-
26.
0@71 ya kardeşim 15 milyar yıl diyoruz kolaymı pat diye sonuca varmak. önceki entrylerimde de bahsettigim gibi bilim ilerledikçe din olayı bitecek. daha zaman gerekiyor. sevgili yüce peygamberimiz hz muhafazid 571de doğdu. 610da peygamber oldu. daha 1400 küsür yıl olmuş.
aradan 1400 yıl geçmiş sadece. yeni yeni sorguluyor insanlar. 15 milyarlık zamandan bahsediyoruz. önce şu olayı bi anla. -
27.
0@74 Eylemsizlik Kanıtı
1- Tanrı daha iyisi düşünülemeyendir
2- Mutlak iyl bir güç kötülük yaparsa mutlak iyi sıfatıyla çelişmiş olur
3- Dolayısıyla daha iyisi düşünülemeyecek güç, daha iyisi düşünülemeyecek davranışlar sergilemelidlr
4- Evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır
5- Dolayısıyla evrene müdahale eden mutlak iyi bir gücün olması mümkün değildir.
Kişisellik ve Mükemmellik
1- Tanrı varsa evrenin yaratıcısıdır, mükemmeldir, kişiseldir(irade sahibidir).
2- Tanrı evreni yaratmışsa ya buna karar vermiştir ya da bunu yapmak zorunda kalmıştır.
a) Eğer buna yapmak zorunda kalmışsa, bu iradeli bir tanrı modeli ile çelişir
b.1) Tanrı evreni yaratmaya karar verdiyse bu bir istek üzerine olmuş olmalıdır
b.2) Tanrı evreni yaratmayı istedi ise tanrı ekgibtir (ekgib olmayan bir şeyin istekleri olmaz)
b.3) Ekgib olan hiçbir şey mükemmel olamaz
3- Hem kişisel hem mükemmel hem evrenin yaratıcısı özellikleri aynı anda kullanılamaz
4- Dolayısıyla tanrı yoktur
Değişmezlik ve Yaratıcılık
1-Eğer Tanrı varsa, o değişmezdir.
2-Eğer Tanrı varsa, o evrenin yaratıcısıdır.
3-Değişmez bir varlık, bir an belli bir niyete sahip olup başka bir anda da bu niyetten yoksun olamaz.
4-Herhangi bir varlığın herhangi bir şeyi yaratabilmesi için, yaratılıştan önce o şeyi yaratma niyetine sahip olması gerekir ve yaratma sona erdikten sonra da bu niyetini yitirmesi gerekir.
5-Dolayısıyla değişmez bir varlığın herhangi bir şeyi yaratması imkansızdır.
6-Dolayısıyla Tanrı’nın var olması imkansızdır.
iyiliğin Değerinden Kalkan Kanıt
1-Tanrı, ötesi düşünülemeyecek kadar mükemmel olandır. (Tanrı’nın tanımından)
2-Tanrı, kötülük yapmaya hiçbir yatkınlık taşımayan kusursuz iydir.
3-Kötülüğe eğilimi olan bir varlığın yaptığı seçimler, tam anlamıyla iyi bir varlığın yaptığı seçimlerden daha değerlidir.
4-(1,2 ve 3’ten) Eğer Tanrı kötülüğe hiç eğilimi olmayan kusursuz iyiyse ötesi düşünülemeyecek kadar mükemmel olamaz çünkü “kötülüğe eğilimi olan Tanrı”nın davranışları ondan daha değerli olacağı için bu Tanrı, ötesi düşünülebilir mükemmellikte olur.
5-Dolayısıyla Tanrı yoktur.
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 02 12 2024
-
itiraf ediyorum zafer erginin ölmesini istiyorum
-
sana arkadan versem
-
haziranda sözlük kapanıp tekrar açıldıktan
-
hayat artıgı ne haberr dostuum
-
hüsnü bey amca dizisi tanıtımı 20 mayıs 1995
-
kamyoncukamil nick analizii
-
protect me and guide me allahu allahh
-
benim anatomim arnold ronnie coleman
-
deli yusuf filmide cüneyt arkına nereye
-
qutu sert yorum mu istiyorsun
-
bu demirler sosisten mi yapılmış
-
serkan inci olmak isterdim çünküü
-
deliğikanlı memati
-
zafer ergin usta splinter gibi bir şey miydi
-
yedi yirmi dört sinirli olmak
-
oh to your love and mercy allahu allahh
-
salako neden filmin sonunda
-
aylık 45 bin lira maaşım var ama
-
bu fotoraf tıpkı kürdistan gibi ikiside yok
-
eskiden et fabrikasında çalıştım anlatıyorumm
-
beyler balili sevgilim meğer beni aldatıyormuş
-
bayhanın yeni imajı nasıl olmuş
-
tyler 1 dkalığınada olsa seni sevmiştim ama hemen
-
allahu allah allahu allah allahu allahh
-
nabüyünüz ya daye
-
memati seni öldüresiye dövmekk istiyorumm
-
güneşi gördüm filmindeki transın dediği gibi
-
memati malı eğer ddos atıyorsan suç biliyon
-
uludağ sözlük bitkisel hayata gecti
- / 2