1. 126.
    0
    Ahzab 50-51-52-53-54-55-56
    Nebe 31-32-33-34
    Mearic 4 cebrailin hizi
    Hud 2
    Necm 19-20 lat menat uzza
    Hacc 52
    Isra 73-75
    Abese 17
    Sura 32-33
    Nisa 3-4/15/89/34/56
    Maide 38
    Nur 2
    Tevbe 5/14/29/38-39/123
    Enfal 65-66
    muhafazid 35
    Duhan 51-54
    Rahman 56/70-72-74-76
    Vakia 23
    Lokman 31
    Zariyat 50-51

    bu ayetlere bak arastirdigim zamanlar kaydettiydim
    ···
  2. 127.
    +1
    @100 neyse panpa birbirimizi kırmanın lüzumu yok. ben inanmaya meyilliyim sen inanmamaya.. gibtir et amk. buraDA TARTIŞINCA KiMSENiN FiKRi DEĞiŞMEYECEK @1DEN BAŞKA : )
    ···
  3. 128.
    0
    @102 dooru diyor sonuçta o adam hayatını verdi bu işe.
    ···
  4. 129.
    0
    @104 önemli olan bu zaten panpa değişmeden bir olabilmek maharet burada belki farklıyız ama saygı ve sevgi paydasında buluşabiliyorsak eğer gerisi sadece teferruat.
    ···
  5. 130.
    +1
    beyler seviye doruklarda yapmayın elim ayağım titredi.

    may the am züt meme be with you
    may the am züt meme be with you
    may the am züt meme be with you
    ···
  6. 131.
    0
    ramazandayız madem ona göre : oruç gün doğumuyla başlar batımıyla biter de mi? ee kuzey norveçte oruç tutmak istersek naapçaz yani kutup dairesi içinde kalan yerlerde yazın güneş batmıyo kışın doğmuyo burada neye göre oruç tutuluyo ?
    bide şu var :
    muhafazid diyor ki allah var kanıtı kur'an. kur'an diyor ki bu allah var muhafazid onun peygamberi. allah diyor ki kur'an benim sözüm muhafazid benim peygamberim. yani bi üçgen var bu üçgen hepsi birbirini referans gösteriyo ve bu üçgen dışarıya kapalı.
    sonra kuran isa'yı musa'yı tanıyo ve onların ilahi olduğunu söylüyo ve bu arada ee ve incil tevrat dünya'nın yaşını 10bin diyo öncesi ne ? dinazor fosilleri ilkel insan fosilleri ne ?
    nuh peygamer bir gemiye nasıl bir kaç milyar türden 2şer hayvanı sığdırdı ve onlara yeterli erzağı sağladı ve mesala bi aslana eti nerden buldu, o kadar su nereye gitti? bi bu nuh hikayesi sümerlerde de vardı isadan bi kaç bin yıl önce.
    ···
  7. 132.
    0
    @108 panpa insanlık bozuldukça allah peygamber göndermiştir. bu peygamberler vasıtasıyla allahın emirlerini içeren kitaplar göndermiştir insanlara.
    ···
  8. 133.
    0
    peygamberler, göstermiş oldukları mucizelerle hem davalarını ispat etmişler, hem de maddi terakkinin rehberi olmuşlardır.

    hz. nuh (as)'ın gemisi de bir kudret mucizesidir. bilindiği üzere cenab-ı hak, hz. nuh (as)'ı putperest olan kavmini imana davet etmesi için peygamberlikle vazifeli kılmış, ancak kavminin bunu kabul etmemesi üzerine bir gemi yapmasını emretmişti. daha önce hiçbir gemi yapılmamış olduğundan, bu ilk gemiyi yapmak hz. nuh (as) için çok zordu. ancak cenab-ı hak, ona nasıl yapacağını vahyetti ve hz. cebrail (as)'ı da “yardımcı” olarak gönderdi.

    hz. nuh (as), cebrail (as)'ın ve kendisine inanan müminlerin yardımıyla iki veya dört yıl içinde geminin yapımını tamamladı.

    hz. nuh (as)'ın yaptığı bu geminin büyüklüğü hakkında çeşitli rivayetler vardır. doğrusu, hz. nuh (as)'a inanan ciksen müminle, bunların ihtiyaç maddelerini ve orada mevcut olan hayvanlardan birer çift alabilecek büyüklükte olduğudur.

    ama bu gemi için asıl mühim olan husus, onun alelade yelkenli bir gemi olmayıp, buharlı bir vapur olduğudur. asrımız müfessirlerinden elmalılı hamdi yazır, “nihayet emrimiz geldiği ve tennur feveran ettiği vakit” (hud sûresi, 11/40) mealindeki ayet-i kerimede geçen “tennur” ve “feveran” kelimelerinden hareketle, bu geminin buharlı olduğunu söylemektedir.

    not : alıntıdır.
    ···
  9. 134.
    0
    mucizede mantık aranmaz.
    ···
  10. 135.
    0
    sevgili @1 git felsefe oku kronolojik sırayla tüm filozofları oku. sonra kutsal kitapları oku sana cok komik gelecek.
    ···
  11. 136.
    0
    @109 panpa tamam bozuluyoz arada bir ama bu peygamberler hep neden kudüs civarına geliyo yoksa allah ben bu arapları adam edersem dünyanın gerisi kolay mı diyo :D
    bi de zeitgeist diye bi belgesel var panpa onu izle orda isa ve musa'nın resmen sahte hiç doğmamış aslında çeşitli dinlerdeki mitolojik hikayeler ve astrolojik çemberden esinlenilen hikayeler olduğunu anlatıyo isa ve musayı bitiriyo resmen panpa eee isaya musaya gerçek diyen kuran nasıl allah kelamı oluyo panpa?
    ···
  12. 137.
    0
    beyler yardımı dokunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim şimdilik yatıyorum yarın başlıktaki yeni yazıları okuyacağım hepimize iyi geceler rüyanızda beni görün ehehe *
    ···
  13. 138.
    0
    @109 zamandan münezzeh olduğunu yazan bir varlık nasıl oluyorda insanlık bozuldukca kitap gönderiyor panpa ?
    ···
  14. 139.
    0
    @111 mucize diye bişey yoktur
    ···
  15. 140.
    0
    @113 en çok peygamber o bölgelere gelmiş panpa. mesela türklere gelen peygamberin de oğuz kağan olduğunu söyleyen bi adam vardı. oğuz kağanı zülkarneyn adındaki peygamber olduğunu söyler. ikisinin de üstünde boynuz olan miğfer giydiğinden falan bahseder. bu arada oğuz kağan türklere islamiyet öncesi tek tanrılı inancı getirmiştir der.
    ···
  16. 141.
    0
    @115 zamanı yaratan kendisi.
    ···
  17. 142.
    0
    @113 panpa belgeselde söylenenlerin doğru olduğunu nereden biliyorsun?
    ···
  18. 143.
    0
    rezerve
    ···
  19. 144.
    0
    @117 bildiğim kadarıyla oğuz kağandan öncede tek tanrılıydı türkler
    ve zaman mevzusu olacakları bilen niye tek tek yolluyo sanki bizimle oyun oynuyo gibime geldi

    aslında bence de bi yaratıcı var ama dinler?
    ···
  20. 145.
    0
    müslümanliğin tanrisi allah:
    genellikle tanrıdan ne kastedildiği tam anlaşılmadan tanrının varlığı veya yokluğunun kanıtlarına geçilir. örneğin su diyaloga dikkat ediniz ve konuyla olan bağlantısını kurmaya gayret ediniz:
    a: masanın üzerinde küçük bir peri var.
    b: ama ben bir şey görmüyorum.
    a: elbette, çünkü bu görünmez bir peri.
    b: ama dokunamıyorum da.
    a: elbette, bu peri görünmez, dokunulmaz ve hakkında hiçbir somut veri edinilemez bir peri.
    b: peki o zaman var olduğunu nereden biliyorsun?
    a: çünkü bu perinin varlığının kanıtları var.
    b: nedir bu kanıtlar?
    a: mesela yağmurun yağması bu perinin varlığının kanıtıdır. bu peri yağmur perisi. ne zaman yağmur yağsa bu perinin varolduğunu anlıyorum.
    b: peki yağmurun sebebinin bu peri olduğunu nereden biliyorsun?
    a: çünkü başka birsek olamaz. sen söyle o zaman yağmurun neden yağdığını?
    b: yağmurun neden yağdığını bilmiyorum. ama yağmurun sebebinin elindeki peri olduğuna inanmam için başka deliller gerekli. (dikkat ediniz, artık bu noktada, b dahi perinin varolup olmadığını veya niteliklerini sorgulamaktan çıkıp, varlığının delillerini tartışmaya başlamıştır).
    a: bu perinin varlığını kanıtlamaya aslında gerek bile yok. herkes beyninin derinliklerinde bu perinin varlığına inanır. sadece kişinin gönül gözünü açması gerekir. bu peri kendi kendinin kanıtıdır. ayrıca kendi varlığına dair inancı hepimizin beynine koymuştur. hem sonra, başka turlu yağmurun nasıl yağdığını açıklamanın yolu olmadığından, bu perinin varlığına inanmak zorundasın.
    b: peki bu perinin nitelikleri neler? neye benzer? nasıl bir şeydir?
    (dikkat edildiği gibi perinin nitelikleri, varlığının kanıtlarının tartışılmaya başlanmasından sonra gündeme gelmiştir).
    a: bu peri 15 cm boyunda, kanatlı, zayıf, ince bir varlıktır. akillidir, konuşkandır ve neşelidir. devamlı kanat çırpar. ne zaman yağmurun yağmasını isterse bunu diler ve yağmur yağar.
    b: bilmiyorum, bana yine de inanması biraz zor geliyor.
    a: ama inanmazsan, bu peri kızar ve evini sel bastırır. i̇nanırsan ve dediklerini yaparsan ise bahçendeki bitkileri yeşertir, evine bolluk getirir. (dikkat ediniz, burada da insan motivasyonunun temel ilkeleri olan “ödül” ve “ceza” prensipleri kullanılmaktadır).
    b: ben yine de inanmıyorum.
    a: i̇nanmıyorsan, olmadığını kanıtla o zaman?
    b: ???
    tanrı için de i̇slami kaynaklara baktığınızda pek çok yerde hiç de soyut olmayan, neredeyse insana benzeyen bir varlık karşınıza çıkar. örneğin tanrının “iki el”inden (maide: 64; sad: 75), “yüz”ünden (pek çok ayet içinde, örneğin bakara:115) bahsedilir. kuran’ın, hadislerin sözlerine bakan kimi yorumcular, tanrının cisimli, “mucessine” olduğu görüşüne ulaşırlar. ayrıca tanrı insan gibi görür, işitir, konuşur, yatışır, düşünür, acır, bağışlar, insan gibi “efendi”dir (rabb), “kral”dır (melik), “ev”i vardır (kabe), “tahtı, sarayı” vardır (arş). “güçlüdür” (aziz), “zorba”dır (cebbar), “sevecen”dir (vedud), dost, düşman kazanır, vs. ayrıca kuran’a göre tanrı göktedir. “gokte olan’ın sizi yerin dibine geçirmesinden güvende misiniz? o zaman yer sarsıldıkça sarsılır. gokte olan’ın başınıza taş yağdırmasından güvende misiniz?” (mülk suresi, 16-17). ayrıca tanrının arş’ı (taht, saray) da göklerin üstündedir. bunlara bakan kimi din alimleri ve kuran yorumcuları “tanrı gökteyse, tanrı’nın gökten daha küçük olması gerekir. böyle birsek düşünülebilir mi?” gibi, veya “tanrı gökteyse varlığının ve varlığını sürdürebilmesinin bir başka şeye bağlı olduğunu da düşünmek gerekir, bu nasıl olabilir?” gibi sorular sormuşlardır.
    kader:
    a-)kaderimiz çiziliyse kararlarımızdan niye sorumlu tutuluyoruz?
    b-)yok eğer hür irademiz varsa, niye bazı şeyleri seçtiğimizde cehenneme atılıyoruz?
    c-)biz seçimlerimizde özgürüz, kader sadece tanrı’nın bizim seçimlerimizi önceden bilip takdir etmesidir diyerek bu işin içinden çıkmaya kalkmayın. i̇nsan verdiği kararları çevresindeki koşullara ve faktörlere göre verir. bu koşullar ve faktörler ise tanrı’nın kontrolü altında, hatta onun sebep olduğu şeyler olduğundan, tanrı eğer denilen vasıflara sahipse, insan gerçekten özgür olamaz. durum bu olmasa ve tanrı insanı gerçekten özgür kılabilecek (ve kılmış) olsa, yani insanın kararları konusunda tanrı’nın hiçbir kontrolü olmasa, o zaman da bu durum tanrı’nın özgürlüğünü kısıtlar. i̇nsanın özgürlüğü ve iradesi tanrı’nın mutlak iradesiyle çelişir. i̇nsan gerçekten seçimlerinde özgürse ve tanrı’nın bunda hiçbir rolü yoksa, fonksiyonu sadece bunları baştan bilmekten ibaretse, bu tanrı’nın gücüne sınır koyar. tanrı her şeye kadir olduğuna göre, bizim seçimlerimiz de onun onayı ve bilgisi dahilindedir. hatta çevremizdeki her şeyi o yarattığından, seçimlerimiz de dolaylı olarak onun sebep olduğu şeylerdir. dolayısıyla, hem tanrı hem de insan bir arada özgür olamaz. cüz-i irade ve külli irade ayrımı da bu işi çözmeye yetmez. bu çelişki dinlerin doğasında vardır ve din adamları bunun içinden ağızlarıyla kuş tutsalar çıkamazlar. kendilerine sorun, alacağınız hiçbir cevap sizi tatmin etmeyecektir.
    d-)seçme yeteneğimiz var, fakat bazı şeyleri seçmememiz isteniyorsa bu yeteneğin ne kadar anlamı var?
    e-)tanrının gerçekten varolduğunu farz edelim. benim niye ona tapınma zorunluluğum var? eğer benim herhangi birine, bu biri benden çok daha güçlü bile olsa, tapınmayı reddetme yeteneğim varsa (eğer bunu seçebiliyorsam, böyle bir yeteneğim var demektir), o zaman bu yeteneği kullanmaktan dolayı neden ceza görmem gerekiyor? eğer itaat istiyorsa, neden itaat etmeme yeteneğini de veriyor insana? yok eğer başka türlüsünden zevk alamıyorsa, o zaman “peki bu tanrı sadist midir?” sorusu gündeme gelir.
    f-)tanrı her şeyi biliyorsa (geçmiş, gelecek, vs), o zaman geçmiş de, gelecek de daha yaratılış anında belli demektir. belli olan bir şeyi değiştirmek için, kitap, peygamber, vs göndermenin mantığı ne o zaman?
    g-)jean paul sartre’a göre, tanrı varsa bile ona savaş açıp yok etmeye çalışmalıyız, çünkü o bizim özgürlüğümüze engeldir. tanrı varsa bile, eğer iddia edildiği gibi adilse, hür irade verdiği ve istediğini seçme yeteneğiyle donattığı kullarından, bu yeteneği kullanma hakkını esirgememelidir. o zaman kendisi iyi niyetli ve adil olmaz. gaddar, despot ve adaletsiz
    Tümünü Göster
    ···