-
1.
+5 -1biliyorsunuz ki evren big bang'den sonra 13,7 milyar yıldır hiç durmadan genişliyor bu biliminde fiziğinde kabul ettiği birşey şimdi.
sizce 1400 yıl önce insanların kızlarını diri diri gömdüğü cahilliğin alıp başını gittiği bir dönemde bir insan
kendi haliyle bu ayeti nasıl yazmıştır ? kuran'ı hz.muhafazid yazmış diyenlere
zariyat 47 :
Ve sema; Biz onu büyük bir kudret ile bina ettik. Ve muhakkak ki (onu) genişletici olan elbette Biziz.
-
2.
0dünya düzmüş papa
-
3.
+3evren hakkinda bugun yeni kesfedilenlerin 1400 yil once bildirdigi iddialarina yol acan ayet .Tümünü Göster
benzer iddialar enbiya 30 icin de yapiliyor, uzeine bir de mucizeymis gibi empoze ediliyor. malesef gercekler biraz farkli, ama kabul etmesi zor.
sümer inanışına göre başlangıçta gök ile yer birdi. daha sonra gök ile yer tanrılar tarafından ayrılmıştır. sümer inanışında evrenin kökeni şu şekilde açıklanır:başlangıçta ilksel deniz vardı; kökeni veya doğuşu konusunda bir şey söylenmemektedir, sümerler onu her zaman varmış gibi düşünmüş olabilirler.ilksel deniz gök ile yerin birliğinden oluşan kozmik dağı vücuda getirdi.tanrılar insan biçiminde kişileştirildiğinde, anu (gök) eril, ki (yer) dişildi. onların birleşmesinden hava tanrısı enlil doğdu.hava tanrısı enlil yerden göğü ayırdı ve babası anu göğü ele geçirirken, enlil annesi ki'yi, yeri, ele geçirdi. enlil ile annesi ki'nin birleşmesi- tarihsel devirlerde ninmah, "yüce kraliçe", ninhursag, ("kozmik dağın kraliçesi"; nintu, "doğurgan kraliçe" gibi çeşitli adlar verilen tanrıçayla özdeşleştirilmiş olabilir- evrenin düzenlenmesini, insanın yaratılışı ve uygarlığın kuruluşunu başlattı.
mısır mitolojisinde de benzer sekilde başlangıçta evrenin kaosun kara sularıyla dolu olduğuna inanırlardı. ilk tanrı, re-atum, aynı mısır karasının nil'in taşan sularından her sene ortaya çıkışı gibi sudan (yükseldi ve) ortaya çıktı. re-atum'dan şu(hava)ve tefnut (nem) ortaya çıktı. şu ve tefnut'un iki çocuğu olduğu zaman dünya yaratıldı: nut (gök) ve geb (yer).
ayni oyku kuran' da nasil geciyor bakalim:
"inkar edenler, göklerle yer bitişikken, bizim onları ayırdığımızı ve diri olan her şeyi sudan meydana getirdiğimizi görmediler mi? hâlâ inanmayacaklar mı?”( enbiya, 21/30
goruldugu gibi birkac ortak nokta var. birincisi hayat hep sudan koken aliyor. ıkincisi ise, yer ile goklerin birbirinden ayriliyor olusu. donem anlayisi ile uygun, cunku o donemde bilinen evren yer ve gok ile sinirliydi. yildizlar ve diger gok cisimleri ise sadece gokyuzunu susleyen kandillerdi. hatta kuranda yer kelimesi tekil iken, gok degil gokler kelimesi kullanilir. yani o donem icin sadece "yer" ve onun uzerinde "kubbe" olarak var olan, adeta direklerle yukseltilmis "gokler"(ki hep yedi kat olusumdan bahsedilir).
cok sevdigim bir videoyu yeri gelmisken paylasarak konuya devam etmek istiyorum:
http://youtu.be/36o6rnxcyf0
4500 yil oncesine ait misirdan da, 3500 yil oncesinin babilinden de boyle bir evren anlayisi beklemiyorum tabii*. benzer sekilde 1400 yil oncesinin araplari da fazlasini bilmiyordu.
fakat gunumuzde biliniyor ki, evren 13 milyar yasindayken dunya sadece 4.5 milyar yildir mevcut. dunya basindan beri yoktu, evrenden cok sonra olustu. -
4.
0evrenin adı ne zamandır sema amk
-
5.
0maide suresi 38
hırsızların elini allahtan bir lütuf olarak kesin.
türkiyede kesilmiyor? demek allahın kuralları türkiyede uygulanmıyor. -
6.
+1ben şimdiden söyleyeyim ne diyeceklerini genişletici olarak çevirilen kelimenin başka manalarada geldiğini söyleyecekler, halbuki inceleyince o kelime kesinlikle genişletici anlamındadır ama bunu kabul etmeyecekler, unutma panpa kafirler gerçeği inatla kabul etmeyen kişilerdir.
-
7.
+1@4 oo eyvallah kardeşim allah yokmuş iyi kanıtladın
- 8.
-
9.
+1Haklı Şuku ilk kez ateistlere karşı adam gibi bişey diyeni duydum
-
10.
-1kuranda insanın beyin değil kalbiyle düşündüğü yazıyor ayeti tam hatırlamasam da ;
onlar kalbiyle düşünmeyenlerdir.
ve ek olarak kaç sayfalık kuranda bir kere bile beyin geçmiyor ve beyinin varlığından haberi yok.
anladın mı güzel kardeşim .=) -
11.
0@4 zaten onun için ilim var kardeşim
-
12.
+1 -1@8 bu kadar embesil olman ateyiz olmanla doğrudan ilşkili değilmi lan, varsayalım o ayet doğrudan el kesilmesiyle alakalı olsun ki aslında farklı, bu durumda bile sen ne gibimsin ki bunun tanrıdan olamayacağını savunabiliyorsun,, yani senin kafanda oluşturduğun bir tanrı figürü var ve o hırsızların elinin kesilmesini istemeyecek ha, bunun böyle olduğuna neye göre kanaat getirdin lan saksı kafa? ayrıca sen böyle gibimsonik şekilde düşünüyorsun diye herkes; vaaay bu liseli gibimsonik ateyiz böyle düşünüyorsa tanrı hırsızların elinin kesilmesini isteyemez o halde bu nohut beyinli liselinin peşinden gidekte ateyiz olak mı demeli? harbi senin gibi embesil ateyizlerden nefret ediyorum, neden mi çünkü çok beyinsizsiniz ve aynı zamanda küstahsınız ve ben hem beyinsiz hemde küstah adamlardan nefret ederim.
-
13.
0sema kızmı?
-
14.
0@7 sana göre bir kafirin gözündede sen kafirsin, onun gerçeğinide ısrarla sen reddediyorsun.
-
15.
0kafana göre çevirirsen herhalde bu sonuca ulaşırsın amk.
naziat suresi 30. ayet'ten "devekuşu yumurtası" ve "yuvarlatmak" anldıbını çıkaran adamlardan ne bekliyosun ki?
not: bunu da açıklarsan sevinirim panpa. FURKAN 53. Birinin suyu tatlı ve susuzluğu giderici, diğerininki tuzlu ve acı iki denizi salıveren ve aralarına bir engel, aşılmaz bir sınır koyan O’dur. -
16.
0ya beyler onu bunu bırakın da tüm ateistlerin zütüne 18lik inşaat çivisi sokayım
-
17.
-2@11 sen daha düşünmenin ne olduğunu bilmeyen bir liseli olarak nasıl bu kadar derin bir konuyu böyle küstahça ve aptalca bir şekilde yorumlayabiliyorsun, ateyiz demek beynini kullanamayan küstah adam demektir diye boşuna dememişler amk..
-
18.
0ateistler şu hadis-i şerif'i de açıklasınlar:
bir kadir gecesi, medine'nin önde gelen tüccarlarından hz. hasan ibn-i hubeyde (r.a.), peygamberimize (s.a.v) yaşını sorar. hz. muhafazid ise "kırk yaşındayım" diye cevap verir. aradan birkaç yıl geçer. yine yaşı sorulunca aynı cevabı verir, "kırk yaşındayım" der.
- nasıl olur ya rasulallah (s.a.v), derler, yıllar önce sorduğumuzda da kırk demiştin.
peygamberimiz (s.a.v) gülümseyerek:
- müslüman olan sözünde durur! der.
kaynak: sahih-i buhârî, cîlt 2, sâhife 230 -
19.
-1düşüncenin kalpten değil beyinden geldiğini bilmiyor diyince biz yobaz, cahil, küfreden ateist oluyoruz, kutsalıma hakaret ettiii ühü ühü ühü. ama çeviriyle biraz oynayınca yok gök genişliyor, çok uzay genişliyor ahahaha 1400 yıl önce bilmişiz biz tribine girmekten hiç çekinmiyor bazıları.
bilimi ya bütün olarak alırsın ya bütün olarak atarsın. aynı bilim düşünce beyinden gelir diyor, aynı kitap kalpten geldiğini iddia ediyor.
fiziği alayım da biyolojiyi satayım gibi bir kafa olamaz. bilimi ya komple alırsın. ya komple bırakıp kaybedenlerden olursun. -
20.
0@13 herhangi birinin kafasındaki tanrı figürüyle alakası yok. islamiyet'teki tanrı figürüyle çelişen bir ayet o.
sonsuz merhamet sahibi allah hırsızlık yapanın elinin kesilmesini emredemez. bu kadar basit. al günümüzde evrensel ve modern hukukta böyle bir ceza kabul edilmiyor. çünkü insanlık dışı bir ceza, insan onuruna yakışmayan bir ceza (aynı idam gibi). ama senin allah'ın bunu söyleyebilmiş ha? hem de tüm zamanlara hitap eden kitabında.