1. 26.
    0
    @11 haklı, isterse yahudi olsun. dini yüzünden değil yaptıkları için saygı duyulan ve örnek alınan biri sonuçta
    ···
  2. 27.
    0
    atatürk bir akşam, çankaya\'da arkadaşlarına sordu

    - dünyanın en büyük insanı kimdir?

    - timur\'dur paşam!

    - değil.

    - fatih\'tir.

    - değil.

    - yavuz sultan selim.

    - değil.

    - alpaslan.

    - değil.

    - napolyon.

    - i̇skender.

    - değil.

    nafile!.. ne derlerse atatürk \"değil\" diyordu. dalkavuklardan biri dayanamadı:

    - sizsiniz paşam., dedi.

    atatürk, bu zatı tersledikten sonra, sualinin cevabını kendisi verdi:

    - dünyanın en büyük insanı hz. muhafazid\'dir. ölümünden bu yana bin üç yüz sene geçtiği halde, günde beş vakit, cenab-ı allahtan sonra adı söylenen hz. muhafazid\'dir
    ···
  3. 28.
    0
    evet istedigim ortam olusmus. oncelikle sunlari soyleyelim ataturk musluman bir aileden dogup musluman olarak yetismistir. aileden yahudilikle veya baska bir kavimle bagi yoktur.
    ···
  4. 29.
    0
    @15 malı atatürk bizzat bu durumu nutuk'ta o ara millet bilincine sahip olmayan milletin toprağını kurtabilmek için oyunu onların kurallarıyla oynayıp ümmet adını savaştık sonra kafamızdaki çağdaşlaşmayı harekete geçirdik diye yazmıştır

    meclis 21 nisan 1920 çarşamba açılacakken gavur propogandasına maruz kalmamak için açılış cumaya çekilmiş o yüzden 23 nisan da açılmıştır.
    ···
  5. 30.
    0
    @19 dıbına koydun bülend başgan
    ···
  6. 31.
    0
    @19 şuku
    ···
  7. 32.
    0
    fakat ataturk devrin ozgur dusunceye acik sehirlerine yetismis ve tahsil gormustur. bunlar manastir ve selaniktir. gelisiminde fransiz aydinlanmacilarinin rolu buyuktur. voltairi okudugunu biliyoruz.
    ···
  8. 33.
    0
    http://www.youtube.com/watch?v=u4kskywiaoe izleyin atatürkün din hakkındaki düşüncesi
    ···
  9. 34.
    0
    kufur yok beyler saygi cercevesinde aciklamamizi yapiyoruz. ataturk ayrica osmanlinin parcalanmasina 3 kitada sahit olmustur. samda yani suriyede trablusta yani afrikada, anadoluda ve avrupada bulunmus oralari yasamis tahlil etmis bir kisidir.
    ···
  10. 35.
    0
    talep varsa anlatiyorum gencler talep var mi bosuna kafa utulemeyeleim film izlicem daha
    ···
  11. 36.
    0
    @15 en sağdaki kemal kılıçdarmı la ?
    ···
  12. 37.
    0
    anlat panpa merak ettim
    ···
  13. 38.
    0
    sene 2011 hala kendilerini illa bir gruba-sınıfa ait olmak lazımmış gibi davrananlar var amk. kendiniz olun lan önce.
    ···
  14. 39.
    0
    kisa kesiyim de aydin havasi olsun ne anlar bu hirbolar bilimden felsefeden
    ···
  15. 40.
    -1
    @22 gibtir git amk
    ···
  16. 41.
    0
    @9 cüppeli ahmet
    ···
  17. 42.
    0
    ataturk afet inana yazdirdigi vatandas icin medeni bilgiler kitabinda bu konuya soyle yaklasmistir

    Din birliğinin de bir millet teşkilinde müessir olduğunu söyleyenler vardır. Fakat
    biz, bizim gözümüz önündeki Türk milleti tablosunda bunun aksini görmekteyiz.
    Türkler islâm dinini kabul etmeden evvel de büyük bir millet idi. Bu dini kabul
    ettikten sonra, bu din, ne Arapların, ne aynı dinde bulunan Acemlerin ve ne de
    sairenin Türklerle birleşip bir millet teşkil etmelerine tesir etmedi. Bilâkis, Türk
    milletinin millî bağlarını gevşetti; millî hislerini, millî heyecanını uyuşturdu. Bu pek
    tabiî idi. Çünkü muhafazid\'in kurduğu dinin gayesi, bütün milliyetlerin fevkinde,
    şamil bir Arap milliyeti siyasetine müncer oluyordu. Bu Arap fikri, ümmet kelimesi
    ile ifade olundu. Hz. muhafazid\'in dinini kabul edenler, kendilerini unutmağa,
    hayatlarını Allah kelimesinin, her yerde yükseltilmesine hasr etmeğe mecburdular.
    Bununla beraber, Allah\'a kendi millî lisanında değil, Allah\'ın Arap kavmine
    gönderdiği Arapça kitapla ibadet ve münacatta bulunacaktı. Arapça öğrenmedikçe,
    Allah\'a ne dediğini bilemeyecekti. Bu vaziyet karşısında Türk milleti birçok asırlar,
    ne yaptığını, ne yapacağını bilmeksizin, adeta bir kelimesinin manasını bilmediği
    halde Kuranı ezberlemekten beyni sulanmış, hafızlara döndüler. Başlarına
    geçebilmiş olan haris serdarlar, Türk milletince, karışık, cahil Hocalar ağziyle, ateş
    ve azap ile müdhiş bir muamma halinde kalan, dini, hırs ve siyasetlerine alet ittihaz
    ettiler. Bir taraftan Arapları zorla emirleri altına aldılar, bir taraftan Avrupa\'da,
    Allah kelimesinin ilası parolası altında, Hıristiyan milletlerini idareleri altına
    geçirdiler, fakat onların dinlerine ve milliyetlerine ilişmeyi düşünmediler. Ne onları
    ümmet yaptılar ne onlarla birleşerek bir kuvvetli millet yaptılar. Mısır\'da, belirsiz
    bir adamı halifedir diye yok ettiler, hırkasıdır diye bir palaspareyi, hilâfet alâmeti
    ve imtiyazı olarak altın sandıklara koydular; halife oldular. Gâh şarka, cenuba, gâh
    garba veya her tarafa birden saldıra saldıra, Türk milletini Allah için, peygamber
    için topraklarını, menfaatlerini, benliğini unutturacak, Allah\'a mütevekkil kılacak
    derin bir gaflet ve yorgunluk beşiğinde uyuttular. Millî duyguyu boğan, fani dünyaya
    kıymet verdirmeyen, sefaletler, zaruretler, felâketler his olunmaya başlayınca, asıl
    hakiki saadete öldükten sonra ahirette kavuşacağını va\'t ve temin eden dinî akîde
    ve dinî his, millet uyandığı zaman onun şu acı hakikatı görmesine mani olamadı. Bu
    feci manzara karşısında kalanlara, kendilerinden evvel ölenlerin. ahiretteki
    saadetlerini düşünerek veya bir an evvel ölüm niyaz ederek ahiret hayatına
    kavuşmak telkin eden din hissi, dünyanın, acısı duyulur takatiyle, derhal, Türk
    milletinin vicdanındaki çadırını yıktı; davetlileri, Türk düşmanları olan Arap
    çöllerine gitti. Türk vicdanı umumîsi derhal, yüzlerce asırlık kudret ve küşayişiyle,
    büyük heyecanlarla çarpıyordu.
    Ne oldu? Türkün millî hissi artık ocağında ateşlenmişti. Artık Türk cenneti değil,
    eski, hakiki, büyük Türk cedlerinin mukaddes miraslarının, son Türk ellerinin
    müdafaa ve muhafazasını düşünüyordu.
    işte dinin, din hislerinin Türk milliyetinde bıraktığı hatıra.
    Tümünü Göster
    ···
  18. 43.
    0
    "Atatürk deistti" bunu söylemendeki amaç ne peki ?
    ···
  19. 44.
    0
    ayrica baska kanitlarim da var ama degmez bu am fikirlilere
    ···
  20. 45.
    0
    @38 madem kutular acildi devrimleri korumak isteyen bir otorite kalmadi oyleyse devrimlerin bekasi icin soylenmemesi gerekenler de soylensin. amacim bu.ataturkun dogmatik olmadigini soylemek ataturku benim gozumde daha onemli bir yere koyar.
    ···