-
101.
0@31 panpa geçen sene ateist adamlar burda 2 elin parmakları kadardı şimdi bakıyorum iyi yani aydın insan sayısı artmış baya ayrıca bekarettir milliyetçilik nebilim böyle taktan konularda asıp kesenlerinde ağzına veren çok değerli panpalar oluşmuş iyi ha tabi daha çok şakirt var ama zamanla du bakalım nolcak *
-
102.
0@29 güzel senaryo başrolde kim oynuyo *
-
103.
0@34 huur çocuğuuuu sen ya varsa? diye inanmıo musun züt korkusuna inanıosun. hee pekekent inanıosan niye 5 vakit namaz kılmıon zütverennnn
menfaatlerin için olmayan bi varlığına inanıosun bin kurusu
şimdi gibtirgit -
104.
0vay be güzel panpam ne güzel yeni yeni yetişen ateist kardeşlerimi görüyorum aylarca sürdürdüğümüz şakirtlere karşı geldiğimiz yılmadan argümanlarını zütlerine soktuğumuz insanı bu kadar da aptal olunmaz ki amk diye çileden çıkartıran tartışmalarımız işe yaramış aklında en en ufak bi şüphe varsa sor ben ateistlikte yüksek yaptım sayılır
-
105.
0@1 bunu okumassan huur çocuğusunTümünü Göster
islam nasıl ve niye doğdu?
25 yaşında muhafazid 40 yaşındaki zengin hatice ile evlendi. öksüz büyümüştü, parası yoktu.15 yıl boyunca güçlü eşi hatice'nin yanında ezilen fakir muhafazid hatice'nin yanında çalışan bir besleme gibiydi. büyük olasılıkla evde de sözü geçmiyordu.
muhafazid, hatice'nin kervanlarını işletirken şehir şehir dolaşıyor, çevresini gözlemliyordu.
zengin araplar istedikleri gibi yaşıyorlardı,bir elleri yağda, diğer elleri baldaydı. kimisi istediği kadar eş alabilmekte, köle pazarlarından istedikleri kadınları seçebilmekteydiler.
çünkü paraları vardı.
ancak muhafazid fakirdi, kazandığı parayı da geri zütürüp hatice'ye veriyordu.
hangi erkek böyle bir durumda olmak ister? hiçbir erkek!
para ve güç kazanmalıydı.
ticaret yaparken gezdiği şehirlerde her dinden insanla karşılaşıyordu. dinin gücün kaynağı olduğunu anlaması uzun sürmedi.
sık sık mağaraya kapanarak planını kurdu. tevrat ve incil'den parça parça ayetleri derlemeye başladı.
güçlü olmak için çoğunluk olmak gerekiyordu. gözünü esir, köle pazarlarına dikti.
ilk önce fakirlere ve kölelere ulaşmalıydı, çünkü onlar çoğunluğu oluşturuyordu.
allah'tan geldiğini söylediği dinde "kölelerle, fakirlerin allah karşısında eşit olduğunu" meydanlarda seslendirmeye başlamıştı.
muhafazid'in siyasi atağı henüz emekleme dönemlerinde iken en çok ezilenlerden destek görmüştü.
muhafazid herkesin allah önünde eşit olduğunu söylüyordu.
bu iddia ile fakir ezilen sosyal grupları çevresinde toplayarak ,onlarla büyüdü, onların sırtında yükseldi.
putperestlerden taraftar toplamak için bu dönemde putperestlerin manat, uzza ve allat putlarını övdü.
diğer dinlerden olanları yanına çekebilmek için"sizin dininiz size, bizim dinimiz bize"diyerek diğer dinlere dostça yaklaştı.
bu söylemler ona kapıyı açtı, çoğunluğu oluşturan fakirler ve köleler muhafazid'in çevresinde toplanarak sayılarını arttırdılar.
zamanla "güç"haline geldiklerinde zengin sınıfa kafa tutmaya başladılar, onlarla savaştılar.
köleler bu savaşlarda kendilerine özgürlüklerini vereceklerini düşündükleri muhafazid için canla başla savaştılar.
zamanla tüm savaşları kazanarak tüm arabistan yarımadasını ele geçirdiler.
savaşların asıl yapılma nedeni ganimet kazanmak içindi. alınan ganimetler muhafazid ve fakirler, köleler tarafından paylaşılıyor, aslan payını muhafazid alıyordu.
bu arada muhafazid kendisine katılmayanları "müşrikleri nerede bulursanız öldürün"sözünü söyleyebilecek kadar güçlüydü artık.
artık istediklerini elde ediyordu, çok para ve güçle beraber çok kadın da doğal olarak alabiliyordu.
muhafazid amacına ulaşmıştı.
köleler ise boşuna özgürlük bekliyorlardı.
güçlenip iktidarını pekiştirdiğinde(veda hutbesi son noktadır) sırtlarından iktidar olduğu köleleri belirli koşullarda serbest bırakmayı getirdi.
tümden kölelik kurumunu kaldırmayı düşünmemiştir, çünkü sonradan müslüman olmuş zenginlerin kölelerini azat ettirirse zenginlerden tepki görecekti.
zengin araplar başlangıçta değil sonradan müslüman olmak zorunda kalmışlardır, çünkü kurulu düzenleri aç ve fakirlerin tehditi altına girmiştir.bu sistemi kurana kadar değişik politik aşamalardan geçmiştir, çünkü amaca göre günlük politikalar değişiklik gösterebilmektedir.
bu aşamalar nedeniyle kuran'da çelişkili ifadeler vardır.
önemli olan kendi haremini kurup- mal mülk kazanmasıydı, bunun için stratejiler kurup uygulamış, günlükleri daha sonra kuran adıyla kitap halinegetirilmiştir.
kurulan krallığın muhafazid öldükten sonraki çıkan mezhep çatışmaları da "kralın koltuğuna kimin oturacağı" kavgasıdır.
muhafazid kölelerin ve fakirlerin üzerlerinden islamı kurmuştur. getirdiği sistemde fakirlere, kölelere bir miktar acıyacak sistemi kurması diyet borcudur.
bu küçücük verilen haklarla fakirler hala islamın en büyük destekçileridir!
açları ne tam doyuruyor,ne de tam aç bırakıyor,ama arasıra verdiği açlıktan ölmeyecek kadar verdiği aşlarla onları kendine bağlıyor, tıpkı osmanlı'
nın aşevleri, darülaceze kurumları gibi.
bunlar da osmanlı'da fakirlerin isyan etmelerini önlüyor, sisteme baş kaldırmamalarını sağlıyordu.
cennet rüyaları da yemekten sonraki verilen tatlıdır.
amaç ve önemli olan muhafazid'in kendi kuracağı, kurduğu sistemdi.
bu defter sonraları aynı yoldan gidecek olan diğer politikacıların kullandığı ana yol olmuştur. -
106.
0deist kardeşlerimizde candır yani din min bunları aşmışlar hiç yoktan
-
107.
0@28 umarım 10yıl sonra insanlar aydınlanmış olur ama bizim gibileri çok az be panpa insanları yönetmeye dinler uyuyor ateizm değil o yüzden çok zor gibi bizim inancımızın geleceği her neyse bi sorum yok ama tek sorunum artık müslümanları anlayamıyorum insanlar hiç mi sorgulayamaz körü körüne inanır ben inandıkları şeye değil inanış biçimlerine ve bilinçlerine çok şaşırıyorum
-
108.
0ölümden sonrası yalan...
ye iç hayatı yaşa
ama öleceğin günü düşün (arkandan iyi bir insandı desinler) -
109.
0@15 haklı amk allah yoksa camileri kim yaptı
-
110.
0olum sizin zütünüz mü kaşınıyo size ne siz inanmıyorsunuz inanmayın inanan insanlar zütünüze mi kaçtı sıkıyorsa bağır bakalım caminin yanında burda istediğiniz gibi cirit atıyorsunuz yiyor mu dıbına kodumun çocukları herşeyin tesadüflere dayanarak kendi kendine olduğunu söyleyen bir felsefeye inanıcak kadar mal değiliz şu inci sözlük kendi kendine oldu desem bana gülersin hayvan gibi senin dediğin şeyde tam olarak bu hepiniz gibik huur çocuklarısınız ayrıca inanlara katlanamamanızın nedeni ise basit çünkü hala kafanızdan atamadığınız ya varsa sorusu yüzünden herkesin sizin gibi sapıtık bi şekilde ortada dolanmasını istiyorsunuz ama daha çok beklersiniz...
-
111.
0@29 okudum panpa bunları biliyom lan ben müslümanlar okusun onu amk
@30 deistlere de saygım sonsuz panpa dediğin gibi din saçmalığını aşmışlar en azından -
112.
0bir agnostik olarak sana diyorum ki panpa:
zihniyetini gibeyim. dıbına koduğum özentisi. -
113.
0@48 panpa türkiye doğumluyuz hepimiz müslümandık ama bu saçmalıkları yemiycek kadar akıllıydık aklımızı kullanmayı öğretmiş belli ki ailelerimiz ve özgürce kullandık ama sen göremiyosun çünkü körü körüne inanıyosun körü körüne aklını kullanmayı öğren zeki olmak gerekmiyor
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 12 12 2024
-
ypg çökmeye başladı
-
rammstein bir daha günaydın başlığı görmeyeceğim
-
beyler eski sevgilime sert yorumlar istiyorum
-
gunun kazanan kuponlari
-
bisey mi yolumda gitmes
-
elektrikli arabalar çok sıkıntılı
-
aslında iyi birer insanlarız
-
benim elime para geçse onu enayi gibi yemem
-
zimbabeye neden zimbabe demişler
-
çakra nasıl açılırr
-
bir insanın çakralarını açıp ta dibine kadar
-
2500 tl si olan adamım
- / 1