1. 101.
    0
    @74 cevapla panpa gidicem işim var bekliyorum bak
    ···
  2. 102.
    0
    @70 senin dediğine ve darwin'in kurdıbına göre evrim teorisi yavaş ve sürece bağlı bir şekilde ilerler ki darwin ateist olmadığı halde bu görüş ateizmle bağdaştırılmıştır. neyse sorum şu madem süreç yavaş bir şekilde ilerliyor kambriyen patlaması sonucunda canlı çeşidinde neden ani bir artış olmuştur? kambriyene kadar 3 milyar yıllık bir süre var.bu süreç bakterilerden öteye geçemedi. daha sonra proterozoik devirde belirli hayvanlar gelişiyor daha sonra neoproterozoik devirin sonunda ilkel hayvanlar git gide meydana çıkıyor ve bu süreç kambriyen patlamasının hemen öncesidir. sonra bakıyorsun kambriyen(530 milyon yıl önce) döneme birbirinden farklı, çok hücreli canlılar kendini gösteriyor. darwine göre fosiller "aşağıdan-yukarıya" olmalıydı ve fillum, sınıf ayrımı yıllar içinde ortaya çıkmalıydı. fakat bu kısımda ortaya çıkan canlıların atası olabileceği canlıların eduacara faunasında bulunması bekleniyordu ama o da fos çıktı.ilk sorum bu ani canlı çeşitliliği "doğal seleksiyon ve natüralist evrim anlayışıyla nasıl bağdaştırıyorsun?" ikinci ve üçüncü mokta ise mesela yunus ve yarasalarda da bulunan sonar sistemini ortak ata olmadan bağımsız bir şekilde nasıl bu özelliklere sahip olabildiğini ve de arılarda bulunan matematiksel güdünün evrimine yönelik yorumun nedir?" fazla bilimsel bir açıklama yapmak zorunda değilsin ki zaten her şeyi bildiğini de iddaa etmemişsin. yorumunu merak ediyorum.
    ···
  3. 103.
    0
    Bilim adamlarının yaptığı deneylerde organik bileşiklerin yanında kilolarca hidrojen siyanür oluştuğunu da biliyor muydun?
    ···
  4. 104.
    0
    nasıl ateist oldun?
    ···
  5. 105.
    0
    ata mı tapıyon?
    ···
  6. 106.
    0
    öldükten sonra yaşamın olması fikri senin hayatının gerçekten inanırsan düzenler benm sorum şu dediniz evre patladı işte su da bi küçük canlı büyüdü karaya evrim le alakalı bilirsin neyse yani bu binlerce yıldır insanlar yaşıyor ve bunun da bi kanıtı yok sen hiyeroglif lerde böyle bişi gördün mü dostum bazı şeyler kanıtla çözülez örn dejavu rüya lar bak ayetleri okumuşsun ne demiş bi z göğü direksizdiktik 7 kat yarattık yöörünge vs 1400 yıl önce bunlar alametlerde var tabi 1400 yıl önce bunlar bilinmesi imkansz şeyler ve bu kitabta var yani soruya gelirsek neden bu inadı sürdürüyorsun bence ateistlik bilimi ilah edin medir bilim nederse kanıt şu bu inan mıyorum derken sn aslın da bilime tapmış olmuyomusun saygilar
    ···
  7. 107.
    0
    @74 Eylemsizlik Kanıtı

    1- Tanrı daha iyisi düşünülemeyendir
    2- Mutlak iyl bir güç kötülük yaparsa mutlak iyi sıfatıyla çelişmiş olur
    3- Dolayısıyla daha iyisi düşünülemeyecek güç, daha iyisi düşünülemeyecek davranışlar sergilemelidlr
    4- Evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır
    5- Dolayısıyla evrene müdahale eden mutlak iyi bir gücün olması mümkün değildir.

    Kişisellik ve Mükemmellik

    1- Tanrı varsa evrenin yaratıcısıdır, mükemmeldir, kişiseldir(irade sahibidir).
    2- Tanrı evreni yaratmışsa ya buna karar vermiştir ya da bunu yapmak zorunda kalmıştır.
    a) Eğer buna yapmak zorunda kalmışsa, bu iradeli bir tanrı modeli ile çelişir
    b.1) Tanrı evreni yaratmaya karar verdiyse bu bir istek üzerine olmuş olmalıdır
    b.2) Tanrı evreni yaratmayı istedi ise tanrı ekgibtir (ekgib olmayan bir şeyin istekleri olmaz)
    b.3) Ekgib olan hiçbir şey mükemmel olamaz
    3- Hem kişisel hem mükemmel hem evrenin yaratıcısı özellikleri aynı anda kullanılamaz
    4- Dolayısıyla tanrı yoktur

    Değişmezlik ve Yaratıcılık

    1-Eğer Tanrı varsa, o değişmezdir.
    2-Eğer Tanrı varsa, o evrenin yaratıcısıdır.
    3-Değişmez bir varlık, bir an belli bir niyete sahip olup başka bir anda da bu niyetten yoksun olamaz.
    4-Herhangi bir varlığın herhangi bir şeyi yaratabilmesi için, yaratılıştan önce o şeyi yaratma niyetine sahip olması gerekir ve yaratma sona erdikten sonra da bu niyetini yitirmesi gerekir.
    5-Dolayısıyla değişmez bir varlığın herhangi bir şeyi yaratması imkansızdır.
    6-Dolayısıyla Tanrı’nın var olması imkansızdır.

    iyiliğin Değerinden Kalkan Kanıt

    1-Tanrı, ötesi düşünülemeyecek kadar mükemmel olandır. (Tanrı’nın tanımından)
    2-Tanrı, kötülük yapmaya hiçbir yatkınlık taşımayan kusursuz iydir.
    3-Kötülüğe eğilimi olan bir varlığın yaptığı seçimler, tam anlamıyla iyi bir varlığın yaptığı seçimlerden daha değerlidir.
    4-(1,2 ve 3’ten) Eğer Tanrı kötülüğe hiç eğilimi olmayan kusursuz iyiyse ötesi düşünülemeyecek kadar mükemmel olamaz çünkü “kötülüğe eğilimi olan Tanrı”nın davranışları ondan daha değerli olacağı için bu Tanrı, ötesi düşünülebilir mükemmellikte olur.
    5-Dolayısıyla Tanrı yoktur.
    ···
  8. 108.
    0
    @71 peki ya bitkiler , meyveler nerden Çıktı ? bu damı tesadüf ?
    ···