1. 26.
    0
    @47 kopyalayıp yapıştırdığın şeyi bir okusaydın keşke farklı birşey söylemiyor çünkü.

    islam alimlerinin kabul ettiği görüşe göre, erginlik çağının tespiti, kadınlar için âdet görmek, erkekler için de ihtilamdır. kadın için âdetin başlangıcı dokuz yaş, erkekler için on iki yaş civarıdır. âdet gören kadın ve ihtilam olan erkek, ergin ve mükellef kabul edilir.

    Neymiş? Erginlik çağı kadın için adetin başlangıcıymış. dokuz yaş civarında da adet başlangıcı varmış. adet görüyorsa zaten evlenebilir cima yapabilir. bütün kız çocukları böyle dokuz yaşında adet görmüyor. 15 yaşa kadar çıkabiliyor. ama yazıda da belirtildiği gibi sıcak ülkelerde genelde 9-12 yaş arası adet başlangıcı. ayette ise henüz ayet görmeyenlerden bahsediyor. neden adet görmez kız çocukları? amonore hastası olabilir. ama yaygınlığı 1/1000. yada buluğa ermemiştir. üst sınırın 15 yaş olduğunu düşündüğümüzde ve sıcak ülkeleri göz önüne aldığımızda bu yaş aralığının 8-12 civarı olduğu düşünülür. yani çocuk.
    ···
  2. 27.
    0
    @39 bak ne yazmışsın? ahzab 49 da ne diyor? nikahladığın ama temas etmediğin kadından boşanacağın zaman iddet sayacağın müddet yok. temas etmediysen zaten gebe kalmaz. bunu diyor yani boşuna bekleme.

    talak 4 de ne diyor?

    ve henüz hayz (adet) olmamış kadınların da (iddeti 3 ay)

    henüz hayz olmamış kadınların da (iddeti 3 ay). iddet için temas şart olduğuna göre ve henüz hayz olmamışsa çocuktur kesin ve net.

    bak tefhimül kuran tefsirinde ne yazıyor.

    "Büluğa ermediği için hayız görmeyen veya bazı nedenler dolayısıyla geç hayız gören ya da çok büyük bir istisna olup da hiç hayız görmeyen kadınlar, hayızdan kesilmiş kadınlar gibi talaktan sonra 3 ay iddet beklerler. Kur'an'ın bu açıklamasına göre, burada "Mudhale" (kocasıyla gerdeğe girmiş) bir kadının söz konusu olduğuna dikkat edilmelidir. Çünkü mübaşeret olmasaydı eğer, iddet söz konusu olmazdı. (Bkz. Ahzab: 49) Bu yüzden, henüz hayız görmeye başlamamış kızların, iddetinin beyan edilmesinden anlaşıldığına göre, bu yaştaki kızlarla evlenmek ve kocalarının kendileriyle cinsel ilişkide bulunması caizdir. Dolayısıyla Kur'an'ın caiz gördüğü bir davranışı hiçbir Müslümanın yasaklamaya hakkı yoktur. Henüz hayız görmeye başlamamış bir kıza talak verilirse ve o da iddet esnasında hayız görmeye başlarsa onun iddeti hayzı ile birlikte başlar ve iddeti hayız gören kadınlar gibi hesap edilir." (Ebul Ala Mevdudi, Tefhimul Kuran, Talâk/4'ün 13. notu.)
    ···
  3. 28.
    0
    @49

    akp nin amuğa koyam, 7 ceddimizden beri atatürkçüyüz
    ···
  4. 29.
    0
    @1 ateist mi? lan sözlük akpli kaynıyor amk
    ···
  5. 30.
    0
    @45

    dolayısıyla 1400 sene öncesinin arap toplumu hakkında konuşurken bugün “modernleşmiş” (yani değer erozyonuna uğrayarak batılı gibi düşünmeye/algılamaya başlamış) bir toplumun bireyleri olduğumuzu akıldan çıkarmamalı. dünya bizim yaşadığımız coğrafya ve tarihten ibaret değil.

    dinimiz kız çocuklarının dokuz yaşında evlenmesini emretmemiştir. aksine kızın kendisini evliliğe hazır hissetmesinden sonra evlendirilmesi tavsiye edilmiş ve hatta buluğ yaşına gelmiş kızını zorla evlendiren babaya peygamberimiz müdahale ederek buna mani olmuştur. demek ki dokuz yaşında evlenmek teorik olarak mümkündür ancak bir emir şeklinde anlaşılması da doğru değildir.

    tabii evlilik icin ergenlik yeter mi diye sorulabilir. pratige bakacaksin, amerikada artik ilk cinsel iliskiye giris yasi ortalama 13-14. 12 oldugunu iddia eden vahim anketler de var. 15-16-17'sinde ortalikta babasinin nerede oldugu belli olmayan cocuklu "genc" annelerle dolu. o cucugun nasil buyudugunu bir dusun bakalim babasiz.
    ···
  6. 31.
    0
    @45
    talak suresi, 4. ayetin henüz âdet görmeyenlerin iddet süreleri de üç aydır ifadesi, âdet görmemiş kız çocuklarının da evlendirilebileceğini mi gösterir?

    - öncelikle şunu ifade etmek gerekir: buluğ yaşına girdiği halde âdet görmeyen kadınlar olduğu gibi, çok geç yaşlarda âdet görenler, hatta hiç âdet görmeyen kadınlar da olabiliyor. bu nedenle ayet, öncelikle âdet gören ve görmeyen kadınların iddet bekleme süresine açıklık getirmektedir.

    - kur’an’ın açık ifadesinden sonra, bunda tereddüt etmek mümkün değildir. müspet ilimler, belli tecrübelere dayanarak bir sonuca ulaşıyorlar. tarih boyunca ve bugün de olarca kızın on-on iki yaşlarında evlenmeleri bir realite olarak ortada dururken, müspet bilim adamlarının bunun aksini iddia etmeleri, her şeyden önce kendilerinin dayandıkları deneysel metotla çelişir.

    - eskiden beri çok değişik yaşta evlilikler ve zifafa girmeler söz konusudur. islam’da bu iş, insanlara bırakılmıştır. çünkü, altı-yedi yaş grubuyla zifafa girmenin insanlığa yakışmayan bir tutum olduğu vicdanlarda hissedilen bir gerçektir. kaynaklarda bildirildiğine göre, kadınlar dokuz yaşında da erginlik çağına girmiş olabilir. zifafa girmek için kadının yapısı da önemlidir. belki de asgarî sınırı on iki yaş olarak görülebilir; on beş-on sekiz yaşı gerekli değildir. fakat bölgelerin örf ve adetlerinin de bunda rolü vardır. ancak çağımızda tıbbî açıdan, sağlığa en uygun zamanın tespit edilmesi en uygun olanıdır.

    - islam alimlerinin kabul ettiği görüşe göre, erginlik çağının tespiti, kadınlar için âdet görmek, erkekler için de ihtilamdır. kadın için âdetin başlangıcı dokuz yaş, erkekler için on iki yaş civarıdır. âdet gören kadın ve ihtilam olan erkek, ergin ve mükellef kabul edilir. bu haller görülmediği takdirde, erginlik çağı on beş yaş olarak kabul edilir.(bk. reddu’l-muhtar, 1/306-307; cezerî, el-fıkhu ala’l-mezahibi’l-arbaa, 1/123-127; zuhaylî, a.g.e, 1/456).

    - yaş itibariyle erginlik çağını kadınlar için on yedi, erkekler için on sekiz-on dokuz yaşları kabul eden alimler de vardır.(bk. mebsut, 7/260-şamile).

    - sıcak bölgelerde erginlik çağı ve evlenme yaşı, diğer bölgelere göre daha önceden başlar.

    - âdet görmek, artık ceninin/çocuğun barınabileceği bir ortamın hazırlandığı anldıbına gelir. bu tekvinî/biyolojik hazırlık, aynı zamanda âdet gören kadının evlenmeye müsait olduğunu gösteren ontolojik bir belgedir.
    Tümünü Göster
    ···
  7. 32.
    0
    al bu da bonus.

    http://www.youtube.com/watch?v=Q5t9U9r9Kfs
    ···
  8. 33.
    0
    en büyük allah başka büyük yok.
    ···
  9. 34.
    0
    @27 evet bu konu hakkında ne düşünüyosunuz mu dedik salak salak entry girin mi dedik
    ···
  10. 35.
    0
    ●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
    ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
    →→→→→→→→→→ bayramın kutlu olsun panpa ←←←←←←←←←←
    ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
    ●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
    ···
  11. 36.
    0
    yapma şöyle müslüman
    ···
  12. 37.
    0
    ee geldik panpa, soru mu sorcan ne yapcan muhabbet ne???
    ···
  13. 38.
    0
    (bkz: bu zor zamanımda sen kolayı seçtin)
    ···
  14. 39.
    +2 -2
    Müslümanım elhamdurillah türk evladıyım kendine ateist diyen huurçocuklarına da meydanı boş bırakmam ben 80 lerin ülkü ocaklarında geliyorum ulan kendim camiye girmesem bile camiye girenleri korur dövdürtmem odunlarla sopalarla halk evlerini basarım ulan!
    ···
  15. 40.
    +1 -1
    yıl 2013 hala dine inanan kalmış ya la
    ···
  16. 41.
    0
    gibtir lan bedevi
    ···
  17. 42.
    0
    gibtir git o zaman senin o yobaz ananı gibmeden
    ···
  18. 43.
    0
    kanka afedersin ama gibtir gittttttttt
    ···
  19. 44.
    0
    gibtir git amk sakirti.
    ···
  20. 45.
    0
    @20 oha oha fikrini soran oldu mu diyo amk yok artık
    ···