-
51.
0kuran tam anlamıyla mantık hatası
-
52.
0@10 sence neresi mantıksız mirasın? sen bi kapı aç ben eze eze ilerlerim? google la işim olmaz dini bilgilerimin yeterli olduğuna inanıyorum. kendim anlatırım sana. başla.
-
53.
0@35 1.si hariç diğer soruların hayatımda bi ateistten duyduğum en saçma sorular panpa kusura bakma. bi ateist olarak ben cevap veriyim istersen.
2. akraba ilişkisinden olan herkes özürlü olmaz, sadece özürlü olma riski daha fazladır.
3. allah insanların iyiliğini istese sonsuza kadar cehenneme göndermez amk ne savaşı.
ama bir biraz mantıklı gibi. -
54.
0@12 sana şöyle açıklıyım kardeşim;
örnegin sen ögretmensin.ve sınıfında cok tembel bi cocuk var. ama çok tembel. hiç bişeyden çaktıgı yok.ama sen onu da sınav yapıyosun yine de dimi? geçemeyecegini bildigin halde. anladın mı
bi de şunu ekliyeyim. Kur'an da mantık hatası arayan , yok kader önceden çizilmiş zaten diyen salaklar :
insan, beyninin en fazla %15ini kullanabiliyor. yani çogu şeyi düşünemiyor, anlamıyor olabiliriz. belki de öldükten sonra herşeyi anlıcaz. ama anladıgımız zaman sizin için geç olabilir. -
55.
0@40 e bunlar da 2-3 kere gibişip son vermediler heralde olaya bu günlere kadar geldiğimize göre. hadi ilki şans eseri normal oldu 2 ve 3 nolcak?
-
56.
0@10 sence neresi mantıksız mirasın? sen bi kapı aç ben eze eze ilerlerim? google la işim olmaz dini bilgilerimin yeterli olduğuna inanıyorum. kendim anlatırım sana. başla.
-
57.
0kaderden bahseden arkadaşlar , kader değişir , genel hatları bellidir amma sen detayları belirlersin , irade var yani külli irade cüzzi irade külli irade kaderin Allah çizmiş , cüzzi iradede senin yaptıkların
-
58.
0@25 kendini kanıtlamış gerizekalı
-
59.
0@37 bilgini benimle paylaştığım için çok teşekkür ederim *
-
60.
0biride şunu açıklasın amk.biz yaratıldık geldik buraya. dedilerki kurallara uy dürüst yaşa sana sonsuza kadar ödül. yada uyma sonsuza kadar ceza.ve bunlardan biri
seçmek içinde özgür idare verildi. ulan madem özgür idarem var neden ben tamamen yok olamıorm.ya ceza ya ödül.e ben 2sinide istemiorm belki.ki eğer ben bunu
sorabilcek kapasitede yaratıldıysam neden bu şıkkı seçemiorm? -
61.
0@39 sıçtığına niye kıyıp sifon çekiyorsun o zaman gerizekalı
-
62.
0erkeklerin kadınlardan üstün olduğunu, gerektiğinde dövülmesi gerektiğini dile getiren ayet;Tümünü Göster
nisa suresi 34. ayet
allah, insanları birbirinden üstün kıldığı ve mallarından harcayıp kadınların geçimini sağladıkları için erkekler, kadınlar üzerinde yöneticidirler. bundan dolayı iyi kadınlar itaatkar olup, allah'ın kendilerini korumasına karşılık (allah'in kendilerine verdiği başarı ile) gizliyi korurlar (kocalarına asla ihanet etmezler). hırçınlık etmelerinden korktuğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarda onlara sokulmayın, dövün. eğer size itaat ederlerse
onların aleyhine başka rol aramayın. allah yücedir, büyüktür.
hz. muhafazid evlatlığı zeyd in karısına gönlünü kaptırınca inen ayetler. maksat muhafazidin içi rahatlasın;
ahzab suresi 4. ayet
allah, bir adamın içinde iki kalp yaratmadığı gibi, “zıhar” yaptığınız eşlerinizi de analarınız yerinde tutmadı ve evlatlıklarınızı da öz oğullarınız olarak tanımadı. bunlar sizin ağızlarınıza geliveren sözlerden ibarettir. allah ise gerçeği söyler ve doğru yola o eriştirir.
ahzab 5
evlat edindiklerinizi, babalarına nispet ederek çağırın, allah yanında en doğrusu budur. eğer babalarının kim olduğunu bilmiyorsanız, bu taktirde onları din kardeşleriniz ve gözettiğiniz kimseler olarak kabul edin.
bu da zeyd in karısını boşadığı takdirde hz muhafazide helal kılınacağını dile getiren ayet;
ahzab 37
ey muhafazid!.. allah'ın nimet verdiği ve senin de nimetlendirdiğin kimseye : "eşini bırakma, allah dan sakın" diyor, allah 'ın açığa vuracağı şeyi içinde saklıyordun. i̇nsanlardan çekiniyordun, oysa allah'dan çekinmen daha uygundu. sonunda zeyd eşiyle ilgisini kestiğinde onu seninle evlendirdik, ki evlatlıkları eşleriyle ilgilerini kestiklerinde onlarla evlenmek konusunda mü'minlere bir sorumluluk olmadığı bilinsin. allah'ın (c.c) buyruğu yerine gelecektir.
hz. muhafazidin evine gelen misafirlerden rahatsız olması ve dile getirememesi üzerine inen ayet;
ahzab 53
ey iman edenler! siz zamanını gözetlemeksizin, bir yemeğe davet edilmedikçe, peygamber’in evlerine girmeyin. ancak davet edildiğiniz vakit girin. yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın. çünkü bu hareketiniz peygamber’i üzmekte, fakat o (size bunu söylemekten) utanmaktadır. ama allah, hakkı söylemekten çekinmez. peygamber’in hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. bu, hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temiz bir davranıştır. sizin allah’ın resulünü üzmeniz ve kendisinden sonra onun hanımlarını nikahlamanız asla caiz olamaz. çünkü bu, allah katında büyük (bir günah) tır.
hz. muhafazid in cinsel hayatı üzerine inen ayet;
ahzab 51
ahzâb 51 onlardan dilediğini geriye bırakır, dilediğini de yanına alırsın. boşadığın hanımlarından arzu ettiğini tekrar yanına almanda, senin üzerine bir günah yoktur. böyle yapman onların mutlu olmalarına, üzülmemelerine ve hepsinin, senin verdiklerine razı olmalarına daha uygundur. allah, kalplerinizde olanı bilir. allah hakkıyle bilendir, halimdir.
allah ın hz muhafazidin özelini bu kadar düşünüp ayet indirmesi mantık hatası panpa. ben bunları not almıştım çünkü benimde kafamı kurcalamıştı, araştırmıştım. dilersen eşelersin. -
63.
0@44 senin verdiğin örnek durumla alakalı değil.
birincisi imtihan ettiğin çocuğun davranışlarından sen sorumlu değilsin onu yaratanda sen değilsin zaten
ikincisi o sınavı yapmak senin mesleki zorunluluğun. ya tanrının? kaldıki sen o çocuğun sınav kağıdına ne yazacağını kelimesi kelimesine bilemezsin ama tanrı senin ne yapıp edeceğini en ufak ayrıntısına kadar bilir. yoksa bilemezmi?
bir seçim yapman lazım ya diyeceksinki tanrı geleceği tam olarak bilemez yada diyeceksinki bildiği halde bu sınavı yapıp ödüllendiriyor veya cezalandırıyor. ben tanrı olsamda zaten ne yapacağını daha önceden görebildiğim bir yaratığa ceza versem aptal olmam gerektiğini düşünürüm. -
64.
0@44 diyelim sınıfında çok tembel bir çocuk var evet. sen onun geçemeyeceğini bildiğin halde sınav yapıyosun evet. kaçırdığın nokta o çocuğu sen yaratmadın, tembel olmasını sağlamadın. ama tanrı böyle. bir çocuk yaratır, çocuğu tembel yapar, sınava sokar, çocuk sınavı veremez ve sonra sen neden tembelsin diye falakaya yatırır. felsefesi budur.
-
65.
0mantık hatasının en büyüğü cehennem neden buna bir cevap veremiyorsunuz? cehennem gibi bir yerden bahseden sadist bir yaratığa nasıl olupta tanrım diyebiliyorsunuz?
-
66.
0@42 @46
miras mantıksız değil birader, zütünden anlamışsın, miras paylaşımı matematiğinde allah cozurtmuş biraz : )
sana şöyle özet geçeyim, araştır biraz kuranda miras paylaşımı diye.
örnek veriyorum :diyo ki 8 de birini karına ver
8 de birini bilmem ne gibime ver. sonuçta pay paydadan büyük çıkıyor. şimdi rakamı hatırlayamadım açık söyliyim.
bizim dincilerde sabit bir katsayı belirlemişler, onunla hesaplıyorlar miras paylaşımını. zütlerinden uydurmuşlar.
nisa suresinde geçer bu paylaşımla ilgili hesap. biraz araştır bi bak şimdi hiç uğraşamıcam zaten çok uzun bi sure, okunmaz bu saatte amk.
bilmem anlatabildim mi? -
67.
0@53 @54 şöyle söyliyim o zaman size. şimdi dedim ya insan zekası yeterli degil bazı şeyleri anlamıyor olabiliriz. doğmadan önce ne oldugunu ve öldükten sonra ne olacağını bilmiyoruz. belki de bir ihtimal doğmadan önce bize bi takım sorular soruluyor ve verdigimiz cevaplar dahilinde kaderimiz çiziliyor. veya daha farklı bişey olabilir.
ya anlamıyorum sizi. sonsuz büyüklükte bi evren içinde yaşıyoruz. onun içinde inanması güç bi sistem var. bunların hepsinin tesadüf olması sizce mantıklı da bunu yaratan bi yaratıcı olması mı mantıksız? -
68.
0@50 allah dünyayı ve içindeki varlıkları yaratmadan evvel, öncelikle gelmiş ve gelecek bütün insanların ruhlarını yaratmıştır. bunları ruhlar âlemi denilen bir âlemde bir araya getirmiştir. daha sonra hepsini birden huzurunda toplayarak kendilerine hitâben:
ben sizin rabbiniz değil miyim? diye sormuştur.
ruhlar da: evet, sen bizim rabbimizsin, diye cevab vermişlerdir. "ancak sana ibâdet eder, senden yardım dileriz" demişlerdir. i̇şte bu konuşmanın vuku' bulduğu zamana, kâlû belâ denir. allah daha sonra insan ruhunun bu sözünde ne derece samimî ve doğru olduğunu ortaya çıkarmak için, şu dünyayı bir imtihan yeri olarak yaratmıştır. ve her bir ruhu ayrı bir bedene yerleştirerek, onları belli zaman aralıklarıyla şu imtihan meydanına göndermiştir. böylece insanın önüne iki yol açılmıştır: ya akıl ve iradesini iyiye kullanarak kâlû belâ'daki gibi allah'ı rab tanımakta devam edecektir. yahut da iradesini ve aklını kötüye kullanarak rabbini ve allah'ını inkâr edecek, o'na kulluktan kaçacak, şeytan'ın yoluna sapacaktır. -
69.
0@58 copy paste yaparken aradaki kare işaretlerini kaldır mallığın belli oluyo
-
70.
0en iyisi deizm beyler hem aynştayn da öyleymiş öyle duymuştum
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 14 12 2024
-
puornooooooooooooooo
-
gran torino seni öldüresiye dövüp
-
şaka maka 2000 2012 arasi dönem
-
dondurmalar bu ambalajliyken hayay guzeldi
-
hayırr hayırr hayırr
-
din karşıtı olmak çok kötü lan
-
hikikomoriler
-
yahudilik hristiyanlik sonra muslumanlik
-
ulan burda eskiden hikaye yazılırdı be
-
osmanlı olarak heryerden kovulduğumuz gerçeğii
-
rahmetli lawarance bu sahneyle analım bu gece
-
engeli memati part 3
-
freiburg woflsburg maci
-
empoliden yattik mechelenden kazandik
-
sakal atmak ne demek
-
zall uludağ sözlüğe naptın lan sen
-
memati pm den bir daha yazarsan
-
zamanında macaristanda yaşıyordukk
-
müslüm gürses abartılmış balon bir sestir
-
21 yuzyilda her irk ve cinsiyet
-
balkan savaşları gereksizlikte top 10 girer
-
arabistan topraklari bizde kalsaydi
-
haketmeyenler iyi yerde
-
memati tansiyonun kac seyrediyor
-
memati bak velet bende 16 yaşında oldum
-
scarlett johansson baya yahudi lan abd doğmasa
-
keşke islamdan etkilenmeden
-
allah arapa petrol verdi türkede
-
ultravictimi ultra
- / 2