1. 2.
    -1
    Hayvanların acı çekmesine üzülmek empatik pgibolojinin yanılsamasıdır. Hukuki olarak veya doğal hukuka inanan doğal insanlar olarak hayvan haklarını insan-merkezci(anthropocentric) bakışla tespit etmeye mecburuz. Hayvanın hakkı yoktur, o insan için vardır. Çünkü Hak, sorumluluğu gerektirir. Hayvan birisini öldürdüğünde onu hapse atan, onu kınayan, ona ceza veren bir Hukukumuz yok, olamaz. Yani onu akılsız sayıyoruz, öyleyse HAK'lı da sayamayız. Ters olarak Doğa-merkezci(ecocentric) ahlak düşünülemez. Çünkü bitkilerin, bakterilerin, hayvanların da hakkı ve DEĞERi varsa Hukuk sistemi çelişki üzerine kurulmak zorunda kalır. Çevreci olmak için tek bir sebep var: insan'a yani Bana sağlanan Çevre. Ben. Bensem çevreciyim.
    ···
  2. 1.
    -1
    Evren olmadan önce zaman da yoktur. Zaman Newton'un sandığı gibi bağımsız bir varlık değildir, Einstein'in bulduğu gibi hareket ile anlamlanan bir kavramdır. ilk başta Allah dışında bir ŞEY yoktur, yok olan şey Allah dışındaki tüm varlıklardır. Bu yüzden zamanın olmasını sağlayacak bir DURUM mevcut değildir. Evren var olduktan sonra zaman da aynı şekilde SENKRONiZE mânâlanır. Zaman, evren OLDUĞU için vardır. Hiçbir şey hareket etmeseydi zaman olmazdı. Nitekim evrenin içinde farklı zamanlar olabilir. Başta yokluktan varlığa geçişte bir DEĞiŞiM yoktur. Çünkü değişen ilk nesne yoktur. Değişim karşılıklı DEĞME'dir. YOK ile VAR birbirine değmez. Çünkü YOK, yoktur. Var olan yeni bir nesne vardır. Dolayısıyla hareket yoktur. Zaman da yoktur. Yaratılma YOK iken, VAR olmaktır. Her şey VAR'da başlar, o yüzden zamandan söz edilemez. VAR'dan sonra zaman konusu açılabilir.
    ···