-
51.
0@40 kanka onun biraya çevrilen hutbesini uydururuz
-
52.
+1 -1@38 panpa sana katılmıyorum. mesela müslümanlar nereye gidiyor kabeye. etrafında tavaf ediyor.o zaman kabe put(ki öyledir).adamlar kabeye inanmıyor. kabe sembolik birşey. putperest inancında da bu vardır. heykele tapmıyorlar amk adamlar ancak gerizekalılar inanırlar buna. onun temsil ettiği şeye inanıyorlar. mesela camide bir tarafta allah bir tarafta muhafazid yazıyor. sende o yazılara secde ediyorsun.amk yazıya mı tapıyorsun hayır temsil ettiği şeye tapıyorsun.ya zaten islam öncesi arap tarihini araştırırsan. putperestlik dönemiyle islam dönemi %95 aynı. muhafazid zeki bir adam düzeni bozmadan düzen getirmeye çalışmış. kurban,oruç, zekat,namaz,hac hepsi var zaten putperestlerde. mesela ne olmuş. putperestler kurbanların etlerini bir yerde cürümeye bırakıyorlar. muhafazid de demişki ziyan olması bari fakire fukaraya dağıtın.ay tanrısı en büyük tanrılardandır.el-ilah da derler. yakınınızda herhangi bir cami varsa kubbesine bakın ne dediğimi anlayacaksınız.
-
53.
0@43 metafor metafor. Benim açıklamaya çalıştığım şey de o
-
54.
0eğer bir şeye inandığında ya da inanmadığında züte geliyosan zaten orada ilahi bir olay yoktur..bu sıtmayı gösterip ölüme razı etmeye benzer ki allahın varlığına inanmaya meyilli hiçkimse böyle bir tehditle inanmaz. semavi dinlere inanmış milyarlarca insan var ama ortada bir fazilet yok.tek fazileti ona kendini adayıp ona uygun yaşamaya çalışması vs vs..
bence mesela dinler döenmlerinin anayasalarıdır. aynı günümüz anayasaları gibi. oturup bir hukuk sistemi oluştaramayacak bunda bir fikirbirliğine varamayan hakları disiplinize etmek için oluşturulmuş şeyler. modern hukuk terimiyle sert anayasalar yani değiştirilemez değiştirilmesi teklif dahi edilemeyen kanunlarla dolu.her din bu özellikleriyle kendini koruma altına almış bir şekilde.. şahsi fikrim.
allah var mıdır yok mudur kimbilir.. dinler geröek midir değil midir kim bilebilir? ama yüzyıllar sonra bile dini bir gerçek gibi yaşamak sadece inançla açıklanamaz orada başka mekanizmalarda devreye girmiştir demektir. -
55.
0@1 adamım çözmüşsün olayı.
-
56.
0@45 kanka doğru söylüyosun da inanmak zarar getirmez diyorum. inanmadığın sürece insanlar sana karşı önyargılı, eleştirel bir mekanizma getiriyor ve sen toplum dışı, hatta ve hatta dünya dışı olduğunu kabul etmeye başlıyor pgibolojik olarak çelişkilerde bocalamayı veya gururuna yedirip tamamen inanmayı kabul ediyorsun. Bende diyorum ki bu uydurulan herşey birer zenginliktir. Bunları korumalıyız, onları bir engel olarak görmemeliyiz. Yani bunlar şiirsel şeyler.Bir yandan da ihtimal var, işte ihtimal.
-
57.
+1okuyanın dıbına koyim
-
58.
+1ben gidiyorum beyler. kalın sağlıcakla
-
59.
0@48 güle güleee
-
60.
0@47 demek istediğini anlıyorum.. ancak 2 noktada ayrılıyoruz. birincisi ihtimal meselesi.bir toplumun sosyal hayatını ahlak anlayışını ya varsa düşüncesiyle bina edip bunu bir metafor olmaktan çıkarıp bir tabuya dönüştürürsen yavaş yavaş afganistan pakistan olma yolunca ilerliyorsun ve zaten ihtimal üzerine kurulan inançta bir fazilet yok.bu toplumu iyice ahlaksızlaştırır. inançlı kesime bakarsak ki neye inanırlar bir gözün onları takip ettiğine inanırlar ancak bu çevrelerde görülen ahlak dışı olaylar genelde hep gizli saklı ve tahmin bile edemeyeceğin şeylerdir genelde. içest ilişkiler ya da hayvanlarla münasebetler gibi.. bunun gibi birçok şey. yani ihtimal üzerine kurulan inançlar aslında istediği sonucu vermiyor. çoğu insanlar kitaptaki allaha değil de çevresindeki toplumu allah olarak görüyo..ona programlı bir şekilde yaşlıyor.
ikincisi ise gelişmiş toplumlar butür düşüncelerden uzaklaşıyor. uzaklaştıkça normale dönüyor. daha huzurlu ve mutlu yaşayabiliyorlar birbirlerine güvenebiliyorlar. çünkü onları cezalandıracak bir mekanizmanın olmaması onları rahatlatıyor. artık gerçek bir insan gibi haddini bilerek yaşayabiliyor. diyorlar ya onlar inanmıyo da ne oluyo adamlar mutsuz huzurları yok yalanında böylesi amk.. bunu diyen adamın suratına bakamazsın gözünün feri sönmüş huzurdan bahseder. züt korkusu işte başka bir şey değil..
özet:ihtimallerin amk panpa. keşke öbür taraf olsa da bir hesap günü olsa.. ancak hayatını bunun üzerine inşa edemezsin. -
61.
0şukuladım bin
-
62.
0@50 kanka bilim materyalisttir. Bunu hepimiz biliyoruz. Fakat bilim adamlarının homeros'u hesiodos'u okumadığını, şiirden hoşlanmadığını kim söyleyebilir ki? Çünkü insanların içinden o boşluğu alıyorsun. Bugün japonya teknoloji olarak çok ilerde ve emperyalist devletler tarafından yönlendiriliyor. Fakat kimse şintoist olmaktan huzursuz değil? Bilim adamlarının yanında bilim kuruluşları ve bilim gelenekleri olduğu sürece kafanda imgeler barındırman seni fazla rahatsız etmez diye umuyorum.Ama tartışmaya açık bırakmayacaksın.
-
63.
010 yıllık baliciyim böle kafa görmedim
-
64.
0ohoahoahoahmaohm tuutm lan bunu ateizmden daha karlıymış hakkaten. peki panpa böyle sözde inansak oluyomu sadece? müslümanım diyip namaz kılmayı hatta bi fatiha bile bilmeyenler gibi
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 07 01 2025
-
ağalar şu balkan kızlarında nasıl bir gen varya
-
pgibolog gercek disi bir meslektir
-
mal gibi alınıp satılabilecekken
-
sünger bob yasaklanan sahneee
-
biz de mahkum olalım
-
geçenlerde vegan ve feminist bi kızla
-
sanki her sey gulluk gulistanlik da
-
umut hakkı erkek ismidir
-
dağ mağarasına rüzgar girmesin diye
-
reçetesiız antidepresan varr mı
-
inci sözlük bdsm seven köleler derneği
-
çocukken şey diyorlardı
-
aranızda hiç sinir krizi geçiren var mı
-
tyler dursun yaşlı domuz annene zorla girip
-
tehdit ediyorum benimle cugulesmeyin
-
beyler üç endonezyalı kız arasında kaldım
-
aponun içerden çıkması
- / 1