1. 43.
    0
    -ALLAH'IN varlığına kanıtın nedir ?

    - Bu alemdeki nizam ve intizamın devamıdır.

    Açıklayıcı oldumu kardeşim.
    ···
  2. 42.
    0
    @37 orası öyle de ama bazı şeylerde mantıklı gelmiyorsa insan sorguluyor ister istemez
    ···
  3. 41.
    0
    @38 kendine zarar veren şeylerin hepsi günah mıdır yani ?
    ···
  4. 40.
    0
    @39 o zaman tefsir okuyacak mealle bu kadar oluyor. tefsiri de çok uzun sürer.
    ···
  5. 39.
    0
    gel panpa gel. ışığa doğru gel. bütün güzel insanlar burda. (bkz: ateizm)
    ···
  6. 38.
    0
    @39 haklı olabilir mesela değiştirilmeyen tek kutsal kitap kurandır diyorlar peki kuranı kerimin bu zamana kadar hiç değiştirilmediği nerden kesin olarak biliniyor ?
    ···
  7. 37.
    0
    sor ben şakirtim.
    ···
  8. 36.
    0
    @35 kuran'dan örneklerin en ufak faydası yok panpa. kararsız olanı dinden soğutur. bırak önce adam felsefi olarak düşünsün.
    ···
  9. 35.
    0
    @32 dindeki yasaklar boşu boşuna olmuyor. ya maddesel olarak zararı var ya da manevi olarak. Az içsem ne olur ? diyosun o zaman kendine zarar vermiş oluyorsun. bu yüzden yasak
    ···
  10. 34.
    0
    @32

    elbette bir şey olmayacak. fakat bu allah'ın emri panpa. sen bunları sorgulayamazsın ki. yani sen kendini allah'ın yerine koymaya çalışıp - haşa - acaba bunu neden yasakladım? şeklinde düşünmeye çalışıyorsun.

    fakat bu demek değildir ki içki zararsız bir şey. senin anlattığın çok basit bir olay fakat biz içkinin nasıl kötülüklere sebep olduğunu iyi biliyoruz.

    bonus ayet: “Ey iman edenler! içki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytanın amelinden birer murdardır. Onun için bunlardan kaçının ki, murada eresiniz.” (Maide 90)

    ateist cevabı: doğru yoldasın. (:
    ···
  11. 33.
    0
    @31 bu soru sürekli kafam da vardı zaten. önceden düşünmüyordum arkadaşlarım hep müslümandı daha sonra ateist arkadaşlarım da oldu bu konular hakkında muhabbet ederken bu sorular geldi aklıma.
    ···
  12. 32.
    0
    Enbiya/16 Biz; yeri, göğü ve ikisinin arasındaki şeyleri, oyun (eğlence) olsun diye yaratmadık. 17- Eğer Biz, eğlence edinmek isteseydik, (bunu) yapacak olsaydık mutlaka onu, Kendi katımızdan edinirdik.
    ···
  13. 31.
    0
    @1 sor kardeşim şakirtim
    ···
  14. 30.
    0
    diğer bi sorumda dinimizde içki içmek günah kabul ediliyor. mesela ben akşam 2 bira içip yatsam sabah da hayatıma normal şekilde devam etsem bunun nesi yanlış da günah oluyor bira yerine kola içsem değişen ne olacak?
    ···
  15. 29.
    0
    @30 seni bu düşünceye sevk eden neydi? bugüne kadar güzel güzel inanıyordun ve bu kafana takıldı? nasıl oldu acaba seni etkileyen neydi?
    ···
  16. 28.
    0
    @22 mantığım kavrayamıyor zaten o yüzden de rahatsız oluyor insan çelişmezlikler oluyor
    ···
  17. 27.
    0
    @27 şuku ,@22 allah beyler
    ···
  18. 26.
    0
    @25 şakirt cevabı: elbette mantıksız. kim mantığa uygun olması gerektiğini söyledi ki? bunlar insan mantığının alamayacağı şeyler. ayrıca bana kalırsa sonsuz güçte bir yaratıcıdan bahsediyorsuk, onun hep var olması çok garip gelmemeli.

    ateist cevabı: bence de.
    ···
  19. 25.
    0
    ben de bir soru sorayım o zaman
    aldığımız tüm kararlara allahın yarattığı beyin sonucuyla ulaşıyoruz ki bu kararları alırken yaşadaığımz tecrübeleri dış dünyadaki etkileri dikkate alıyoruz ve bunların hiçbiri de aynı beynimizin allah tarafında yaratılmış olması gibi allahın kendisinden bağımsız değil sonuçta hepsini yaratan allahtır . bu durumda işlediğimiz günahın bizim suçumuz olması saçma değil mi sonuçta biz bir bilgisayar programı yaratabiliriz . ona 4 şık arasından seçme şansı da verebiliriz . ama o yanlışı seçtiğinde senin seçme şansın vardı bu yüzden sen hatalısın mı diyeceğiz ? onun seçme şansını kullanırken yararlanacağı veriler bizim ona verdiklerimizden fazlası olabilir mi ? bu durumda onu nasıl cezalandırabiliriz ki
    ···
  20. 24.
    0
    @21 e devam edip soruyorum, doğum sırasında ölen bebek'in suçu ne ? neden onu öldürüyor ? ben ondan daha ggünahkarım neden ben yaşıyorum o ölüyor ?... v.b
    ···