1. 26.
    0
    @19 gerekli gibişi yapmış okumaya gerek kalmadı beyler.

    üstümden yük kalktı amk. dağılabiliriz.
    ···
  2. 27.
    0
    kesinlikle söylediklerin mantıklı. zaten ateistlerin açıklayamadığı en büyük soru bu. fakat bu bahsedilen tanrı kavramı dinlerde geçen tanrı mıdır? bence değildir, bu denli değişik bir varlık böyle saçma bir 'şey' oluşturup bizi çıldırtmaya çalışmazdı. bu yüzden teist olmak bu kadar mantıksızken ateistlerin bu denli kendilerinden emin olup teistleri zavallı diye nitelendirmeleri gerizekalılıktır, aptallıktır.

    özet: anan, şuku.
    ···
  3. 28.
    0
    19@ sonzuzlukta öyle bekliyor muydu bilemem fakat dünyayı 6 günde yaratıldığı söylenir fakat big bang dan önce zaman yoktu. bunun için kesin birşey söylememiz doğru olmaz.
    ···
  4. 29.
    0
    @23 incilde 6 gün yazıyor ben sana bilimsel olarak söylüyorum 9 milyar yılda oluşturuldu dünya
    ···
  5. 30.
    0
    ciddi ciddi okudum ama yorgunluğumu göz önüne alarak söylüyorum bazı kesimlere kafam basmadı. o yüzden bunu bana özelden şukula, eline sağlık diyelim panpa.
    ···
  6. 31.
    0
    Bu yazdıkların seni tatmin ediyor mu pampa. Aşil kaplumbağa olayından ne farkı var. ikisi de paradox. Asil in kaplumbağa yı geçmesi için sonsuz zamana ihtiyacı var yani geçemez ama geçiyor işte
    ···
  7. 32.
    0
    @24 9 milyarda değil. 6 günde oluşturuldu fakat 9 milyar yıldır gelişiyor değişiyor dünya.
    ···
  8. 33.
    0
    elhamdülillah müslümanız panpa...
    ···
  9. 34.
    0
    @27 kardeşim dünyanın yaklaşık 4,450 milyar yıldır var olduğu hesaplanmıştır ve bunu 24 saate vurduğunda insanın evrimi 23:59. dakikada yani koskoca bir dünyanın 6 günde oluşması sana mantıklı geliyor mu ? ki bir de atmosfer ve katmanların oluşumunu kat bunu içine.
    ···
  10. 35.
    0
    @29 bahsettiğimiz şey tanrı. sen insanla tanrıyı bir tutuyorsun bu yanlış. kesin bir biçimde konuşamam fakat eyer tanrı istediği zamanda istediği şeyi yaratma gücüne sahipse buna inanmak hayli mantıklı.
    ···
  11. 36.
    0
    yahu arkadaşlar insanlar milyonlarca yıldır çözememişler bunu siz mi çözceksiniz amk uzayım hadi amk delileri
    ···
  12. 37.
    0
    Semavi dinlerdeki "yerin ve göğün yaratılışı"nı açıklayan ayet/bap'lara baktığımızda yerin(dünya) gök'ten önce yaratıldığı anlatılır. ki bilimin bize gösterdiği bilgiye dayanarak dünyanın evren oluştuktan 9.22 milyar yıl sonra oluşmaya başladığını görürüz. bu bilgi bize "semavi dinlerin tanrısı"nın olmadığını bir nebze belirtir(bunun yanında kuantum fiziğinin verdiği bilgiler, evrenin entropisinin(düzensizliğinin) sürekli artmasıve evren oluşurkenki enerjinin, şu anki enerjiye eşit olması).

    Evrenin başlangıç enerjisinin şu anki zaman diliminde bulunduğumuz enerjiye eşit olması bize dışarıdan bir müdahale bulunulmadığını gösterir. kuantum fiziği de evrene dışarıdan bir müdahale yapılamayacağını anlatır.

    bu bilgiler ışığında Semavi dinlerin tanrısının evreni ve dünyayı yaratmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Eğer bir tanrı var ise o da "boşlukkların tanrısı"dır. yani tamamen etkisizdir
    ···
  13. 38.
    0
    cidden okumamızı beklemiyosun dimi ?
    ···
  14. 39.
    0
    Ol dedi ve oldu denmesine rağmen, nasıl 6 günde yaratabiliyor?
    ···
  15. 40.
    0
    @34 okumamısın bide soru soruyon pampa. zaman denilen kavram yoktu diyor adam
    ···
  16. 41.
    0
    Reserve okunacaklar listesine alındı
    ···
  17. 42.
    0
    okadar işsizim ki, hepsini okudum
    ···
  18. 43.
    0
    panpa yazını bir agnostik olarak okudum ve şukunu verdim

    fakat deistleri çağırmışsın ama dini doğrulayan bir şey söylememişsin ?
    ···
  19. 44.
    +1
    vardır konu kilit defol git
    ···
  20. 45.
    0
    neden anında ol deyip yaratmasın ? neden 6.5 milyar yılda yaratıldı herşeyi neden neden diye sormuşsun panpa
    zariyat (49) her şeyi çifter çifter yarattık. bu kuranda geçer kuranda bir insan diriltilirken bile hz süleyman cinleri kontrol ederken bile bir nedenle oluşuyordu(hz süleyman çeşitli sembollerle filan ritüellerle kitliyordu ) kuranda bir insan diriltilirken isede bir canlının eti insana vurularak diriltilmişti peki bu neden yapılmıştı? çünkü:herşey neden sonuç kanunu ile yani makro kavramda çifter çifter yaratılmıştı + - gibi
    ayrıca insanlar gibi 5 duyuya sahip değil senin en büyük hatan burda fani aklınla ve 5 duyu organınla 5 duyu organının dışında olan bir varlığı tanımlamak istiyorsun ama bu imkansız.
    -tanrı nasıl hep vardı ? tanrı canlı birşey değil nesne de değil insanın aklı almaz bunu benim veya senin tanımını yapman imkansız köre denizin ne kadar güzel olduğunu anlatman gibi birşey
    -tanrı zamandan önce nasıl vardı ? zama
    -tanrının olması için onun da oluşmasına yol açacak bir sebep-sonuç ilişkisine ihtiyaç yok mu ? bu kural sadece fani dünya için geçerli onun zaman diye bir kavramı yok onun için insanların var olması o anda oluşup bitiyor
    -o zaman tanrıyı yaratan bir tanrı daha olması gerekmez mi ? gerekmez zaten 5 duyu organın ve bozuk düşünce yapınla bu kadar saçma gitmişsiz
    -dolayısıyla sonsuz tanrı olmaz mı ?asfas
    -dolayısıyla tanrı varsa tanrı yoktur meme

    Bu iddiada Kuran’daki iki ayette geçen zamana dikkat çekilmiştir. Ayette geçen süreler farklı olduğu için çelişki olduğu iddia edilmeye çalışılmıştır. Ayetler şu şekildedir:
    Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir. (22 Hac Suresi – 47)
    Burada Allah katında bir günün insanların saymakta olduğu bin yıl gibi olduğu bildiriliyor. ikinci ayet şöyle:
    Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O’na yükselir. (32 Secde Suresi, 5)
    Burada bildirilen ise işlerin bizim saymakta olduğumuz bin yıl süreli bir günde Allah’a yükseleceğidir. Burada dikkat edilecek nokta olaya konu olan şeyin “iş”ler olduğudur. Yani yükseldiği söylenen “iş”lerdir.Üçüncü ayet ise şöyle:
    Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir. (70 Mearic Suresi, 4)
    Burada ise “meleklerin ve ruhun” ona elli bin yıl süreli bir günde çıkabildiği bildirilmektedir. Şimdi önceki ayette dikkat ederseniz yükselen “iş”lerdir. Bunlar bin yıl olan bir günde çıkarlar. Son ayette bahse konu olan ise yükselme işini yapanlar ise “melekler ve ruhtur”. Yani iki farklı sürenin söz konusu olması iki farklı nesneden kaynaklanır. Birincisinde yükselen “iş”lerdir. ikincisinde ise “melekler” ve “ruh”tur. Burada şunu sorabilirsiniz, bizim için bir gün nasıl işler için bin yıl ve melekler için 50 bin yıl sürer? Burada da zamanın izafi olmasıyla ilgili bir gerçek saklıdır.
    izafiyet teorisi bize zamanın da izafi olduğunu söyler
    Bir cismin hızı arttıkça onun için zaman yavaşlar. Bu teorik ve deneysel olarak da ispatlanmış bir gerçektir. Yukarıdaki Kuran mucizeleri bölümde “izafiyet terosi” bahsinde bu deneyden bahsetmiştik.
    işte buradaki ayetlerde sizin için 50 bin yıl olan bir günde çıkar ifadesi ile zamanın izafiliği anlatmaktadır. insanlar için geçen süre 50 bin yıl iken, farklı durumda, örneğin son derece yüksek hızda hareket eden birisi için bu sadece bir gün olacaktır. Melekler 50 bin yıl olan bir günde çıkarlarken, işlerin ise bin yıl süreli bir günde çıktığı ayetlerde bildirilmektedir. Allah katında bir gün bizim saydığımız bin yıl gibidir. Fakat meleklerle ilgili ayette ise farklı bir şey anlatılıyor. Yüksek hızla hareket edildiği düşünülürse zamanın dünyaya göre daha hızlanacağı açıktır. Yani iki ayette farklı şeyler anlatılmaktadır.
    Burada vurgulamak istediğimiz nokta zamanın izafi olduğunu göstermek ve hareket edene göre zamanın yeryüzündeki zamana göre farklı işleyeceğidir. Yoksa meleklerin belli bir yönde ve 3 boyutlu evrende hareket etmesi gibi bir iddia yoktur. Farklı bir boyutta ve yönde de hareket ediyor olabilirler. Bir de burada meleklerin sürekli Allah katına çıkıp çıkmadıkları sorulabilir. Buna da Kadir suresindeki ayetler cevap vermektedir.
    Kadir gecesi, bin aydan daha hayırlıdır. Melekler ve ruh, onda Rablerinin izniyle her bir iş için inerler. (97 Kadir Suresi, 3-4)
    Bu ayetten anlaşılacağı gibi melekler ve ruh tüm işler için Kadir Gecesi olarak adlandırılan bir gecede inmişlerdir. Sürekli bir gidiş geliş söz konusu değildir
    Ölürken ruhu kim alır?
    Bu iddiaya göre de bazı ayetlerde insanların canlarını alan olarak tek bir melekten söz edilirken, bazı ayetlerde ise bir çok melekten söz edildiği, dolayısıyla iki ayet arasında çelişki olduğudur. Ayetlere bakarsak ortada bir çelişkinin olmadığı daha rahat anlaşılacak. Secde suresindeki ayet şöyledir:
    De ki: “Size vekil kılınan ölüm meleği, hayatınıza son verecek, sonra Rabbinize döndürülmüş olacaksınız.” (32 Secde Suresi, 11)
    Burada vekil kılınan ölüm meleğinden söz ediliyor. Yani herkesin ölüm meleği bir tanedir. Herkese tek melek vekil kılınmakta ve o melek bizzat canı almaktadır. Bu yüzden buradaki ölüm meleği ifadesi tekil. muhafazid suresindeki ifade ise şöyledir:
    Öyleyse melekler, yüzlerine ve arkalarına vura vura canlarını aldıkları zaman nasıl olacak? (47 muhafazid Suresi, 27)
    Burada canları alınan bir çok inkarcıdan söz edilmektedir. Onların canlarını alan da bir çok melek vardır. Her biri için vekil kılınmış ölüm meleği farklı olduğu için çoğul bir ifade burada kullanılmıştır.
    Bu ayetlerde geçen tekil ve çoğul ifadeyi daha iyi anlamak için şöyle bir cümleyi örnek verebiliriz. “Müdür, tüm öğrencilerin kendi sınıfları için tayin edilmiş öğretmenin( Bu tekildir) yanında durmasını istedi. Öğrenciler de öğretmenlerinin (Bu da çoğuldur) yanına gittiler.”
    Görüldüğü gibi ilk öğretmen ifadesi tekil çünkü öğrencilerin yanında durması gereken öğretmen her sınıf için belli ve tek öğretmen. Ama genel olarak çok öğretmen vardır. Türkçe örnek olarak verdiğim bu cümle yapısının Arapça’da olmadığı düşünülebilir. Fakat bu yapı Arapça’da da aynıdır. Benzer mantıkta Kuran’da kullanılmış bir cümleyi örnek verebiliriz:
    Andolsun, biz her ümmete (tüm ümmetler- küllü ümmatin) ( كل امةٍ ): “Allah’a kulluk edin ve tağuttan kaçının” (diye tebliğ etmesi için) bir elçi (resulen) ( رسلاً )gönderdik. (Nahl Suresi -36)
    Burada “bir elçi” diye çevrilen kelime “resulen” kelimesidir. Yani “bir” ifadesi yoktur. Sadece tekil elçi (resulen) ( رسلاً ) ifadesi vardır. Burada ümmet kelimesi çoğuldur. (Küllü ümmatin). (ümmet tekil ümmat çoğuldur) ( كل امةٍ ) Her ümmete ayrı ayrı resuller gönderilmiştir. Görüldüğü gibi ümmetler çoğulken her ümmete mahsus bir elçi geldiği için o tekildir. Dolayısıyla yukarıdaki iki ayet arasında bir çelişki olmadığı açıktır. Allah’ın canları almasına gelince; tekrar 32 Secde Sure’sinin 11. ayetine geri dönecek olursak bu konu da netliğe kavuşacaktır. Allah ölüm meleklerini canları alması için vekil kıldığını bu ayette bildirilmektedir:
    De ki: “Size vekil kılınan ölüm meleği, hayatınıza son verecek, sonra Rabbinize döndürülmüş olacaksınız.” (32 Secde Suresi, 11)
    Yani Allah insanların ne zaman öleceğine karar verir. Onların canlarını alan temelde Allah’tır; fakat ölüm melekleri vasıtasıyla canlarını alır.
    Tümünü Göster
    ···