-
26.
0toplumu modernleştirmek için. biraz basit düşün dıbına koyayım.
-
27.
0çarşap değil peçedir o panpa çarşaf olsa duramazdın
-
28.
0Bazen Atatürk'e yaptığı doğru diyorum bazen yok bu şöyle de olabilirdi diyorum. Benim gözüm yarı hatadır. Sebebi ise bir insanın zihniyeti giydiği kıyafete bağlıyanlar oluyor. Bazen hak veriyorum. Örneğin cemaatci dediğimiz kişilerin kıyafetiyle tık diye tespit edebiliyoruz genellikle. Bu ayrılıkların ortadan kalkması güzel fikir. Bir yandan düşünmeden edemiyorum, genelliğin dışında kalan insanlar illaki mevcuttur. Bu mevcut kişilerin cemaatci misin diye söyledğin zaman kırgınlık yaratıyor insanda. Ben konuya bu açıdan bakıyorum.
-
29.
+1Çok doğru söylüyorsun fakat bizim özgürlükçü sisteme değil Türk kültürünü yaşatacak bir sisteme ihtiyacımız var yani Türk kültürünün dairesinde kalan her kıyafet yasaklanmalıdır
-
30.
-1inkilap ne demek neden yapıldı bilmezsin, gelip Atatürk'ün yaptıklarını yargılıyosun amk
-
-
1.
-1Atatürk eleştirilemez mi kardeş
-
1.
-
31.
0Arkadasim carsaf kadin haklarinin ihlalidir. Araplarin gunesten korunmak icin giydikleri esyayi anadolu halkina dayatmak saygisizliktir. Kadina ikinci plana atmaktir. Bunda elestirilecek birsey yok.
Sapka kilik kiyafet devrimime geleceksek;oda mecburi. Ataturk o donem dunyaya bakiyor. En ileri en refahi yuksek toplum hangisi? Bati. Bizde onlar gibi olalim diyor. Onlar gibi dusunelim ki bilimsel dusunelim ki refahimix artsin diyor. Kafasinda araplaarin colde gunesten korunmak icin taktiklari sarikla gezen bir millet ne kadar ilerleyebilir? Kafasinda surekli dini cagrisimi olan bir millet ne kadar bilimsel dusunebilir? Kaldi ki burasi kozmopolit bir ulke. Hristiysni var yahudisi var rumu var. Herkes ayni giyinmeden nasil bu insanlar ulus olup memleketi sahiplenecek? Nasil ilerleyecegiz? Kilik kiyafet devrimi ciddi bir devrimdir. Akliniza gelen ilk anlamlar her zaman dogru degildir. Sorgulayin biraz -
32.
+1Kemalist yobazlar.
-
33.
+2 -1Herkes birşeyler yazmış 2. sayfaya geçtim ama okursun umarım.
Birincisi kesinlikle Çarşaf yasaklanmadı. Aksine bu konuda serbestlik getirildi. Yani kılık kıyafet eşitliği vardı. 1960 darbesine kadarda serbestti. Dedelerinize sorarsanız o döneme kadar üniversitelere dahi çarşafla girildiğini anlatabilirler. Yasaklar ülkesi olmamız 1960 darbesiyle başlamış ikinci darbe ile perçinlenmiştir. o yüzden önce bu konuda aydınlatalım.
ikincisi ise Kavuk, Kalpak, Fes, Sarık Osmanlı toplumunda bunlar birer rütbe göstergesiydi. Şehirli ve zengin kısım Fes takarken örnek olarak köylü kesim kalpak kullanırdı. Toplum içinde böyle bir ayrışım görülebilirdi. Devlet memurları arasındada aynı ayrışım vardı. Atatürk Şapka inkilabı ile bunuda ortadan kaldırdı. Ya şapka takılacak ya da hiç takılmayacaktı.
Niye şapka takmadı diye asıldı diyenlere cevabende. Sarık o dönemde sadece devlete bağlı din adamlarına ait oldu yani halkın kim din taciri kim gerçek hoca ayırabilmesi içindi. Şapka giymedi diye asılanlar aslında tamda bu nedenle asıldı. Sahte hocaların diretmeleri. Bugün günümüzde hala din adamlarının sarık takması geçerlidir. -
34.
+1ithamların doğru değil.
çarşaf yasaklanmadı, şapka giymiyo diye kimse asılmadı.
(bkz: kara propoganda)
la adamın yanında bir sürü çarşaflı kadın var sokakta kimse şapka takmıyo hiç mi tsk arşivlerinin her sene yeni dizi bolumu gibi cıkardığı videoları izlemiyosunuz amk? -
35.
0Aynen mk