1. 151.
    0
    rizörv
    ···
  2. 152.
    0
    soyledigin tek seye katiliyorum bir ateist olarak. ateist bilimi kabul etmelidir, ote yandan kendine ateist diyenden korkcaksin.. kendine musluman diyip insanlari katleden talibandan farksiz olurlar.
    ···
  3. 153.
    0
    @121 öyle birşey dediğimi nerden çıkardın lan ambiti. yırtık dondan fırlar gibi fırlamışsın pekekent. başlığa tüm yazdıklarımı oku ondan sonra yazacaksan yaz. kimsenin inancını sorgulamışmıyım bi bak.

    okuduğunu da anlamamışsın amk.
    ···
  4. 154.
    0
    @123 aslında bi şeyi yanlış söyledim. atesit=inanan olmamalıydı. inanmak için bi kesinliğe bi olguya ihtiyaç duymazsın. bir ütopyaya kendi uydurduğun bir şeye de inanıp mutlu olabilirsin. oradaki inanan "dinine kökten bağlı insan" anlamı taşıyor daha çok.
    ···
  5. 155.
    0
    @109 hah geldim. bak güzel kardeşim, kafası çalışan, düşünen, sorgulayan, araştıran bir insansın göründüğü kadarıyla. lakin bazı noktalarda temel yanlışların var.

    bir görüşün tutarlı olabilmesi için, hiçbir kanıta sahip olması gerekmez güzel kardeşim. matematiğin bütün dalları, belirli birkaç aksiyom yani önkabul üzerine kurulur: iki farklı noktadan tek bir doğru geçer, 1+1=2 vs. matematikteki bütün teoremler, bütün modeller, bütün aritmetik sistemleri, bu önkabullere dayanır. bu aksiyomları değiştirerek, bütün matematiği değiştirebilir, bütün teoremleri çöpe atabilirsin.

    bütün bilim, evrenin çeşitli yollarla gözlemlenebilir ve ölçülebilir bileşenleri olduğu önkabulü üzerinden yürür. bu önkabulü çöpe atmaya kalksan, bütün bilimi onunla birlikte çöpe atman gerekir.

    ama bu temel kanıtlardan yoksun, birkaç önkabul üzerine inşa edilmiş matematik de, bilim de, kendi içerisinde tutarlı sistemlerdir.

    ateizmin, bir "inançsızlık" durumu olduğuna dair inatçı bir inkar içindesin. ateizm yalnız din alanındaki inançsızlık durumu değil. değil yahu. bu kadar basit. değil.
    ateizmin temel argümanı deizm için de geçerli, panteizm için de, teizm için de, politeizm için de. kaç defa yazmam gerekiyor beynine girmesi için?

    yani hala daha şu mantık üzerinden hareket ediyorsun: ateistin tanrının yokluğuna dair kanıtı yok => öyleyse ateist tanrının yokluğuna inanıyor.

    yahu güzel kardeşim, kaç bin defa anlatıcam? ateistin her tanrının yokluğundan emin olma gibi bir derdi yok.

    ateist yalnızca, insanların öne sürdüğü tanrıların gerçekliğine dair öne sürülen kanıtların yetersiz, sağlıksız, yanlış olduğunu düşünen insandır.

    ha, öne sürülen herhangi bir tanrının gerçekliğine dair öne sürülen "kanıtların" yanlış olduğuna "kanıtı" var mı? evet var. öne sürülen kanıt adayı, ahlak felsefesinin içindeyse, ahlak felsefesinin kurallarıyla; ontolojikse, bilgi felsefesinin kurallarıyla; bilimselse, bilimin kanıtlarıyla; islam felsefesinin kurallarıylaysa, o kurallarla bu kanıt adaylarının yanlışlığını gösterir ateist. bu kadar.

    örnek olarak verdiğim "beş dakikalık evren" modelinin komik olduğunu öne sürerek, gülünçlüğü esas kendin yapıyorsun, farkında değilsin. "felsefi söz oyunları" değil benim yaptığım. felsefenin ta kendisi. ha burada felsefe değil de, kahvehane muhabbeti yaptığımızı düşünüyorsan zaten, benim sana laf anlatmama lüzum yok, gibtirip gideyim. ben heralde benim tanrı olduğuma inan, bunu sana tebliğ ediyorum demiyorum güzel kardeşim; bunu inanç-inançsızlık-red ve kanıt-kanıtsızlık meselesine açıklık getirme adına bir örnek olarak veriyorum.

    bu örneğin "gerçeğe uygun olamayacak felsefi söz oyunları" olduğunu elin titremeden, bir solukta, rahatlıkla iddia edebilirken; aynı şeyi öne sürülen herhangi bir "tanrı" için uygulayamıyorsun. bu örneğin anlatmak istediği bu, amacı bu. ve göründüğü gibi amacına ulaşmış durumda. eğer sen bu modelin, "gerçeğe uygun olamayacak felsefi söz oyunları" olduğunu bir kalemde kestirip atabiliyorsan; bir ateist herhangi bir "tanrı" modeli için aynısını neden yapamıyor? felsefi olarak, kanıt olarak, tutarlılık olarak, mantık olarak, ikisinin arasında ne fark var? tek sorun "tanrı" kavrdıbına inanan insan sayısının daha fazla olması mı?

    evet o patagonya örneğin ad hominem değil, argumentum ad absurdum.

    ben tanrı'nın varlığına dair konuşurken, kitabı ve peygamberi kullanamam evet; ama allah'ın varlığına dair konuşurken bunu yapabilirim. o yüzden pid0fili vs. konunun dışında değil, provokatif hiç değil.
    Tümünü Göster
    ···
  6. 156.
    0
    @126 okudum da yazdım amk. dediklerin direk o olmasa da yolu yol değil, kolaylıkla oraya çıkıyor. ucu açık çok laf etmişsin.
    ···
  7. 157.
    0
    @112 ben de diyorum ki, tanrı'nın determinizmi = bilimsel determinizm dersen taka basarsın. çünkü ikisinin doğuracağı sonuçlar, üreteceği sorular çok farklı. "en doğrusu benim mantığım" diyerek kendini kapatma. öğrenmeye çalış biraz.

    ben öyle bir şey mi söyledim dıbına koyim delirecem şimdi. yarım saat yazıyoruz, gelen cevap yazılandan hiçbir şey anlamadığını teyid eder nitelikte. ben sana müslümansın, hristiyansın, satanistsin demiyorum. fakat tartıştığımız konular bağlamında "yaratıcı güç işte" diyerek kestirip atamazsın, bunu diyorum. o "yaratıcı gücün" tanımı her öğretiye, her felsefeye, her görüşe göre değişir; haliyle sorulacak sorular da değişir.
    ···
  8. 158.
    0
    @120 ben de diyorum ki araştırılamicak her ne ise benim için yoktur. sadece tanrı vs için değil bu.özellikle belirtiyorum araştırılamicak her ne ise.

    "din yok demek ateizm demek değildir tanrı yok demek ateizm demek değildir" kafandaki ateizm kavramı nedir merak ettim. bana soracak olursan ben pozitif ateistim. yani hiçbir şekilde tanrı yoktur.
    ···
  9. 159.
    0
    @128 "yahu güzel kardeşim, kaç bin defa anlatıcam? ateistin her tanrının yokluğundan emin olma gibi bir derdi yok."
    bence şu lafını bir daha düşün. gerçekten. "zaten emin" demek istedin umarım.
    ···
  10. 160.
    0
    Allahınız yok mu lan sizin
    ···
  11. 161.
    0
    @115 ben senin anlattığını anlamamazlıktan gelmiyorum gerizekalı kardeşim. beni sinirlendiriyorsun. kastettiğin şeyin ne olduğunu anladığımı, her bahsettiğimde belirttim.
    kuralsız, kafaya göre, kahvehane kültürüyle felsefe yapılmaz, mantık yürütülmez. terimleri, kavramları isabetli tanımlaman, kullanman gerekli. ben sana bunu öğretmeye çalışıyorum. sen kibir ve taassup gösteriyorsun
    ···
  12. 162.
    0
    @132-133 sen negatif ateist değil pozitif ateistsin güzel kardeşim. yanlış yazmışsın.

    benim orada ateistten kastım pozitif ateist olmayan ateist idi.
    ···
  13. 163.
    0
    hagibtir maç başlamış gidiyom. gelicem yine
    ···
  14. 164.
    0
    @129 o zaman daha açık belirteyim.ben kimseye kendi düşüncemi empoze etmeye çalışmam. inandığı şeylerle dalga geçmem. merak edip sorarsa düşüncemi söylerim.tek derdim eğer ki adam inanıyor diye beni kısıtlamaya çalışırsa karşısına dikilirim.ya da saçmasapan x y mantığıyla birşeyler söylerse benim doğru kabul ettiğim şeyleri anlatmayaçalışırım.he anlattıklarımdan bi pay çıkarır çıkarmaz kendi bileceği iş.ama dediğin bir şeye katılıyorum. tanrının olmadığı ispatlansa dahi bikaç kişi birşeylere inanmaya devam edicekler.bu çok doğru.
    ···
  15. 165.
    0
    @128
    sadece allahın varlığını tartışmıyoruz ki burada bu konuları konuşabilesin, mesela avrupa ülkesinde ateist olsan bunları söylemeyecektin

    din dediğin şeyin içine bütün din felsefesi girer yani sonu izm ile biten her şey tek tek ifade etmeye gerek yok

    felsefe dediğin şey zaten bir oyundur ve gayet de zevklidir

    theseusun gemisi

    zenon paradoksu

    .
    .
    .

    gördüğün gibi felsefenin gerçeklerle bağlantısı yok tamamen teorik bir uğraş

    yani yukarıdaki gibi örnekler söz oyunudur kelime oyunudur

    eğer felsefe tartışıyorsak fularımı bağlayıp geleyim felsefe akademik bir uğraştır sadece kendi içinde tutarlıdır felsefeyle evreni anlayamazsın sadece düşünmeyi öğrenebilirsin bir de hoş vakit geçirirsin

    ateistin sana ne anlam ifade ettiğini açıklarsan daha sağlıklı bir tartışma yapabiliriz
    ···
  16. 166.
    0
    @136 kavram karmaşası yaşadım düzeltiyorum hemen.2 sınava girince kafa gidiyo arada.
    ···
  17. 167.
    0
    @131

    ben bir öğretiye uydurmaya çalışmıyorum kendimi şunun bunun inandığı tanrı beni ilgilendirmez kategorize etmeye çalışma

    benim için tanrının determinizmi = bilimsel determinizm

    sadece isimleri farklı

    benim olabileceğini düşündüğüm tanrı materyalist bir tanrı beni kategorize etmeye çalışma

    @133

    burada agnostizmin tanımını yaptı bilmem isteyerek mi oldu ama kavramlara takılmamak lazım
    ···
  18. 168.
    0
    @11 kaçıncı tekrarı okuyon panpa ?
    ···
  19. 169.
    0
    @135
    eğer işi hakarete vuruyorsan karşındakine saldırıyorasn git tartışma adabını öğren öyle gel derim

    kahvehane kültürüyle tartışmak budur asıl

    ok ?
    ···
  20. 170.
    0
    @142 ilk şukunu ben verdim hadi yine iyisin
    ···