1. 51.
    0
    seninle sende istersen hangi cinssen de farketmez danışmak istiyorum saygılar
    ···
  2. 52.
    0
    beyler benim inancımı tartışmanın hiçbir getirisi yok. boş laflara gerek yok. sen diyorsun ki tanrının her şeyi yapmaya gücü yeter ama kötülüğe izin verir. ödül-ceza sisteminden dolayı ya da iyiliğin değerini bilelim vs. ben de diyorum ki dünyadaki kötülüğe müdahale etmeyecek ve hiçbirşeyi değiştiremeyecek olan bir tanrıya niye dua ediyorsunuz? sırf cennet için mi? sizin inandığınız allah kendine ibadet edenleri ayırıp beni sırf inanmadığım için sonsuza kadar yakacak kadar egoist mi ? ben bu dünyayı seviyorum. adaleti ve iyiliği cennette değil burada istiyorum. bu beni niye kötü biri yapar ?
    ···
  3. 53.
    0
    @30 zuna bi cvp vereyim panpa

    allah sen dogar dogmaz seni cehenneme atar ise sen diceksnki nerdn bliosn belki ben iyi bi insan olucaktm belki sana iman edicektm diceksn

    allah bunu diceni bildigi için seni gönderdi yer yüzüne sen öldkten sonra bunları göstericek ve sen inkaar edemiceksn unutma insan oglu inkar eder her zman

    ama sen dersen ki tmm bizi sınıo peygamberleri neden sınıo sonucta onlar günahsız lar evet dogru bak bu sorunn yanıtını bende bilmiyorum

    not:müslümanm
    ···
  4. 54.
    0
    @1 http://inciswf.com/1293185723.swf
    ···
  5. 55.
    0
    sakirtr mod on: tanri herseyi hesaplamis olmalidir. yani bunu bilerek yapmis olmak zorundadir. simdi tanrinin kafasina girdigimizde iyiligi ve kotulugu de bir sebep icin yaratmis olmalidir ki bu amac da imtihan.bu yuzden kotuluk ve iyilik var ve 2si de serbest bir sekilde insan davranislarinda beyinlerinde gezinirler.bu durumun varliginin sebebi bu hayatin imtihan olmasidir.

    ateist mod on: madem iyilik ve kotuluk imtihan icin varlar ve bu dunyanin varligi bastan sona bunun uzerine kurulu tanri bu noktada bi hata yapmis olmali.o hata da sudur. insanin dogustan karatkeri kisiligi yoktur. icinde bulundugu sartlar ve cevresindeki insanlar o insanin karakterini belirler. insan karakteri ve kisiligi su gibidir. icinde bulundugu kabin seklini alir.ve tam da bu noktada kisinin kendisinin karakterine etkisinin cok az oldugu farkedilir.bu az etki en fazla bilgi edinilerek kullanilabilir. fakat o nokta bile kisinin kendini gelistirme konusunda daha onceden edindigi ogretiler de ona kucuklukten ailesinden ve cevresinden kalan bi farkindaliktir. buna kisinin verdigi onem ve farkindalik da icinde bulundugu topluma gore deger kazanir. iste bu yuzden bir kisi iyi olmalisin yoksa yanarsin mantigi yanlistir. cunku bir bebek alalim ve o bebe bir afrikanin varos sehirlerinden birinde yasayan suc isleyerek hayatta kalan bir aileye verelim.ve bir de hollandada yasayan atom muhendisinin ailesinin icine yerlestirelim ve zaman zarlarini sallayalim.bu cocuk ilerde bambaska karakterlerde ve bambaska amaclarda yasayan 2 cocuk olucaktir ve bu da bastan beri anlattigimin yanlis bir yargilama sistemi oldugunu kanitlamis olur.on the other hand eger kisilik dogustan gelir kabul edilirse zaten kisinin iyi yada kotu olmayi secicek farkindaliga ulasma sansi bile hicbir zaman olmayacaktir. burdan da bu arguman patlamis olur.
    ayrica sadece allaha inanmayan bir kisi sadece bu sebepten cehennemde sonsuza kadar aci cekicekse eger tanrinin iyi kotu fark etmeksizin butun ateistleri cehenneme sonsuza kadar mahkum edicekse eger allahin/tanrinin iyi kötü fark etmeksizin sırf yahudi oldukları için onları katleden hitlerden ne farkı kaliyor ??

    not:al panpa sana bir tez ve antitez kaynagi oliyim. kendi kararini kendin ver.
    ozet:dinler cok bozdu

    okuduktan sonra bi mesaj at da dusuncelerimi nasil buldugunu soyle tartisalim falan.
    ···
  6. 56.
    +1
    @45 ateistim ama ben sizden daha iyi biliyorum dininizi
    peygamberler günahsız değiller. peygamberler de hata yapar ama doğruyu bulmada tanrı onları uyarır. melekler bile hata yapar. allaha karşı ilk isyan eden bir melek değil miydi? dine göre bu böyledir yanlış olmasın.
    ···
  7. 57.
    0
    tanrı kötülüğü yok edemez mi? kötülüğü yaratabilen biri onu neden yok edemesin. bir şeyi yaratmak yoketmekten zordur. kötülük denen olay yaratılmış ise bunu yaratan gayet tabi yok da edebilir. ama öncelikle şu var. hiç birşey yoktan varedilmez. ancak tanrı yoktan varedebilir.
    Tanrının herşeye kadir olması demek , o şeyleri illa yapacağı anldıbına mı geliyor. bir şeye yeteneği olmakla bir şeyi yapmak farklı şeyler.
    tanrı iyiliklerin artmasını kötülüklerin yokolmasını istiyor evet. ama kötülüklere direk müdahale edecek olsa insanı neden imtihana yollamış olsun.
    ···
  8. 58.
    0
    @48 günahla hatayı karıstırıosn panpa
    bende diorm peygamberler hata yapar ama günah işlememişlerdir günahsızlardır
    ve benm sordugm soruya cvp veremedn sen git baskası gelsn
    ···
  9. 59.
    0
    ebenizin amı amk bir şeyi de kısa ve öz olarak sorun gibsen okumam
    ···
  10. 60.
    0
    çünkü allah bizi bu dünyaya sınamaya gönderdiiii
    ···
  11. 61.
    0
    @50 kardeşim günah allahın buyruklarına karşı gelmek değil mi? allah bu meyveyi yeme dediği halde adem onu yiyip cennetten kovulmadı mı? dine göre günah işlemiştir fakat peygamber mevzubahis olunca büyük günahlar tabi olmaz. hata dersin bilmemne dersin geçersin. dinde öyle bi çelişkiyi kabul ederler miydi sence ?
    ···
  12. 62.
    0
    soğuk hava var mıdır?
    ···
  13. 63.
    -2
    @1 bak ataist kardeşim sana veya inancına küfür etmıcem sadece şunu söylücem sana şimdi düşünki 1000 tane tuğlayı koysan ve ev olmasını beklesen olurmu yada basitce sorayım domates ve yumurtayı koysan melemen olmasını beklesen olurmu olmaz değilmi dünya o kadar mükemmel yaratılmış güneşe 1 metre yaklaşsa kül oluruz 1 metre uzaklaşsak buz sen allahın olmadığına inanıyorsun değil mi hiç etrafına baktın mı ama cidden baktın mı hidrojen ve oksijen birleşiyor su oluyor normalde biri yanıcı biri yakıcı birleştiklrinde patlaması lazım ama hayatının en öenmli şeyini suyu oluşturuyor bu 2 elementi dizginleyen nedir aklına hiç geliyormu demişsinki allah madem var kötülüğü neden engellemiyor eğer allah dünyadaki işlere karışsa kötülüğü yok etse sana akıl vermesine gerek varmıydı bir hayvandan farkımız olurmuydu sana akıl vermiş ki iyi ve kötünün ne oldugu ayırt edip ne yapman gerektiğini söylemiş eğer iyi olursa mükafat kötü olursan ceza vermiş seni küçükken annen kötü bir şey yapınca cezalandırmıyormuydu bu duygularla senı yaratan o annen yapınca yadırgamıyorsun ama annenın içinede bu duyguları veren allahmı yargılıyorsun cennet ve cehennem var evet senin dunyada olmana sebeb benım demiş sana bu kadar yaşam alanı sunmuş seni bir hayvan olrak yaratmamış hala karnın doyabılecek durumda ama sen bunları sana verene inanmıyorsun sana şunu sorucam madem cennet cehennem yok ölünce toprak olucaz ve biticek gel müslüman ol öyle öl sonuçta toprak olucaksın ne kaybedersin ama şunu düşün ya gercektende allah varsa ve öldükten sorna ben ne yaptım dersen müslüman olarak sadece güde 1 saatini harcarsın ama öbür taraf sonsuz
    ···
  14. 64.
    0
    @54 bizde seni bekliyorduk aynştayn nerde kaldın
    ···
  15. 65.
    0
    Kısa Öz Bitirici Cevap Tanrı, Dediğin Şeyleri Yapsaydı Yaşadığımız Hayat Bir Sınav Olmaz Direk Cennet Olurdu.
    ···
  16. 66.
    0
    cevap verdik ya lan @18'de daha hala bos felsefe yapıyorsun. onun dısında bu dünyadaki tüm iyilik ve kötülük diye adlandırdıgın şeyler subjektiftir dolayısıyla aslında soyuttur. niyeti ancak vicdan yargılar!oda bizim algıladıgımız subjektif olan degil özde olandır.. kendini yargılayacak olan sensin çünkü en iyi kendini sen biliyorsun.
    ···
  17. 67.
    0
    @58 Farklı Bir Yaklaşım
    ···
  18. 68.
    0
    güzel sormuşsun panpa şuku
    ···
  19. 69.
    0
    özgür irade herşeyin yanıtı.
    herşey bizim elimizde.
    ···
  20. 70.
    0
    şimdi bi soruda yanlış var. sırf cennet için mi diyorsun.
    eğer cennet için allah yolunda giden biri varsa bu menfaat ilişkisidir.ki zaten bu mantıktaysa cennete gidemez.
    ···