1. 54.
    0
    ohoahoahoahmaohm tuutm lan bunu ateizmden daha karlıymış hakkaten. peki panpa böyle sözde inansak oluyomu sadece? müslümanım diyip namaz kılmayı hatta bi fatiha bile bilmeyenler gibi
    ···
  2. 53.
    0
    10 yıllık baliciyim böle kafa görmedim
    ···
  3. 52.
    0
    @50 kanka bilim materyalisttir. Bunu hepimiz biliyoruz. Fakat bilim adamlarının homeros'u hesiodos'u okumadığını, şiirden hoşlanmadığını kim söyleyebilir ki? Çünkü insanların içinden o boşluğu alıyorsun. Bugün japonya teknoloji olarak çok ilerde ve emperyalist devletler tarafından yönlendiriliyor. Fakat kimse şintoist olmaktan huzursuz değil? Bilim adamlarının yanında bilim kuruluşları ve bilim gelenekleri olduğu sürece kafanda imgeler barındırman seni fazla rahatsız etmez diye umuyorum.Ama tartışmaya açık bırakmayacaksın.
    ···
  4. 51.
    0
    şukuladım bin
    ···
  5. 50.
    0
    @47 demek istediğini anlıyorum.. ancak 2 noktada ayrılıyoruz. birincisi ihtimal meselesi.bir toplumun sosyal hayatını ahlak anlayışını ya varsa düşüncesiyle bina edip bunu bir metafor olmaktan çıkarıp bir tabuya dönüştürürsen yavaş yavaş afganistan pakistan olma yolunca ilerliyorsun ve zaten ihtimal üzerine kurulan inançta bir fazilet yok.bu toplumu iyice ahlaksızlaştırır. inançlı kesime bakarsak ki neye inanırlar bir gözün onları takip ettiğine inanırlar ancak bu çevrelerde görülen ahlak dışı olaylar genelde hep gizli saklı ve tahmin bile edemeyeceğin şeylerdir genelde. içest ilişkiler ya da hayvanlarla münasebetler gibi.. bunun gibi birçok şey. yani ihtimal üzerine kurulan inançlar aslında istediği sonucu vermiyor. çoğu insanlar kitaptaki allaha değil de çevresindeki toplumu allah olarak görüyo..ona programlı bir şekilde yaşlıyor.

    ikincisi ise gelişmiş toplumlar butür düşüncelerden uzaklaşıyor. uzaklaştıkça normale dönüyor. daha huzurlu ve mutlu yaşayabiliyorlar birbirlerine güvenebiliyorlar. çünkü onları cezalandıracak bir mekanizmanın olmaması onları rahatlatıyor. artık gerçek bir insan gibi haddini bilerek yaşayabiliyor. diyorlar ya onlar inanmıyo da ne oluyo adamlar mutsuz huzurları yok yalanında böylesi amk.. bunu diyen adamın suratına bakamazsın gözünün feri sönmüş huzurdan bahseder. züt korkusu işte başka bir şey değil..
    özet:ihtimallerin amk panpa. keşke öbür taraf olsa da bir hesap günü olsa.. ancak hayatını bunun üzerine inşa edemezsin.
    ···
  6. 49.
    0
    @48 güle güleee
    ···
  7. 48.
    +1
    ben gidiyorum beyler. kalın sağlıcakla
    ···
  8. 47.
    +1
    okuyanın dıbına koyim
    ···
  9. 46.
    0
    @45 kanka doğru söylüyosun da inanmak zarar getirmez diyorum. inanmadığın sürece insanlar sana karşı önyargılı, eleştirel bir mekanizma getiriyor ve sen toplum dışı, hatta ve hatta dünya dışı olduğunu kabul etmeye başlıyor pgibolojik olarak çelişkilerde bocalamayı veya gururuna yedirip tamamen inanmayı kabul ediyorsun. Bende diyorum ki bu uydurulan herşey birer zenginliktir. Bunları korumalıyız, onları bir engel olarak görmemeliyiz. Yani bunlar şiirsel şeyler.Bir yandan da ihtimal var, işte ihtimal.
    ···
  10. 45.
    0
    @1 adamım çözmüşsün olayı.
    ···
  11. 44.
    0
    eğer bir şeye inandığında ya da inanmadığında züte geliyosan zaten orada ilahi bir olay yoktur..bu sıtmayı gösterip ölüme razı etmeye benzer ki allahın varlığına inanmaya meyilli hiçkimse böyle bir tehditle inanmaz. semavi dinlere inanmış milyarlarca insan var ama ortada bir fazilet yok.tek fazileti ona kendini adayıp ona uygun yaşamaya çalışması vs vs..
    bence mesela dinler döenmlerinin anayasalarıdır. aynı günümüz anayasaları gibi. oturup bir hukuk sistemi oluştaramayacak bunda bir fikirbirliğine varamayan hakları disiplinize etmek için oluşturulmuş şeyler. modern hukuk terimiyle sert anayasalar yani değiştirilemez değiştirilmesi teklif dahi edilemeyen kanunlarla dolu.her din bu özellikleriyle kendini koruma altına almış bir şekilde.. şahsi fikrim.
    allah var mıdır yok mudur kimbilir.. dinler geröek midir değil midir kim bilebilir? ama yüzyıllar sonra bile dini bir gerçek gibi yaşamak sadece inançla açıklanamaz orada başka mekanizmalarda devreye girmiştir demektir.
    ···
  12. 43.
    0
    @43 metafor metafor. Benim açıklamaya çalıştığım şey de o
    ···
  13. 42.
    +1 -1
    @38 panpa sana katılmıyorum. mesela müslümanlar nereye gidiyor kabeye. etrafında tavaf ediyor.o zaman kabe put(ki öyledir).adamlar kabeye inanmıyor. kabe sembolik birşey. putperest inancında da bu vardır. heykele tapmıyorlar amk adamlar ancak gerizekalılar inanırlar buna. onun temsil ettiği şeye inanıyorlar. mesela camide bir tarafta allah bir tarafta muhafazid yazıyor. sende o yazılara secde ediyorsun.amk yazıya mı tapıyorsun hayır temsil ettiği şeye tapıyorsun.ya zaten islam öncesi arap tarihini araştırırsan. putperestlik dönemiyle islam dönemi %95 aynı. muhafazid zeki bir adam düzeni bozmadan düzen getirmeye çalışmış. kurban,oruç, zekat,namaz,hac hepsi var zaten putperestlerde. mesela ne olmuş. putperestler kurbanların etlerini bir yerde cürümeye bırakıyorlar. muhafazid de demişki ziyan olması bari fakire fukaraya dağıtın.ay tanrısı en büyük tanrılardandır.el-ilah da derler. yakınınızda herhangi bir cami varsa kubbesine bakın ne dediğimi anlayacaksınız.
    ···
  14. 41.
    0
    @40 kanka onun biraya çevrilen hutbesini uydururuz
    ···
  15. 40.
    -1
    @38 kanka şahidin var mı? Yok. Neye inanmak istiyorsan ona inanırsın. Bende beni yakmayacak ne varsa kabul ediyorum. Allahtan başka ilah yoktur diyor islam,ama ne malum yauuv. Hepsini kabul ederim, hepsinin ibadetini yaparım.Öteki tarafta soran olursa emin olamadım ama sana da taptım derim ne olacak
    ···
  16. 39.
    0
    sidik içmenin ayin olduğu dinleri de kucaklıyor musun?
    ···
  17. 38.
    +2
    toplaşın diyince muallak olun manasında anladım ayol
    ···
  18. 37.
    0
    LAT: Hz muhafazid zamanında müşriklerin, Allaha yaklaştırsınlar, diye aracı yaptıkları putların adlarından biri. Zümer suresi 3 ayette:.Onlar bizi Allaha yaklaştırsınlar diye... putları evliya edindiler.LAT:Arapların hac zamanında hacca gelenlere yiyecek dagıtan,su dagıtan onlara yardım eden bir insan vardı adı lat idi.Bu insan ölünce bu insan çok sevildiğinden dolayı onu anmak,onu unutmamak için o insanın heykelini yaptılar ve o insanı Allah ile aralarına bir nevi aracı koydular. yani müşrik oldular, Allaha ortak koşmak diye adlandırılan inancı Kuran reddeder. Kişinin Allah ile arasına aracı koymaması gerektiğini kuran anlatır..
    LAT putu böylece ortaya çıkmış oldu.
    MENAT: Bu da o dönemde insanların refahı, iyiliği için koşan bir insandı onunda putunu yaptılar.
    UZZA: Bu da insanların sağlığına koşan hastalığında onlara yardım eden bir zat idi. iyilik sever her hastaya koşan onların tedavisinde yardım eden biri idi
    HUBEL: Bu kişide kervanlara yol gösteren, onların yollarını kolaylaştıran bir kişiydi.
    Araplar bu kişileri adeta Tanrı edindi ve isimler verdi
    LAT:(ELLAT) :Ailelerin, Kabilelerin Tanrısı
    MENAT: Refah, Bolluk, varlık Tanrısı
    UZZA:(EL UZZA) :Sağlık, şifa tanrısı
    HUBAL:Kervanlara yol gösteren TANRI (03
    ···
  19. 36.
    0
    olabilir kardeşim neden olmasın
    ···
  20. 35.
    0
    o yazıyı kim okuyacak ...
    ···