1. 1.
    0
    madem ateistsiniz, madem allahın olduğuna veya yaratanın olduğuna inanmıyorsunuz. madem bu dünyanın evrimden ibaret olduğuna inanıyorsunuz ve maymunlardan geldiğimize inanıyorsunuz.

    öncelikle dünya nın kendisinin evrimle olması için evrimin büyük güçte olması lazım ve evrim inde aslında yaratan olması gerekiyor? yani bu dünya kendi kendine nasıl oluşacakmış? siz koca koca tuğlaları ve betonları getirin.o öyle dursun. kendi kendine olurmu o hiç? bi insan elinin değmesi şart değilmi? bunu açıklayın.

    maymunlardan geldiğimizi söyleyen aptal ateistler.bu en mantıksızıdır. insanın maymundan gelmesi için kocaman bir evrim geçmesi lazım. yani bütün maymunların insana dönüşmesi lazım. nasıl oluyorda azıcık maymun oluyor? ve maymunlarda teker teker evrim geçirmiş. hatta darvinin öyle bi resmi var. şimdiki hayatımızda neden o teker teker olan insanlar yokta sadece maymunlar var? bunuda açıklayın.

    dünyanın ve diğer galaksilerin sabitçe ve düzenlice durması nasıl gerçekleşiyor? heleki bunlar kendi ekseni etrafında dönüyor. neden dünya azıcık güneşe yaklaşmıyor? bilim adamlarının araştırmasına göre " dünya eğer biraz ileriye giderse kavrulurmuşuz. eğer biraz geriye gidersek donarmışız" madem evrim yarattı dünyayı nasıl oluyorda ggeriye gitmeyip sabit şekilde duruyor? bunuda açıklayın.

    bunları açıklayın bakalım.
    ···
  2. 2.
    0
    @15 seni gibleyen yok zaten.
    @14 önceki yorumumu kopyalıyorum : asıl 21. yüzyıldayız onca teknoloji var hala allaha inanmayanlar var.
    @13 arkadaşım bu kadar basitmi yani ateist olmak? git araştır allahın delillerini.
    ···
  3. 3.
    0
    @16 sen biraz beynini aç önce senin araştırdığının 10 katını araştırdığıma emin ol
    ···
  4. 4.
    0
    @17 dahada nasıl ateist olmayı becerdin onu söyle?
    ···
  5. 5.
    0
    @18 bak canım kardeşim ateistim değilim ama hiç bir şey araştırmadan saçmalamışsın ben sana şimdi bir çok mantık hatası olarak değerlendirdiğim sorular sorabilirm ama sen bir mucize ile açıklarsan benim sana demek istediğim birşey var al oku

    tanrı varsa bizi neden bir sınava tabii tutmuştur. böyle güclü bir varlığın bizim sınavımıza ihtiyacımı var. bu yoldan yola çıkarak tanrın egoist olduğuna karar verebiliriz çünkü kendine bir varlık yaratır ve o varlığının ona inanmasını ona itaat etmesini bekler ve bununla tatmin olur buda tanrıyı bana göre egoist yapmaktadır.

    jean paul sartre’a göre, tanrı varsa bile ona savaş açıp yok etmeye çalışmalıyız, çünkü o bizim özgürlüğümüze engeldir. tanrı varsa bile, eğer iddia edildiği gibi adilse, hür irade verdiği ve istediğini seçme yeteneğiyle donattığı kullarından, bu yeteneği kullanma hakkını esirgememelidir. o zaman kendisi iyi niyetli ve adil olmaz. gaddar, despot ve adaletsiz olur.i̇nsanlar tanrın var olup olmadığını bulmak yerine tanrın var olup olmaması ile ilgilenmemelidir çünkü i̇nsanlar tanrının ödülünüde cezasınıda istemiyebilir. tanrının ödülünüde cezasınıda istemeyen insana tanrı hoşgörü göstermeyip ceza veriyorsa jean paul sartre’nin dediğigi gibi tanrı gaddar, despot ve adaletsiz olur
    ···
  6. 6.
    0
    cevap ver amk dölü niye vermiyon
    ···
  7. 7.
    0
    @12 bin inci de ne işin var git namaz kıl
    ···
  8. 8.
    0
    sirf bu yaziyi okumam icin bana okuma yazma ögretmeye kalkanin zütünü giberim
    ···
  9. 9.
    0
    @1 evrimde maymundan gelme diye birşey yok dıbına koyim önce aç charles darwin in türlerinin kökenini oku..sadece insanın ilk yaratılışından günümüze gelene kadarki evrimi idealistler tarafından böle yansıtılmıştır.ve o şekli incelersen( http://darwinrevolution.b...egginig-of-theory-of.html )aslında insan doğuşundan itibaren nesilden nesile kalıtsal olarak mutasyona uğramaktadır.yani sen gelişimine göre mutasyona uğrarsın ve buda sende kalıtsal olarak yer alır.mesela ilk resimden itibaren değişimin nedeni ilk insanlar toplayıcılıkla karınlarını doyurdular daha sonra bodur ağaçları avlanmayı ve ekip biçmeyi ardından modern yaşama geçişi öğrendiler..zaten senn mantığınla gidip ademle havvaya gidersek insanoğlu nasıl bir üretim gösterir ki..o zaman resmen içest bir ilişkinin ürünüsün sen..dünya azıcık güneşe yaklaşmıyorsn diyorsn bllki baya bi gavatsın dünya güneşe şubat ayında 600 km daha fazla yaklaşır temmuzda ise uzaklaşır..evet belki bir usta var evreni yaratan bilemeyiz ama olmayan bişe varsa oda dinlerdir..
    ···
  10. 10.
    0
    panpa sırf yazının uzunlugundan imana geldim saygı birazdan camiye gidiyom
    ···
  11. 11.
    0
    @19 hiçbir şeye ihtiyacı olmayan, herşey ona muhtaç olan yüce allah’ın, bizim gibi âciz kulların ibadetine hiç mi, hiç ihtiyacı yoktur. o, bizim hiçbir şeyimize muhtaç değildir. çünkü kâinat ve içindekiler, ne varsa her şey onundur, onun mülküdür.

    son derece âciz ve zayıf birkul olarak bizler muhtaç ve fakiriz. i̇htiyaçlarımız ebede kadar uzanmış; bir çiçeği istediğimiz gibi, bir baharı da istiyoruz. hatta ebedî cenneti de istemekten kendimizi alamıyoruz. dünya bizim olsa bile, istek ve arzularımızı tatmin edemiyoruz. hal böyle iken, ihtiyaçlarımızın sadece çok az bir kısmını elde edebiliyoruz. sonsuzluğa uzanan ihtiyaçlarımızın temin edildiği mekân, ebedî saadet menzili olan cennettir.

    yüce allah’ın ibadetimize ihtiyacının olmadığını ve hakikî muhtaç olanın asıl bizler olduğumuzu şöyle bir misâlle açıklamamız mümkündür.

    hasta olduğumuzda doktora gideriz. doktor, hastalığımızı teşhis ettikten sonra, bir reçete yazar. sonra da ilâçları belirtilen saatte kullanmamızı ısrarla ister. doktorun niyeti, bir an önce hastasının şifa bulup rahata kavuşmasıdır. doktorun bu iyi niyetine karşı kalkıp, “doktor bey, bu ilâçları kullanmamın sana bir faydası var mı? bir ihtiyacın mı var ki, bu acı ve tatsız ilâçları tavsiye ediyorsun?” dememiz hem yersiz bir hareket olur, hem de kendimizi gülünç bir duruma düşürmüş oluruz.

    bu misalde olduğu gibi, insan olarak mânen hastayız. günah ve şüphelerin kalb ve ruhumuzda açtığı yaralarla mânen dertliyiz. i̇şte yüce rabbimiz, duygu ve lâtifelerimizi günah paslarından temizlememiz, parlatıp nurlandırmamız ve bu mânevî dertlerden şifaya kavuşmamız için yaramıza bir merhem, dertlerimize bir ilâç olarak ibadeti emretmiştir. mesele bu kadar açık ve berrak iken, yine kalkıp da, “yâ rabbî, bizim ibadetimize ne ihtiyacın var, niçin ibadet etmemizi bizden ısrarla istiyorsun?” dememiz, hastanın doktora çıkışmasından bin defa daha yersiz ve gülünçtür.

    bunun yanında kulluk vazifesini yapmayın ibadeti terk eden kişiyi cenab-ı hakkın dünyada mânevî sıkıntıya, âhirette şiddetli azaba çarptıracağını beyan buyurmasının hikmet tarafını şöyle bir misalle izah edebiliriz.

    milletin canına, malına ve namusuna zarar veren bir kişi yakalanıp, hâkim karşısına çıkarıldığı zaman, hâkim suçluyu cürmüne göre cezaya çarptırır, mahkûm eder. bu adam cezayı hak ettiği için kimse kendisine acımaz ve “yazık oldu” demez.

    mutlak adalet ve kudret sahibi olan cenab-ı hak da, ibadeti terk etmekle bütün varlıkların hukukuna tecavüz eden insanı, dünyada ruhî sıkıntılara, âhirette de cehennem azabına çarptırır. bu da aynı hak ve adalet olur.

    gerçekten de, canlı cansız her varlık kendilerine mahsus dillerle yaratıcısını tesbih eder, verilen vazifeyi ekgibsiz olarak yerine getirir. meselâ toprak, içine atılan her bir tohuma saksılık eder, filizlinmesine yardımcı olur. su, dünyaya hayatı bahşederek vazifesini mükemmel bir şekilde görür. ateş, insanların yiyeceğini pişirmek, onları ısıtmak ve daha pekçok vazife görmek suretiyle kendine düşeni ekgibsiz yapar.

    i̇şte, insan kâinata iman gözüyle bakmamak ve kulluk vazifelerini, ibadeti terk etmekle mahlûkatın da ibadetini göremiyor, onları başıboşlukla itham ediyor ve sonunda inkâra kalkışıyor. onların allah tarafından vazifelendirilmiş birer unsur olduklarını da inkâr ettiği için, mânen hukuklarına tecavüz etmiş, zulmetmiş oluyor. bunun için de, cezası bir iken, mahlûkat adedince artış gösteriyor.

    ayrıca, ibadetsiz insan kendi nefsine de zulmediyor. herşeyden önce, insanın ruhu, bedeni ve bütün âzaları kendisine bir emanettir. i̇nsan, sahip olduğu bütün nimetler için ne bir fiyat ödemiştir, ne de ödemeye gücü yeter. meseâ gözümüze hangi kuvvetimizle sahip olduk veya eğer satın alacak olsaydık, değerini takdir edip, ödeyebilir miydikr? bu nimetlerin gerçek sahibi allah olduğuna göre, onları vazifesiz de bırakmamıştır. bilhassa namaz kılarken, bütün lâtife ve hislerimiz de hisselerini almaktadır.

    i̇şte insan ibadeti terk etmekle, bütün âza, duygu ve lâtifelerini âtıl bir vaziyete sokmuş sayılıyor. böylece kendi nefsine de zulmederek cezaya müstahak hâle gelmesine sebep oluyor.

    i̇nsan bilerek veya bilmeyerek yaptığı bütün bu zulüm ve haksızlıkların cezasını dünyada ve âhirette çekeceği için, kendi kendini azabın içine atmış oluyor.!

    i̇nsanı imtihana tabi tutmasının bir hikmeti insanların kendi yaptıklarını bilmesi için de önemlidir. nitekim mahşer meydanında insanın bütün yaptıkları kendisine gösterilecek ve allah'ın adaleti karşısında insan söyleyecek söz bulamayacaktır. şayet imtihan etmeden cennet veya cehenneme atsaydı o zaman nefis beni imtihan etmeden cehenneme atman adalet olmaz diye şekvada bulunabilirdi.

    bir öğretmen düşünün. kimin ne not alacağını bilsin. sınıfa girince öğrencilere ben sizin ne alacağınızı biliyordum. ona göre notlarınızı yazdım. i̇mtihana gerek yoktur. elbette öğrencilerin hocalarına itimadı tam bile olsa nefisleri itiraz etmeye yeltenecektir. i̇şte rabbimiz nefsin bu itirazını önlemek için bu imtihanı yapmaktadır.

    ayrıca bir makine veya bina için bir plan yapılsa, madem ki plan var öyleyse binaya ve makinaya ne gerek var denilebilir mi.

    yarın bir yere gideceğimizi ve şunları yiyeceğimizi planlıyalım. buna göre madem ne yapacağımız belli öyleyse ne gerek var gitmeye ve yemek yemeye diyor muyuz.

    biz bile gündelik basit şeyler için bunu diyemezsek, allah'ın sayısız hikmetlerle yarattığı insanı, madem ne yapacağını biliyordu öyleyse neden imtihan ediyor denilemez.

    cenab-ı hak hakimdir ve adildir. hikmetsiz ve abes iş yapmaz ve adildir. kullarına da zulmetmez.

    kaderin bir manası allahu tealanın yarattığı varlıkların hayat programlarını ezeli ilmi ile bilmesidir. yani insanın anne rahmine düştüğü andan tutun dünyaya gelmesi ve aldığı nefese kadar kaderinde vardır ve allahu teala tarafından bilin
    Tümünü Göster
    ···
  12. 12.
    0
    mademden sonrasını okumadım
    ···
  13. 13.
    0
    2012 ye gircez hala ateist olmayan var arkadaş
    ···
  14. 14.
    0
    @1 bak güzel kardeşim tanrının nasıl yaratılmamış ve yaratılmaya ihtiyacı olmadığı gibi evren de yaratılmamış ve yaratıcıya ihtiyacı olmayabilir bu kadar basit dostum.
    ···
  15. 15.
    0
    yazıyı okuyan ateist kör oldu. ibretlik
    ···
  16. 16.
    0
    (bkz: insan neyden yaratılmış dıbına koyim)
    ···
  17. 17.
    0
    http://inciswf.com/1320414701.swf
    ···
  18. 18.
    0
    @1 salaksın amk insanlar maymundan gelmemiştir evrim teorisine göre insanlar ve maymunlar aynı atadan geliyor.
    ···
  19. 19.
    0
    @5 salak mal öküz dingil aptal gerizekalı budala söyle o ata neymiş.?
    ···
  20. 20.
    0
    @6 beyinsiz oğlu beyinsiz git biraz araştır sonra gel biyolojik primitlere bak insan türü hangi türe giriyor sonra konuş yannan kafalı
    ···