-
101.
0olm evet lan allaha inandık varmış lan desenize garibanları sevindirin
-
102.
0@1 adama berber dayamış
-
103.
0Yanlış anlaşıldım sanırım evrime inanmayanlar için diyorum oturdukları yerden bir deney gözlem yapmadan teori çürütüyorlar diye
-
104.
0@70 bildiğin aptal
-
105.
0@90 hatta da mal
-
106.
0@111 bi mal daha
-
107.
0--pascal giber--
her geçen gün matematiğin nasıl da farklı alanlarda kullanılabildiğine bir kez daha şahit oluyorum. bugün arkadaşımın okuduğu kitapta bu farklı kullanım alanlarından belki de en ilgincini farkettim. adam fawer‘ın olasılıksız isimli kitabında ünlü fransız matematikçi pascal‘ın hayatını dine adarken kullanmış olduğu olasılık hesabına değinilmiş. kitapta geçen formülü aynen aktarıyorum.
“pascal beklenen değer teorisini kullanarak hayatını dine adaması gerektiğini kanıtladı. her matematikçi gibi o da, bu soruyu bir formüle indirgedi.”
hangisi daha büyüktür?
a) beklenen değer (hedonizm yani fiziksel yaşamdan zevk alma)
ya da
b) beklenen değer (dini hayat)
varsayım…
a) olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (hedonizmden alınacak zevk) +
olasılık (ölümden sonra hayat var) * (sonsuza dek lanetlenmek) ve
b) olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (dinden alınacak zevk)
olasılık (ölümden sonra hayat var)* (sonsuz mutluluk)
pascal’ın mantığı çok basitti: eğer (a) (b)’den büyükse o zaman hedonizme devam edecekti, ama
eğer (a) (b)’den küçükse o zaman dindar olmalıydı.”
“ama değişkenlerin değerlerini bilmeden bu denklemi nasıl çözdü?” diye sordu michael.
“birkaç varsayımda bulundu, örneğin, sonsuz mutluluğun değeri pozitif sonsuzdu ve sonsuza dek
lanetlenmenin değeri negatif sonsuzdu.”
sonsuz mutluluk = +00
sonsuza dek lanetlenmek =-00
“eğer bir denklemde sonsuzu kullanırsanız bu diğer her şeyi etkiler, çünkü çok büyük bir sayıdır,
böylece (a) hedonizmin beklenen değeri negatif sonsuz ve (b) dini hayatın beklenen değeri pozitif
sonsuz.”
(a) hedonizm = -00 ve (b) din = +00
o zaman
{a)< (b) böylece...
(b) beklenen değer (hedonizm) < beklenen değer (dini hayat)
"anladınız mı? ölümden sonra insanın ruhunun yaşamasının veya her hangi bir şekilde bir hayat olmasının olasılığı ne kadar az olursa olsun, pascal’ın dine bağlı bir hayat yaşamasından beklediği getiri, yine de dünyevi zevklerle hedonistik bir yaşam sürüp de sonsuza dek lanetlenmeyi göze alacağı bir durumun getirisinden daha büyüktür.”
--pascal giber-- -
108.
0fizikci kafani gibeyim. beynine bukkake yapayim 9 oteki adamla. ayrica allahini kitabini peygamberini gibeyim
-
109.
0@91 seni gerzek, inanıp inanmamak senin elinde, züt korkusu da var, gidip dil çıkaracan haa... gib kafa
-
110.
0süphanallah kardeşim ibretlik bi paylaşım olmuş
-
111.
0kimsenin inancı kimseyi ilgilendirmez meselam türban olayını çok karıştırdılar türban kurban olduğum yaresuallahtan gelsede lakinki öyle değildir
-
112.
0lan makatın evladı, o mantıkla bakarsan filistindeki hiç kimse allaha sığınmıyor mu. bunu filistine uyarlasana amcık
-
113.
0allah mallah yok hepimiz kardeşiz olm
-
114.
0özet gec pic
-
115.
0@10 şuku
-
116.
0@152 doğru noktadan yaklaşmış.
-
117.
0@152 gibti beyler dağılın
-
118.
0@104 arada kaynamış amk. özet geçseydin bin herkes okurdu.
-
119.
0olmamış gibtir git dıbına koyduğumunun çocugu
-
120.
0noluyo beyler 5 sayfa uzun uzun yazılar korkuyorum özet geçende yok. noluyoooo
-
bu sozluk acik hava timarhanesi amg
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 06 02 2025
-
olm şu evrene enerji gönderme muhabbeti
-
mentalcel kimsenin sana am borcu yok
-
ben ossursamda dinlenir
-
zalinazurt aleviler namuslu insanlardir
-
köfteci yusufun köfteleri berbat amq
-
çakra açılınca ne olur
-
kaynaktan yüzüm yanmış
-
beyler endonezyalı sevgilimi düşünmeden
-
ganyotcu kamil ağlama layn
-
beyler tanidginiz birine nasıl ulaşırsınız
-
gözümü kaynak almış
-
makatınıza yılan sokacaklar sonra yılanı
-
facia nikli yazar neden beni öldürmek istiyorsun
-
sözlügün en garip çarlarından biri sefelet
-
sıçanzii
-
sozlukten denk dusurup
-
olm onlyfnas mı açsam
- / 1