil mi? azıcık kafanızı kullanın lan. argümanlarınızı gibeyim.

    hayır yani mutasyonlar sonucu canlılarda değişiklikler oluyor ama tam türleşme olacakken allah mutasyonlara gelip "hoooop dur bakayım orada, bu sınırı geçemezsin kardeş, ben türleşmeye izin vermem" mi diyor? beyninizi kafanızdan çıkarıp tık tık yapayım amın evlatları.
    ···
  8. 8.
    +2
    bu müslümanlar tanrının var olup olmadığı konusunda bu kadar derin tartışıpta default sahip oldukları "tanrı varsa islam doğru din" şeklindeki düşüncelerini sen çocuk yapıp sokağa atar mıydın yeaa gibi taktan bi argümanla destekliyolarya hayretler icinde kalıyorum
    ···
  9. 9.
    +1 -1
    @84 kuranda geçmeyen şeylerin geçtiğini gösteriyorum mu ? :D

    tufanın dünyayı etkileyen bir tufan olması mı geçiyor
    ayı muhafazidin böldüğü mü ?
    ya da muhafazidin deveyle miraca çıktığı mı ?
    cevap vermiyorsun. kıvırtıyorsun tabir-i caizse

    benim sorduğum sorular ,tevratın kurandan kopya olması durumunda, nedn değişikler var kuranda. uçan spagetti canavarının varlığını iddia et bana ne dostum. istersen krem peynire tap. bunun konumuzla ne ilgisi var *

    ben sana melekler vardır diye gelip tartışma yaratmadım. sadece bir ayet üzeerinde tartışıyoruz. cevap veremeyeceksen, entry girmş olmak içn, entry girme. bilmemek bir kusur değildir gözümde
    ···
  10. 10.
    -1
    @60 ben ayetin ne dediğini anlıyorum bunu da nereden çıkardır. kıyamet vakti ayın zarar göreceğini anlıyorum bu bir. ikincisi kıyamet yaklaşınca ayın yarılması ayetinde,bir parçası şuraya gidecek bir parçası buraya gidecek denmiyor onu nereden uydurdun??

    not: beyler küfür etmeyin.bu nasıl bir teoloji tartışması böyle.
    ···
  11. 11.
    -1
    @78 alakalı olmak zorunda değil * ne zamandan beri evrim karşıtlığına başladın
    ···
  12. 12.
    -1
    @82 hee dıbına koyim onunla mı uğraşacağım ben? git oku işte. bi ton şey var orada. tekrar uğraşamam. senin gibi adam tabi bi tak öğrenemez. öğrenmen için bilginin kucağına gelmesini istiyorsun. o kadar link veriyoruz onu da okumayacaksın gibeyim senin kafanı.
    ···
  13. 13.
    +1
    ula dıbına kodumun evrimci primatları azıcık düşünün lan.

    insanlık tarihinde bir anda Sümerler diye bir toplum çıkıyor ve durduk yere Adapa- yaratılış efsanesini ve gılgamış destanını yazıtlarına geçiriyorlar, sonra piramitler inşaa edip tıpta astrolojide matematikte ilerliyorlar! Peki Sümerlerde önce hangi toplumlar vardı? Mu-Atlantis-Lemurya ? Bu toplumların dini ve kökenleri neydi? Sümerlerde ilk insan adapaya hint yazıtlarında Adomim, eski Türk dininde Törüngey, diğer inançlarda, embla, pangu, Adam kadmon, Quiltumtun, Pacha-Camac isimleriyle farklı ve biribiriyle alakası olmayan diğer kültürlerde de rastlıyoruz. Birbiriyle alakası olmayan toplumlara ne oluyorda kültürlerinde ilk insana yer veriyorlar ? Madem ilk insan diye birşey yok, neden birbiriyle alakası olmayan tüm bu toplumlarda ilk insana rastlıyoruz? bu adamların zoru neydi? be dıbına kodumun malı milyonlarca yıl önce sudan karaya çıkış diye birşey varsa bile bu yaratılışı yok mu sayar? be dıbına kodumun haydi bunları geç niye güneş-su-toprak-hava 4lüsü tamda canlılığı oluşturacak şekilde ince ve sabit ayarlarla dengelenmiş? öyle olmasaydı başka türlü evrimleşirdik diyen pirimatlar neden bulunan diğer hiçbir gezegende hayat yok o zaman? neden evrenin genişleme hızı tamda bu dünyada canlılığı oluşturacak şekilde kritik bir hızda? şempanze ile insan dna sının birbirine benzemesi evrimin kanıtı mıdır? hani nasıl gözlemleyecez milyonlarca yılı nasıl bu kadar kesin? 10 ton ağırlığında 550 megapixel gören bir kamera yapılıyor ben sana şimdi bu kamera milyonlarca yılda kendi kendi oluştu desem inanacak mısın yarram, ama olay kendi gözüne gelince bunu bir tasarlayan yok mu şimdi?

    henüz miladın başında insan nüfusu daha 150 milyon kadardı, bundan 2.000 sene sonra 7 milyara ulaştı.. bre dıbına kodumun milyonlarca yıl önce insan yaşasa şu an dünya üzerinde trilyonlarca insan olması gerekirdi, günümüzdeki insan nüfusunun popülasyonu bile sözde evrim teorisini giber atar. şimdi dinler konusuna girmek istemiyorum hepsini tek tek açıklayacak olsam buraya sığdıramam, azıcık geniş düşünün amk evrime takılıp kalmayın, hiçbir peygamber ateizmle uğraşmadı şirkle uğraştı, allahtan başka ilah olmadığının savaşını verdi, kuranda bile ateizmle ilgili pek bir ayet bulamazsınız çünkü açık bir hatadır ateizm. azcık geniş düşünün, objektif olun.
    Tümünü Göster
    ···
  14. 14.
    +1
    Ya bu tartışma saçma bir tartışma arkadaşlar, inanan adam her şeyi istediği gibi yorumlayacaktır, anlamak istediği gibi anlayacaktır, inanmak istediğine de inanacaktır. Dindar insanlara laf anlatmak zaman kaybı ben işime dönüyorum.
    ···
  15. 15.
    -1
    @74 sen ateist değil miydin lan ? :D
    ···
  16. 16.
    -1
    @70 neden sorularıma cevap vermiyorsun ? gökten indirdik dememiş deyip, sonra nasıl indi bu koç diye sormak ? :D

    ibrahime daha öncede melekler gelip misafir oluyor hatta ibrahim onlarla kavmi için tartışıyor vs. insan kılığında gelip vermiş olabilir bu konumuzla alakalı değil

    ben sorulara cevap bekliyorum. istersen sonra ver ?
    ···
  17. 17.
    -1
    @58 şu yanlışıda yapmayın. bilim canlıların maddenin tasarlanıp tasarlanmadığını söylemez. söylerse bu içine naturalist felsefe eklenmiş bilim olur.bu da bilimin objektif analiz şartına terstir. felsefe ile bilim arasındaki farklı bilmeyince bunları şıp diye yutmanız kolay oluyor

    bilim adamlarının söylediği her söz bilim değildir. önce bunu anlayın
    ···
  18. 18.
    -1
    @53 ne yani,sen şimdi buna inandın mı ? :D kurana peygambere inanmayan bir kiş,bu olup olmadığı belli olmayan rivayete inandı öyle mi ? *

    peki neden diğer ülkelerden görülmedi bu olay ?

    edit: kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı derken neden muhafazidin ayı böldüğü açıkça belirtilmiyor ? yoksa aslında ayet onu anlatmıyor mu ?:) kıyamet yaklaşınca olacak olan bir olayı haber veriyor allah. ikinci bir görüş ise, kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı demek,her şeyin açığa çıkması anlamında kullanışmıştır.

    edit 2: sorularıma cevap verilmedi hala. neden kuran ve tevratta değişiklik mevcut ???
    ···
  19. 19.
    -1
    @48 bana konu dışında soruyla gelmeyin.benim sorduğum soru bambaşka anlıyor musun ?

    ikinci oalrak 1300 yıllık deriye hurma liflerine yazılan kuran ayetleri vardır.onun yanı sıra taşlara yazılan ayetlerde mevcuttur. bunlar inceledi.günümüz kuranıyla karşılaştırıldı ve sonuç aynıdır.araştırabilirsiniz. yazıyı okuyun
    http://www.islamustundur.com/kuranincemi.html

    evet benim soruma cevap verin bakalım *
    ···
  20. 20.
    -1
    @37 tanrı yaratık değil zaten :D ikincisi koç gkten mi inmiş .nerede yazıyor bu .?

    ayın ikiye bölünmesi hiç bir kitapta yer almaz sorun bu.nuh tufanı da kuranda bütün dünyayı kapsayan bir tufan değildir sorun burda.

    mesela ateistlerin gelen iddiası şudur. kuran tevrattan copy paste edilmiştir.

    tevrata baktığımızda havvanın yaratılışı ademn kaburgasındandır. oysa kuranab aktığımızda havva diye bir isim geçmez, ayrıca öyle kaburgadan yaratılma yoktur. sizi bir nefsiten, ondan da eşini var eden diye bir ayet vardır. kaburgadan yaratılma bilimle çelişir.ne yani 1400 yıl önce muhafazid çölde bu çelişkiyi tespit edip bunu kurana yazmamışmıdır ? böyle bir gözlem yapacak aleti ortamı nerede tasarlamıştır.

    ikinci olarak tevratta allah 6 güne yarattı 7. günde dinlendi der. oysa yine kuranda bu yer almamıştır. ne yani hayvancılıkla uğraşan, içlerinden felsefeciler çıkmayan bir ortamda bir kişi, tanrı insan ekgibliklerindn uzak olmalıdır diye düşünmüş ve teolojik olarak tanrının nası olacağını tasvir etmiş öyle mi ? antik yunandan bahsetmiyoruz.1400 sene öncesinin arabistanından. ?? kopyaysa bu iki madde niye değştiriliyor. bundan ne çıkarı var muhafazidin
    ···