-
51.
+1@67 hayır onu kastetmiş olamaz. ayeti okumadın mı olum?
"Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa Allah ona işinde bir kolaylık verir."
menapozları zaten başta adetten kesilmiş olanlar diye belirtmiş. -
52.
0@64 huur cocugu cevabini @63 de verdim. Ayrica namaz diye cevrilen cogu bolumde dua olarak cevrilmesi gerekiyor. Cevabini aldiysan gibtir git yine hadislere gore namaz kiliyorsun ama isine gelmeyince peygamberli bolumlere inanmiyorsun
-
53.
0@68 tamam işte o ayette hiç yaştan falan bahsetmemiş ki. biz de onu diyoruz zaten. yani gidip 10 yaşında da evlendirebilir bir aile kızını. kuranda bunu yasaklayan bir ayet yok. bu yüzden de 100lerce yıldır araplar evlendirmiştir kız çocuklarını.
-
54.
0@74 Bak bakalım dindaşların burada ne diyor sne hala neyi savunuyorsun sorularlaislamiyete gir bak talak 4 le ilgili orada ne yazıyor oku hadi yada dur ben yapıştırayım burayaTümünü Göster
Değerli kardeşimiz;
ilgili ayetin meali şöyledir:
“Kadınlarınızdan âdetten kesilenlerin iddetinde tereddüt ederseniz, onların iddet süreleri üç aydır. Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir. Hamile olan kadınların iddetleri, çocuklarını doğurdukları vakit biter. Kim Allah’ı sayıp O’ na karşı gelmekten korunursa, Allah onun işinde bir kolaylık verir.”(Talak, 65/4).
Kur’an’ın açık ifadesinden sonra, bunda tereddüt etmek mümkün değildir. Tarih boyunca ve bugün de olarca kızın on on iki yaşlarında evlenmeleri bir realite olarak ortadadır.
Eskiden beri çok değişik yaşta evlilikler ve zifafa girmeler söz konusudur. islam’da bu iş, insanlara bırakılmıştır. Çünkü, altı yedi yaş grubuyla zifafa girmenin insanlığa yakışmayan bir tutum olduğu vicdanlarda hissedilen bir gerçektir. Kaynaklarda bildirildiğine göre, kadınlar dokuz yaşında da erginlik çağına girmiş olabilir. Zifafa girmek için kadının yapısı da önemlidir. Belki de evliliğin asgarî sınırı on iki yaş olarak görülebilir; on beş, on sekiz yaşı gerekli değildir. Elbette bölgelerin örf ve adetlerinin de bunda rolü vardır. Ancak çağımızda tıbbî açıdan, sağlığa en uygun zamanın tespit edilmesi, en uygun olanıdır.
islam alimlerinin kabul ettiği görüşe göre, erginlik çağının tespiti, kadınlar için âdet görmek, erkekler için de ihtilamdır. Kadın için âdetin başlangıcı dokuz yaş, (erkekler için on iki yaş) civarıdır. Bu duruma girmiş kadın ve erkekler, ergin ve mükellef kabul edilir. Bu haller görülmediği takdirde, erginlik çağı on beş yaş olarak kabul edilir.(bk. Reddu’l-muhtar, 1/306-307; Cezerî, el-Fıkhu ala’l-mezahibi’l-arbaa, 1/123-127; Zuhaylî, islam Fıkhı, 1/456).
Yaş itibariyle erginlik çağını kadınlar için on yedi, erkekler için on sekiz on dokuz yaşları kabul eden alimler de vardır.(bk. Mebsut, 7/260-şamile).
Sıcak bölgelerde erginlik çağı ve evlenme yaşı, diğer bölgelere göre daha önceden başlar. Alimlerin büyük çoğunluğuna göre, âdet görmenin ilk sınırı dokuz yaştır. Âdet görmek, artık ceninin/çocuğun barınabileceği bir ortamın hazırlandığı anldıbına gelir. Bu tekvinî/biyolojik hazırlık, aynı zamanda âdet gören kadının evlenmeye müsait olduğunu gösteren ontolojik bir belgedir.
Bununla beraber, nikah akdini kıymak zifafa girmek manasına gelmez. Örneğin bir yaşındaki bir çocuğun nikahı da kıyılabilir ve bu akit alimlerin çoğuna göre sahihtir. Ancak kadın buluğa erip evliliği kabul edene kadar zifaf olamaz. imam Azam'a göre bu yaş on yedi'dir.
1. Mucbir veli (baba, dede) buluğa ermemiş bir kızı -onun iznini almadan- evlendirmesi caizdir. Bu hüküm, -ufak nüanslarla da olsa- Hanefilerin dışındaki üç mezhebin görüşüdür. Ayrıca Şafii mezhebine göre, bir babanın dul olmayan kızını, rızasını almadan da evlendirebilir.(bk. es-Siracu’l-Vehhac, s. 364-65; Zuhaylî, 7/48). Hanefî mezhebine göre ise, evlenenlerin rızası nikah akdinin sıhhati için şart değildir.(a.g.e, 7/78).
Kaldı ki, erginlik çağına girmediği halde, bir kız çocuğu evlenmenin ne olduğunu bilebilir ve bu konuda rızasını açıklayabilir.
2. Her kadın aynı yaşta hayız görmez. Hayız görmediği halde yaşı itibariyle hayız gören bir çok kızdan daha büyük olan bir kızın evlenmesinde dinî bir sakınca yoktur. Evlenebilme yaşı konusunda farklı görüşler olmakla beraber, bu yaşın asgarîsi prensip olarak on iki yaş kabul edilmektedir.
3. Kaynaklarda bildirildiğine göre, kadınlar dokuz yaşında da erginlik çağına girmiş olabilir. Zifafa girmek için (yani dokuz-on iki veya daha fazla yaşın değerlendirilmesinde) kadının yapısı da önemlidir. Belki de evliliğin asgarî sınırı on iki yaş olarak görülebilir. Bu sebeple, nikahlanmış olsa bile beş yaşından erginlik yaşına (hayız, dokuz, on iki, daha fazla yaşına) kadar -karısı olduğu için dokunabilir- fakat zifafa giremez.
Nikah akdi ayrı bir şeydir, zifafa girmek ayrı bir şeydir. islam, çocuk yaştaki kızlarla -nikah akdinin kıyılmasına cevaz vermekle beraber- onlarla zifafa girmeye cevaz vermez.
4. Bu konuyla ilgili olarak tam kırk beş adet tefsir kaynağına baktık, hepsi de aynı şeyi söylüyor. Genellikle “çocuk yaşta olduğundan ötürü hayız görmemiş” görüşüne yer verilmiştir. Bazı kaynaklarda da “küçük yaşta olduğundan veya erginlik çağına geldiği halde hayız görmemiş olanlar” şeklinde ifade edilmiştir. Ayetin ifadesi -çocuk yaşla kayıtlı olmayıp- “henüz hayız görmemiş olanlar” şeklinde mutlaktır: O halde bunu “küçük yaştan ötürü hayız görmemiş olanlar” şeklinde anlamak mümkün olduğu gibi, “erginlik çağına gelmiş olmakla beraber, henüz hayız görmemiş olanlar” şeklinde de anlamak mümkündür.
ilave bilgi için tıklayınız:
Küçüklerin zorla evlendirilmesi caiz mi?
Selam ve dua ile...
Sorularla islamiyet
Yazar
Sorularla islamiyet -
55.
0@75 Ulan islamiyete göre Nezaman Günah sevab yazılmaya başlanıyor insana ergenlikten sonra degilmi yani akıl başa geldikten sonra peki islamiyete göre ergenlige girmek için hayız görmek şart degilmi kızlar için ee şart daha nasıl oluyorda şimdi hayız göremeyen biririni evlendirecek kadar olgun görmeye başladınız mk bu ne çelişkidir
-
56.
+1@75 tamam o zaman çumçi, tartışılacak bir şey kalmadı. 50 yaşında bir adamın 10-11 yaşında bir kızla evlenebilmesinin caiz olabilmesini kabul ettin. en azından tutarlı bir müslümansın. tebrik ettim seni.
-
57.
0@73 ammina koydugumun salagi senin gunde 5 vakit namaz kilacagin ne zaman domalip ne zaman kalkacagin hangi ayetleri okuyacagin kuranda mi yaziyor beynini gibtigimin salagi?
Deli etti huur cocugu ya -
58.
0@78 ulan madem kuran da kuran diyon sana 5 vakit farz kılınan namazı kuranın neresinden çıkardın amcık? zaten bu dediklerimiz kuranda yazıyor hayız görmemiş küçük kızı gibebilirsin anladınmı kimsenın sapık fikri degil bu
-
59.
0@78 kuranin astronomik ayetleri cok guzel ve gercegi yansitiyor bi gibtir git amk celiski yok diyor. Miras oranlari bile tutmuyor amk fazla veya ekgib cikiyor
-
60.
+1@77 namazın vakitleri kuranda vardır. şimdi ayetleri bulmakla uğraşmayacağım ama var emin olun ki var. ha ama namazın nasıl kılınacağı hakkında en ufak bir bilgi bile yok. yani hangi dualar edilecek, nasıl yatılıp kalkılacak bunlar yok.
-
61.
0sapıklığın dini mi olur lan nasıl insanlarsınız amk. ananızı bacınızı çevirip gibseler dinini mi soracaksınız adamın? ona göre mi yargılayacaksınız?
-
62.
0işte gerçek ateizm bu bunun aksini iddaa eden ateistlere bizler tatlısu ateisti diyoruz
-
63.
-1Ya su salakla muhattap olmayin cimbizlama yapiyor. Adam hala bana namazi kurana gore kiliyoruz hadislere gore kilmiyoruz diyor
-
64.
0Yok arkadaş sende bir gerizekalılık var anlamıyorusun Bak soru cevap gidelim islama Göre Akıl Nezaman Baki Olur nezaman Olgunluga erişmiş olursun günahların ve sevabların nezaman yazılır evettt ergenlige girince aklın baki olur günahların yazılır peki kızların ergenlik belirtileri nelerdir Evettt Hayız görmek veya göremiyorsa en az 15 yaş peki şimdi gelelim konuya Eee dine göre akılın bakiligi ergenlikteyse buda kızlarda hayızla ortaya çıkıyorsa hayız görmemiş yaşta ufak birinden nasıl bir olgunluk bekliyorsun Bak Konuyu Açalım Ben BUrada 15 Yaş Altı için konuşuyorum hadi 14 olsun Mk 16 yaşında kız evlenince demıssın bak evlensin ben birşey demiyorum 16 yaşındaki kız kendini evlenecek olgunlukta görüyorsa çünki 16 yaşında olabilir evlilik haa kanunen 18 dir ama 16 yaşında bır kızla 22 yaşında bir erkek evlenirse ben onlara sapık gözüyle bakmam burada anlaştıkmı? peki am salagı 8 yaşında hayız görmemiş bır kızdan nasıl bir olgunluk bekliyorsun sen? onu bana anlat
-
65.
0@84 mutlak degil sinir yaziyor devam ayetinde. O zaman hesap sonucu artan parayi almak haram. gibtigimin sakirti.
Diger sorularima cevap ver kurandaki astronomik bilgiler ne alemde?
Namazdaki 5 vakiti hareket sirasini okunacak ayetleri neye gore kilip okuyorsun kurana gore mi hadislere gore mi?
gibtigimin salagi -
66.
0@89 Yav Olum Küfür etmeyecem sana Bak Pekı Bana Kızların gunahlarının ve sevaplarının nezaman yazılmaya başlandıgını söylesene
-
67.
0yaratıcı vardır ve bu yaratıcı allahtır nerde biliyon allah olduğunu dersen eğer arabistan çölünün ortasında birdenbire muhafazid diye bilinen biri insanların uyduruk ilahlara tapmalarından rahatsızlık duyacak. ardından kafasında bir tanrı yaratıp, bu tanrı'nın ona birtakım sözler söylediğini bildirecekk üstelik bu ilah hiçbirşeye benzemeyen ( yarattığı türde olmayan ) doğmamış doğrulmamış bir ilah olacak (ihlas suresi) (halbuki tanrı' nın dağların tepesinde yaşayan gökyüzünde uçan maddesel bir şey olduğunu da söyleyebilirdi.) evrenin yaratıldığını herşeyin tekbir noktadan bitişikken ortaya çıkarıldığını (enbiya suresi) ve yaratılan bu kainatın genişlediğini (zariyat suresi ) söyleyecek (halbuki herşey yaratılmış ama tekllik yok da diyebilirdi ya da kainat giderek küçültmekte tarzı da bir bilime aykırı ayet de olabilirdi.) tanrı'yı ontolojik olarak din anlayışının temeline koyarak boşuna var olmadığımızı varlığın sırrının ahiret ve hesap günü olduğunu . tüm insanlığa o dönemin edebiyatta gelişmiş toplumuna bu kuran'ın bir benzerini getirin haklıysanız diyecek ve meydan okuyarak kumar oynayacak ,dünyanın hep olmadığını başlangıcnın olduğunu söyleyecek , dağdan taştan sinekden mükemmel örnekler verip insanlara bunların yaratıldığını iletecek , güneş için "bakın nasıl da dönüyor etrafınızda" demeyecek, o güneş'in kendine has bir yörüngesi olduğunu söyleyecek (lokman 29). güneş ve yıldızlara "kandil" manasına gelen ısı ve ışık kaynağı sıfatları verirken, ay için sadece "nur" diyecek (nuh 16, mülk 5).Tümünü Göster
(halbuki ay içinde aynı sıfatı kullansa tüm tablo çökecekti ). ardından ayın yörüngesini eğri bir hurma dalına benzetecek (yasin 39). ardından bazı bitkilerin cinsiyet sahibi olduklarını bildirecek (yasin 36). hızını alamayacak muhafazid, bitkilerde tozlaşmayı biliyormuşçasına rüzgarlara "dölleyici" diyecek (hicr 22)
birbiriyle tutarlı olan ve yanlış olduğu asırlar sonra bile kanıtlanamayacak bir kitap yazacak muhafazid. bu kitapta insanı, insandan daha iyi tanıyan birinin tespitleri yer alacak. insanların arayışta olduğu en büyük sorulara cevap verecek, var oluş amaçlarının ne olduğunu izah edecek. ve iniş sırasına göre sondan 3. sure olan maide suresindeki "dini artık tamamladım, üzerinizdeki nimetimi tamamladım" ayetini yazana kadar ölmeyecek muhafazid, o kadar savaştan ve muhtemelen de bir o kadar suikast girişiminden başarıyla sağ çıkacak. büyük bir kumar oynayıp
bizanlar ile persler arasındaki savaşın sonucunu sallayacak ve tutturacak ve nedensizce ve amaçsızca uydurduğu tüm yalanları tek ve anlamsız bir olasılığa bırakcak.
böyle bir şey olmayacağı zaten belli , günümüzde insanlardaki inkar inatı öyle bir dereceye geldi ki
"bakın kuranda bir çelişki bulduk "diyip "bakın bu mucize yalan" diyip siteler açan önyargılı sadece birşeyler demek için birşeyler diyen önyargılı insanlar çokca türedi milyonlarca kişi 2+23 dese de bu 2+2 nin 4 olduğu gerçeğini asla değiştirmeyecek
buda allah'ın varlığının kanıtı .
konu kilit daha önce çözmüştük bunları
bir daha konuşanın anasını giberim -
68.
0Agir malsin ben bu gune kadar tartistigim boyle salak bir musluman gormedim ummetinin yuzkarasisin afedersin. Cevap ver sorularima benden cevap istedin ben verdim sira sende
-
69.
0@94 hareketlerin sirasi hangi ayetlerin okunacagi ve sirasi da kuranda var mi?
Edit: kutuplarda 6 ay gunduz 6 ay gece ne yapilacak? -
70.
+1zaten türk ateistler zannediyor ki bütün bilim adamları ateist ve türk ateistlerde onların müridleri
ateist olmayan bilim adamları türk ateistlere göre aptal yobaz
ahahah ibretlikler amk
-
inci sözlüğü ne icin kullanıyorsunuz
-
allah kürtlere peygamber göndermiş
-
cabbaradam ve efso tespitleri
-
almanya da yaşıyorumm
-
0020 ne haber dost nasıl gidiyor
-
sozluk kasari kaldi mi la
-
hayat artıgı askerliği neden sevdiğin belli
-
yaş 36 oldu hayatımda 1 kadın bile görmedim
-
yetişkin olmak çok kötü bişi
-
size babamdan yedigim dayakları anlatayım
-
rammstein günlük mesai
-
sözlükteki ölü toprağının kalkması için
-
nefret31 buraya gell
-
mola vaktiiii
-
yıllardır görmediğim kız kuzenimin hesabını buldum
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 24 01 2025
-
helak olan kavimlere bakıyorsun abi
-
kayraa walkerr
-
ne haber dostlarım
-
bu edgelord mal mı bu ne bu
-
herkes hangi mağazadan giyindiğini yazıyor
-
dipsy sins tebrikler minik dostum eksi atarak
-
sana hala yetki modluk cart curt vermediler mi la
-
insan mutlu olmak ister
-
ah havuv ah keşke parayı karınla
-
otel yangınında neden yan binalardan
-
şiir yazıdm
-
hazreti ibrahim ve ibrahim tatlıses
-
beyler bugün berbere 300 tl ödedim
-
1 65 boyunda 36 buçuk numara ayağı olan
- / 2