-
70.
0neyin ölçüsü var panpa
-
69.
+1tamamda kardeşim bu düzen falan fialn sen bunu içinde dogdugun için sana duzenmiş gibi geliyo hadi onu geçtim bu düzeni sağlayanın allah oldugunu dusunuyosun ama hindistanda dogsaydın hindu ya ınanıcaktın roma zamanında dogsaydın zeusa ınanıcaktın bu söylediğin hiç bi şeyi açıklamıyo ki
-
68.
0@68 sahtekar herif. tefsirin tamdıbını veriyorum bak bakalım son satırında ne diyor? on yedi yaşını nereden bulduysa.
4. Şimdi boşanan kadınların iddetleri, âdetleri yani hayızları hesabıyla Bakara Sûresi'nde geçtiği şekilde üç âdet sayılacak olursa, hayızdan kesilmiş olan yahut hayız görmeyen veya gebe bulunan kadınların iddeti nasıl sayılabilecek denirse onların iddetlerinin de miktarını beyan için buyuruluyor ki hayızdan kesilmiş, yaşı ilerlemiş olup da artık hayız görmekten ümidini kesmiş, "iyas" haline gelmiş kadınlarınızdan boşanmış olanlar, çoğu defa örfe göre hayızdan kesilme yaşı elli beş ve altmış olarak takdir edilmiştir. (Bakara Sûresi'nde bulunan (2/228) âyetinin tefsirine bkz.) Eğer şüphe ediyorsanız, buradaki "Eğer şüphe ediyorsanız" kaydı, ihtirazi (ilerisi için hesaba katılan bir kayıt) değil, bu meseleyi soranların veya soracak olanların meydana gelen veya gelecek olan sorularına göre vukuu (bir hadisenin cereyan tarzı)dur. Bu bir itiraz cümlesi demektir. Yoksa hayızdan kesilip kesilmediklerinde şüphe ediyorsanız demek değildir. Zira sığasıyla hayızdan kesilmenin bilindiği söylendikten sonra, "hayızdan kesilmede şüphe ediyorsanız" demek olmayacağı bellidir. Buna göre mânâ şöyledir: Bunların iddetlerinin nasıl olacağını kestiremeyip de müşkil görüyor, tereddüd ediyor ve soruyorsanız biliniz ki onların iddetleri üç aydır. Üç ay beklerler, bu müddet zarfında hamile oldukları ortaya çıkmazsa sonunda diğer hususlarda olduğu gibi "Ya iyilikte tutun, ya da iyilikle ayrılın." (Talak, 65/2) âyetine göre hareket edilir. Hayız âdeti görmeyenler de öyle üç ay beklerler. Bu yukarıda geçen mübtedasına müfredin atfı suretiyle bağlanıp haberi de "Onların iddeti üç aydır." cümlesinin olması caiz ise de, buna o karine ile başka bir haber takdir edilerek "Âdet görmeyenlerin iddeti de aynı şekilde üç aydır." şeklinde cümleyi cümleye bağlamak da caizdir. Miktarda iştirak itibariyle önceki, hükümde müstakil olma itibariyle de ikincisi daha uygundur. Bunlar gerek on yedi yaşından küçük olup henüz büluğa ermemiş olduklarından dolayı hayız görmemiş olanları ve gerek büluğ yaşının en üst sınırı olan on yedi yaşını geçmiş, binaenaleyh yaş itibariyle büluğa ermiş oldukları halde âdet görmeyenleri kapsamaktadır. -
67.
0@66 tefsir diye yine kırpmışsınız kafanıza göre. alsana tam tefsiri:
4. Şimdi boşanan kadınların iddetleri, âdetleri yani hayızları hesabıyla Bakara Sûresi'nde geçtiği şekilde üç âdet sayılacak olursa, hayızdan kesilmiş olan yahut hayız görmeyen veya gebe bulunan kadınların iddeti nasıl sayılabilecek denirse onların iddetlerinin de miktarını beyan için buyuruluyor ki hayızdan kesilmiş, yaşı ilerlemiş olup da artık hayız görmekten ümidini kesmiş, "iyas" haline gelmiş kadınlarınızdan boşanmış olanlar, çoğu defa örfe göre hayızdan kesilme yaşı elli beş ve altmış olarak takdir edilmiştir. (Bakara Sûresi'nde bulunan (2/228) âyetinin tefsirine bkz.) Eğer şüphe ediyorsanız, buradaki "Eğer şüphe ediyorsanız" kaydı, ihtirazi (ilerisi için hesaba katılan bir kayıt) değil, bu meseleyi soranların veya soracak olanların meydana gelen veya gelecek olan sorularına göre vukuu (bir hadisenin cereyan tarzı)dur. Bu bir itiraz cümlesi demektir.
devamı var. elmalılı hamdi yazırın tefsirinde.hak savunulur batılsa ezilir. -
66.
0geldim cumadan
-
65.
0o2h oldu diye imana gel demiyorum biraz kafan varsa biraz da ders dinlediysen dünaynın ne kadar mükemmle bir düzen içinde yaratıldığını anlarsın lan bu dünayyı haşa senin anan baban mı yarattı he senin annenim babanın deden daha olmayan bir şeyi var edemiyo bunları mı yaratacak hepiniz boş kafalısınız göremiyoz bilmem ne diye allaha inanmıyorsunuz
-
64.
0@62 la sığır tefsir bilsen ne olacak bilmesen ne olacak. gerçek olan açık ve nettir. kıvırma eğip bükme olmazTümünü Göster
al sana ayet talak suresi 4. ayet.
Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.
aha bu da tefsiri
Mevdudi, Tefhimu'l Kuran, Talak/4'ün tefsiri
Büluğa ermediği için hayız görmeyen veya bazı nedenler dolayısıyla geç hayız gören ya da çok büyük bir istisna olup da hiç hayız görmeyen kadınlar, hayızdan kesilmiş kadınlar gibi talaktan sonra 3 ay iddet beklerler.
Kur'an'ın bu açıklamasına göre, burada "Mudhale" (kocasıyla gerdeğe girmiş) bir kadının sözkonusu olduğuna dikkat edilmelidir. Çünkü mübaşeret olmasaydı eğer, iddet sözkonusu olmazdı. (Bkz. Ahzab: 49) Bu yüzden, henüz hayız görmeye başlamamış kızların, iddetinin beyan edilmesinden anlaşıldığına göre, bu yaştaki kızlarla evlenmek ve kocalarının kendileriyle cinsel ilişkide bulunması caizdir. Dolayısıyla Kur'an'ın caiz gördüğü bir davranışı hiçbir Müslümanın yasaklamaya hakkı yoktur.
Seyyid Kutub, Fizilal'il Kuran, Talak/4-5'in tefsiri:
Boşanma sonrası bekleme döneminin süresine ilişkin bu sınırlandırma hayız görmeyen, bir de hamile olmayan kadınlar içindir. Hayız görmeme durumu hem hayızdan kesilmiş kocamış kadınlar hem de yaşının küçüklüğünden veya bir hastalıktan dolayı henüz hayız görmeyen kadınları kapsıyor.
Ömer Nasuhi Bilmen, Kuran Tefsiri, Talak/4'ün tefsiri
Ve o kadınlar ki, altmış veya elli beş yaşında oldukları için hayzdan kesilmişler veya pek genç oldukları için henüz hayz görmeğe başlamamışlardır, eğer bunların boşandıkları vakit iddetleri hususunda şüpheye düşmüş iseniz biliniz ki: onların iddetleri üç aydır. Bu kadar müddet bekleyince kendilerini boşamış olan kocaları ile bağları tamam kesilmiş olur, artık başkaları ile evlenebilirler.
Elmalılı M. Hamdi Yazır, Hak Dini - Kuran Dili, Talak/4'ün tefsiri
Bunlar gerek on yedi yaşından küçük olup henüz büluğa ermemiş olduklarından dolayı hayız görmemiş olanları ve gerek büluğ yaşının en üst sınırı olan on yedi yaşını geçmiş, binaenaleyh yaş itibariyle büluğa ermiş oldukları halde âdet görmeyenleri kapsamaktadır. -
63.
0@5 bahane gördüm de öyle bahane görmedim. birinci nesil hesabım silik yedi falan deseydin bari
- 62.
-
61.
0tamam kardeşim saygısız konuşmalarını daha fazla çekemicem hadi gibtir git artık
-
60.
0@60 sen büyük ihtimal oradaki kelimelerin manasınıda bilmiyorsun. biz sahabeler için ne diyoruz? hepsi müçtehiddir. niye? çünkü onlar o madde madde saydıklarımın içerisinde büyüdüler.biz peygamberle(sav) büyümediğimiz için ayrıyetten öğrenmek zorundayız.
tefsirin manası açıklamadır. Kuran-ı açıklama.
hadisin manası peygamberin(sav) sözü fiili takriridir.
siyer peygamberin(sav) hayatıdır.
bunlardan sonra zaten diğerleri tek tek geliyor diyebiliriz. peki bunlardan hangisi Kuran-ı Kerim merkezinden uzak? işte onları bilin yorum yapın diyorlar. sizde minareye kılıf diyorsunuz. biraz akledin ve tefekkür edin manalar hakkında. -
59.
0@59 hala daha yorum ile feyzlenmeyi bir tutuyorsun. eğitim sistemi yerlerde de kendini geliştirmen daha iyi olurdu. sana yukarda kelimelerin hangi anlama geldiğini ve nasıl olduğunu söyledim. namaz kıl emri vardır. bunu herkes anlar ve namaz kılınmalı der. sana göre bu bir yorumdur. oysa bu bir idraktır. emri anlarsın. lakin iş nasıl namaz kılınacağına gelince o yukarda saydığım ilimlerden bilmek zorunda oldukların var. ne zaman ki yorum ile idrakın manalarının arasındaki ince detayı fark edersin işte o vakit bazı hakikatlerden inciler dökülecekler üzerine inşaAllah.
not:bu hitap şeklimde bir sıkıntı var mı? -
58.
+1@58 güzel kardeşim gerçek olan basit ve sadedir. reddedilemez ve savunulmaya gereksinimi yoktur. madde madde yazdıkların için söylenebilecek tek şey minareye kılıf uydurmak.
-
57.
0@58 cahilim mi dedim xd sen onu öyle mi anladın harbi. bi kitap kıyamete kadar hüküm sürücekse en basit insanın bile okuyunca tek bir yorum çıkartıcağı kadar mükemmel olmalı olamıyosa gibimi kaldırmam anlıcam diye
-
56.
0@53 daha demin cahilim diyordun.sen daha kendinle çelişiyorsun. oradaki hakaretleri bu ortama girdiysen çekeceksin.bu ortamdaki hitap şekli biraz daha değişiyor. buna alış.ben buradaki hiçbir küfüre hakarete alınmadım. niye?çünkü burada adam bir nevi içini boşaltıyor her konuşmasında. neyse, konumuz şu ki ben sana ciddi olarak sadece cahil diyorum.onu zaten sende kabul ediyorsun. bununla birlikte ben birçok kişi içinde cahil derim. kendimde içindeyim. islamiyet hakkında yorum yapmayı kabul zannedenler oluyordu. tabi çocuklukta bizde tam anlamıyorduk. sonra araştırdık öğrendik ki bir yorum için ayetin yorumu için o ayeti bilmek yetiyor. lakin o ayeti bilmek nasıl oluyor? işte herkes burada sıkıntı çıkarıyor. herkes biliyorum zanneder ama hiçbirşey bilmez. bir ayet bilmek nasıl olur biliyor musun?
1-tefsir ilmini bileceksin(yani ayetleri açıklayabilecek ilme sahipolacaksın)
2-hadis ilmi bileceksin.(o ayetin manasını peygamberimiz(sav) vermiş mi? ayet inince ne yapmış?)
3-siyet ilmi(ayet inmeden önce ve indikten sonra neler olmuş? neler değişmiş? neler değiştirilmiş?)
4-fıkıh ilmi
5-cedel ilmi
6-kıyas ilmi
7-tefsir ilmininde parçaları var:
1-ayetin inişi nerede?
2-ayet neden indi?
3-hangi olaya binaen indi?
bunlar ayeti yorumlamak için belki az ilimdir lakin benim bildiklerim ve tahmin ettiklerim bunlar. diyeceksinki bu kitap kime indi? panpacığım bir kitaptan mesaj çıkarmak kolaydır. lakin yorumlamak zordur. örneğin, a kitabında bir iş için böyle yapmayın dediğinde o işin kötü olduğunu ve yapılmaması gerektiğini anlarsın. bunu hayatına geçirebilirsin. lakin neden yapılmaması lazım? neden böyle düşünülmüş? kimler böyle diyor? kimler savunuyor ? gibi birçok bilgiyi bildikten sonra yorumlayabilirsin. Kuran-ı Kerim'dendee bir çok mesaj çıkartabilir hakikatten inciler alabilirsin. lakin sen o incilerin içini açmak istiyorsan ilim bilmek mecburiyetindesin. -
55.
0@55 yani o2h var diye imana gelmek mi lazım ? eşşedü..
-
54.
0ben: şöyle yazıyo kuranda
wtf27: saçmalama ahahaha mal öyle bişey yok cahil. mal mısın ? anlatsam aklın ermez ama araştır imana gel ahaha cahilsin bla bla cahilsin bla bla şaçmalık bla bla bla bla... -
53.
0@32 kardeşim bak dünya büyük bir denge içerisinde dönüyor. Ölen ölmüştür ona yapılacak bir şey yok onun kaderi öyle kimisi gençyaşta kimi yaşlı kimi ise bebekken ölür ama şunu bil ki her nefis ölümü tadacaktır elbet sen de öleceksin ve pişman olacaksın öldüğün zaman ruhunun toz olup kaybolacağını sanıyosan yanılıyosun çok yanlış yoldasın hiç kimya işlemedin mi HP denkleşen bir ddenklemdir ama O2H denklemi kimya kurallarına göre olması imkansız bir olay ama doğada O2H bileşiği bulunmuş. Bilmem anlatabildim mi?
-
52.
0@52 bu adam kadar kültürlüsünü ilimlisini görmedim lan. herkes mal cahil aklı ermez ama bu adam adeta tanrı
-
51.
0@49 boş beyin çok hakaret eder. peki güzel kardeşim. hayırlı inanmalar allah kabul etsin.