1. 101.
    0
    Ateistler çekilin kenara. bu gerizekalı, ahmak , cahil hödüğe soruları ben sorayım.

    Bre ahmak

    1- Müslüman Nedir, Mü'min nedir?
    2- Kur'an bunları aynı ayet içinde dahi neden ayrı ayrı zikreder
    3- Kuran neden hristiyanların kafir olanları diye bir ifade kullanır
    4- Kuranda neden cehenneme girecek müşrik ve hristiyanların kafileri için ebedi ifadesi kullanmaz iken bir sonraki ayetde mü'minler için cennette ebedi kalacaklarını belirtir. Hristiyanlar cezaları sonrası çıkacaklarmı cehennemden?
    5- Kuran neden müslümanlar kardeştir yerine mü'minler kardeştir der
    6- Kuranda ve hadislerde hiç geçmemesine rağmen peygamberimiz için habibullah sıfatını nerenizden uyduruyosunuz?

    daha zilyon adet soru var çapın yetmez. gibtir git şimdi. zütünü silecek selpağın yok ateist kovalıyosun.
    ···
  2. 102.
    0
    @82 peki adem kaç yaşında. büyük islam alimlerinin kitaplarını okudum ortalama 50.000 yaşında olduğu söylenmekte. senin bununla ilgili bir bilgin bir verin var mıdır?
    ···
  3. 103.
    0
    @83
    1) müslüman farzlari yerine getiren kişidir
    Mümin ise farzlardan başka nafile yani yapilmasi mecburi olmayan ibadetleride yapan kişidir.
    2) yukariyi okursan ayri kişiler olduğunu fark edersin.
    3 hristiyanliğin ilk devirleri yani teslis inanci henüz olmadiği devirdeki inananlar müslümandirlar.
    4) dediğin ayeti belirtirsen açiklarim inşallah her ayet kendine özgü manalar taşimakta malum.
    5) herkes müslüman olabilir ma herkes mümin olamaz ve bu durum mümminleri islam içerisinde ayricalikli bir konuma yükseltir bunu vurgulamak için mümminler kardeş diye nitelendirilmiştir.
    6) ben böyle bir iddaada bulunmadim, kuran meallerinde habibim nitelemesi dikkat ederseniz paramtez içinde yazar yani orjinalinde bu yoktur mana vermek için eklenmiştir anlamina gelir ve meali yazani bağlar.

    Kahvalti edecem şimdi burda değilim yani bir süre.
    ···
  4. 104.
    0
    @5 @5 @5 bu adam neyin nesi
    ···
  5. 105.
    0
    @5 @5 @5 bu adam neyin nesii
    ···
  6. 106.
    0
    @84 büyük islam alimi kişisel bir kavramdir , hz adem şahsi kanaatimce 2 milyon yildan biraz fazla olmuştur yeryüzüne geleli, bulunan en eski insan iskeletide zaten 1,400,000 yaşindadir ve bir çocuğa aittir.
    ···
  7. 107.
    0
    inancı, insanları cennetlik ve cehennemlik olarak ayırma ölçütü olarak ne kadar mantıklı buluyorsun?
    ···
  8. 108.
    0
    Kahvaltidan sonra cevap yazarim insallah.
    ···
  9. 109.
    0
    reserved
    ···
  10. 110.
    0
    sınava gittim geldim buralar coşmuş bütün yorumları tek tek okudum
    sonuç ; müslüman olarak yaşamaya devam edicem (yapmam gereken farz ları yapmıyorum ama bi şansım var hala) taki mantıksız gelen taraf ağır basana kadar..
    ···
  11. 111.
    0
    @82 zariyat suresinde evrenin genişlemesi olayı önceden yoktu.yani meallerde önceden öyle çevrilmiyordu.ne zaman evrenin genişlediği bilim adamlarınca kanıtlandı o zaman meallerde öyle çevrilmeye başlandı.elmalılı hamdi nin meallerinde çeviri öyle değildir yani.şerefsiz şarlatanlar insanları kandırmak için böyle çevirmeye başladılar.

    http://www.agnostik.org/k...a.php?sure=51&ayet=47
    ···
  12. 112.
    0
    ayrıca şu anki mealde de çeviri öyle değil.

    http://www.diyanet.gov.tr...ran/Kuran_Meali/KURAN.pdf zariyat suresi 47. ayete bakın.
    ···
  13. 113.
    0
    geciktim işim vardı, neyse
    @93 ve @94 diyanet işlerinin çevirisi benim için bağlayıcı değildir, ayetin latin harfleriyle okunuşuna internette herhangi bir sayfadan bakarsan yada elif be biliyorsan ayette geçen musiun-musaon kelimesini görürsün, bu kelimenin anlamı genişlemedir hatta google çeviride türkçe geniş yazar ardından arapçaya çevirtirsen ve çıkan kelimeyi dinlersen musaon dediğini duyarsın, kafanın rahat etmesi için zariyat 47 nin arapça yazılışını kopyalayıp google çeviriye yapıştırıp türkçeye çevire tıklarsan musaon kelimesiyle karşılaşırsın. google sanırım yeterince tarafsız bir referans olur.
    ···
  14. 114.
    0
    zamansız bir ortamda edebi bir tanrıdan bahsedebilir miyiz ?
    ···
  15. 115.
    0
    @55 özelden mesajını alınca sorunu gördüm, Allah banamı sordu yaratırken diye soruyorsun! bir soruya cevap alman için mantıklı olması gerekir ama bu soruda mantık yok çünkü:
    - sana bu soru nasıl sorulsun? sen daha ortada yoktun, olmayan bişeye soru sorulamaz.
    - diyelimki soruyu sormak için yarattı o zamanda sorunun anlamı kalmaz zaten yaratılmışsın sana seni yaratayım mı sorusu saçma olur
    - ee bana hiç nişey sorulmadan yaratılmam haksızlık olmuyormu diyorsan eğer sen yaratılmadan önce yani hiçken bi hakkın olduğundan söz edemezsin, hak var olan şeylere aittir yani hiç olanın hakkı çiğneniyor diyemezsin, diyelimki senin ablan yok yemek yerden annen buda ablanın hakkı diyip bi tabağada hayali ablan için yemek koyar mı koymaz çünkü olmayan ablanın hakkı yoktur.
    ···
  16. 116.
    0
    @96 zamansız bir ortamda ebedi bir tanrıdan söz edilemez dersen aslında saçma bir cümle kurmuş olmazmısın? zamanın olmadığı bir yerde herşey zaten ebedi ve ezeli olmaz mı?
    ···
  17. 117.
    0
    sorunun birinde kader ve kazayı açıkla diye yazıyordu şuan entry numarasını hatırlamıyorum.
    basit bir örnekle açıklayayım: kader senin yolda yürürken para dolu cüzdan bulmandır, kaza ise o parayı almak yada karakola zütürmektir. kader değişmez yani o cüzdanın karşına çıkması mecburken kaza değişebilmektedir yani orda mecburiyer kalkar ve sana sorumluluk yüklenir, parayı alıp almamak tamamen seninelindedir.
    ···
  18. 118.
    0
    @98 zamanın olmadığı bir yerde hiçbir şeyden bahsedemeyiz gibi geliyor bana ne sen ne ben
    ···
  19. 119.
    0
    @100 evet zamnsiz bir ortamda hiçbişey olmaz demek bilime terstir, araştirirsan karadelikleri içlerinde zaman kavraminin kalktiğini çünkü uzay ve zamanin bükülmesine sebep olduğunu görürsün ama karadeliklerin olmadiğini anlamina gelmez bu çünkü karadelikler vardir, zaman ve diğer üç boyut bizim için algilayabileceğimiz sinirlardir, bu konuda iki boyutlularin dünyasini anlatan güzel bir kitap vardir okumani tavsiye ederim.
    ···
  20. 120.
    0
    Numarasini hatirlamadiğim bi entryde neden Allah herkezi rahat yaşatmiyor diye bir soru vardi, bunu şu şekilde örneklendireyim diyelimki ben entry girdim ve içinizden beş kişiye içimden geldi para vermek istiyorum dedim, ve üç kişiye ikişer binlira yolladim diğer iki kişiyede beşeryüz lira yolladim, bana niye bizede ikişer bin vermedin deme hakkina sahipmisiniz? Beni mahkemeye verip bizde ikibin istiyoruz dersen mahkemeyi kaybedersiniz çünkü size vereceğim para benim tasarrufumdadir istediğime istediğim kadar bağişlarim, bütün nimetlerde Allahin yarattiği yani tasarrufu altinda olmasindan dolayi istediğine istediği kadarini verir ve bana neden az verdin demek hakkimiz yoktur.
    ···