/i/İnanç

İnanç
  1. 42.
    0
    Tanrı dediğinde ezeli-ebedi bir şeyden bahsetmiş oluyosun bro yani hep var olan/ var olmak için başka bir şeye ihtiyacı olmayan ve sonu olmayan.
    ···
  2. 41.
    0
    Aq aldığın nefesi bile veriyorsun bir gün öleceksin bu belli .o sorunun cevabına ihtiyacın varmı bilince adammı olcan yada öğrenince sendemi denicen bu işler çap meselesi O soruyu bilmen için senin milyarlarca şey bilmen gerekir onada senin aklın yetmez
    ···
  3. 40.
    0
    Bak kardeşim şöyle diyim herşeyin bir başlangıçı vardır başlangıçı olmayan tek şey başlangıçtır. Burda başlangıç Allah oluyo. Bak şimdi düşün diyosun ki mantık olarak hiç bişey yokken Allah nasıl oldu onuda biri yaratması lazımdı şimdi basit bir mantık kuralım diyelim ki bizim tanrımız A harfi sen diyosun onu biri yarattı. Onuda B harfi yaratsın onuda biri yaratsın C yarattı öyle öyle gitti Y i de Z yarattı bi başlangıç olmadığı zaman sonsuza kadar gidiyo o zamansa bi başlangıç nerde sence bu mantıklı mı ? illaki herşeyi yaratan bir başlangıç olmalıdır o da Allahtır
    ···
  4. 39.
    0
    Yaratanı mı yaratıyorsun ?
    ···
  5. 38.
    0
    ALLAH yaratılsaydı yaratan olur muydu sence ??
    ···
  6. 37.
    0
    idrak-i meali bu küçük akla gerekmez
    Zira ki bu terazi bu kadar gibleti çekmez.
    ···
  7. 36.
    -1
    bütün tanrıları insan yarattı
    ···
  8. 35.
    +1
    Soru, saçma.'Su herşeyi ıslatıyorsa suyu kim ıslatıyor?' gibi.
    ···
  9. 34.
    0
    Kardeşim öncelikle bizi Allah yarattı değil mi? Yani bütün insanları, hayvanları, taşı, toprağı... Yani bu saydıklarımızın hepsi yaratılmış varlıklardır. Peki şimdiye kadar bu yaratılmış olan varlıkların hiç yoktan bir şey var ettiği görülmüş mü? Görülmemiş. Demek ki yaratılmış olan bir varlık yoktan bir şey var edemez. Peki Allah her şeyi yoktan var etmiş mi? Evet etmiş. O zaman bu mantıkla Allah'ın yoktan var eden bir yaratıcı olabilmesi için yaratılmış bir varlık olmadığını ve böylece bir yaratıcısının olmadığını anlayabiliriz. Zaten dinimizde Allah'ın ezeli ve ebedi, yani başlangıcının ve sonunun olmadığını söylemektedir.
    ···
  10. 33.
    +1
    http://m.youtube.com/watch?v=wba0fH5APP8 bu videoyu izle kardeş
    ···
  11. 32.
    0
    Allah doğurmamıştır, doğrulmamıştır. Sonsuzdan gelip, sonsuza gidecektir. Buraya gelip ben müslümanım falan diyip ergenlerin fikrini değiştirme çaban hiç hoş değil.
    ···
  12. 31.
    0
    Önce Allah kelimesinin anldıbına bakalım.

    Allah: Yaratılmamış olan yaratıcı.

    Sorduğun soru: Allah'ı kim yarattı?

    Dolayısıyla sorduğun soru aslında: Yaratılmamış olan yaratıcıyı kim yarattı?

    Felsefi olarak böyle bir soru soramazsın. Bu aynı Kırmızı rengin ağırlığı nedir? sorusu gibidir.
    ···
    1. 1.
      0
      Alakasi yok. Sonsuzdan gelen nötron yanı madde diyen bigbang cilere madde nerden geldi diye sormicaksin o zaman. Ki madde allah kadar karmaşık yapılı süper güç gibi bi şey degil amk.
      ···
      1. 1.
        0
        Saçmalama. Nötron bildiğimiz nötron aq bizim boyutumuzda olan bir şey. Allah'ı 4. bir boyut olarak düşünüceksin.
        ···
      2. 2.
        0
        Allahin tanımını yapamadan inanmak. Evrendeki tüm yükleri toplardan 0 elde edersin bu arada. Bildiğimiz nötron olması alahin 4. Boyutta olmasından daha mantıklı. Allahi 4. Boyut düşün diyosun neden var diye sorduğumuzda aval aval bakıyorsunuz amk. Tarif edemediğiniz bir şeye inanmak, masallarda yaşamak insana daha kolay geliyor. Düşünüp kafa yormak inanmaktan daha zor çünkü.
        ···
  13. 30.
    0
    peki şu karşıki dağlar neden cenderme
    ···
  14. 29.
    0
    Tanri bizi yaratmadan once ne yapiyordu bence buda uzerine dusunulecek bir konu
    ···
    1. 1.
      0
      Buna yakın bir meseleyi şu entryde açıklamıştım. http://www.incisozluk.com.tr/e/166477047/

      Öncesi olmayan, ezeli olan, zamana bağlı olmayan mutlak varlık için önceden bahsetmek akıllıca olmaz. Ayrıca bu başlık altındaki 33. entryde de bahsettiğim reddiyelerde bu konu da ele alınıyor.
      ···
  15. 28.
    0
    Bu arada resim şu iran asıllı adamın animasyon filminden olmalı. Persia tarzı bir ismi vardı. iran devrimini anlatıyordu. iranı anlamak için güzel bir animasyon. Küçük kız da yani asıl karakter küçükken kendini peygamber sanıyordu ve tanrıyla konuştuğunu düşünüyordu. Filmdeki "allah baba" tabirinin (haşa) iran kökenli olduğunu düşünmeme sebep olmuştu. Bu resimde de muhayyel bir konuşma sahnesi var.
    ···
    1. 1.
      0
      Bende bunu anlamiyorum panpa allah neden sorgulanmak istemiyor madem cok mukemmel bi varlik sorgulayin ulan muallakler demezmi sorguladikca kuranda bircok celiski gorebilirsin insan elinden cikma olduguna dair
      ···
      1. 1.
        0
        Ya tam inan yada en başta sorgula. Bu sadece inanç meselesine özgü değil. Misalen bir ilişkin var. Sen başta kendinin va karşı tarafın davranışlarını sorgulamazsan ilişki süresince çok sıkıntı çekersin. Sorgulasan da artık iş işten geçmiştir, o sıkıntıları çekersin. Ve büyük ihtimalle ilişki umulduğu gibi gitmez kötü biter. Bu meselede ise bahsedilen inanç olduğu için başta sorgulayıp sonra tamamen bağlanmak en doğrusudur. Böyle yapmamak mevzuyu bir inanç olmaktan öte bir fikre dönüştürür. Siyasi fikirler gibi günden güne değişebileceğini gösterir. Ama inanç tabiatı gereği bağlanmayı gerektirir. Aksi takdirde düşülen durum 100e yakın sevgili yapıp hepsine ben çok aşığım, ölüyorum diyen kişinin haline benzer. Vesselam
        ···
  16. 27.
    0
    Öncelikle müslümanım demişsin. Bu sorgulamadaysan tam iman etmemişsindir. Bunu yargılama olarak alma. Sadece iman nedir, şartları nelerdir, bu şartların içeriği nedir bunları öğrenmeni tavsiye ederim. Bunları bilip iman etmeden müslüman olunmaz. Müslümanlık yahudilik gibi soyla yürümez.

    Gelelim diğer meseleye tek ilah varsa onu kim yarattı, alem ezeli midir, alem ebedi midir, ölümden sonra hayat var mı tarzı sorular paradoksal durumlar oluşturabilir. Bunların hepsinin cevabı var elbet. Bu soruları genellikle felsefeciler türetmiş. imam-ı Gazalinin reddiyelerinde bu bahisler tek tek ele alınıp çökertilmiş. Lakin burada anlatmak hem kitap yazmak olur hem de bu meseleler ehline anlatılacak meselelerdir. Ulu orta söylenirse yanlış manalar anlayacak olanlar çok çıkar. Sana tavsiyem müslimanım diyorsan önce temel iman bilgilerini öğrenmendir. Vesselam
    ···
  17. 26.
    -1
    felsefede böyle bir soru olamaz.
    ···
  18. 25.
    +1
    yapmak istemezdim ama...
    bunu anana sorsana delikanlı
    ···
  19. 24.
    +1
    yaratıcıyı kim yarattı? sorusunu sormadan önce yaratıcıyı tanımak gerekir. bir kere yaratılabilir mi yaratılamaz mı bunu bilmen gerekir ki kim yarattı sorusunu sorabilesin.

    yaratıcının ezeli ve ebedi olmasını peygamberler nasıl bildirmişler; tevrat'da öncesizlikten sonsuzluğa dek olduğu (mezmurlar, 90:2), incil'de herşeyden önce var olduğu (pavlus'tan koloseslilere mektup, 1:17) ve kur'an da da bir çok yerde ayrıntısıyla daha çok detaylı bir şekilde nakledilmiştir.

    bu noktada şunu düşünmeliyiz, ezel, öncesizlik ve her şeyden önce olma kavramları nedir. zamanın, içinde bulunabilecek bir mekanın boşluğun ışığın enerjinin maddenin yani şu evrende bulunan hiçbir fiziksel olgunun bulunmaması durumu bizim aklımızda bu yokluk ve hiçliktir, bildiğimiz ve kavrayabildiğimiz her şeyden yoksun bir durum. böyle bir durum içerisinde önce diye bir kavram ortaya atmak mümkün mü?

    şayet bu koşullar içerisinde evreni yaratan varlık için bir öncesi durumu olabilir mi? hayır. zamanın olmadığı bir durumda öncesinden bahsedemeyiz. öncesi yok demek başlangıcı yok demek. yani hep var olması demek. bu durumda onun biri tarafından yaratılması mümkün olmaz.
    ···
    1. 1.
      0
      Başlangıç ve sonu olup olmadığı değil. Tamam kabul edelim zaman kavramı yok. Yine de yaratıcının benliğini araştırmamıza engel değildir bu teorin. Örnek veriyorum sen bir tahtadan ev yaptın içine tıka basa insanlar doldurun gece gündüz kavramı yok kısacası zaman kavramı yok. O insanlar sence araştırmayacak mı ?
      ···
    2. 2.
      0
      gece gündüz olmaması zaman yok anldıbına gelmez, hareketin olduğu yerde zaman vardır, bu nedenle başlangıçtan ve gelecekten bahsedebilir araştırabilirler, ama biz zamanın olmadığı bir durumdan bahsediyoruz, zamanın olmadığı bir durum başlangıç olgusuna sahip değildir.

      başlangıcı olmayan birşeyin yaratılmış olması mümkün olmayacağından kim yarattı sorusunu soramayız. bu yüzden başlangıcının olup olmadığını kavramamız önemli, bunu gözardı ederek bu soruya doğru cevap vermen mümkün değil.
      ···
  20. 23.
    +1
    Bunu anlayabilmek için kendi sınırlarımızın ötesine geçmemiz gerek. inanç gereği allah sonsuz, sınırsız bir varlıktır. mantık gereği de sınırlı bir varlık olan bizler sınırsız olanı anlayamayız.bu tıpkı eli kesilmiş birinin o an ki acısını tahmin etme dışında anlayamamız gibidir. yani anlayabilmemiz için bizimde elimizin kesilmesi gerekir.o halde yapmamız gereken örnekteki gibi sınırlı varlığımızla sınırsızı anlamaya çalışmak ve sorgulamak yerine sınırsız olmak için çabalamaktır.bu da islam inancında kendini tanımaktan geçer.bi ayette "hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?" diye sorar bize ilahi kelam. bilmiyorsak öğrenmeye çalışacağız."kendini bilen rabbini bilir" hadisinde de bu açıkça söylenir. yani der ki rabbini bilmek istiyorsan önce kendini bilecek çözecek sınırlarının farkında olacaksın sonra bu sınırları aşarak kendi öz benliğini bulacaksın.öz benliğe ulaşmaya tasavvuf fena fillah der mistisizm nirvana der vs. aslolan insanca yaşamak bu hayattaki görevimizi bulmak ve bu görev doğrultusunda yaşayarak benliğimizin tekamülüne izin vermektir. tekamül ettikçe olan biteni, varlığımızı, benliğimizi, yaşamımızı ve sır olan anlayamadığımız şeyleri ki allah'ın varlığındaki sırda dahil daha iyi anlayacağız.
    ···