1. 1.
    +10 -5
    oyle bir sey soz konusu degil. inanmamamin sebebi, biliyor olmamdir. tanrinin olmadigini bilmek demek, fantazi kurup, eger boyle olsaydi, soyle olsaydi demek sacmaliktir. sordugun soru sacma. ya olunce kocaman bir amcik ila karsilasirsak, amciga inananlar kurtulacak mi? dedigim gibi, sordugun soru dar bir beyne sahip bir adamin sorabilecegi, kapasitesiz aklin gostergesi olabilecek derecede sacma.
    ···
  2. 2.
    +2
    sonunu düşünen ateist olamaz
    ···
  3. 3.
    +2
    sana bir de misyonerlik ya da vahdetcilik mi yapacagim be huur cocugu? demagoji yapma amina koydugumun evladi. bildigim tek sey bir sey bilmedigimdir de deyip aradan siyrilabilirdim. semavi dinler tarihini incide mi tartisacagim lan ben? pariste git en entellerin gittigi kafede tartisamazsin. sen beni nazim hikmet kultur evindeki yavsaklarla karistirdin herhalde.

    bilimsel gidelim gotveren pic...

    diyorsun ki, tanri var. yani bu senin hipotezi kurmak icin dayandirdigin hukum. dogru mu huur cocugu lise terk pic!?

    tanrinin semavi dinlerdeki ozellikleri belli. dogru mu? dogurmaz, dogmaz, gibismez, sicmaz, vs. semavi dinler disindakileri zaten es geciyorum, tutup da seninle hindistanin travesti tanrilarini tartisacak degilim. isin taku cikar, zaten kimse de ilgilenmez.

    bak simdi anasini amindan gibtigim, babasinin gotune vibrator soktugum iyi oku...

    bu bahsettigimiz tum tanrilarin varliginin yalan oldugunu zaten ispatliyorsak, tanrinin varligi bilimsel olarak mumkun degildir. var olmadigi kanitlanmistir. oturup senin gibi, bilmiyorum inanc duzeyini ve iman olcunu, bir hiyara, amcik hosafliya tek tek yazacak degilim. bilimsel olarak ispatlaniyorsa, ben bunu biliyorsam, bu benim bildigim ve apacik olan bir seydir.

    sig mi? evet cok sig bir anlayisa sahibim. takun icinde kurt arar gibi, her yerde mana aramiyorum vahdet-i vucutcu, evangelist picler gibi. tamam mi kocum? tamam mi pic? tamam mi bacisini amindan ve daracik gotundan gibtigim?
    ···
  4. 4.
    +1
    @6 bak bin kardeşim kendi cümlelerin ile sana bir cevap daha vereyim:

    demagoji yapma amina koydugumun evladi! (senin cümlen ile giriş)

    1- sana tanrı var mı dedim?

    2- sana tanrının yokluğunu kanıtla mı dedim?

    edit: tanrının varlığı bilimsel olarak ispatlanabilseydi zaten, herkes müslüman olurdu. yokluğu da bilimsel olarak ispatlansaydı herkes ateist olurdu.

    tamam mi bacisini amindan ve daracik gotundan gibtigim? (senin cümlenle bitiriyorum.)
    ···
  5. 5.
    +1
    bu ne mal sorudur amk ateizm'de zaten şüphe yoktur. eğer "ya şöyleyse, ya böyleyse" mantığıyla yürüseydi, onun adı ateizm olmazdı.

    ama şunu bilmenizde fayda var gençler; ateizm'in kurucusu jean-paul sartre olarak kabul edilir. jean-paul sartre ölürken şunları dile getirmiştir;

    "ya öldükten sonra tanrı varsa ve beni cezalandırırsa?"

    bu yüzden ateizm hep tartışılan bi sistem olmuştur.*
    ···
  6. 6.
    0
    konuşmayn beyler bu konuları benim geçen arkadaş bu yüzden ban yedi
    ···
  7. 7.
    0
    konuşmayn beyler bu konuları benim geçen arkadaş bu yüzden ban yedi
    ···
  8. 8.
    0
    @73 hiç bir tak açıklamadın. ne açıkladın ki? sana diyoruz, bu nasıl embesil bir tanrıdır ki, hatalı üretim yapıp, sonra birde imtahan edip ayıklamaya gidiyor böyle?
    ···
  9. 9.
    0
    tekrar sorayım
    allah sence herkesi iyi kalpli yaratıp cennete almak yerine neden böyle bazılarımızı kötü yaratıp böyle bi eleme sınavına başvurdu?

    cevabını bekliyorum panpa
    ···
  10. 10.
    0
    i̇slami̇yet’i̇n kaynaklari

    müslümanlar i̇slam dininin her ne kadar muhafazid’le birlikte başladığını düşünseler de bu yanlış bir düşünce
    olup i̇slam dini tamamen diğer din ve inançların karışımından oluşan bir dindir.

    i̇slam dininin temel kaynağı tevrat ve muhafazid’in iş seyahatlerinde öğrendikleri bilgilerle birlikte yunanlı ve i̇ranlı kölesinden öğrendiği yarı doğru yarı yanlış bilgilerden oluşmaktadır.

    arapçada birçok sanskritçe kelime bulunmakta ve hindu inancının etkileri müslüman ibadet ve ritüellerinde görülmektedir.

    yahudi inanç sistemi eski mısırdan gelen yahudilerin eski mısır’dan öğrendikleri tek tanrılı din inancı ile birlikte daha sonra babilonya sürgününde öğrendikleri zerdüşt inancının karışımını oluşturmaktadır. kral tanrı’nın karşısına kral şeytan’ı koyan zerdüştlük dinidir. bu inanç daha sonra hıristiyanlığa ve i̇slamiyet’e geçmiştir. melek, şeytan inancı zerdüştlükten üç büyük dine girmiştir.

    i̇slam dinini oluşturan temel kaynakları sayacak olursak şöyle sıralayabiliriz.

    1- tevrat
    2- eski babilonya inançları(sabilik-güneşe tapımcılık)
    3- hint kültürü ve ibadetleri.
    4- hıristiyan inançları (i̇sa’nın yeniden dünya’ya döneceğine inanmak ve saint (evliya) inancı gibi.

    zerdüştlük dinin peygamberi zertüşt adında yaşayıp yaşamadığı bile tam bilinmeyen bir kişidir ve tanrısının ismi ahura mazda’dır kitabının ismi avesta’dır.

    muhafazid bir çok dinsel adı arapçaymış gibi kitabına sokmuştur bunların bazıları şunlardır.
    namaz:namaste: sanskritçede(eski hint dili) anlamı ‘’selam’’ namaskara:’güneşe selam’’demektir. namaz kelimesi arapça bir kelime değildir. namaz eski mısırda yahudilikte ve hıristiyan dininde yoktur. namaz ve secdeli ibadetler güneşe tapanlarda, budistlerde ve müslümanlarda görülen ibadet türüdür. i̇slam ibadetlerinde hint, sabii(güneşe gök cisimlerine tapanlarda) ki ibadetlerin yansımaları görülmektedir. i̇slam alimleri her ne kadar namaza benzer ibadetleri yapan kişilerin diğer hak dinlerin dejenere olmuş dinlerin uzantısı olduğunu iddia etseler de, bunun gerçekle örtüşür bir yanı yoktur. namaz benzeri ibadetler tamamen ‘’putperest’’inançlarında görülmektedir.

    altta namaskara videoları.

    http://youtu.be/u2ac5azanlu

    abdest:putperestlerden kalan bir ritüeldir. sâbiîlerin hepsi de üç vakit namaz kılar, cünüplükteıı ve ölülere temas etmekten dolayı gusül abdesti alırlardı. deve, domuz ve köpek eti yemeyi haram sayarlardı. kuşlardan da pençeli olanları ve güvercini yemezlerdi. alkollü içkiden ve sünnet olmaktan men edilmişlerdi. veli ve şahit¬lerin huzurunda evlenir, ancak hakim huzurunda boşanırlar, birden fazla hanımla evlenmezlerdi.

    kabe:m.ö 8. yüzyılda inşa edilmiştir. her ne kadar i̇brahim adlı peygamberin inşa ettiğinden bahsedilsede, i̇brahim adlı bir peygamberin yaşayıp yaşamadığı belli değildir. güneş mabedleri kare şeklinde yapılır. kabede kare şeklinde olup güneş tanrıçasının mabedidir, erkek hacılar günümüzde bile güneş tanrıçasının mabedinde tavaf yaparken vücutlarının bir kısımını açık bırakırlar. bu tanrıçaya kendilerini sunmak anlamındadır ki muhafazid’den önce putperestler bu tavafı çırılçıplak yapmaktaydılar. sâbiîler tarafından aklî ruhanî cevherlerin isimlerine ve semavi geze¬genlerin şekillerine göre inşa edilmiş mabetler şunlardır:
    i̇llet-i̇ ula mabedi, akıl mabedi, siyaset mabedi, suret mabedi ve nefs mabedi. bunlar daire şeklindedir. gezegenler için belirlenen mabet şekilleri ise şöyledir:
    zuhal mabedi altıgen, müşteri mabedi üçgen, merih mabedi dikdört¬gen, güneş mabedi kare, zühre mabedi kare içinde üçgen, utarit mabedi içinde dikdörtgen bulunan bir üçgen ve ay mabedi sekizgendir.

    (arabistan’ın bir çok bölgesinde kabe’ye benzer tapınaklar bulunuyordu)
    put tapınaklarının bir diğer örneği manucehr tarafından belli şehrinde ay adına inşa edilmiş nûbihar tapınağıdır. i̇slâm ortaya çıkınca belli halkı bunu yıkmıştır. yemen'in san'a şehrinde bulunan gummedân tapınağı da zühre adına dahhâk tarafından inşa edilmiş bir tapınaktı. bu tapınak osman b. afbn (radıyal-lahu anlı) tarafından yıktırılmıştır. bir diğer tapınak kral kâvus tarafından fergana şehrinde güneş adına inşa ettirilmiş olan kâvsân tapınağı olup halife el-mutasım tarafından yıktırılmıştır.

    hac ve kurban kesmek putperest inancından i̇slamiyete geçmiştir: arapların taptıkları belli başlı putlar şunlardı: vedd, suvâ, yağûs, ya'ûk, nesr. vedd, kelb kabilesinin putuydu ve dûmetü'i-cendel'''de bulunuyordu. suvâ hüzeyl kabilesinin putuydu. kabile mensupları onu hacceder ve önünde kurban keserlerdi. yağûs müzhic ve bazı yemen kabi¬lelerinin putuydu. ya'ûk hemcdanda bulunan bir puttu. ncsr zü1-kilâ' kabilesinin putuydu ve hi̇myerde bulunurdu. lât, sakîf kabilesinin putu olarak taifte bulunurdu. uzzâ, kureyş, benî kinâne ve benî süleym'den bazı aşiretlerin putuydu. menât evs, hazrec ve gassân kabilelerinin putuy¬du. hübel ise bütün araplar için en yüce put olarak bilinir ve kabe'de dururdu. i̇saf ve naile putları, amr b. luhay tarafından konuldukları safa ve merve tepelerinde dururdu. kurbanlar, bu iki putun önünde kabe'ye dönük olarak kesilirdi. bu i̇kisinin cürhüm'den i̇saf b. amr ve naile b. sehl oldukları, birbirlerine aşık olan bu ikilinin kabe'de işledikleri günah sebebiyle taş kesildikleri söylenirdi. bir diğer rivayet ise, böyle olmayıp amr b. luhay tarafından getirilip safa'ya yerleştirildikleri yönündedir.
    bahanelerden benî milkan kabilesinin sa'd isimli bir putu vardı. biri-si̇ bu put hakkında şöyle demiştir:
    sa
    d''e vardık, işimizi düzeltsin diye dağıttı bizi sa<<<<<<<<<<<<<%>>>>>>>>>>>>> artık sa}d3dan değiliz biz. sa~d dediğin bir kayadan, bir oyuktan başka nedir ki? ne zarar verir, ne yarar getirir.

    araplar telbiye ve tehlil ettikleri zaman şöyle derlerdi:
    ‘’lebbeyk allahümme lebbeyk lebbeyk la şerike lek i̇llâ şerikün hüve lek vem’’

    araplardan yahudiliğe, hıristiyanlığa ve sâbiîliğe meyledenler de bulunuyordu. bir kısmı nev3 denilen yıldız gruplarına inanırlar; buna müneccimlerin gökcisimlerine inandıkları gibi kuvvetle bağlanırlardı, öyle ki hareket ve sükunlarında, gidip gelmelerinde hep bu nevlerc göre iş görürlerdi. "yağmurumuz şu nev3 sayesinde yağdı." derlerdi. (taberî, tef¬sir, n/661; kurmbî, el-câmi, 13/57; müsned, 1/89,108) kimisi de meleklere ve cin¬lere tapar, bunların allahın kızları olduğunu i̇leri sürerlerdi. allah bütün bunlardan münezzehtir.

    hanif: batıla inanmışlıktan ya da kötülüğe kapılmışlıktan
    kurtularak, hak
    'ka, doğru olana, allahın fıtratına kavuşmak gibi anlamlara geldiği söylenir. bununla
    beraber mas
    udi gibi kaynaklar, bu sözcüğün süryanice "hanifa" sözcüğünün arapçalaştırılmış şekli
    olduğunu öne sürerler.( bu konuda bkz. turan dursun, age c 5)

    i̇brahim kimdir: i̇brahim yahudi ırkının babası olarak kabul
    edildiği halde, muhafazid onu "hanif, "müslim" olarak müslümanların isim babası saymıştır. ancak,
    ne var ki, tarihi verilere göre "i̇brahim" diye bir kimse yok. tevrat'ı hazırlayanlar, eski hint
    efsanelerinden yararlanarak kendi kafalarından i̇brahim
    i yaratmışlardır. nitekim, tevrata göre,
    i̇brahim
    in ilk adı "abram1dır. bu ad, hint dilindeki "brama"dan gelir. hintlilerin "yaratıcı" diye
    bildikleri şeydir. hintçe kökeni "parabrahm" iken farsçaya "ahriman" olarak girmiştir ki, "kötülük
    tanrısı" (ya da "karanlıklar diyarının hükümdarı" anlamındadır. babilonya esatirinde (mitolojisinde)
    ise, "abarama" şekline sokulmuştur ki, "çiftçi" anlamındadır. kitabı mukaddes yorumcularının
    uydurmasına göre, güya bu çiftçinin ahfadından biri ilk "tek tanrı" fikrine sahip olarak haran
    a ve
    oradan da kenan denen yere gitmiş ve i̇branice "abraham" olarak tanınmıştır. fakat, her ne olursa
    olsun gerçek anlamda i̇brahim diye tarihi bir şahsiyetten söz etmek mümkün değil: gerek tevrat
    ta ve
    gerek kuranda adı geçen "i̇brahim", eski çağların esatirinden esinlenmiş bir şey.(bu konuda pek çok
    yapıt var. geniş bilgi için bkz. lloyd m. graham, deceptions and myths of the bibler, is the holy
    bible holy? is it the word of god?, new york, 1979, s.110 vd.

    gusül abdesti: câhiliye arapları cünüplükten dolayı gusül abdesti alır ve ölülerini gömmeden önce yıkarlardı.(cahiliye devrinde) el-efvah el-evedî bu konuda şöyle bir şiir söylemiştir:
    dikkat edin! tedavi edin beni ve bilin ki gidiciyim, ayrılık veya sakınma beni kurtaracak değildir diyeceğim o ki giysilerim yaramaz bana. mafsallarım ortaya çıkıp gözler donakaldığında. getirsinler soğuk bir suyla yıkasınlar bedenimi, ne zor yıkamadır o ki ardından büyük günahlar gelir.
    araplar ölülerini kefenler ve definden önce dua ederlerdi. ölü için dua şundan ibaretti: ölen kişi yatağına taşındıktan sonra evin büyüğü kal¬kar ve onun bütün iyiliklerini sayıp övgülerde bulunurdu. ardından ölü defnedilir ve "allah
    ın rahmet ve bereketi üzerine olsun!" denirdi.
    Tümünü Göster
    ···
  11. 11.
    0
    zerdüştlük’ten tevrat’a ve kur’an’a geçen bazı terimler altta.

    melek: bu sözcüğün süryanice biçimi ‘’malaho’’ dur.
    şeytan:. i̇branicede ‘’satan’’ yada ‘’haşatan’’ sözcüklerinden bozmadır.
    tağut: sapkınlık anlamında, gene süryaniceden bozma ‘’togyuto’’ sözcüğünden bozmadır.
    cebrail ve mikail: i̇branice ve kenan’cadır. prof. dr. philip k hitti ‘’mikael’ in aslında ken’an tanrılarından birinin olduğunu yazar.
    adem: a’cemi (i̇ran) sözcüklere özgü kurallara göre okunur. bu ad tevrat’ta ve i̇ncilde’de geçer süryanice karşılığı ‘’odom’’ dur.
    havva: i̇branicede hayatı olan anlamında kullanılır tevrat’ta geçmektedir.
    salat: namaz ve dua anlamında kullanılır. kur’an’dan önceki eserlerde rastlanmaz. aramice kaynaklıdır. arami ve süryanilerde namaz kılardı.
    kitap: süryanicede ‘’ktobo’’ sözcüğünden gelmedir.
    cennet: süryanicede bahçe anldıbına gelen ‘’gentho’’ sözcüğünden bozma olduğu düşünülebilir.
    firdevs: bir cennet adıdır ‘’paradise’’ i̇branice ve yunanca yoluyla aramilere geçmiştir. bahçe ya da üzüm bağı anlamında kullanırılır.
    cehennem: i̇branicede ‘’gehinnom’’ kelimesinden gelmektedir. kötülerin gittiği azap yurdu ‘’gehinno’’ vadiside benzerdir.
    allah: bu sözcük, i̇slam öncesi araplarda vardı ‘’ilah’’sözcüğünden dönüşmüştür. arami - süryani dilinde rastlanmaktadır (alaha)
    kayyum: allahın sıfatlarından olan kayyum kelimesi hiç uyumayan anlamındadır. bu kelime süryanicede uyumayan anlamındadır.

    üstte gördüğünüz arapça olmayan kelimelerin muhafazid tarafından kur’an’a konulduğunu anlıyoruz. bu nedenden ötürü muhafazid yahudilik ve hıristiyanlık inancının kendi tanrısının ürünü olduğunu i̇slamiyet’in yahudilik ve hıristiyanlığın uzantısı olduğunu iddia etmek zorundaydı çünkü bu kelimeler ortadoğu dinlerinin terimleriydi ve de bu terimlerle yahudi ve hıristiyanları yeni dinine çekmek için iyi birer malzemelerdi. (çok zeki olmak peygamberlik sıfatlarındandır.)

    i̇slam öncesi̇ al-i̇lah (allah) i̇nanişi

    araplar i̇slamiyet öncesi dönemde kabede’ki 360 tane put arasında en yükseği, en güçlüsü olarak ay tanrısını görüyor ve buna al-ilah (en güçlü ilah) diyor, ellerini iki yana açarak ona dua ediyorlardı. i̇ngiltere’deki british museum’un babil bölümü b kısımında bulunan aşağıdaki heykeller arap paganlarının bu inancını gösteren önemli bulgulardandır:

    altta dua eden ellerini göbekte bağlayarak ibadet eden babillilerin heykelleri.

    ay figürü i̇slam sanat eserlerinde ve yapılarında camilerin üst kısımlarında günümüzde bile bulunmaktadır.

    arapçada ‘’ilah’’ olan tanrı kelimesi i̇slamiyet ile beraber ‘’allah’’a dönüştürüldü. ay tanrısı al-ilah erkek kabul ediliyordu ve dişi güneş tanrıçası ile evliydi. üç kızı vardı. bunların adları al-lat, al-uzzat ve al-menat idi:

    alttaki resim british museum’dan. i̇slam öncesi arap inanışlarını çok güzel özetliyor. solda allahın kızları lat, uzza ve menat sağdaki erkek figürü ise allahı simgeliyor. muhafazid şeytan ayetleri denilen olayda önce bu lat menat ve uzza tanrıçaları gaf yaparak övmüş ancak daha sonra pişman olmuş ve o sözleri kendisine şeytanın söylediğini ileri sürmüştü.

    çeşitli arap kabileleri aslında bu ay tanrısına değişik adlar veriyorlardı bunlardan bazıları sin,
    hubal, ve kureyş’te al-ilah. dilbilimciler ‘’allah’’ kelimesinin ‘’al-ilah’’ tan türediğini söylerler.

    muhafazid, 360 puttan en güçlüsü olan ay tanrısının ismini alıp tek olduğunu söylüyordu. ‘’al-ilahtan başka ilah yoktur’’ muhafazid böylece al- i̇lahı tek tanrı olarak ilan etti ve diğer putlara tapınmayı yasakladı.

    alttaki ayette muhafazid’in sadece ‘’ay tarısı al-ilah’ı’’ tanrı kabul etmesinin kanıtıdır. bu ayette al-ilah’tan başka tanrılarında olduğunu bunu putperest arapların kabul ettiklerinin ve muhafazid’in tanrılar arasında ayrımcılık yaptığının kesin kanıtıdır!!!

    i̇sra suresi'nin 42. ayetinde şöyle yazılıdır:

    "de ki: eğer söyledikleri gibi allah ile birlikte başka ilahlar da bulunsaydı, o takdirde bu ilahlar, arşın sahibi olan allah'a ulaşmak için çareler arayacaklardı" (i̇sra suresi, ayet 42).

    alttaki ayettende anlaşılıyorki putlar sadece allaha yaklaşmalarını sağlayan objelerdir.

    putperestler şöyle derdi: "biz onlara bizi allah'a yaklaştırsınlar diye' kulluk ede¬riz." (zümer, 39/3) putlar daha çok gök cisimlerinin simgeleridir.

    ibranice ve arapça da bir çok hintçe kelime mevcuttur hatta suriye de bir çok yer isimi hindistandaki yerleşim yerleriyle aynı isim altında kullanılmaktadır. araplar ve yahudilerin asıl vatanı hindistandır. genetik araştırmalar sonucu şu sonuca varılmıştırki arabistan bölgesinde yaşayan insanların dna haritası sonucu bizleri hindistan, pakistan bölgesine zütürmektedir. hindistan da güneşe tapanlar hayla mevcuttur

    i̇slam dini çevre dinlerin karışımı bir dindir hint, babil, i̇srailiyat kaynaklıdır.
    çok sonraları bir arap mekkeye babilden bir put getirmiştir adı: sin kureyşteki adı: el ilah daha sonra allah olmuştur kullanış itibarıyla. allah: babil tanrısı sin dir muhafazid diğer tanrıları reddedip al ilah ın tek olduğunu söyleyerek peygamberliğini ilan etmiştir.

    alttaki sınır taşı resminde, babil de tanrıların kare şeklinde kutularla temsil edildiklerini görebiliriz. tıpkı kabe gibi kabede kare şeklinde bir kutudur ve tanrıları simgelemektedir. kabede tavaf eden erkek hacılar yarı çıplak tavaf ederler bunun sebebi aslında tanrıça ishatar a kendini sunmaktır. kabenin köşesinde bulunan hacer ül esved kuytusuda tanrıçanın vajinasını temsil etmektedir. şeytan taşlama ibadetide aslında müslümanların bildiği gibi değildir tanrıçaya yapılan bir jesttir, şeytan değilde erkeklik organını temsil eder

    kara kutu kabe

    kısacası önceleri hindistan dan gelen insanların kurduğu inanç sistemi ve kabeye tapımcılığa babil inanç etkiside yansımış muhafazid bu durumdan faydalanıp arapları bölmüştür muhafazid in babasının adı abdullah: ay tanrısı el ilaha çok ibadet eden kul, anldıbını taşır. kabe babil tanrıçası ishtar (venüs) ıda temsil edebilir. i̇ki seçenek birden yada ikisinin karışımını kabul edebiliriz. eski cahiliyye döneminde kabe yi tavaf baş traş etme, oruç, namaz gibi ibadetler yapılıyordu muhafazidin tanrısının yeni emrettiği ritüeller değildi bunlar.

    i̇hramda bir hacı resmi (altta). camilerde yazın sıcakta bile kısa kollu gömlekle namaz kılmayı mekruh sayan müslümanlar kabede yarı çıplak tavaf yapmaktadırlar. i̇slam öncesi araplar kabe tavafını çırılçıplak yaparlardı. i̇slam dini arabistan çevresindeki diğer dinlerin uzantısıdır. çıplak tavaf tanrıça ya bir sunumdur.

    ay tanrısı el-i̇lah'a(babildeki adı sin) i̇badet eden bir mümin babil'li am

    baküdeki ateş tapınağında el açıp dua eden erkek ve kadınlar.

    altta babil kralı nabonidus geleneksel elbise giyer ve büyük olasılıkla bir dini tören sırasında bulunuyor kuraklık sonrası el açarak tanrılarına dua ediyor.

    yukarıdaki şekiller ilahi sembollerdir ay tanrısı sin ve , venüs gezegeni tanrıçası ishtar ve güneş tanrısı shamash . ishtar venüs gezegeni tanrıçasıdır, bereket, sevgi, savaş, ciks tanrıçasıdır. diğer tanrıların fahişesidir çok sayıda aşığı vardır. ishtar, inanna ve yunan tanrıçası aphrodit e eşittir ve hindu tanrıçası kali'ye.

    i̇ştar'ın(ishtar) batı dillerindeki kullanılan karşılığı, 'yıldız' anlamında ''star'(i̇ngilizce), 'stern' (almanca)dır. eski dönemlerde batıda, haftanın her bir günü, birine ayrılarak güneş, ay ve beş yıldıza (bazıları aslında gezegen) tapınılıyordu.saturday' olarak kullanımdaki i̇ngilizce sözcük, satürn gezegenine adanmıştı.
    Tümünü Göster
    ···
  12. 12.
    0
    @1 lan mal inanmadığım bişeyi çok iyi bilmen sorgulamak gerekir demişsin asıl tam tersi, inandığın bir şeyi çok şiyşi sorgulaman bilmen araştırman gerekir.

    not: inanıyorum ben he yanlış anlaşılma olmasın, çarpılmayaşlım şimdi sabah sabah
    ···
  13. 13.
    0
    @70 şeytanın asıl adı "azazil" di. meleklerin hocasıydı. Allah ilk insanı yaratıp meleklerine secde etmesini istedi. bir tek azazil o topraktan yaratıldı ben ateşten dedi secde etmedi. karşı geldi.

    bunu bilen bilir panpa. sen de biliyosundur.

    sorun çok güzel. bunu tanrılık kavramıyla açıklayabiliriz. tanrı kulların varlığıyla bütündür. kendisine inanan, inanmayan, kendisinden yardım isteyen, istemeyen, karşı gelen gelmeyen vs...
    ···
  14. 14.
    0
    @83 allah azazil'i yaratırken ondan secde etmesini istediğinde etmeyeceğini biliyodu dimi? senaryoya kurban gitmiş meleklerin hocası.

    soruya verdiğin cevabı anlayamadım. cevabı tam olarak karşılamıyo sanki
    ···
  15. 15.
    0
    @78 biz bu dünyada isek, burada bir yerimiz varsa, imtihan da var sen de biliyorsun. "hayat bir imtihandır" bunu herkes bilir. bu imtihan için iskartalı mallar olmak zorunda. sorun olmazsa imtihan olmaz.
    ···
  16. 16.
    0
    @agnos cik panpa ama kuran'da 124 bin peygamberden sözediliyor. ve her kavme gönderilmiş bu peygamberler. yani belki mısırda da vardı din ama fazla yayılamadı kitap haline gelmedi kalıcı olmadı. kegib kegib inançlar şeklinde oldu
    ···
  17. 17.
    0
    @65 her ne çektiyseniz, o güzellikler görürüken, bir de çirkinleri görseniz. onları yok sayarak hiç bir yere varamıyorsunuz işte. ancak amanda ne güzle yaratmış mevlam diye aptal aptal işler yapıyorsunuz.

    çok basit aslında. adirana limaya bakıyoruz, muhteşem. ama gene bakıyoruz, her ay pis kanlar salan bir am. günde 1-2 kez sıçmak zorunda olan bir züt.

    evet, ne üretiyor a.lima? adet kanı, sidik ve taktan başka?

    işte senin güzle diye gördüğün şey bu. onun sıçmadığını sanıyor, kendini o mükemmel, kendi başıan olamaz diye kandırıyorsun.

    tak olmak veya tak sıçmak kaderi olan hiç bir şeye, mükemmel diye gelme panpa, komik oluyorsun sadece..
    ···
  18. 18.
    0
    not: inanan birini niye ateist olmadın sen amk diye kimse sorgulamaz.
    haklısın sorgulamayız ama her gün 5 vakit domaldıgın için saglam taşak geçebiliriz.
    ···
  19. 19.
    0
    @67 yeterince açıkladım ne imtihanı olduğunu.
    ···
  20. 20.
    0
    soracağım sorularla kendisini züt ederim o hakikatin, hakikatliğinden utanır. olayı anlayabilseydiniz zaten "ya varsa ne tak yiyecen" gibi saçma argümanlarla gelmezdiniz karşımıza, inanan kardeşlerim. perspektif farkı var aramızda baya. onun için anlaşamıyoruz.
    ···