-
26.
+1yolla panpa
-
27.
+1Başka türlü olsaydı bu soruyu soruyor olmazdın, annenle baban o gece sevişmeseler sen olmazdın, yani bunların hepsi tesadüf.
-
28.
-1up up up
-
29.
+1@6 şuku. bilim her seyi açıklıyor kodumun cahil pekekenti. okuduk öğrendik aq. ha acıkla desen acıklayamam unuttum cunku ne yazdıgını ama mantıklı acıklamalar var oku...
-
30.
+1tamamda kardeşim bu düzen falan fialn sen bunu içinde dogdugun için sana duzenmiş gibi geliyo hadi onu geçtim bu düzeni sağlayanın allah oldugunu dusunuyosun ama hindistanda dogsaydın hindu ya ınanıcaktın roma zamanında dogsaydın zeusa ınanıcaktın bu söylediğin hiç bi şeyi açıklamıyo ki
-
31.
0@49 boş beyin çok hakaret eder. peki güzel kardeşim. hayırlı inanmalar allah kabul etsin.
-
32.
0@58 cahilim mi dedim xd sen onu öyle mi anladın harbi. bi kitap kıyamete kadar hüküm sürücekse en basit insanın bile okuyunca tek bir yorum çıkartıcağı kadar mükemmel olmalı olamıyosa gibimi kaldırmam anlıcam diye
-
33.
0@53 daha demin cahilim diyordun.sen daha kendinle çelişiyorsun. oradaki hakaretleri bu ortama girdiysen çekeceksin.bu ortamdaki hitap şekli biraz daha değişiyor. buna alış.ben buradaki hiçbir küfüre hakarete alınmadım. niye?çünkü burada adam bir nevi içini boşaltıyor her konuşmasında. neyse, konumuz şu ki ben sana ciddi olarak sadece cahil diyorum.onu zaten sende kabul ediyorsun. bununla birlikte ben birçok kişi içinde cahil derim. kendimde içindeyim. islamiyet hakkında yorum yapmayı kabul zannedenler oluyordu. tabi çocuklukta bizde tam anlamıyorduk. sonra araştırdık öğrendik ki bir yorum için ayetin yorumu için o ayeti bilmek yetiyor. lakin o ayeti bilmek nasıl oluyor? işte herkes burada sıkıntı çıkarıyor. herkes biliyorum zanneder ama hiçbirşey bilmez. bir ayet bilmek nasıl olur biliyor musun?
1-tefsir ilmini bileceksin(yani ayetleri açıklayabilecek ilme sahipolacaksın)
2-hadis ilmi bileceksin.(o ayetin manasını peygamberimiz(sav) vermiş mi? ayet inince ne yapmış?)
3-siyet ilmi(ayet inmeden önce ve indikten sonra neler olmuş? neler değişmiş? neler değiştirilmiş?)
4-fıkıh ilmi
5-cedel ilmi
6-kıyas ilmi
7-tefsir ilmininde parçaları var:
1-ayetin inişi nerede?
2-ayet neden indi?
3-hangi olaya binaen indi?
bunlar ayeti yorumlamak için belki az ilimdir lakin benim bildiklerim ve tahmin ettiklerim bunlar. diyeceksinki bu kitap kime indi? panpacığım bir kitaptan mesaj çıkarmak kolaydır. lakin yorumlamak zordur. örneğin, a kitabında bir iş için böyle yapmayın dediğinde o işin kötü olduğunu ve yapılmaması gerektiğini anlarsın. bunu hayatına geçirebilirsin. lakin neden yapılmaması lazım? neden böyle düşünülmüş? kimler böyle diyor? kimler savunuyor ? gibi birçok bilgiyi bildikten sonra yorumlayabilirsin. Kuran-ı Kerim'dendee bir çok mesaj çıkartabilir hakikatten inciler alabilirsin. lakin sen o incilerin içini açmak istiyorsan ilim bilmek mecburiyetindesin. -
34.
0@55 yani o2h var diye imana gelmek mi lazım ? eşşedü..
-
35.
0@48 kendi kaşınıyo muallakler.
-
36.
0ben: şöyle yazıyo kuranda
wtf27: saçmalama ahahaha mal öyle bişey yok cahil. mal mısın ? anlatsam aklın ermez ama araştır imana gel ahaha cahilsin bla bla cahilsin bla bla şaçmalık bla bla bla bla... -
37.
0@48 panpa güzel tespit de adamın başlığa baksana amk şuna benzemiş
1 kara mili neden 1609 metre ? cevap : allah öyle buyurdu kadar saçma ve üstünkörü olmuş
bilim adamlarının açıklayamadığı örnekler verir insan özenir biraz amk -
38.
0@47 bu arada tek bir nedeni yoktur bazı şeylerin. bunlar tafsilatlı konular. açıklanabilir lakin senin ilmin bunu kaldırmaz. çünkü her açıklamada aklına bir başka soru gelecek. lakin eğer gider araştırırsan yavaş yavaş sorularına cevap bulacaksın inşaAllah.
@45 ne mal herifsin? Allah Teala istediğini yapar. bunda da yıldırımı örnek vermiş. yani saçmalamak için mallaşıyorsunuz. -
39.
0@32 kardeşim bak dünya büyük bir denge içerisinde dönüyor. Ölen ölmüştür ona yapılacak bir şey yok onun kaderi öyle kimisi gençyaşta kimi yaşlı kimi ise bebekken ölür ama şunu bil ki her nefis ölümü tadacaktır elbet sen de öleceksin ve pişman olacaksın öldüğün zaman ruhunun toz olup kaybolacağını sanıyosan yanılıyosun çok yanlış yoldasın hiç kimya işlemedin mi HP denkleşen bir ddenklemdir ama O2H denklemi kimya kurallarına göre olması imkansız bir olay ama doğada O2H bileşiği bulunmuş. Bilmem anlatabildim mi?
-
40.
0@52 bu adam kadar kültürlüsünü ilimlisini görmedim lan. herkes mal cahil aklı ermez ama bu adam adeta tanrı
-
41.
0@59 hala daha yorum ile feyzlenmeyi bir tutuyorsun. eğitim sistemi yerlerde de kendini geliştirmen daha iyi olurdu. sana yukarda kelimelerin hangi anlama geldiğini ve nasıl olduğunu söyledim. namaz kıl emri vardır. bunu herkes anlar ve namaz kılınmalı der. sana göre bu bir yorumdur. oysa bu bir idraktır. emri anlarsın. lakin iş nasıl namaz kılınacağına gelince o yukarda saydığım ilimlerden bilmek zorunda oldukların var. ne zaman ki yorum ile idrakın manalarının arasındaki ince detayı fark edersin işte o vakit bazı hakikatlerden inciler dökülecekler üzerine inşaAllah.
not:bu hitap şeklimde bir sıkıntı var mı? -
42.
0@68 sahtekar herif. tefsirin tamdıbını veriyorum bak bakalım son satırında ne diyor? on yedi yaşını nereden bulduysa.
4. Şimdi boşanan kadınların iddetleri, âdetleri yani hayızları hesabıyla Bakara Sûresi'nde geçtiği şekilde üç âdet sayılacak olursa, hayızdan kesilmiş olan yahut hayız görmeyen veya gebe bulunan kadınların iddeti nasıl sayılabilecek denirse onların iddetlerinin de miktarını beyan için buyuruluyor ki hayızdan kesilmiş, yaşı ilerlemiş olup da artık hayız görmekten ümidini kesmiş, "iyas" haline gelmiş kadınlarınızdan boşanmış olanlar, çoğu defa örfe göre hayızdan kesilme yaşı elli beş ve altmış olarak takdir edilmiştir. (Bakara Sûresi'nde bulunan (2/228) âyetinin tefsirine bkz.) Eğer şüphe ediyorsanız, buradaki "Eğer şüphe ediyorsanız" kaydı, ihtirazi (ilerisi için hesaba katılan bir kayıt) değil, bu meseleyi soranların veya soracak olanların meydana gelen veya gelecek olan sorularına göre vukuu (bir hadisenin cereyan tarzı)dur. Bu bir itiraz cümlesi demektir. Yoksa hayızdan kesilip kesilmediklerinde şüphe ediyorsanız demek değildir. Zira sığasıyla hayızdan kesilmenin bilindiği söylendikten sonra, "hayızdan kesilmede şüphe ediyorsanız" demek olmayacağı bellidir. Buna göre mânâ şöyledir: Bunların iddetlerinin nasıl olacağını kestiremeyip de müşkil görüyor, tereddüd ediyor ve soruyorsanız biliniz ki onların iddetleri üç aydır. Üç ay beklerler, bu müddet zarfında hamile oldukları ortaya çıkmazsa sonunda diğer hususlarda olduğu gibi "Ya iyilikte tutun, ya da iyilikle ayrılın." (Talak, 65/2) âyetine göre hareket edilir. Hayız âdeti görmeyenler de öyle üç ay beklerler. Bu yukarıda geçen mübtedasına müfredin atfı suretiyle bağlanıp haberi de "Onların iddeti üç aydır." cümlesinin olması caiz ise de, buna o karine ile başka bir haber takdir edilerek "Âdet görmeyenlerin iddeti de aynı şekilde üç aydır." şeklinde cümleyi cümleye bağlamak da caizdir. Miktarda iştirak itibariyle önceki, hükümde müstakil olma itibariyle de ikincisi daha uygundur. Bunlar gerek on yedi yaşından küçük olup henüz büluğa ermemiş olduklarından dolayı hayız görmemiş olanları ve gerek büluğ yaşının en üst sınırı olan on yedi yaşını geçmiş, binaenaleyh yaş itibariyle büluğa ermiş oldukları halde âdet görmeyenleri kapsamaktadır. -
43.
0@66 tefsir diye yine kırpmışsınız kafanıza göre. alsana tam tefsiri:
4. Şimdi boşanan kadınların iddetleri, âdetleri yani hayızları hesabıyla Bakara Sûresi'nde geçtiği şekilde üç âdet sayılacak olursa, hayızdan kesilmiş olan yahut hayız görmeyen veya gebe bulunan kadınların iddeti nasıl sayılabilecek denirse onların iddetlerinin de miktarını beyan için buyuruluyor ki hayızdan kesilmiş, yaşı ilerlemiş olup da artık hayız görmekten ümidini kesmiş, "iyas" haline gelmiş kadınlarınızdan boşanmış olanlar, çoğu defa örfe göre hayızdan kesilme yaşı elli beş ve altmış olarak takdir edilmiştir. (Bakara Sûresi'nde bulunan (2/228) âyetinin tefsirine bkz.) Eğer şüphe ediyorsanız, buradaki "Eğer şüphe ediyorsanız" kaydı, ihtirazi (ilerisi için hesaba katılan bir kayıt) değil, bu meseleyi soranların veya soracak olanların meydana gelen veya gelecek olan sorularına göre vukuu (bir hadisenin cereyan tarzı)dur. Bu bir itiraz cümlesi demektir.
devamı var. elmalılı hamdi yazırın tefsirinde.hak savunulur batılsa ezilir. -
44.
0geldim cumadan
-
45.
0o2h oldu diye imana gel demiyorum biraz kafan varsa biraz da ders dinlediysen dünaynın ne kadar mükemmle bir düzen içinde yaratıldığını anlarsın lan bu dünayyı haşa senin anan baban mı yarattı he senin annenim babanın deden daha olmayan bir şeyi var edemiyo bunları mı yaratacak hepiniz boş kafalısınız göremiyoz bilmem ne diye allaha inanmıyorsunuz
-
kadının ne hakkı olabilir
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 02 01 2025
-
memati bukadar sure girmemesi anormal
-
kaptan kirk alay konusu oluyor musun
-
bugun bi tene bile kupon tutmadi
-
kadın hakları savunan erkek
-
karıların internette özgürce fikirlerini yazması
-
milli fiyasko
-
titö koy grubin ismini
-
560 bin yaş 30 ama zekası
-
incisözlüğü 10 milyon tl ye satın almak
-
592tlyle the shining filmiyle nasil baglanti
-
memati kayrayla bulustuktan sonra kayip
-
reddit üye olmadan içerikleri görmeyi
-
en yüksek faiz veren banka
-
turkiyeli kebabinin ustune yemek yok
-
10bin septime satın aldığım ev
-
yıl 2025 oldu ama sözlük her 12 geldiğinde çöküyor
-
birisi havuca sorabilir mi neden saç ektirmediğini
-
kurt kardeslerimin
-
vermeyeceksen açma kızım
-
inci sözluk haber sitesi yapmislarr
-
önündeki dev asla içindeki tanrıdan büyük değildir
-
selam ben homelander izlyien bir yikik
-
kedi uyurken hareket ediyor
-
560bin tl olan adam en azindan kulturlu
-
intihar önleme timi
-
hepiniz ikiyuzlusunuz adam silik yiyince
-
suriyeli oluyorsa
- / 1