-
101.
0@80 bunu mutasyona nasıl bağladın hayretler içersindeyim de illaha saklı bir mavi gen taşımaktadır kişi bu ailesinde de olabilr amcasının dayısın vb yoksa panpa harbi ya sütçü ya tüpçü
-
102.
0saklı taşımasına da gerek yok karşının. Hatta zamanla alel gen de ortaya cıkabilir siyah ve mavi göz arasında (veya yeşil veya ela arasında) farklı bi göz rengi türeyebilir. bunlar olağan şeyler.6 parmaklı doğan insanın amcasında dayısında 6 parmak mı var amk. sütçünüzü tüpçünüzü damacadana gibeyim.
-
103.
0okumadım lan çürütmüş mü bin
-
104.
0amk mutasyon ne ya? adam sana mutasyonla illa iyi bir özellik mi kazanılır diyor? farklılık olur diyor. senin burada çürütmeye çalışman gereken şey doğal seçilim, evrim teorisinin temeli.
-
105.
0@1 allahtan evrime inanmıyorum okumama gerek kalmadı onca yazıyı
-
106.
0he he he bu arada evrim öyle maymundan geldik diyolar aga bu ne amk ahusaasdag fln değildir beyninize boşalırım. Milyonlarca doğa oluşumunun arasında olan milyonlarca olaya en dayanıklı şekilde oluşan veya oluşmakta olan türdür. şimdi gibtirn gidin
-
107.
0panpa bilime aykırıdır dedin orada kopardın beni zaten.
her şeye gücü yeten, ezeli ve ebedi olan, her şeyi bilen duyan gören, her yerde olan ama bizim algıladıklarımız olmayan bir canlıya tapınıyorsun.bu mu bilimsel? -
108.
0@90 al o zaman neden inanıyorum okursun inşallahTümünü Göster
allah in varliği’nin akilsal yol ile ispatlari
varın ispatı yokun ispatından her zaman daha kolaydır. bir elma cinsinin yeryüzünde bulunduğunu, bir tek elmayı göstermekle ispat edebiliriz. halbuki yokluğunu iddiâ eden kimse bütün yeryüzünü, hattâ kâinatı dolaşıp, ancak ondan sonra onun yokluğunu ispat edebilir. bu ise, imkânsızlık çapında bir zorluk demektir. öyleyse diyebiliriz ki, yok hiçbir zaman ispat edilemez...
iki ispat edici, binlerce inkâr ediciye tercih edilir. i̇ki kişi aynı hakikatte ittifak etmişse, binlerce insanın kendi dar pencerelerinden şahsî bakışlarıyla onu inkârları hiçbir değer ifâde etmez.
bir sarayın kapılarından 999'u açık, biri kapalı olsa, kimse o saraya girilemeyeceğini iddia edemez. i̇şte inkârcı, devamlı sûrette kapalı olan o bir tek kapıyı dikkate verip onu göstermek ister. aslında o kapı da, onun ve onun gibi olanların gözlerine çekilmiş perde sebebiyle onların ruh dünyâlarına kapalıdır. mü’min için kapalı kapı yoktur. yeter ki gözlerini yummasın!... zaten 999’u herkese açıktır. hem de ardına kadar... i̇şte o kapı ve o delîllerden bir kaçı:
1 düzen uyum intizâm kanıtı teleolojik ispat
i-evrende bir düzen (armoni) görmekteyiz. örneğin 23 27 dk. dünyanın elips şeklindeki eğikliği, dört mevsimi oluşturması;insan vücudundaki 150.000 km. civarı kılcal damarlar;milyarlarca yıldızın yörüngelerindeki muhteşem hareket;arının bal için en uygun şekil olan altıgen petek yapması v.b.
ii-{madde’nin (atom), aklı olmadığına göre-} hiçbir nesne kendi kendine tesadüfen düzenli bir şeyi ortaya çıkaramaz. muhakkak ki düzeni, programı,planı ortaya koyan bir akıllı varlık özne olması gerekir. aklın ortaya koyduğu ”her düzenli şeyin bir düzenleyicisi bulunur.” ilkesi vardır. örn:sıra düzenlidir ve bir planlayıcı öznesi olan marangozu vardır, binayı,uçağı yapan bir mühendis olduğu gibi..(çünkü ağacın, çimentonun,demirin aklı olmadığına göre bu programı kendi kendine tesadüfen oluşturamaz.)
iii- o halde bu evrene de bir düzen, uyum veren bir varlık olması gerekir ki –bu basit bir varlık olamaz örneğin 150.000 km. kılcal damarı 1.5 m.’ye insanoğlu sığdıramaz.- o da gözle görünmeyen her şeye gücü yeten yüce bir varlıktır ki o da allah’tır.
2 hudûs kanıtı
âlem değişkendir, durmadan değişiyor. değişen her şey sonradan olmuştur. bu bakımdan madde ezelî olamaz. evet, maddenin termodinamik kanununa göre sürekli yokluğa doğru kayması, kâinatın durmadan genişlemesi, güneşin süratle tükenişe doğru yol alması gibi olaylar, varlığın bir başlangıcı olduğunu gösteriyor. sonradan olan her varlığın bir yaratıcısı vardır; sebepsiz sonuç ve sanatkârsız sanat mümkün değildir. sebepler ise zincirleme devam edip sonsuza kadar mantıken gidemez. öyleyse durmadan değişen, ezelî olmayıp sonradan oluşan ve bir ilk sebebe muhtaç olan şu madde dünyasının da bir yaratıcısı olması gerekir o da allah (cc)'dır.
3 imkân kanıtı
şu âlem, imkan dahilindedir.. yani varlık ve yokluğu eşittir. varolduğu gibi, olmayabilir de. varolurken de, sonsuz oluş şekillerinden herhangi birinin olması imkân dahilindedir. yani en az varolan kadar olmayan da varolma şansına sahiptir. imkan dahilinde olan her varlık ise, kendi dışındaki bir sebebe bağlıdır. öyleyse önce varolmayı, sonra da varolma şeklini tercih eden birisi vardır. o da allah (cc)'dır.
4 sanat kanıtı
atomdan insana, hücreden galaksilere kadar bütün kâinatta ince ve baş döndürücü bir sanat göze çarpmaktadır. evet, bir baştan bir başa kâinattaki her eser, çok büyük sanat değerine sahiptir; her sanat eserinin muhakkak onu yapan sanatçısı olması gerekir.o da allah’tır.
5 hikmet ve gâye kanıtı
her varlıkta kendine mahsus bir amaç, bir maksat, bir fayda ve bir netice takip edildiği göze çarpmakta ve bir atomda dahi gâyesizlik, ma'nâsızlık sayılacak herhangi bir durum görülmemektedir. halbuki, ne madde aleminde, ne bitki ve hayvanlar dünyasında, ne de eşya ve olaylarda şuur ve anlayış mevcut değildir ki, bu gayeler silsilesi takip edilebilsin.. öyle ise, kâinattaki bu şuurlu işleyişi ve bu hikmet ve gâyeleri ancak allah (cc)'a dayandırmakla makul bir yol tutmuş olabiliriz. -
109.
06 şefkat merhamet ve rızık kanıtıTümünü Göster
bütün yaratıkların ve bilhassa insanın ihtiyacı sonsuz, iradesi ise bir hiç hükmündedir. öyleyken, bütün ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçları hiç ümit edilmeyen yerden ve hiç ümit edilmeyen bir tarzda, kimin neye ne kadar ihtiyacı varsa, o şekil ve miktarda karşılanmaktadır. yardım gönderilmesi, gönderilen bu yardımın ihtiyaca tam cevap vermesi açıkça ispat ediyor ki, bütün bu ihtiyaçlara, her şeye kendisinden daha yakın bir şefkat eli cevap vermektedir. kâinat çapında işleyen ve sonsuza kadar da işleyecek olan bu sistemli şefkat, merhamet ve rızıklandırma, bütün bu işleri yapabilme sıfatlarıyla var olan ve noksan sıfatlardan da uzak olan bir yüce varlığı anlatmakta ve ispat etmektedir.
7 yardımlaşma kanıtı
birbirine en yakın olandan en uzak olana kadar, bütün yaratıklar birbirlerinin yardımına koşuyor. aralarında hiç münasebet bulunmayan iki ayrı varlık cinsi, böyle bir yardımlaşmada âdetâ aynı bütünün parçaları haline gelip birbirini tamamlıyor. düşünmeli ki, bakteriler, solucanlar ve toprak elbirliği içinde ve aynı gâye etrafında toplanıp bitkilerin imdâdına koşuyor ve bu imdâda koşuş tekrar edip duruyor. akıl ve şuurdan mahrum bu varlıkların, aklı hayret ve şuuru hayranlık içinde bırakan bu faaliyetleri, perde arkasında ‘’varlığı zorunlu’’ bir zâtın hikmet dolu faaliyetini gözler önüne sermektedir. yani bütün kâinat, bu yardımlaşma diliyle “allah” demektedir...
8 sîmâlar kanıtı
esasen bütün mâhlûkata yaymak mümkün iken, meseleyi somutlaştırmak açısından, sadece insanı ve her insan ferdini diğerlerinden farklı kılan onun en bariz ayırıcı vasfı durumundaki sîmâsını ele alarak konuya yaklaşmış olalım:
herhangi bir insanın sîması, en ince teferruatına kadar kendisinden evvel geçmiş milyarlarca insandan hiçbirisine katiyen benzememektedir. bu kural, kendisinden sonra gelecekler için de aynen geçerlidir. bir yönüyle birbirinin aynı, diğer yönüyle de birbirinden ayrı milyarlarca resmi küçücük bir alanda çizip, sonra da kendileri gibi olması mümkün milyarlarca resimden ayırmak ve her şeyi sonsuz ihtimal yolları içinde bir yola ve bir şekle sokmak, elbette ve elbette yarattığı her varlığı, hem de hiç kapalı bir yanı kalmamak üzere bilen ve o varlığa istediği şekli vermeye gücü ve ilmi yeten cenâb-ı hakk'ı en sağır kulaklara dahi duyuracak kuvvette bir ilândır. evet, sîmâda yer alan organları başka sîmâlardaki organlardan ayrı yaratmak ve her gözü, mutlak surette diğer gözlerden ayırt edici bir özellikle donatmak, gözünde fer olmasa bile, sînesinde kalp bulunan her vicdân sahibine, bütün bunları yaratıp sonsuz hikmetlerle donatan zât (cc)'ı gösterir ve tanıttırır..
9 sevk i ilâhî kanıtı
yavru ördek, yumurtadan çıktığı anda yüzmesini becerebiliyor. kozadan çıkan karıncalar, hemen dehliz kazmaya başlıyorlar. arı, çok kısa zamanda sanat hârikası olan peteği; örümcek ise, gergef inceliğindeki ağını örebiliyor. bütün bunlardan anlıyoruz ki, bunlar ve bunlar gibi olanlar başka bir âlemde kendilerine öğretilen bilgilerle ve yaratılıştan gelen bir kâbiliyetle iş görüyorlar. halbuki insan, her şeyi bu dünyada öğrenmek mecburiyetindedir; hem de varlıklar arasında kabiliyetçe en mükemmel yaratık olduğu halde. demek oluyor ki, diğerlerine bu özellikleri veren bizzat kendileri değil, her yaptığını hikmetle yapan bir zât'tır ki, onlara böyle ihsanda bulunmuş...
kilometrelerce ötede yumurtalarını bırakıp dönen yılan balıklarının yavruları, yumurtadan çıkar çıkmaz yola koyulur ve annelerini sanki elleriyle koymuş gibi bulurlar. bunu i̇lâhî bir sevkten başka ne ile izah edebiliriz? hayvanlarda gördüğümüz bu hârikulâdelik, ancak ve ancak allah (cc)'ın bir vergisi olarak açıklanırsa, işte o zaman buna aklî ve mantikî bir açıklamayla bakılabilir.
10 rûh ve vicdân kanıtı
özelliklerini bilmemekle beraber, varlığından kimsenin şüphe etmediği rûhumuzun ve ona ait fonksiyonların bedenimize egemen olma özellikleri de, yine cenâb-ı hakk'ı bildiren kanıtlardandır.. madde âlemiyle özellikleri noktasında hiçbir münâsebeti olmayan rûhun kendine mahsûs bir âlemden buraya gönderilişi, olgunlaştırılmaya tâbi tutuluşu ve bunun da belli bir programla yürütülüşü, şüphesiz cenâb-ı hakk'ı ilân eden en mühim delillerden biridir.
diğer taraftan, insandaki iç sezişler ve görünen hiçbir sebep yokken rab'be dönüşler ve o’na yönelişler ve bu hâdiselerin milyonlara ulaşan adette tekrar edilişi açık bir delildir ki, insanda yaratılıştan var olan ve hakk'ı bulmanın en mühim vesilelerinden biri durumunda bulunan vicdân, kendi yaratıcısı’na tapma isteğinde , bütün varlığıyla o'nunla irtibat halindedir. i̇şte vicdân, bu şahitliğin hakkına uyma zarûret ve mecbûriyetinin yönlendirmesiyle “allah” -
110.
011 fıtrat ve tarih kanıtıTümünü Göster
her insanda iyi ve güzele karşı bir sevgi, buna mukabil kötü ve çirkine karşı da bir nefret hissinin varlığı, aksi hiç kimsenin hatırından bile geçmeyecek açıklıkta bir realitedir. demek oluyor ki, bu duygular, ahlâklı davranma ve iyi işler yapma yönündeki meyilleri ve ahlâksızlıktan ve çirkin davranışlardan da nefret verip kaçınmayı temin eden yapıları itibâriyle işaret etmektedir ki, insana iyiyi, güzeli emreden ve onu kötülük ve çirkin davranışlardan yasaklayan sistemin sahibi kim ise, kendisine bu duyguları veren de, o zât'tır. bu zat da, hiç şüphesiz allah (cc)'dır.
dinler tarihi şahittir ki, beşeriyet hiçbir devrini dinsiz geçirmemiştir. bâtıl, hattâ gülünç dahi olsa hemen her devirde bir dine inanmış ve bir ma’nevî sistemi takip etmiştir. ayrıca, inanmak bir zarûrettir; zira o fıtratta vardır. i̇nsan fıtratına bu ihtiyacı yerleştiren zât'la, bize inanmayı emreden zât, aynı zât'tır. ve o da allah (cc)'dır.
12 duygular kanıtı
insan, binlerce duyguyla donatılmıştır. her duygu, madde dışı bir âlem özelliği taşır. ancak insanda bir duygu daha vardır ki o, doğrudan doğruya cenâb-ı hakk'ı tanıtır. bu duygu, insanda varolan ebed ( sonsuzluk) duygusudur. bu duygu sebebiyle insan, dâima sonsuzluk için çırpınır. sonlu olan hiçbir şey, insanı hakiki ma'nâda tatmin edemez. ve bu duygu, insana başka bir sonlunun tesiriyle verilmiş olamaz. sonlu olan sebeplerin hiç biri, bu sonsuzluğu sunamaz. halbuki, bunun varlığı bir vâkıa'dır, inkârı da mümkün değildir. öyleyse bu duygu bize, bizi bu duygu ile yaratan zât tarafından verilmiştir.. ve, ebedî hayatı da yine o verecektir.
13 ittifak kanıtı
on tane yalancı, arka arkaya gelip bize evimizin yandığını söylese, bu adamların hayatta bir defa dahi doğru söylediklerini duymamış olmamıza rağmen, “ihtimal” der onlara inanırız. zirâ ortada bir ittifak hâdisesi var. halbuki, bahsini ettiğimiz ittifak, binlerce peygamber, yüz binlerce evliya ve milyonlarca da inanan insan arasında meydana gelmiş bir ittifaktır. çeşitli zamanlarda ve ayrı ayrı mekânlarda yaşamış bu insanların ittifak ettiği en birinci nokta, “allah vardır” hakikatidir. on yalancının bir yalan üzerindeki ittifakına önem verildiği halde, milyonlarca, hem de hayatlarında bir kere dahi yalan söyledikleri duyulmamış nebîler ve velilerin bu çaptaki ittifakına inanmayan insan nasıl olabilir?
yalan belli bir zamana kadar sürer. yalancının mumu yatsıya kadar yanacağı için peygamber ve i̇nsanlık tarihinin toplumlarının % 99’u allah (tanrı) var diyorsa binlerce yıldır yanlışlığı veya yalan olduğu niçin bir türlü ortaya çıkmamaktadır. örneğin ortaçağda batı dünyasında galile tek kişi olarak dünyanın döndüğü gerçeğini haykırdı.o zaman ki çoğunluk hayır d.yordu.ama o bağnazların yalanları belli bir zaman sonra ortaya çıkmıştır. yalan her zaman ayakta duramaz. işte tanrı’nın varlığı gerçeği binlerce yıldır çoğunluk tarafından dillendiriliyor ise allah’ın var oldu
edit:alıntıdır -
111.
0dıbına koyim gece gece afedersin
-
112.
0Alın size allahında kanıtı ateist binler şimdi size dininize dönün demek istiyorum
-
113.
+1bıdı bıdı bıdı vardır bıdı bıdı bıdı mükemmeldir bu yüzden allah vardır. sokim senin kanıta.
-
114.
-1@96 okusan sende anlarsın huur cocuğu ama senin gibi binler bu düzeni güzlliği görmezden gelip amele gibi yaşayan 1 kitap bile okumayan oclar
-
115.
0ya ben bunları okudum daha önceden, hiç biri aaa harbiden lan doğru dedirtmiyor adama. bana şu harbiden doğru lan dedirtiyor: tanrı her şey ama biz tanrının parçası değiliz. işte bu yüzden akla en yatkın felsefe olarak bektaşiliği benimsiyorum.her şey tanrıysa doğa da tanrıdır. hatta doğa tanrıdır
-
116.
0bu arada bu kanıtların hepsi allahın varlığını peşinen kabul ettiğimizde geçerli. yani bu evren mükemmel tesadüf olamaz, o yüzden tanrı vardır.her sanat eserinin bir sanatçı vardır diyen bir insan zaten peşin peşin bunu kabule tmiştir.
ayrıca duygular konusu, duygularımız beynimizin salgısıdır. yani maddedir. -
117.
0şukuuuuuuuuu
-
118.
0bakteri misin de çürütüyon amk.
-
119.
02 hücreden 9 ay da insan olusuyosa 4 milyar yılda da belirli tek hücrelilerden gelişmiş canlı olusabilir.
-
120.
0adam hakli beyler
-
düşünsenize o kadar galaksi
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 27 12 2024
-
siteye ddos atan or
-
aynen bi an düşündüm kayra atatürk e sövmez
-
gran torino adlı yazarı öldürmekkk
-
vikings bir arkadaşlarla kendi aramizda konuştuk
-
memadiyi anlamak icin sozlugu
-
ınsanın hayatında az kişi olunca
-
kamilin turkiyedeki hayattan haberi yok
-
hesabı çocuğuma devretmeme az aldı
-
yannan kafalı kayra
-
kayra korkudan entryde silsen
-
konstant dayı bize kötü örnek oluyor
-
şikayetvarda inci sözlük
-
iyi çocuk ama kürt
-
pampalar dm den şikayet alabilriim
-
akp şuanda güç zehirlenmesi yaşıyorrr
-
3 derce hvada şort gyen kıza kahbe denmez ne denir
-
ulkenin icinden gecmisler adam hala kurt turk
-
beyler endonezya baliye gitmeyi planlıyorum
-
bizimkilerdeki dunkof komik mi
-
kayranın hayali dostlar mekanı
-
düşünsenize bu adam sizin babanız
-
31 mutluyken yapılir
-
tyler dursun adlı yazarın bacısı foto atdı
-
motorkız bana angut demiş başlıkta
-
nerdeyse günün 24 saati radyo dinliyorum
-
evde duvarlari yumraklarim genelde
-
2008li biriyle ayni sozlukte yazmak
-
kimin niki orusbunun fırlattığı diye değiştirlmşti
- / 2