1. 26.
    0
    @65 2 kere 2 dort degil. hayat o kadar basit degil... her sey birbiriyle baglantili... mesela o flut parasini alirsan insanlar senin paragoz oldugunu dusunup senden nefret edecekse... bu da senin toplum icinde yasamani zorlastiracaksa... o zaman parayi istememek zengin adamin refahi acisindan daha mantikli olabilir...
    ikinci durumda da... evet... adama hicbir sekilde zarar vermedigi %100 ise... para calmak mantikli olabilir... sen aksini savunuyorsan... o durumda o parayi neden calmamasi gerektigini soyle bana...
    ···
  2. 27.
    0
    @52 belirleyici kriterin ne olacak? bir şeyin mutlak doğru olduğunu ortaya koyamıyorken bunu bir de toplumsal doğru haline nasıl getireceksin?
    ···
  3. 28.
    0
    @62 ben de o bahsettiğin güzel şeylerin islamla gerçekleşeceğini savunuyorum. (tekrar)

    mantığın gerektirdiği borcun varsa ödersin alacağın varsa alırsın 2 kere 2 dört. fakat iş mantığı aşarsa almayabilir.
    zengin bir adamdan farketmeyeceği kadar para çalıp kendi hayatına devam edersen, adama zarar vermediğinden mantıklı bir davranış olur bu da, savunduğuna göre.
    ···
  4. 29.
    0
    (bkz: Lan beyler acil bakın)
    ···
  5. 30.
    0
    @57 verdigin ornegin bir cok versiyonu olabilir.. alacagini istemesi cok net "mantiklidir" demissin. yoo bence degil... durumuna gore degisir... zengin adamin 1 milyon dolari varsa, fakir adamin buna 1 flut parasi borcu varsa... zenginin fakirden o parayi geri istemesinin sonuclari ne olacak... istememesinin sonuclari ne olacak... buna bagli olarak o davranis mantikli da olabilir... mantiksiz da olabilir...

    ben islamin i'sini agzima almadim... islamin her yonu kotudur gibi bir iddiada da bulunmadim... benim savundugum sey... huzurlu bir toplum olusturmak icin... dogruyu ve yanlisi belirlemek icin... islama veya baska bir dogmaya gerek olmadigi...
    ···
  6. 31.
    0
    http://kisalt.be/5xz0vz al izle panpa.
    ···
  7. 32.
    0
    @57 neslini gibiyim. ciddi ciddi anlatıyor gerizekalı. kim okur lan onları burda amk?
    ···
  8. 33.
    0
    @55 mantıklı olan şey her zaman doğru değildir. zengin bir adama borçlu olan kişi ya çocuğuna fülüt alacak ya da borcunu ödeyebilecekse, zengin adamın alacağını istemesi mantıklıdır fakat doğru değildir.

    sanki islam gidin birbirinize tecavüz edin, öldürün diyormuş gibi bir izlenim veriyorsun. toplumsal huzurdan bahsedeceksek isalam ahlakıyla yaşayan osmanlıdan örnek vereyim:

    sokaklarda sadaka taşları varmış vakt-i zamanında. varlıklar gece vakti kimse görmeden sadakalrını oraya bırakır. ihtiyacı olan ihtiyacı kadarını yine kimse görmeden alır. birbirlerini görmez bilmezler. şimdi herhangi bir yerde onu yapmaya kalksan bir saate taşı da zütürürler.
    ···
  9. 34.
    0
    neyini tartışayım amk? böyle gidersen cehenneme odun olcan..
    ···
  10. 35.
    0
    beyler selam. yaşım 11. ismim rıza. arkadaşlarım geçenlerde tüm misketlerimi köktü. Allahtan onları geri vermesini istedim. vermedi. o günden beri ateistim.
    ···
  11. 36.
    0
    mutlak doğru içinden gelen vicdanındır. ona uygun uygun olarak yaşarsan her zaman doğru şeyler yaparsın.
    islamın temel sözlerindendir: ameller niyetlere göredir. klişe bir de hikaye anlatayım:

    çölde bir adam devesini bağlamak için kazık tarzı bir şey aramış. uzun aramadan sonra anca bulabilmiş. giderkende sökmemiş ki kendisinden sonra geleln olursa kendi gibi aramasına gerek kalmasın. aynı yerden geçen başka bir adamın devesi o kazığa takılıp deverilmiş. adam da bir başkası daha takılıp düşmesin diye kazığı sökmüş atmış. bunların yaptıkları birbirine tamamen zıt olmasına rağmen niyetleri dikkate alınır ve makbul kabul edilir. mesele bu.

    benim cevap alamadığım şey: çok lüx veya çok fakir bir hayata doğan iki insan için bunu nasıl tesadüf vb şey olarak açıklayıp denkleştirmenin sağlanmayacağını savunuyorsun? bunu anlayamadım?

    ben diyorum ki zengin olan fakirleri gözetecek fitre zekat sadakasını verecek hayırlı işler yapacak. bu şekilde kendi sınavını verecek.
    fakir ise sabredecek, azmedecek. isyan etmeyecek asi olmayacak. böylece kendi sınavından geçecek. benim açıklamam bu şekilde. sen nasıl açıklıyorsun?

    şahsen aşırı zenginliklere sahip olmak istemem. daha zordur. duam hep: az olup arandırmasın çok olup azdırmasın dır.
    ···
  12. 37.
    0
    kardeşim sana ciddi ciddi birşey soracağım.
    Öncelikle şunu belirteyim ben insanları dinene göre değil milletine göre ayırırım.
    şimdi ateist olunca tanrıyı inkar mı ediyorsunuz ?
    yada varda biz inanmıyoruz mu diyorsunuz ?
    Elinizle tutup gözünüzle gördüğünüze mi inanıyorsunuz ?
    ···
  13. 38.
    0
    neden ateistsin ki panpa sana ne zararı var yehovanın?
    ···
  14. 39.
    0
    @83 teki dediği şu http://tinyurl.com/cc8ewnl görsel destek sağlayım dedim. tam aynı değil ama o mantıkta kızın öldüğü yer
    ···
  15. 40.
    0
    @86 verdigin ornek, benim verdigim duruma uymuyor... ben mirasci cocuklar gibi kendi cikarim icin degil, onlarin cikari icin, hatta kendi cikarimi hice sayarak olduruyorum... yani kendimi feda ediyorum... azrail'i beklersem belki o cocuklar buyudugunde bir hata yapacak ve cennette degil cehenneme gidecekler... ben bunu engellemek icin onlar daha bebekken olduruyorum...

    ikincisi... o cocuklari oldurmemin niye kotu bir sey oldugunu aciklaman gerek bana... "kuran'da boyle yaziyor" diyerek degil ama...
    oldurdugum cocuklar cennete gidiyor mu, gitmiyor mu... ben onlari kisa yoldan cennete yollamis oluyor muyum, olmuyor muyum...

    ayrica iyi niyetle neden olduremeyecekmisim... ben sana buradaki mantik silsilesini verdim... simdi buna dayanarak "kotu niyetlisin" diyebiliyorsan nedenini aciklaman lazim... "aslinda sen icten ice oldurmek istiyorsun" demissin... hayir... bunu dersen hile yapmis olursun... verdigim ornekteki adamin samimi oldugunu kabul etmek zorundasin... ornegin amaci o zaten...
    senin inancina gore cocuk olunce sonsuz refah ve mutluluga kavusuyor... e bu iyi bir sey... ben de iyi bir insan olarak onlari oraya mumkun oldugunca cabuk ve garantili bir sekilde yollamak istiyorum...
    onceki ornekte siskoyu trenin onune itsem... yine cani oldugum icin mi itmis olacaktim...

    sen (ve allah) en bastan oldurmenin yanlis ve canavarca bir sey oldugu varsayimiyla hareket ediyorsun... yukarida verdigin alinti da bunu varsayiyor... ama inancinin diger kurallarina baktigimizda celiski ortaya cikiyor... cocuklarin cennete gitme kurali gibi... bu kurala bakinca, en azindan bebek ve cocuk oldurmenin kotu sonucu olan bir sey olmadigi sonucuna varmak kacinilmaz oluyor...

    mesela benim gercekligimin kurallarina gore olunce bitiyorsun... ve haliyle hayattan zevk alman engelleniyor... bu yuzden olmek ve oldurmek kotu... gayet acik ve net...
    senin inancina gore cocuk olunce sonsuz refah ve mutluluga kavusuyor... e bu iyi bir sey... ben de iyi bir insan olarak onlari oraya mumkun oldugunca cabuk ve garantili bir sekilde yollamak istiyorum...
    ayni sekilde... akla yatan bir bicimde... senin inancina gore cocuklari oldurmenin niye kotu oldugunu aciklayabilir misin... yoksa mutlak dogru ve yanlisa geri mi donuyoruz... "allah yanlis diyorsa yanlistir... mantiga gerek yok... "
    senin inancina gore cocuk olunce sonsuz refah ve mutluluga kavusuyor... e bu iyi bir sey... ben de iyi bir insan olarak onlari oraya mumkun oldugunca cabuk ve garantili bir sekilde yollamak istiyorum...

    biraderim... sen iyilik pesindesin, onu anliyorum... bu sordugum soru aklini kurcalasa bile... eminim bu soruya kendince bir sekilde bir kilif bulacaksin... dininden vazgecmeyeceksin... disari cikip cocuklari kesmeye de baslamayacaksin...
    ama varsa akla mantiga yatan bir cevabin... duymak isterim...
    Tümünü Göster
    ···
  16. 41.
    0
    nokta şu: birisinin müslüman olabilmesi için allah ın tüm emirlerini şartsız kabul etmiş olması gerekir. aksi halde müslüman olamaz. her şeyi kabul eden birisi 'ama cinler yoktur' derse müslüman değildir. veya daha basit bir şeyi inkar ederse müslüman değildir. o çocukları o niyetle öldüren birisi bu paradokstadır.

    her şeyi kabul etmesine rağmen bir tek şeyi bile inkar ediyorsa iman etmiş olmaz.

    aynen öyle. kaderde ne varsa o yaşanır. hataya düştüğün nokta: sen her şeyi bırakırsan bu senin kaderindir. böyle davranacağın biliniyordur. fakat işi bırakmayıp iyi işler yapmaya çalışır evlatlarını dinini öğretip doğru yola taşırsan senin kaderin budur. böyle davranmak ya da davranmamak senin içindeki iyiliği ya da kötülüğü ortaya çıkarmana vesile olur. yoksa insanları öldürüp onların kaderi ölmekmiş benim kaderim cinayet işlemekmiş diyip işin içinden çıkamazsın. içindeki kötü niyeti öldürme isteğini ortaya koymuş olursun.

    kader meselesi:
    insan cüz-i iradeye sahiptir. yani belli noktaya kadar iradeye sahiptir. külli iradeye sahip olan yalnız allah tır. bu dünyada istediğini yapmakta serbestsin. fakat allah senin nasıl davranacağını biliyor. yani yaşamında istediğin şeylere yönelmekte serbestsin. allah bu yöneleceğin şeyleri senden önce biliyor. bu senin kaderin. seçimlerini belirlemekte sen özgürsün. allah buna rağmen seni biliyor.

    allah her şeye kadridir. hayır ve şer allah tan dır. onun hayır ve şerri yaratması senin vicdan ve nefs arasındaki sınavını zor olan 'sana kötülük yapnalra da iyilik yap' diyerek kendini şerden sakınmandır. zaten herkes cennetlik olsaydı bu dünyada yaşamın amacı kalmazdı, şer de olmazdı zaten. o yüzden burası bir sınav yeri.

    suç ile ilgili şunu söyleyeyim: insanı suç işlemekten alıkoyan şey: yaptırımlar değil yakalanma ihtimalidir. eğer sen yakalanacağın ihtimalinin daha fazla olduğunu biliyorsan bir mahallede hırsızlık dahi yapmazsın. fakat: yakalanma ihtimalin çok azsa insan da öldürürsün. ha eğer cinayet gibi değişik temelli bir suçtan bahsediyorsan elbette bunun üzerinde yaptırımın ne olduğu farketmez. idam da etsen değişmez.

    şuanki zaman ahir zamandır. kuarnda ahir zaman yaklaştığında gerçekleşeceği söylenenler mevcuttur. müslümanım diye gezenler bir çok insan islam ahlakından yoksun, başını bağlamakla her şeyin bittiğini veya cumaya gitmekle işi hallettiğini düşünüyorlar. allah a gerçekten inanan birisi cennete elbette gidecektir. fakat herkes önce işlediği günahlar için cehennemde kalacaktır. müslümanlığın bu şekilde algılanmasına sebep olan, türban takıp göğsüne silikon yaptırdığını dünyaya açıklayan açıklayan kadının azabı derin olacaktır. ya da müslümanım diyip yahudi ödülü alan başbakan ın olduğu bir ülkede maalesef enteresan değil.

    her ne iş yaparsan yap ama pilavlımıza gel mübarek diyen ılımlı müslümanlar (tamamı değil bir kısmı) medya patronlarının dayattığı özel yaşamı yerle bir eden, ahlaksızlığı ön plana çıkaran, şehveti her şeyden önde görülmesini sağlayan, 40 ından sonra milletin kudurup uçkur peşinde gösteren programlar varken islamın böyle algılanması malesef enteresan değil. http://www.youtube.com/watch?v=TO2kzmojNa0

    amerikan halkını kandırmak için planlanan islam karşıtı medyanın 11 eylül tezgahı veya http://www.medyaokuryazar...uydurma-haber-itiraflari/ haberleri yabancıların islama bakışını bu hale getiriken malesef enterasan değil.

    islamı öğrenmek istiyorsan şu an ki çevreden, 'müslümanım tabi amk' diyen zihniyetlerden değil, aç kurandan oku. peygamberin hayatında müşrikerlerin kendisine muhafazid-ül emin (sav) -güvenilir- lakabını taktığını oku. hz.ömer in "Kenar-ı Diclede bir kurt kapsa koyunu,
    Gelir de adl-i ilâhi Ömer'den sorar onu!" sözünü idrak et. boş ver beni bizi.

    bizler şuanki dünyaya rağmen elimizden geldiğince islamı yaşamaya çalışıyoruz. medyanın zihin kontrolünde iblislerin cirit attığı ahir zamanda. boş ver beni bizi.
    Tümünü Göster
    ···
  17. 42.
    0
    maide 32: Kim, bir insanı daha evvel öldürülen bir kişi karşılığında veya yeryüzünde fesat ve bozgunculuk çıkarma suçu gibi bir sebebe dayanmaksızın haksız yere öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibi olur. Kim de, bir kişinin hayatını kurtarırsa, bütün insanların hayatını kurtarmış gibi olur.

    öldürmek için böyle bir hüküm varken sen iyi niyetle insan öldüremezsin. burada niyetim iyidir diyemezsin.

    müslüman olan birisi kadere kazaya hayır ve şerrin allahtan geldiğine inanır. sen onları öldürmezsen de bir sebeple azrail onların canını alacaktır ki allah ta bunu bilir. sen içindeki öldürme arzusunu ortaya koymuş olursun sadece.

    şöyle düşün zengin bir adamın çocukları mirası alabilmek için için babalarını öldürüyorlar. onlar öldürmeseydi başka başka bir sebep mutlaka adamın o an o saniye ölümüne yine sebep olacaktı. fakat çocukları onu öldürerek kendi sınavlarını kaybettiler ve içlerindeki kötülüğü ortaya koymuş oldular, başka bir şey değil.

    birisini öldürüpte 'ben öldürmeseyim o zaten o anda ölmeyecek miydi? ben neden sorumluyum?' da diyemezsin.
    ···
  18. 43.
    0
    @83 oha lan hata verdim amk şuku
    ···
  19. 44.
    0
    @70
    birbiriyle celiskili soylediklerin... sen mutlak dogrular ve yanlislar oldugunu savunuyorsun... ve calmak ve oldurmek mutlak yanlistir diyorsun... bu durumda 1.ornekte net bir sekilde "hayir, calmam" demen... 2.ornekte de "siskoyu itmem" demen lazim... yanlis oldugunu kabul ederek yapmak ne demek anlayamadim... eger yanlis diyorsan tercih net... yapmassin... "olume kiyasla calmayi tercih edebilirisin" diyorsan eger, o zaman o durumda, o sartlarda hirsizlik yapmanin, hirsizlik yapmamaktan daha iyi oldugunu kabul etmen lazim... bu da hirsizligin mutlak yanlis olmadigi anlamina gelir...

    toplumsal huzurdan bahsetmemin amaci... bireysel refahin toplumsal refaha bagli oldugunu aciklamakti... "niye herkes bencilce davranmasin" sorusunun cevabiydi o... oradaki temel mantik zaten "sana yapilmasini istemedigin seyi baskasina yapma.." idi...

    bu yeni ornekte... isin ucunda cehennem ya da bir ceza yoksa niye zevk icin adam oldurmuyorsun... onu soruyorsun galiba...
    ya da diyelim ki... masum birini oldurecegim... karsiliginda 20 trilyon para alacagim... ve bunu kimse bilmeyecek... hicbir ceza almayacagim garanti... bu durumda o adami oldurur muyum?
    hayir oldurmem... cunku bana gore yasam nadirdir ve degerlidir... sonraki yasamdan onceki sinav degildir... tek gercektir... sonu vardir... benim yasarken yapmaktan zevk aldigim seyler var... bu yuzden olmek istemiyorum... ayni sey diger insanlar icin de gecerli... insanlari olmek istememeye iten sebep her ne ise... o sebebe... ve o canlinin yasama hakkina saygi duyarim...
    ama bastan beri soyledigim gibi... eger birini oldurmenin, oldurmemekten daha iyi olacagini dusundugum bir durumla karsi karsiya gelirsem... o zaman oldurebilirim...
    ···
  20. 45.
    0
    insan ol yeter amk
    ···