-
1.
+6evet ateistler yanlış duymadınız bütün sorularınızın cevaplarını bu başlıkta teker teker veriyorum.
Birinci Soru:"Allah Kendisinden Büyük Bir Mahlûk Yaratabilir mi?"
cevap:
bu soruda kasıt vardır:
Bu sualin hedefi inançları sarsmak, saf zihinleri bulandırmak, masum ve körpe dimağlara zehir akıtmaktır. Bir akrep kıskacı olan bu soru ile muhatap zehirlenmek istenmektedir. Şöyle ki:
Eğer bu suale "Evet" diye cevap verilse o zaman "Demek ki sizin Rabbiniz yarattığı şeyden güçsüzdür" denilecek. Eğer, "Hayır" diye cevap verilse, o zaman da "Demek ki sizin Rabbiniz âcizdir" denilecektir. Her iki halde de hâşâ Cenâb-ı Hakk'a acizlik isnadı sözkonusudur.
Sonsuz kudretten daha büyük bir kudret olamaz ki, böyle bir soru sorulabilsin.
ikinci Soru: "Madem Allah Hiçbir Şeye Muhtaç Değildir, O Hâlde Kâinatı Niçin Yaratmıştır?"
cevap:
Hemen ifade edelim ki, sorunun başında Allah'ın hiçbir şeye muhtaç olmadığı sûreten kabul edilirken, daha sonra "O halde kâinatı niçin yarattı?" denilmekle Allahü Teâlâ'ya ihtiyaç izafe edilmektedir.
öncelikle Allah hiç bir şeye muhtaç değildir ve herşey onun isteği doğrultusunda gerçekleşmektedir.
kâinatın yaratılmasındaki en önemli amacı, Allah'ın kendi manevî cemâl ve kemâlini, yâni ilminin semerelerini, kudretinin harikalarını, zenginliğini, ihsanının'tezahürlerini şefkat ve merhametinin yansımalarını görmek ve mevcut aleme bizzat yansımalarını müşahade etmesidir ,görmek istemesidir.
"Ben cinleri ve insanları ancak bana kulluk etsinler diye yarattım." (Zariyât: 56)
üçüncü soru:"Bu Mahlûkatı Allah Yarattı. Öyleyse Allah'ı Kim Yarattı?"
cevap:
Evet, "Allah'ı -hâşâ- kim yarattı?" sorusunda açık bir zıtlık vardır. Şöyle ki: Allah'ın vücudu kendine özgüdür. Ezelî ve ebedîdir. Eşi ve benzeri yoktur. Herşeyi yaratan ve herşeyin kendisine muhtaç olduğu bir vücudtur. Allah'ın eşi, benzeri, dengi yoktur.
Allah hakkında böyle bir soru sorulduğu farzedilse, o zaman bu sual o noktada kalmaz. Yâni Allah'ı yarattığı öne sürülen o halikın da halikı, onun da halikı... sorulur. Böylece soru sonsuza kadar gider. O hâlde bu sorunun cevabı sonsuza dayanır ve böyle bir sual sorulamaz.
Aynı şekilde, bir şekerin nasıl yapıldığını sorsak, bize cevaben, şeker fabrikasında yapıldığı söylenecek-. tir. Şeker fabrikasmdaki âletlerin nerede yapıldığını sorduğumuzda onların da tezgâhlan gösterilecektir. Neticede mesele bir zihne dayanmazsa, tezgâhın da tezgâhı sorulacak ve sonsuza gidilecektir.
Diğer taraftan bir elma, tabiri caiz ise, elma fabrikası olan ağacında yapılmaktadır. Bu ağaç ise kâinat fabrikasında inşa edilmiştir. Eğer elma ağacının da, kâinatın da yapılması nihayetsiz bir ilim ve kudret sahibine verilmezse, kâinat fabrikasına da bir fabrika, o fabrikaya da bir fabrika icabedecek ve mes'ele çıkmaza girecektir.
Bir nefer emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve nihayet başkumandan da padişahtan alır. "Ya padişah
kimden emir alıyor?" şeklinde bir soru sorulamaz. Zira padişah da birinden emir alsa, o da raiyyet derecesine iner ve emir aldığı zât padişah olur. Bu halde birinci şahıs padişah değildir ki: "Padişah kimden emir alıyor?" diye bir soru sorulabilsin. Padişah denilince, emir veren, fakat emir almayan bir zât akla gelir.
evet başka sorularınız varsa alabilirim ateistler.
-
2.
+1yukarı
-
3.
+1ateist.avi
- 4.
-
5.
+2upupupup
-
6.
+1 -1@4 orjinal mealleri değil bunlar çarptırılmış bir çoğu ayrıca ayetleri cevaplamak için bütün bir kısma yani ayetlerin tamdıbına bakmak gerekir.
-
7.
+1aborjinlerin suçu ne?
-
8.
0adamsın.avi
-
9.
+1senin dedidiğin gibi olsa kuranda kafir öldürmek helal olarak geçiyor fakat ayetin devdıbına baktığında sadecesavaşta kafir öldürmenin helal olduğunu görüyorsun. sizin gibilerde böyle ayetlerin sadece bir kısmını alıp mealleri ile oynama yapıp çarptırıyorlar.
-
10.
0@7 bak o zman
-
11.
0@7 10 tane imam tarafından çevirisi var. çarpıtılmış değil. aşırı derecede bunları araştırıyorum isterseniz ayrıntılı yolluyum bişiler.
-
12.
0(bkz: bir kızdan ilk 53 ü ne zaman)
-
13.
0ilhan arsel-şeriat ve kadın
gerçekten okunması gereken bir eser -
14.
-1dinini imanını gibeyim şakirt
-
15.
+1 -22. sorunun cevabından ben yaratıcının çok bencil kendini beğenmiş olduğunu anladım
-
16.
0"soruda kasıt vardır" dan sonrasını okumadım, çok duydum çünkü.
-
17.
0neciz fazıl'a sormuşlar. 'allah bi deveyi iğne deliğinden geçirebilir mi?' diye. o da 'geçirir' demiş. adam tekrar sormuş. 'peki deveyi mi küçültür yoksa deliği mi büyütür?' necip fazıl'da allah'ın ne kadar güçlü olduğunu gösteren o cevabı vermiş. 'ne deveyi küçültür ne de deliği büyütür ama geçirir.'
-
18.
0panpa demişsinki allah'ın kendi manevî cemâl ve kemâlini, yâni ilminin semerelerini, kudretinin harikalarını, zenginliğini, ihsanının'tezahürlerini şefkat ve merhametinin yansımalarını görmek ve mevcut aleme bizzat yansımalarını müşahade etmesidir ,görmek istemesidir. peki böyle birşeye niye ihtiyac duydu yani kudretinin harikalrını niye insanlara göstermek istedi yani cinlerle beraber egoist mi ?
-
19.
+2@12
1.erkek evin reisi kabul edildiği için miras hakkı gayet mantıklıdır.
2.erkek 4 eş alabilir dediği dönemde de o zaman savaş dönemi olduğu için arabistanda erkek başına 4 kadın düşüyor. kadınların sapkınlıklarını önlemek için de gönderilmiş bir ayettir.
3.baş kaldırmasından endişe etmekten kasıt nikahlı karın olduğu halde senin adını kirletmemesi gibi veya sana hakaret etmesi gibi konularda kadının önüne geçebilmen için cezalandırma hakkı verilmiştir. (bkz: dövmek değil)yine çarpıtılmış. -
20.
-1@4teki kafası karışık panpama :Tümünü Göster
1. islamda erkeğin kendi evlatlarına ve eşine bakma para kazanıp onların yiyecek giyecek ve barınma gibi temel ihtiyaçlarını karşılamak zorundadır. bu yüzden mala daha kız kardeşden daha çok ihtiyacı vardır. ben böyle yorumladım
2. erkekler kadınlardan üstün yaratılmıştır. allah eğer şirke girmese ben size kocalarınıza secde etmenizi emrederdim demiştir. ama bu üstünlük ezmek küçük görmek aciz görmek ve gereksiz şiddet uygulamak değildir. farklıdır.
örneğin zeka olarak. örneğin iş yapma becerisi olarak fiziksel güç kuvvet olarak. ben böyle yorumladım
3. baş kaldırma eşe isyan etme çocuklara bakmama kendi görevlerini yerine getirmeme veya bunun endişesi olarak caydırıcı özellik olarak çok ağır olmadan belki. ha ben dövmem eşimi adam gibi konuşuruz ama bu baş kaldırma eş aldatmayada girebilir. zinaya. çok üst olarak almışta olabilir. bunun endişesi bile kötü. hem orda eşini dövsün demiyor. emretmiyor. bu hakkın var. yaparsın yapmazsın. yapmamalısın. ben böyle yorumladım
4. asla ve asla ne olursa olsun karı koca arasına girilmez. eğer döven erkek bir müminse yukardaki geçerli sebebi vardır. bunu sorup adamı utandırmanın ve ortamı germenin alemi yoktur. inanmayan yukardaki 3. maddedeki gibi bir durum olmadan döverse yaani gerkesiz şiddete girerse ve yargılanması gerekir. ve kadının boşanma hakkı doğar.
5. evet ilk maddede dediğim gibi kadınların akılları zekaları erkekle örtüşemez. bugün kaçtane bilim "kadını", bir alim, bir komutan, bir lider gördünüz ? neden bir einstein yada bir tesla kadın değil ? çok örnek var etrafta.
tabii ki çok zeki kadınlar çıkabilir ama istisnadır. genelleme yapılırsa çok bariz bir üstünlük göze çarpıyor zaten.
6. kafirlik yapmayın hadisi resmen başka türlü yazmışsınız ve bunun affı ... neyse oraya ben giremem bilemem
doğrusu burdadır :
Ebu Said radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'la birlikte Beni'I-Mustalik gazvesine ciktik. Arap esirlerinden cokca esir ele gecirdik. Kadinlara karsi arzu duyduk. Cunku uzerimizde bekarlik siddet kesbetmisti. Hep azil yapmak istiyorduk ve: "Aramizda Resullullah aleyhissalatu vesselam varken, ona sormadan azil yapmak olur mu?" dedik ve sorduk.
"Hayir! buyurdular. Bunu yapmamaniz gerekir. Kiyamete kadar gelecegi takdir edilen her canli mutIaka yaratilacaktir (siz tedbirinizle onune gecemezsiniz)."
Buhari, Nikah 96, Buyu' 109, Itk 13, Megazi 32, Kader 4, Tevhid 18; Muslim, Nikah 125, (1438); Muvatta, Talak 95; Ebu Davud, Nikah 49, (2171); Tirmizi, Nikah 40, (1138); Nesai, Nikah 55, (6,107).