1. 51.
    0
    Enerji aslında şu an insanın kavrayabildiğinden çok daha geniş bir kavram olabilir.

    Ruhları, veya kümeyi birazcık daha küçültmek gerekirse " hayaletleri " ele alalım.

    Hayaletler genelde insanlar öldükten sonra dünyada kalan ruhları olarak tanımlanmış ve hemen her dinde kendilerine yer bulmuşlardır. Her din belki onları birazcık farklı tasvir eder, onlarla iletişim veya onları uzaklaştırmak için birbirlerinden birazcık farklı yöntemler betimler.

    Peki nasıl oluyorda bu hayaletler hemen her inançta kendilerine yer buluyorlar?
    ···
  2. 52.
    0
    Ama ateizm dinlerin felsefesini reddetmez. Budizm gibi tanrı inancı olmayan dinler de varolduğu için " ateizm " ve " dinsizlik " kavramları örtüşmez.

    Sen belki bir yaratıcıya inanmıyorsun ama bizim bildiğimiz 3 boyutlu evrende veya evrenin ötesinde fizikötesi öğelerin varlığına inanıyorsan sen ateist değilsin.
    ···
  3. 53.
    0
    Ateizmin bütün dinleri değil ama tanrıyı yada genel anlamda bütün " metafizik " öğelerini koşulsuz reddettiğini herkes bilebilir.

    Ama metafizik sadece büyü veya ruhlardan ibaret değildir. Felsefenin bir dalıdır. Varlığımızın oluşumu, sebebi ve benzeri normal fizik ve bilim ile açıklanamayacak sorulara cevap arar ve teoriler üretir.
    ···
  4. 54.
    0
    @2 güldüm ahsadadaghasfd
    ···
  5. 55.
    0
    dediklerinle işim olmaz amdan haber ver bana
    ···
  6. 56.
    0
    Ateizm aslında farkında olmadan evrimi reddeder. Evrimi kabul ettiğini söylese bile.

    Ama benim neden ateist bile olmadığımla ilgili diğer bir nokta toplumun bu kavramı görüşü ve anlayışı.

    Ateizm tanrının gücünü değil, onun varlığını reddeder. " tanrıtanımazcılık " tabiri bile ateistler tarafından kabul edilmez. Çünkü bu kelime sanki olan bir şeyin reddedilmesi şeklinde yorumlanabilir.

    Ben inançların özellikle tanrının bu kadar tabulaştırılmasından dolayı insanların tanrıyı reddedenleri ötekileştirmesine, hatta bazen ateistlerin kendilerini ötekileşirmesine karşıyım.
    ···
  7. 57.
    0
    gençler bırakın bunları sevişelim rahatlayım var yok iki uçu taklu değnek
    ···
  8. 58.
    0
    teist: tanrı'nın varlığına inanan
    ateist: tanrı'nın varlığına inanmayan

    bu kadar amk. siyasi parti mi sandın dalyarak?
    ···
  9. 59.
    0
    insanları ideallerine göre ayırmaya kişisel olarak karşıyım. Ayrıca siz de bana katılırsınız ki bu şekilde bir tavırın hiç kimseye yardım ve yararı olmayacaktır.

    Kavramlar her zaman betimleme amaçlı olarak kullanılabilir. Bu bizim günlük iletişimimiz ve anlaşabilmemiz için gereklidir. Ama bir kavramın oluşum sebebi bir sembol teşkil etmek ise, veya bir kavram zamanla toplum tarafından bir fikir ve bir düşünceden çok bir sembol haline getirildiyse ve bu sembol insanları birbirinden uzaklaştırıyorsa ben bu kavramdan Uzak durmayı tercih ederim.

    Dünyada herkesin farklı fikirleri, kendi kişisel iyileri, kötüleri, doğruları ve yanlışları olabilir.

    Ama bunlar sadece ve sadece kişiseldir. Bütün anlaşmazlıklarında kaynağı aslında budur. insan bir kavramı evrensel bir şekilde iyi, kötü, doğru veya yanlış diye yaftalama yetkisini kendinde bulur. Yani br nevi kendini tanrısallaştırır.
    ···
  10. 60.
    0
    Ama bu semboller ve anlamları benim problem olarak gördüğüm konunun sadece yüzeysel kısmı.

    Ben ateist kavrdıbının varlığında sıkıntı yaşıyorum.

    Neden tanrıyı reddedenler için bir tabir var ama burçları reddedenler için bir tabir yok? Yada başka bir düşünsel kavramı. Neden tanrı? Neden sadece tanrı?

    Bu kavramın varlığı kapitalist " yada " komünist " gibi betimle amaçlı değil, bir grup insanın kendini toplumdan ötekileştirmesi amaçlı, hatta toplumun onları ötekileştirmeleri amaçlıdır.

    Bu aynen ırkçılık gibidir, ama idealist bir ayrımcılıktır.
    ···
  11. 61.
    0
    @1 haklı bin
    ···
  12. 62.
    0
    Ama bu idealist çatışmalar sadece müslümanlar ve atesitler arasında olmuyor. Çoğu dinin ve düşünce akımının bir çok destekçisi birbirlerine karşı cephe alıyor, kendi savunduklarının en doğrusu olduğunu idda ediyor.

    Tabi bir dine yada düşünce akımına sıcak baktığım halde sırf onun destekçilerinin çoğunun tavırlarını yanlış bulduğum için o dinden yada düşünce akımından soğumam yanlış olur.

    Ama zamanla bu çoğunluğun tavırları, bazen de toplumunbu kavrama yüzeysel bakışı, bu kavrama birer sembol yüklüyor. Toplumun geri kalanı tarafından yadsımayacak bir anlam.

    Ateistlik toplumun çoğunluğu tarafından " dinsizlik " veya " tanrıyı reddetme " olarak tanımlanıyor. Ama ben ateizmin ne olduğunu en başta açıklamıştım.
    ···
  13. 63.
    0
    @1 haklısın ama seviye yükseltme

    am
    züt
    meme
    am
    züt
    meme

    mission completed
    ···
  14. 64.
    0
    kaldığım yerden devam ediyorum.

    Zamanla bir sembole dönüşen bu sıfatlar artık insanlar için bir şeyler ifade etmeye başlıyor. Ve maalesef bu sembollerin ifade ettiği şey hemen her zaman nefret.

    Irkçıkığa benzer, idealist bir ayrımcılık ortaya çıkıyor. Tabii ki insanları birbirinden uzaklaştıran nefret sürekli kendini besliyor. insanlar birbirlerinden uzaklaştıkça nefret ediyor, nefret ettikçe uzaklaşıyor.

    Herkes olmasa da çoğunluk birbirine karşı oluyor. Müslüman ateiste kendi inancını empoze etmeye çalışırken ateistler de bilimsel ve akılsal mantığın yorumu ile müslümanları inançlarından vazgeçirmeye çalışıyor.
    ···
  15. 65.
    0
    @22 bir müslümanın "işte bu yüzden müslümanım yoksa mantık açıksından en doğrusu ateizm" diye bir cümle kurması ne demektir?

    askerlik yaptıysan bilirsin.

    ateizm içerisinde mantık mıntıkası yapsam tek bir izmarit bulamam.
    ···
  16. 66.
    0
    vay amısına.. seviye yükseltip durmayın amuğa goduklarım @2 haklı
    ···
  17. 67.
    0
    @1 nötrallistsin (yada onun gibi birşeydi) onlar herşeyi red eder örneği ben bu entry i giriorum ya onu bile red ederler bildiğim kadarıyla herşeyin atomların size bakış açınızıa göre yer değiştirmesine bağlarlar
    ···
  18. 68.
    0
    ben metafizeğe inanıyorum ve inciye göre şakirt sayılabilcek bi müslümanın misal abdest alınca duştan daha çok rahatlıyorum
    ve namaz kılınca gerçekten iç hzuru buluyorum
    işte bu yüzden müslümanım yoksa mantık açıksından en doğrusu ateizm
    ···
  19. 69.
    0
    Toplumun görüşü ile ilgili konuşmaya devam etmeden önce evrim ile ilgili bir şeyi açıklığa kavuşturmak istiyorum.

    Dediğim gibi telekinesis ve insan beyni ile ilişkilendirebilecek benzeri parapgibolojik öğeler evrimin bir sonraki adımıdır.

    Ama evrim bundan da ileriye gidebilir. Artık beynimizin yanında bilincimiz, varlığımız da o kadar gelişir ki artık varolabilmek için bedenlere ihtiyaç duymayabiliriz. Bilinci ve benliği duran bir enerji oluruz. Belki ruhlar bu seviyeye erken geçen insanlardır.

    Tabi bunların ne kadar zaman alacağı, hatta gerçekten olabileceği bile şu anda kestirilemez. Şimdilik evrimin bir sonraki adımına, yani parapgibolojiye odaklanmalıyız.

    Ama evrimin geleceği ile ilgili mantık yürütmeye çalışınca bir canlının evrimleşebileceği en yüksek seviyenin bilinci ve benliği olan bir enerji olabileceği sonucuna varılabilir.

    Beynimizle enerjiyi kontrol edebilmemiz yakındır. Sırada enerjinin bir parçası, hatta belki de kendisi olmak var.
    ···
  20. 70.
    0
    insanları sınıflandırmakta ve yaftalamakta kullanılan bu sıfatlar zamanla bir sembol haline geliyor.

    insanların anlam yükleyerek bir sembole dönüştürdüğü bu sıfatlar giderek güçleniyor, daha çok anlam kazanıyor.

    Tabii ki bu kavramlar, bu sıfatlar günlük ihtiyaçlarımız. Tabii ki de kapitalist birisine " kapitalist ", komünist birisine " komünist " diyeceğiz.
    ···