1. 1.
    0
    panpa ben inanana da inanmayana da saygı duyarım, müslümanım ayrıca. ama düşünün, varsayalım ki tanrı yok; biz hayatımızın 60-70 yılını boş bi şekilde harcayacağız, siz gününüzü gün edip keyif çatarken. öldükten sonra da hiç bi tak olmayacak yokolup gideceğiz. ama ya tanrı varsa? o zaman biz 60-70 sene kısıtlanıp ahirette sonsuza kadar keyif içinde yaşayacağız, siz ateistler 60-70 yıl keyif çatıp sonsuza kadar yanacaksınız.

    beyin bedava olum. yapmayın böyle şeyler.

    edit: şakirt değilim lan. şakirt yazan binler falan olmuş, her müslüman şakirt mi sanıyorsunuz sığırtolar?
    ···
  2. 2.
    0
    up up up beyler.
    ···
  3. 3.
    0
    @5 ve @7 panpalarım, tanrı olmayabilir diye bişey demiyorum, çünkü benim inancım gereği allahın varlığına inanmam gerekiyor ki tüm benliğimle de inanıyorum zaten. ancak kur'an ve islamiyet düşünmeyi yasaklamaz. zaten din dogmatik bir iştir, inanırsın yada inanmazsın. zaten inanırsan da sorgulamazsın neden şöyleymiş neden böyleymiş diye. ateistler gibi düşünmeye çalışarak konuştum beyler, siz raad olun bizim sülalemiz raad. dinimi imanımı kimseyle tartışacak değilim zaten. herkesin dini kendine. imanı allahla kendi arasında
    ···
  4. 4.
    0
    up up up
    ···
  5. 5.
    0
    @15 panpa merak etme, bahsettiğim gibi islamiyet düşünmeyi kısıtlamaz. düşünmek günah değildir hiçbir şekilde. ben de zamanında, hatta ara ara çeşitli düşüncelere dalıyorum herkes gibi. bugün senin de bildiğin gibi şizofreni diye bir hastalık var, e hz. muhafazid'in şizofren olması ihtimali (tövbe haşa) yok değil? Hastalık sonradan ortaya çıkan bir şey değil sonuçta. Ya da yıllarca olayların saptırılıp gerçeğin dışına çıkmış olması da mümkündür. bunların bende farkındayım. işte dini dogmatik yapan şey budur. yani nasıl indiği gibi konuları sorgulamazsın inanıyorsan, ha sorgularsan da günah yazılmaz raaad ol. inanırsın sadece.

    ha bide incil zebur falan korunmadı da kur'an mı korunacak allah peygamber mi kayırıyor diyecek elemanlara şimdiden cevap vereyim ben. zebur, incil, tevrat ve hz. adem'e gelmiş olan kitap (adı varmı emin değilim, varsa da bilmiyorum) belirli bir tarihe ve coğrafyaya gönderilmişti, en azından dini inancım bunu işaret eder. ancak kur'an tüm zaman insanlarına ve tüm coğrafyalara gönderilmiştir, korunmasının sebebi budur.

    @16 tamam panpa saygı duyarım.
    ···
  6. 6.
    0
    @26 kopya çekmedim yarram? bi tek adamda mı var bunu düşünme kapasitesi? başlığı görmedim bile. görmüş olsam burda yazmaz gider orada yorumlarımı bildirirdim. git bu başlıktaki diğer entrylerimi oku. sonra da gibtirgit
    ···