-
76.
0tamam kardeşim saygısız konuşmalarını daha fazla çekemicem hadi gibtir git artık
- 77.
-
78.
0@5 bahane gördüm de öyle bahane görmedim. birinci nesil hesabım silik yedi falan deseydin bari
-
79.
0@62 la sığır tefsir bilsen ne olacak bilmesen ne olacak. gerçek olan açık ve nettir. kıvırma eğip bükme olmazTümünü Göster
al sana ayet talak suresi 4. ayet.
Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.
aha bu da tefsiri
Mevdudi, Tefhimu'l Kuran, Talak/4'ün tefsiri
Büluğa ermediği için hayız görmeyen veya bazı nedenler dolayısıyla geç hayız gören ya da çok büyük bir istisna olup da hiç hayız görmeyen kadınlar, hayızdan kesilmiş kadınlar gibi talaktan sonra 3 ay iddet beklerler.
Kur'an'ın bu açıklamasına göre, burada "Mudhale" (kocasıyla gerdeğe girmiş) bir kadının sözkonusu olduğuna dikkat edilmelidir. Çünkü mübaşeret olmasaydı eğer, iddet sözkonusu olmazdı. (Bkz. Ahzab: 49) Bu yüzden, henüz hayız görmeye başlamamış kızların, iddetinin beyan edilmesinden anlaşıldığına göre, bu yaştaki kızlarla evlenmek ve kocalarının kendileriyle cinsel ilişkide bulunması caizdir. Dolayısıyla Kur'an'ın caiz gördüğü bir davranışı hiçbir Müslümanın yasaklamaya hakkı yoktur.
Seyyid Kutub, Fizilal'il Kuran, Talak/4-5'in tefsiri:
Boşanma sonrası bekleme döneminin süresine ilişkin bu sınırlandırma hayız görmeyen, bir de hamile olmayan kadınlar içindir. Hayız görmeme durumu hem hayızdan kesilmiş kocamış kadınlar hem de yaşının küçüklüğünden veya bir hastalıktan dolayı henüz hayız görmeyen kadınları kapsıyor.
Ömer Nasuhi Bilmen, Kuran Tefsiri, Talak/4'ün tefsiri
Ve o kadınlar ki, altmış veya elli beş yaşında oldukları için hayzdan kesilmişler veya pek genç oldukları için henüz hayz görmeğe başlamamışlardır, eğer bunların boşandıkları vakit iddetleri hususunda şüpheye düşmüş iseniz biliniz ki: onların iddetleri üç aydır. Bu kadar müddet bekleyince kendilerini boşamış olan kocaları ile bağları tamam kesilmiş olur, artık başkaları ile evlenebilirler.
Elmalılı M. Hamdi Yazır, Hak Dini - Kuran Dili, Talak/4'ün tefsiri
Bunlar gerek on yedi yaşından küçük olup henüz büluğa ermemiş olduklarından dolayı hayız görmemiş olanları ve gerek büluğ yaşının en üst sınırı olan on yedi yaşını geçmiş, binaenaleyh yaş itibariyle büluğa ermiş oldukları halde âdet görmeyenleri kapsamaktadır. -
80.
0o2h oldu diye imana gel demiyorum biraz kafan varsa biraz da ders dinlediysen dünaynın ne kadar mükemmle bir düzen içinde yaratıldığını anlarsın lan bu dünayyı haşa senin anan baban mı yarattı he senin annenim babanın deden daha olmayan bir şeyi var edemiyo bunları mı yaratacak hepiniz boş kafalısınız göremiyoz bilmem ne diye allaha inanmıyorsunuz
-
81.
0geldim cumadan
-
82.
0@66 tefsir diye yine kırpmışsınız kafanıza göre. alsana tam tefsiri:
4. Şimdi boşanan kadınların iddetleri, âdetleri yani hayızları hesabıyla Bakara Sûresi'nde geçtiği şekilde üç âdet sayılacak olursa, hayızdan kesilmiş olan yahut hayız görmeyen veya gebe bulunan kadınların iddeti nasıl sayılabilecek denirse onların iddetlerinin de miktarını beyan için buyuruluyor ki hayızdan kesilmiş, yaşı ilerlemiş olup da artık hayız görmekten ümidini kesmiş, "iyas" haline gelmiş kadınlarınızdan boşanmış olanlar, çoğu defa örfe göre hayızdan kesilme yaşı elli beş ve altmış olarak takdir edilmiştir. (Bakara Sûresi'nde bulunan (2/228) âyetinin tefsirine bkz.) Eğer şüphe ediyorsanız, buradaki "Eğer şüphe ediyorsanız" kaydı, ihtirazi (ilerisi için hesaba katılan bir kayıt) değil, bu meseleyi soranların veya soracak olanların meydana gelen veya gelecek olan sorularına göre vukuu (bir hadisenin cereyan tarzı)dur. Bu bir itiraz cümlesi demektir.
devamı var. elmalılı hamdi yazırın tefsirinde.hak savunulur batılsa ezilir. -
83.
0@68 sahtekar herif. tefsirin tamdıbını veriyorum bak bakalım son satırında ne diyor? on yedi yaşını nereden bulduysa.
4. Şimdi boşanan kadınların iddetleri, âdetleri yani hayızları hesabıyla Bakara Sûresi'nde geçtiği şekilde üç âdet sayılacak olursa, hayızdan kesilmiş olan yahut hayız görmeyen veya gebe bulunan kadınların iddeti nasıl sayılabilecek denirse onların iddetlerinin de miktarını beyan için buyuruluyor ki hayızdan kesilmiş, yaşı ilerlemiş olup da artık hayız görmekten ümidini kesmiş, "iyas" haline gelmiş kadınlarınızdan boşanmış olanlar, çoğu defa örfe göre hayızdan kesilme yaşı elli beş ve altmış olarak takdir edilmiştir. (Bakara Sûresi'nde bulunan (2/228) âyetinin tefsirine bkz.) Eğer şüphe ediyorsanız, buradaki "Eğer şüphe ediyorsanız" kaydı, ihtirazi (ilerisi için hesaba katılan bir kayıt) değil, bu meseleyi soranların veya soracak olanların meydana gelen veya gelecek olan sorularına göre vukuu (bir hadisenin cereyan tarzı)dur. Bu bir itiraz cümlesi demektir. Yoksa hayızdan kesilip kesilmediklerinde şüphe ediyorsanız demek değildir. Zira sığasıyla hayızdan kesilmenin bilindiği söylendikten sonra, "hayızdan kesilmede şüphe ediyorsanız" demek olmayacağı bellidir. Buna göre mânâ şöyledir: Bunların iddetlerinin nasıl olacağını kestiremeyip de müşkil görüyor, tereddüd ediyor ve soruyorsanız biliniz ki onların iddetleri üç aydır. Üç ay beklerler, bu müddet zarfında hamile oldukları ortaya çıkmazsa sonunda diğer hususlarda olduğu gibi "Ya iyilikte tutun, ya da iyilikle ayrılın." (Talak, 65/2) âyetine göre hareket edilir. Hayız âdeti görmeyenler de öyle üç ay beklerler. Bu yukarıda geçen mübtedasına müfredin atfı suretiyle bağlanıp haberi de "Onların iddeti üç aydır." cümlesinin olması caiz ise de, buna o karine ile başka bir haber takdir edilerek "Âdet görmeyenlerin iddeti de aynı şekilde üç aydır." şeklinde cümleyi cümleye bağlamak da caizdir. Miktarda iştirak itibariyle önceki, hükümde müstakil olma itibariyle de ikincisi daha uygundur. Bunlar gerek on yedi yaşından küçük olup henüz büluğa ermemiş olduklarından dolayı hayız görmemiş olanları ve gerek büluğ yaşının en üst sınırı olan on yedi yaşını geçmiş, binaenaleyh yaş itibariyle büluğa ermiş oldukları halde âdet görmeyenleri kapsamaktadır. -
84.
+1tamamda kardeşim bu düzen falan fialn sen bunu içinde dogdugun için sana duzenmiş gibi geliyo hadi onu geçtim bu düzeni sağlayanın allah oldugunu dusunuyosun ama hindistanda dogsaydın hindu ya ınanıcaktın roma zamanında dogsaydın zeusa ınanıcaktın bu söylediğin hiç bi şeyi açıklamıyo ki
-
85.
0neyin ölçüsü var panpa
-
yılbaşına evinde giren ezik yazar
-
inci sözlük üyelik ekranı
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 30 12 2024
-
rammstein emminin de sesi çıkmıyor hee
-
panter emel gel lan burayaa
-
elim titreye titreye kombinin
-
kamyoncukamil anladın sen
-
beyler gece aniden karşınıza böyle çıksam
-
uyurken göz kapaklarımızı mi görüyoruz
-
dağlara taşlara ulu ulu ağaçlara
-
mala fena vururum ha
-
beyler kız arkadaşıma şu hediyeyi alacam
-
yılbaşında dışarı çıkmanızı tavsiye etmem
-
saglik kadar degerli bise yok
-
cccrammsteinncc adllı yazarr
-
kiz olsaydim şu an tiktokta hediye
-
aga stres anksiyete vs nasi engellicez
-
şimdi akpliler terör destekçisi mi oldu
-
gözümde the vikings nasıl mı işte böyle
-
çetgpt den inci sözlük fıkrası
-
560 bin lirası olan eleman
-
bu sabah 6 sularında klagib arabaya binen
-
kedi köpek bile sigisyor
-
kayranın bir sarkısı vardı
-
tip tetkik yontemleri goz korkutuyor
-
ulan gunduz oynanan portekiz ligi maclari
-
beyler iş yerinde sadece maaş almıyorum
-
devir geçmişe takılmama devri
-
beyler gezmeden nasıl yaşıyorsunuz
-
can tayfa geri dönse keşke
- / 2