1. 34.
    0
    en sondaki dışarı boşalma meselesi kureyza meselesinde geçer ve es hadis kitabındada yer alır ve o hadisler es salih hadislerdir hatta muhafazid de eşi maryayı orada almıştır
    ···
  2. 33.
    +1
    @35 arapları bende sevmiyorum istisnalar hariç. osmanlı tarihini okumadın heralde sen ya fatih'in mimar sinanın ibn'i sina nın hayatlarını filan. bütün teknolojiyi medeniyeti biz yaydık onlarada. son zamanda işte duraklama dönemindeyiz.
    ···
  3. 32.
    0
    geçen bir belgesel vardı adamlar gitmiş kutuplarda neler çekiyor eksi bilmem kaçlarda. sonra olimpiyatları açtım avrupalılar coşturuyo . kütüphaneyi karıştırırken dünyaya yön vermiş yazarların isimlerine baktım seçtim bir tane. bernard shaw a oscar wilde ın sözlerini karıştırdım biraz . kısaca dünyayı değiştiren daha güzel yapan insanlara rast geldim. hani nerde müslümanlar nerde araplar nerde sofular nerde. sonra orta doğudan haberleri izledim insanların nasıl yaşadığınıı hep dert amk .

    yalansa yalan diyin .

    not: eski araplar şunu yaptı bunu buldu saymayın amk 1900 den sonra anca zütünü parmakladılar.
    öncesinde de bir kaç akıllı herifin yaptığını müslümanlar yaptı demeyin

    beyinlerinizi böyle şeylerle doldurmayın amk

    not: bilerek basit yazdım bu saatte halim yok anlayan anlar
    ···
  4. 31.
    0
    allahın adaleti varmı yok mu ? var dersen açıkla lan bazıları hayatını yaşarken biz ne yapmaya geldik bu amk dünyasına o yavşaklara hizmet etmeye mi geldik
    ···
  5. 30.
    0
    ▲ ▲
    [o.o]
    /)__)
    -"--"-

    ccc gececi tayfa was here ccc
    ···
  6. 29.
    +1
    sorum yok karşim o kelimelerin içinde kayboldum şuan sabah namazına gidiyorum
    ···
  7. 28.
    +1
    ayrıca Peygamber Efendimiz (S.A.V.) "Allah vardı. Beraberinde başka birşey yoktu." hadîsi ile beyan buyurmuştur. O halde Cenâb-ı Hakk'm ezelî olması demek, O'nun kıdemi demektir. Yâni, yegâne bir tek bir olan sadece o.
    ···
  8. 27.
    +1
    bizi yaratmadan önce ne yapıyordu derken de allah zaten ezelden beri var. ezelden kastımı anladın heralde? ezel zaman itibariyle bir sonsuzluk demek değildir. Ezelde "mazi, hâl, istikbal, mekân ve mahlûk" yoktur. Zihin ezel hakkında bir zaman silsilesi öne sürülemez. Zaman "devir, asır, yıl, ay, gün, saat, saniye, an... " gibi birimlere taksim edildiği halde, ezel için böyle bir taksimat yapılamaz. Ezel için bir başlangıç noktası da tasavvur edilemez.
    ···
  9. 26.
    0
    @22 islam evrensel bir din değil mi ?
    ···
  10. 25.
    +1
    @25 o kitapların değişmediğine sende inanıyor musun ? tevratı okuduysan kızıyla ilişkiye giren peygamber bile var. ayrıca ktapların değiştirileceğini bile bile göndermiş derken allah zaten olucak her şeyi biliyor. hatta bizim cennete mi cehenneme mi gideceğimizi de biliyor. çünkü bizim yaşadığımız evrendeki zaman mekanizması ile gerçekteki çok farklı. dinlerin değişme sebebi ise zamanın koşulları ile çelişmeye başladığı zamanda din değişmiştir sürekli. islam neden son din çünkü ahir zamandayız ve bu zaman koşulları değişmeden kıyamet kopucak. kıyamete kadar da bu dinin bir şekilde korunması gerekli. anlatabildim mi? ayrıca zütünle okuyorsun yazdıklarımı azıcık mantık çerçevesinden bak üstün körü değil.
    ···
  11. 24.
    0
    @24 bu arada o verdigin cevap degil hocam hala geçerli bi açıklama degil benim için eğer hiçbirşeye ihtiyaci yoksa niye bizi yarattı bizi yaratmadan önce ne yapiyordu
    ···
  12. 23.
    0
    he bu arada cümlende farsça kelimeler kullanarak insanlari doğru bilgiye zütürmüyosun yarım yamalak kalıyor ayetler dışında türkçe yazmassan gene giberim
    ···
  13. 22.
    0
    1- kuran-i kerimde niye geçmişten bahsedilmemektedir
    2- yahudiliği - hristiyanligi - müslümanliği allah yarattığı halde müslümanlıktan hristiyanliga geçenler neden günah işlemiş olur( buna kitap degişti yahudilerde kendi cikarlari için kullaniyordu dersen kafani giberim)
    3- Allah neden kuranı kerimi yolladi incil'i yolladıktan sonra(bunada kitap degişti dersen giberim)
    4-Allah incilin degişceğini bile bile niye yolladi insanlari niye günahkar duruma düşürdü
    5-Allah barışı istiyor Kurani kerimde kardeşlik falan filan dünyada sırf Tanrı adına 2milyar insan öldürüldüğünü biliyomusun
    6-Nuh'un gemisi külliyen yalan panpa

    al buyur daha cok varda buraya yazmakla olmuyor zevkli degil
    ···
  14. 21.
    0
    @21
    "Mahlûkatı halkettim. Tâ ki fayda, menfaat, lütuf ve keremler onlara ola. Yoksa bana değil, yâni onlar benden fayda göreler, ben onlardan değil" hadîs-i kudsîsinin beyanı ile, Cenâb-ı Hakk'ın inayet ve ikrdıbına, lütuf ve keremine, in'am ve ihsanına mazhar olmalarıdır. Allahü Teâlâ zihayatı lütfuyla yokluktan kurtarıp, varlık âlemine çıkarmış, hayata mazhar kılmış, onlara istidatlarına muvafık bir kemâl, bir lezzet, bir feyz ihsan etmiştir
    ···
  15. 20.
    -1
    @4teki kafası karışık panpama :
    1. islamda erkeğin kendi evlatlarına ve eşine bakma para kazanıp onların yiyecek giyecek ve barınma gibi temel ihtiyaçlarını karşılamak zorundadır. bu yüzden mala daha kız kardeşden daha çok ihtiyacı vardır. ben böyle yorumladım

    2. erkekler kadınlardan üstün yaratılmıştır. allah eğer şirke girmese ben size kocalarınıza secde etmenizi emrederdim demiştir. ama bu üstünlük ezmek küçük görmek aciz görmek ve gereksiz şiddet uygulamak değildir. farklıdır.
    örneğin zeka olarak. örneğin iş yapma becerisi olarak fiziksel güç kuvvet olarak. ben böyle yorumladım

    3. baş kaldırma eşe isyan etme çocuklara bakmama kendi görevlerini yerine getirmeme veya bunun endişesi olarak caydırıcı özellik olarak çok ağır olmadan belki. ha ben dövmem eşimi adam gibi konuşuruz ama bu baş kaldırma eş aldatmayada girebilir. zinaya. çok üst olarak almışta olabilir. bunun endişesi bile kötü. hem orda eşini dövsün demiyor. emretmiyor. bu hakkın var. yaparsın yapmazsın. yapmamalısın. ben böyle yorumladım

    4. asla ve asla ne olursa olsun karı koca arasına girilmez. eğer döven erkek bir müminse yukardaki geçerli sebebi vardır. bunu sorup adamı utandırmanın ve ortamı germenin alemi yoktur. inanmayan yukardaki 3. maddedeki gibi bir durum olmadan döverse yaani gerkesiz şiddete girerse ve yargılanması gerekir. ve kadının boşanma hakkı doğar.

    5. evet ilk maddede dediğim gibi kadınların akılları zekaları erkekle örtüşemez. bugün kaçtane bilim "kadını", bir alim, bir komutan, bir lider gördünüz ? neden bir einstein yada bir tesla kadın değil ? çok örnek var etrafta.
    tabii ki çok zeki kadınlar çıkabilir ama istisnadır. genelleme yapılırsa çok bariz bir üstünlük göze çarpıyor zaten.

    6. kafirlik yapmayın hadisi resmen başka türlü yazmışsınız ve bunun affı ... neyse oraya ben giremem bilemem
    doğrusu burdadır :

    Ebu Said radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'la birlikte Beni'I-Mustalik gazvesine ciktik. Arap esirlerinden cokca esir ele gecirdik. Kadinlara karsi arzu duyduk. Cunku uzerimizde bekarlik siddet kesbetmisti. Hep azil yapmak istiyorduk ve: "Aramizda Resullullah aleyhissalatu vesselam varken, ona sormadan azil yapmak olur mu?" dedik ve sorduk.
    "Hayir! buyurdular. Bunu yapmamaniz gerekir. Kiyamete kadar gelecegi takdir edilen her canli mutIaka yaratilacaktir (siz tedbirinizle onune gecemezsiniz)."
    Buhari, Nikah 96, Buyu' 109, Itk 13, Megazi 32, Kader 4, Tevhid 18; Muslim, Nikah 125, (1438); Muvatta, Talak 95; Ebu Davud, Nikah 49, (2171); Tirmizi, Nikah 40, (1138); Nesai, Nikah 55, (6,107).
    Tümünü Göster
    ···
  16. 19.
    +2
    @12
    1.erkek evin reisi kabul edildiği için miras hakkı gayet mantıklıdır.
    2.erkek 4 eş alabilir dediği dönemde de o zaman savaş dönemi olduğu için arabistanda erkek başına 4 kadın düşüyor. kadınların sapkınlıklarını önlemek için de gönderilmiş bir ayettir.
    3.baş kaldırmasından endişe etmekten kasıt nikahlı karın olduğu halde senin adını kirletmemesi gibi veya sana hakaret etmesi gibi konularda kadının önüne geçebilmen için cezalandırma hakkı verilmiştir. (bkz: dövmek değil)yine çarpıtılmış.
    ···
  17. 18.
    0
    panpa demişsinki allah'ın kendi manevî cemâl ve kemâlini, yâni ilminin semerelerini, kudretinin harikalarını, zenginliğini, ihsanının'tezahürlerini şefkat ve merhametinin yansımalarını görmek ve mevcut aleme bizzat yansımalarını müşahade etmesidir ,görmek istemesidir. peki böyle birşeye niye ihtiyac duydu yani kudretinin harikalrını niye insanlara göstermek istedi yani cinlerle beraber egoist mi ?
    ···
  18. 17.
    0
    neciz fazıl'a sormuşlar. 'allah bi deveyi iğne deliğinden geçirebilir mi?' diye. o da 'geçirir' demiş. adam tekrar sormuş. 'peki deveyi mi küçültür yoksa deliği mi büyütür?' necip fazıl'da allah'ın ne kadar güçlü olduğunu gösteren o cevabı vermiş. 'ne deveyi küçültür ne de deliği büyütür ama geçirir.'
    ···
  19. 16.
    0
    "soruda kasıt vardır" dan sonrasını okumadım, çok duydum çünkü.
    ···
  20. 15.
    +1 -2
    2. sorunun cevabından ben yaratıcının çok bencil kendini beğenmiş olduğunu anladım
    ···