/i/İnanç

İnanç
  1. 31.
    +1
    adam pkk'ya karşı çıkıyo ışid'e karşı çıkıyo israilin zulmünü konuşuyo doğrusuyla yanlışıyla dili döndüğünce dini anlatıyo bazı hocalar gibi farklıçevrelere hoş görünmeyede çalışmıyor bende kendisini severim bence insanlar boşuna bu kadar karşı duruyor adama ha bu arada yok zina yapmış bilmem ne yapmış size ne kardeşim adamın kendi günahı hesabını kendi vericek sanki hepiniz rahibe hayatı yaşıyorsunuzda adama küfür ediyosunuz...
    ···
  2. 30.
    0
    hocamıza laf söyleyen şerefsizler acaba siz onu aşağılayacak kadar ne bilginiz var. O adam bir alim günde 2-3 tane kitap okuyan birisi sizin gibi boş boş akşama kadar 31 çekip karı kız peşinde dolaşan binleri yola getirmeye çalışan bir mücahid.
    ···
  3. 29.
    0
    dünkü kü programda kuranda ekgib vardır diyene kafir diyebiliriz dedi sonrasında kuranda belirtilmeyen (!) bazı din kurallarının hadislerde olduğunu söyledi bence bu onun dediklerini takmamamız için yeterli
    ···
    1. 1.
      0
      ince detaylar kardeşim. kelimeler bile çok şey ifade eder. o ayrıntıyı yakalayabilmek için hem konunu konseptini hem de islamın konseptini iyi anlamak gerekiyo.
      ···
  4. 28.
    0
    Helal olan herşeye binerim xd
    ···
  5. 27.
    0
    bu adam din tüccarıdır tekfir edenler çok fazla bunu
    ···
    1. 1.
      0
      hataları vardır panpa haklısın da tekfirler ne kadar yerinde ne kadar değil etraflıca araştırmak lazım. medya geniş herkes bişey diyo görüyosun. iyi bi incelemek lazım din tüccarı falan demek için
      ···
  6. 26.
    0
    gibtir git tarikatçı bin.
    ···
  7. 25.
    0
    gibtir git tarikatçı bin.
    ···
  8. 24.
    0
    7:3 Rabbinizden size indirileni izleyin, O'ndan başkalarını dost(evliya) edinerek izlemeyin. Ne kadar az öğüt alıyorsunuz!

    7:185 Göklerin ve yerin egemenliğine ve Allah'ın yarattığı şeylere bakmazlar mı? Son anlarının yaklaşmış olabileceğini hiç düşünmezler mi? Bundan sonra artık hangi hadise (söze) inanırlar?

    7:30 Bir grubu doğru yola iletti, bir grup da sapıklığı hakketti. Onlar, şeytanları Allah'tan başka dostlar edindiler ama kendilerini doğru yolda sanıyorlar.

    7:28 Herhangi bir kötü şey işledikleri zaman, "Atalarımızı böyle yapar bulduk; Allah da bize öyle emretti," derler. De ki: "Allah kötü bir şeyi emretmez. Allah hakkında nasıl olur da bilmediklerinizi söylersiniz?"

    16:35 Ortak koşanlar, "ALLAH dilemeseydi ne biz, ne de atalarımız O'ndan başka bir şeye hizmet etmez ve O'nun haram ettiğinden başkasını da haram kılmazdık." Kendilerinden öncekiler de böyle davranmıştı. Elçinin açıkça bildirmekten başka bir görevi mi var?

    6:145 De ki: "Bana vahyedilende, yiyen birisi için şunların dışında haram edilmiş bir madde bulamıyorum: Leş, akıtılmış kan, domuzun eti- ki pistir, Allah'tan başkasına sapıkça adanmış yiyecekler." Zorda kalan bir kimse, istekli olmaz ve sınırı aşmazsa kuşkusuz senin Rabbin Bağışlayandır, Rahimdir.
    6:148 Ortak koşanlar, "Allah dilemeseydi, ne biz, ne atalarımız ortak koşmaz ve hiçbir şeyi de haram etmezdik," diyeceklerdir. Onlardan öncekiler de azabımızı tadıncaya kadar aynı şekilde yalanlamışlardı. De ki: "Yanınızda bize göstereceğiniz herhangi bir bilgi var mı? Siz ancak zanna (şüpheli ve çelişkili rivayetlere) uyuyorsunuz ve siz sadece tahminde bulunuyorsunuz."
    6:149 De ki: "En güçlü delil Allah'ındır. Dileseydi, elbette hepinizi doğruya ulaştırırdı."
    6:150 De ki: "Allah'ın şunu haram ettiğine tanıklık edecek tanıklarınızı getirin." Tanıklık ederlerse onlarla beraber tanıklık etme. Ayetlerimizi yalanlayanların ve ahirete inanmayanların keyfine uyma. Onlar, Rab'lerine başkalarını eş koşmaktadırlar.
    6:151 De ki: "Gelin, Rabbinizin size neleri haram ettiğini söyleyeyim: O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana babaya iyi davranın. Yoksulluk korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin; sizi de onları da biz besliyoruz. Büyük günahların açığına da gizlisine de yaklaşmayın ve Allah'ın kutsal saydığı cana haksız yere kıymayın. Bunlar, düşünesiniz diye O'nun size verdiği öğütlerdir.

    ---
    25:27 O gün zalim kimse (üzüntüden) elini ısırıp şöyle der: "Keşke, elçi ile birlikte aynı yolu tutsaydım."
    25:28 "Vay bana, keşke falancayı arkadaş edinmeseydim."
    25:29 "Beni, bana ulaşan mesajdan saptırdı. Gerçekten, şeytan insanı yarı yolda bırakır."
    • **25:30 Elçi de, "Rabbim, halkım Kuran'ı terketti," der.***
    ---
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      0
      kardeşim ilk önce sana teşekkür ederim. böyle arkadaşlar çok nadir bulunuyo bu kadar ilgili Allah razı olsun ayetler için fakat ayetlerin başını ve sonunu da incelersek veya önceki sonraki ayetleri yanlış ithamlardan kaçınmış oluruz ve anlatılanı da daha doğru anlarız.
      öncelikle şunu belirteyim ben bir tefsir alimi değilim. o yüzden anlam manasında tefsirlerden de yararlanıcam buraya alıntı yaparken. ayrıca elimdeki mealler hem diyanetin hem de feyzül furkanın mealleri bilerek iki kaynaktan alıntı yaptım. seninki biraz bana garip geldi çünkü farklı mealler ortaya çıkıyo genel manada eşit gibi olsalarda. bi kaç kaynak takip etmeni öneririm bu yüzden

      Bismillahirrahmanirrahim
      • 7/2,3
      " Bu, sana, kendisiyle (insanları) uyarman için ve mü'minlere öğüt olarak indirilmiş bir kitaptır. Artık ondan dolayı göğsünde bir sıkıntı olmasın. Rabbinizden size indirilene uyun. Onu bırakıp başka dostlara uymayın. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!"
      burada Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi vesellemden ve onun tebliğ yolunu Kuran ile çizmesi ve kaynak olarak bunu kullanması için gönderilen bir kitap olduğundan bahsetmiş. ve Kurandan kesinlikle ayrınılmaması gerektiğini söylemiş. Peygamber Efendimizin sallallahu aleyhi vesellem tebliği nasıl olmmuştur? yalnızca Kuran okuyarak mı? hayır bil fiil ayetle tasdiklenmiştir ki
      • 2/151
      "Nitekim kendi aranızdan, size âyetlerimizi okuyan, sizi her kötülükten arındıran, size kitap ve hikmeti öğreten, ayrıca bilmediklerinizi de öğreten bir peygamber gönderdik."
      burada sadece ayetleri okumaktan bahsetmiyor. peki nedir mevzu? sen şunu mu demek istiyosun? Peygamber Efendimizin sallallahu aleyhi vesellem bütün sünnetleri ve söyledikleri sadece kendi döneminde kalmıştır. yanlış demiş olursun kardeşim çünkü Resulullah sallallahu aleyhi vesellem hilafet sancağını ve islamın devamı görevini kendi bizzat tayin etmiştir. ve emin ol ki Allah ın Resulu kendini görmeden iman edenleri düşünecek kadar ve bu yolda ümmeti için her şeyi hazırlayacak kadar hem düşünceli hem de yetenekli bi insandı. o yüzden çevresinde bulunan insanları da boş insanlar seçmemiş ve sahih bir hadiste şunu demiştir:
      “Ashabım gökteki yıldızlar gibidir; hangisine uyarsanız hidayet bulursunuz”
      peki yazdığın bu ayete bile geniş kapsamlı bir şekilde baktığımızda çıkaracağımız sonuç nedir?
      1-Tebliğ Kuran üzerinedir. Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi vesellem Kurandan ayrı düşünülemez.
      2-Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi vesellem ümmetini sever ve daima gözetip kollar. Alemlere rahmettir ve rahmeti zaman gözetmeyeceği için her dönem için yaptıları ve sözleri geçerli ve önemlidir
      3-Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi vesellem zeki biridir ve etrafında ashabım dediği insanlar öyle boş insanlar değildir ki hepsi için hidayete ulaştıracağını bizzat kendi söylemiştir.
      4-peki ashaba tutunmanın yolu nedir? ashabın uzantılarıdır günümüze kadar gelen. hak yollar yani tarikatler. eğer bu tarz silsileleri kabul etmezseniz Peygamber Efendimizin sallallahu aleyhi vesellem tüm sünnetlerini ve sözlerini yok saymış olursunuz ki Peygamber e itaatle ilgili neredeyse bütün ayetlerle çelişir.
      "3. Sure (Âl-i imrân Suresi), 32. Ayet
      De ki: "Allah'a ve Peygamber'e itaat edin." Eğer yüz çevirirlerse şüphe yok ki Allah kafirleri sevmez.
      3. Sure (Âl-i imrân Suresi), 50. Ayet
      "Benden önce gelen Tevrat'ı doğrulayıcı olarak ve size haram kılınan bazı şeyleri helâl kılmak için gönderildim ve Rabbiniz tarafından size bir mucize de getirdim. Artık Allah'a karşı gelmekten sakının ve bana itaat edin."
      3. Sure (Âl-i imrân Suresi), 51. Ayet
      "Şüphesiz Allah, benim de Rabbim, sizin de Rabbinizdir. Öyleyse ona ibadet edin. işte bu, doğru yoldur."
      3. Sure (Âl-i imrân Suresi), 132. Ayet
      Allah'a ve Peygambere itaat edin ki size merhamet edilsin.
      4. Sure (Nisâ Suresi), 13. Ayet
      işte bu (hükümler) Allah'ın koyduğu sınırlarıdır. Kim Allah'a ve Peygamberine itaat ederse, Allah onu, içinden ırmaklar akan, içinde ebedi kalacakları cennetlere sokar. işte bu büyük başarıdır.
      4. Sure (Nisâ Suresi), 59. Ayet
      Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e itaat edin ve sizden olan ulu'l-emre (idarecilere) de. Herhangi bir hususta anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resûlüne arz edin. Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir.
      4. Sure (Nisâ Suresi), 69. Ayet
      Kim Allah'a ve Peygambere itaat ederse, işte onlar, Allah'ın kendilerine nimet verdiği peygamberlerle, sıddıklarla, şehidlerle ve iyi kimselerle birliktedirler. Bunlar ne güzel arkadaştır.
      4. Sure (Nisâ Suresi), 80. Ayet
      Kim peygambere itaat ederse, Allah'a itaat etmiş olur. Kim yüz çevirirse (bilsin ki) biz seni onlara bekçi göndermedik.
      5. Sure (Mâide Suresi), 92. Ayet
      Öyleyse Allah'a itaat edin, peygambere itaat edin ve Allah'a karşı gelmekten sakının. Şayet yüz çevirirseniz bilmiş olun ki elçimize düşen sadece apaçık tebliğdir.
      8. Sure (Enfâl Suresi), 1. Ayet
      (Ey muhafazid!) Sana ganimetler hakkında soruyorlar. De ki: "Ganimetler Allah'a ve Resûlüne aittir. O halde, eğer mü'minler iseniz Allah'a karşı gelmekten sakının, aranızı düzeltin, Allah ve Rasûlüne itaat edin.""
      eğer tartışmak istersen diğer ayetlerle ilgili de tartışabiliriz umarım faydalı bi bilgi olmuştur.
      entry ve ilgin için tekrar teşekkür ederim kardeşim
      Tümünü Göster
      ···
  9. 23.
    0
    bu amk yobazını gibleyen varmı hala amk
    ···
    1. 1.
      0
      panpa arkadaşlara cevap vermeye çalışıyodum kusura bakma. s.klenmek falan demişsin hayırdır bi sorun mu var? sorun varsada s.kleyen olmuş mu?
      ···
  10. 22.
    +2
    Gidin caner taslaman takip edin de din-bilim-felsefe ilişkisini gorun amk
    ···
    1. 1.
      -1
      o adamı dinledim ben güzel şeyler konuşuyor ama felsefeyi sünnetden daha üstün görcek nerdeyse
      ···
    2. 2.
      0
      tartışma programlarını ilgiyle takip ediyorum kardeşim eyvallah sağolasın
      ···
  11. 21.
    +1
    https://www.youtube.com/watch?v=c_QYdZZuaCk alın izleyin amk ne çabuk unuttunuz.Şu din tüccarlarına çok prim veriyorsunuz,yıl olmuş 2015 hala hacı hocayla ilgili konuşanlar var.
    Abd kaynaklarını uzay& bilime seferber etmişken (savunmadan sonra)bizimkiler hala diyanete dünya kadar para yediyor.islamda bile bilimin ne kadar önemli olduğu vurgulanırken gibimsonik hocaların vaazlarını dinliyorsunuz.
    Tahminime göre islam dünyası en az 100yıl daha uzayda varlık gösteremeyecek ve teknolojiyi dışarıdan satın alacak.Ki sizler Ali Kuşçu'nun,Mimar Sinan'ın,ibn-i Sina'nın ,Biruni'nin,Yusuf Has Hacib'in,Farabi'nin nesillerisiniz yazık..çok yazık..
    unutmadansermayesi din olanın rehberi şeytan olurmuşö.hayyam.
    ···
    1. 1.
      0
      adam pekekent çıktı rıza baba :d
      ···
    2. 2.
      0
      https://www.youtube.com/watch?v=gLtlxdv3k4w
      şu videoya bi bakın beyler. bence işin altında görmeniz gereken çok şey var bu konuda. senin bugün abd ye özendiğin ertesi gün seni yerle bir ediyo her an hem etnik kimliğini hem sosyal kişiliğini yaşam tarzını her şeyini elinden çalıyo sen hala gelmiş bana amerikayı savunuyosun. sen bana ali kuşçu, mimar sinan, ibni sinadan bahsederken amerikanın ya da bilimum kapitalist köpeklerin ya da neo kapitailst ne dersen de, ya da kendini komünist sanan çıkarcı şerefsizlerin adını ağzına alma.
      bu insanların bu kadar ilerlemelerinin sebebi bütün yaptığı yatırımların sebebi kendilerine pay biçim dünyanın en büyük gücü konumunda kalmaya çalışmak. ve adamlar için her şey mübbah anlamıyomusunuz. gömüyomusunuz abicim ya? adamlar her yerde her işe burnunu sokuyolar ne katliam olsa altlarından bunlar çıkıyo. senin uzay bilim dediğin araştırmaları adamlar aslında savunma ya da savunmada doğru olmaz saldırı için kullanıyolar.
      unutmayın günümüzde büyük güçler her türlü teknolojiyi askeriye için geliştiryolar. güç için yapıyolar bunu. siz hala bunları ibni sinayla ömer hayyamla kıyaslayabiliyosunuz. yazıklar olsun size.
      eğer bi icat yapıp insanları sefil edeceksen s.ksinler o icadı kardeşim. sen burda kıçını kırıp rahat rahat otururken dünyanın diger yarısı kan ağlıyorsa bunun bi sebebi de sensin. bunu aklından çıkarma.
      ömer hayyam dediğin adam da biruni de farabi de kendi özünden kopmayıp birilerinin köpeği olmadılar. adalar ne yaptıysa insanlık için din için Allah rızası için yaptı. onların sermayesi din değil amaçları dindi. anlıyo musun işte bu yüzden bu kapitalist köpeklerin oyuncağı oluyo dünya.
      bu konuda da çok kesinim bu adam olmasa bile (ki olduğunu düşünüyorum) bi çok doğruları konuşan insanları susturuyolar. buna her yerde şahit olabilirsiniz. yazıklar olsun. bunlara uyuyosunuz. kimliğinizi kaybediyosunuz. eğer bu zihinle gidersen kardeşim sen değil ama çocuklarının da dünyanın şu an sefil yaşayan halkından bi farkı kalmayacak.
      bunu iyi düşün çok iyi düşün hem de
      ···
    3. 3.
      0
      ben bilimle ilgili kısmından bahsettim yarram ahlak yapısından bahsetmedim, ayrıca bilimsel çalışmalarımız onların çalışmalarından daha köklü olduğunu söyledim. Elbette savuması için silah yapacaklar bir zamanlar osmanlıda dünyaya kök söktürtüyordu, ayrıca amerkadan haraç bile alıyorduk. Nolduda böyle olduk onu diyorum
      ···
    4. 4.
      0
      ne oldu da böyle olduk kardeşim ben sana söyleyeyim.
      -hem kültürünü hem imanını kaybettin.
      -batıya özendin ve pöhpöhlenmeye kendini kaptırdın.
      -sonra bir rehavet çöktü islam devleti osmanlı olarak sen çok güçlüsün diyenlere sağol yavrum demeye başladın ve seni övenleri içine aldın
      -artık o kadar rehavet çöktü ki önünü göremez oldun senin için Allahın emirleri geri planda kalmaya başladı
      -dolayısıyla bunlardan birisi olan dünya için çalışmayı bir kenara attın çünkü hazinen ağzına kadar doluydu ve senin eteğini yalayan herkese bunları takdim etmeye devam ediyordun
      -yalakan olanlara da eyvallah dedin onlarda kendi yalakalarının her şeyine eyvallah dedi böylece denetimin sıfıra indi
      -artık değil çalışıp bişey üretmek kendi kendine yetemeyecek kadar tükenip en sonunda sıfırı tükettin
      -o özendiğin batının kollarına attın kendini onlarda seni sömürdükçe sömürdü hem ilmini hem zenginliğini her şeyini sömürüp seni ortada bıraktı
      -şu an bile yıllar önce islam alimlerinin ya da osmanlı dönemi alimlerinin keşiflerini aslı keşfinden yıllarca sonra zottirik bi avrupalı tarafından bulundu diye tanıyo tüm dünya
      -sen iyice gevşedin ya belki onlara uyarsam toparlanırım havasına girdin
      -ama malesef ki onlar seni iyice yerin dibine sokmayı başardılar
      -yalakaları oldun
      -onlar iyice seni diplere gömdü
      -ve bu gücü hala tüm dünya üzerinde kullanıyolar
      -merak etme kardeşim bu ülkenin müslüman evlatları de çok şey üretiyo ama bu batılı şerefsizler ya uçakta öldürüyo ya helikopterde ya trende ya intihar süsü veriyo ya da üretimine izin vermeyip sermayeye el koyuyo.
      şimdi de bana bakayım sen ne iliminden bahsediyosun. sen bu dünyaya 1000 yıl hüküm sürmüş ceddinin sadece ilimle mi bu noktada durabildiğini sanıyosun
      -en büyük yanılgıyı sen yaşamış olursun çünkü sadece savunma sanayisiyle teknoloji taku püsürüyle bu dünya yönetilmez. bak amerikaya bi dönemin süper gücü önümüzdeki 50 yılda adı olmayacak belki de çin eline geçirecek her türlü gücü.
      sana soruyorum 1000 yıllık bütün dünyaya barış adalet dağitan asrı saadet mi uzun yoksa kıçı kırık her yerinde savaş çıkarmış masumların canına kıymaktan elini eteğini çekmemiş 150 yıllık soktuğumun amerikası mı?
      bunları unutma! çöküşün en büyük sebebi ruh! sen o ruhu kaybettin. geri kazanmazsan böyle kalmaya devam edeceksin. maalesef kardeşim bu işler yatırımla olup bitmiyo çünkü senin ülkenin ekonomisi uzun süredir başkalarının elinde ve nereye yatırım yapacağına onlar karar veriyo.
      bütün çerçeveye bak. ancak öyle görmeyi başarırsın yoksa hiç bi halt olamazsın hiç bi şeyin de farkına varamazsın
      Tümünü Göster
      ···
    5. diğerleri 2
  12. 20.
    0
    Panpa iyidir hoştur severiz ama bazen bilmediği yalnız duyduğu meseleleri halka aktarıyor meselenin sahih olduğunu araştırmadan. Yanlış olduğu zaman bir sürü reddiyeler yiyor. Sonrada özür diliyor. Bence duyduklarını değil de sadece okuduklarını aktarsa daha iyi olur.
    ···
    1. 1.
      +1
      o konuda haklı olduğun olaylar var panpa doğru söylüyosun. bazen yerinde zamanında olmayan hamleler yappıyo
      ···
    2. 2.
      +1 -2
      çünkü aptal
      ···
  13. 19.
    0
    neden kaset, jetski yalan olsun ki? nereden çıkardın?
    ···
    1. 1.
      -1
      Panpa cemaatin güçlü olduğu zaman onları eleştirdi. E zaten sözü dinlenen bir insan olduğu için cemaat bir karalama kampanyası başlattı. Üzerine iftiralar attı, aslı çıkmayınca da serbest bırakıldı zaten.
      ···
  14. 18.
    +1 -1
    daiş'in ağzına bam güm vurdu, selefiliği yıktı geçti ve tüm bunları yaparken kimse "yahu bre adam az sakin ol baban hastanede perişan, daha dün şeker komasına girdin hastaneden yeni çıktın durumun kritikti bir soluklan" diye düşünmedi. zaten çoğu görür görmez kanal değiştirdi "yöböz" diye. efsane bir konuşmaydı, akıl, mantık, izan en üst seviyelerdeydi!
    ···
    1. 1.
      -1
      her selefi ışidi kabul etmiyor el kaide bile ışidi batıl görür hilafetini. selefilik ışid el kaide değil
      ···
    2. 2.
      0
      suudlar da selefidir ancak bunların manyaklıklarının kendi topraklarına sıçramaması için daişe karşı fetva çıkarmışlardır.
      zaten daişle-selefiliği videoda aynı kefeye koymuyor sadece çıkışları itibariyle selefilerdir diyor ve selefiliğin kusurlarında bahsediyor, daişin haricilerden dahi daha aşağılık olduklarını söylüyor.
      ···
    3. 3.
      0
      selefiliği ne kusuru varmış suudun siyasi hamlelerinden hangisi islama uygun hangisi değil komple selefci nasıl diyebiliyorsun suuda? bi kere adamlar babadan oğula hanedanlıkla yönetiliyor hani şura hani istişare hani ümmetten görüş alma.
      ···
    4. diğerleri 1
  15. 17.
    +1
    Beyler mahmut efendinin cemaatinde bulundum tam bulunma değil yaz aylarında bursa uludağ eteklerinde bi köyde bi evde ikamet ediyor bunun 2 hocası var çok sevdiği biri cübbeli diğeri abdulmetin hoca yanlarında ( Avrupa sorumlusu) beyler bu adamlar kesinlikle boş değil her soylediklerini kurana hadislere dayandırıyorlar yanlarında 1 gün bulunmama rağmen ruhani huzur çok farklı bazı mallar yok pluton yok o yok bu demiş bu diyenler gerzeksialılar brzdan imci kapar online oyununa girip bi güzel oynamaya başlar sanki bana ateistler yada dinsizler hergun bi icat yapıyor aq ulkesinde
    ···
  16. 16.
    0
    cübbeli hoca haklı değildir ezbercidir çok kitap ezberlemiştir takır takır konuşur. çocukluğundan beri kitapları okuyup hıfz etmiş. çok bilgili bir robotun rakibini yanıltması gibi karşısındakini alt eder. bilgi hazırdır hızla ağzından çıkar tepki süreniz onun hızına yetişemez. sende bilgi ezber olmadığından yorum da yapamazsın susar kalırsın. o ben bilgiye dayalı yorum yapıyorum der sen bilgiye dayanmadan yorum yaparsın. bilgi deikleri ise sahih kabul ettikleri rivayetler. falanca efendilerin ittifakıyla nakledilmiş şeyler. haklı insan yoktur. hakkını alan vardır
    ···
    1. 1.
      0
      bu bakış açısı da çok ilginç kardeşim. peki sözü geçen alimllerin veya bilgilerin sahihliği hakkında ne düşünüyosun. çünkü doğru bilgi ezberde olsa doğru yerde kullanıldığında doğruy anlatır gösterir. yalan bilgi ise her daim sapkınlık bi istikrarsızlık oluyo
      ···
    2. 2.
      +1
      alimlerin sahihiliğini ben bilmem kaynak eser okumadım zor işler. haklı değildir derken gayri islamidir demedim net olarak. bendeki hak kavramı ayrı
      ···
      1. 1.
        0
        eyvallah panpam istersen onu da konuşuruz bi ara
        ···
  17. 15.
    +2 -1
    şurada girilen entrylere baktımda ne kadar boş adam var görmüş oldum bir kez daha. Bu adam peygamber değil haşa %100 doğru olamaz ama %95 doğrudur bu adam. Yorum yapan gerzeklerin %90 ı da bu adamı dinlemeden yada 3 dk dinleyip yorum yapıyor. Gerizekalının biri orda kuran değil din konuşuyor demiş. Aç bakalım bi hadisini ayetini söylemeden yorum yaptığı birşey varmı? Burda yorum yapanlar ya ateist deist filan yada nihat hatipoğlu diyenler. Kaset mevzuna bir bakın bakalım. O kadın ülkesine döndükten sonra röportajını okuyun bi gerzekler. Kadının bilmediği Türkçeyle ifadesi yazılıp zorla imzalatılıyor. Sebebide dinleyeni çok bu adamın güzel bi karalama kampanyasıydı ama akıllı olanlar yutmadı. Bu adam Allah dostudur tak atmayın günaha girmeyin.
    ···
  18. 14.
    0
    ali efendi tarikatı veli efendi tarikatı menzilciler hakcılar hukcular nurcular, gibtirin gidin. bir de çıkmış bu adamı neden sevmiyorsunuz yaaaa bi jet ski olayı vardı vah vah yoksa o yüzden mi falan diye soruyorsun? adamlar otonom robot yapıyor, kansere aşı buluyor, plutona mekik yolluyor biz de hala paralelle şunla bunla başımızdaki dallamalarla uğraşıyoruz. ha şimdi diyeceksin ki amk evladı hadi ben dinci huur çocuğunun tekiyim, örümcek kafalıyım falan da sen nesin dinsiz imansız putperest pekekent diyeceksin. hakkın da var tabi.. var yani inkar edemem bunu. neyse.. çok uzun yazacaktım üşendim. açmayın oğlum böyle başlıklar. kendi kendinize yaşayın hayal dünyanızda
    ···
    1. 1.
      0
      panpa biz buna kapitalizmin çılgın yüzü diyoruz. adamlar mekik yapıyolar, robot yapıyolar, kuzey korede her haltın aşısı var, insansız uçak yapıyolar, plütona bişeyler gönderiyolar. ama bu insanların ne işine yarıyo.
      milyonlarca insan afrikada aç susuz. ya susuzluktan ölen insan mı olurmuş diye düşünüyo insan senin burda yaşadığın hayat onların hayallerinin ötesinde. en komünizm fikri savunan şerefsizler bile yaptığı iyiliğin pazarlama kısmına yatırımları araştırmaya yatırımlarından daha büyük. sen bana neyin biliminden bahsediyosun. zamanında ilim sadece askeri güc gösterisi yapmak için değil insanlara faydalı olmak için yapılırdı. şimdi de yapanlar vardır hakkını yemeyelim. adam kapanıyo aylarca yıllarca bi buluş buluyo iki tane iş adamı geliyo hepsinin mna koyup çıkıyo. senin benim aylık maaşımla adamlar bi öğlen yemeği yiyo.
      o yüzden böyle bilimsel çalışmanın hiç kimseye bi faydası yok. ne zaman gelir bana dersinki şu aşı dünyanın her yerinde bedava ya da şu sağlık hizmeti ya da bu buluşu herkes kullanabiliyo icat edildiğinden itibaren. o zaman derim ki haklısın. ama insanlar bu tarz şeyleri bile para için kullanıyolar.
      yani bu tarz şeyleri insanlık içinyapabilen kim var bunu söyle bana, sonra konuşalım. adam bi aşı yapıyo ilk önce hastalığı salıyoki satış yapabilsin diye. böyle bi kapitalist düzende yapılan her hareket bi zarar doğurup kar elde etmek üzerine yapılııyo. keşke senin gibi iyi niyetli kardeşlerimiz çok olsa.
      ben sana dinsiz imansız putperest diyemem buraya kadar gelmişsin entrye girmişsin. fikir beyan etme adına bi nezaket göstermişsin eğer böyle bi durum varsa Allah hidayet nasip etsin derim ancak.
      islam hakkında konuşmak ve bilime yaklaşımını incelemek için de ekstra bi konu düzenleyebiliriz kardeşim istersen. anlaşılan o ki yıllarca bütün mevzular gibi ilme de hükmetmiş bi topluluğun yozlaşmasını anlatmak lazım gibi geldi

      edit : şuna da bi göz atın https://www.facebook.com/...500514291385/?pnref=story
      ···
    2. 2.
      0
      söylediklerinde yer yer hak verdiğim noktalar var. dediğin gibi bilimsel araştırmalar genellikle küresel sermayenin sağladığı kaynaklarla yapıldığı için, kamu çıkarlarından çok yine sermaye sahiplerinin çıkarları korunuyor ancak bizlere geç ulaşacak olsa da bu araştırmalar yapılıyor, yapılmaya da devam edecek. senin bu bahsettiğin başka bir tartışmanın konusu. burada öncelikli olarak "bilim var da bize mi var?" gibi sorular yerine başlıkta bahsedilen şeye geri dönecek olursak, asıl islam coğrafyasındaki yozlaşmanın nedeni bu cüppeli gibi hocalar mocalar ve bunlara tamah eden insanlardır. tabii yine çok derin bir konu, neo kapitalismden ve daha öncesinden, işci sınıfından şundan bundan çok fazla şey ekleyip konuşabiliriz bu konuyu ama din üzerinden devam eden istismar, özellikle dinin sorgulanamaz temellerini kendine dayanak alıp milyonlarca hatta milyarlarca insanı sömürmeye devam etmektedir. bana sorarsan tartikatlar, hocalar, şeyhler, bir şekilde kendi cebini doldurduğu gibi yine bilimin sana bana ulaşmasını engelleyen insanların da ekmeğine yağ sürüyor. kapitalist süreçte dinin kullanımı, öne çıkışı nedir ne değildir kısa bir araştırma yap internette, kar dediğimiz şey ortaya çıktığı andan itibaren din kara ulaşmakta kullanılan alternatif yollardan biri olmuştur.
      ···
      1. 1.
        0
        valla bu konuda elimde bi delilim yok gerçekten bi çok şeyh denen insan da bunu yapıyor kendi ceplerini dolduruyolar. din istismarının temelleri insan vicdanını buna alet etme adına islamdan önce de yapılmış çok hareket var bu konuda haklısın. ama genel olarak dine ya da anlatılanlarla çelişen ifadeler değil bunlar bu insanlar da bahsediyolar dini ile insanları yönlendirmekten ve uzak durmak gerektiğinden ne kadar doğru ne kadar yanlış tabiki Allah bilir. dediklerine zıt değilde paralel bişey söylesem acaba ne düşünürsün? diyeceğim şey şu : "gerçek din ne bilimle ne sosyal yaşantıyla ne de adaletle çelişir". bu cümlenin neresi eğri neresi doğru sana göre?
        ···
      2. 2.
        +1
        eğer din sosyal yaşantıyı düzenleyen emirler buyuruyorsa toplumun sosyal yaşantısıyla çelişebilir. kuran allahın kelamıdır, ne bir ekgib ne bir fazla diyorsan bilimle de çelişir. din eğer, kısasa kısas, cana can mala mal diyorsa adaletle de çelişir. aslına bakacak olursak bütün bunlar -bilim dışında- ahlaki değerlerle alakalıdır ve islam felsefesinin kuran'dan oran veriyorum %80 i de sosyal-ahlaki değerlerle alakalıdır. aslında 1400 sene öncesinin ahlak anlayışıyla kıyasladığımızda çok öğretici, iyiye yönlendiren bir amaçla yola çıkmışken, okuma yazma bilmeyen insanları kurallar çerçevesine sokup alışkanlıklar edinmeye itmişken kendi sınırları içerisinde kendini tekrarlayan, yaşamayan -din de dil de ahlak da insanlar gibi yaşayan, form alan şekillenen şeylerdir- bir hal almış, sonuç da kapı komşumuz ülkelerdeki geri kalmışlık olmuş. dostum inanç dediğin şey, neye inanırsan inan özünde bireyseldir ve dinin temeli de -alim değilim hacı hoca değilim- niyettir. iyi niyette bulunmak için de bilmek, gerçeğe ulaşmak gerekir. belki de cübbeli de iyi niyetlidir de kendince, cahildir biraz.. özellikle islam coğrafyasındaki ülkelerdeki biat kültürü, kabile yaşantısının kalıntıları, modernleşme hareketlerinde yüzlerce yıl geride kalma vs toplumu her türlü olayda bu tip insanların ağzılarının içine bakmaya ittiği için böyle arapsaçı bir durum var. ben tabii bunları kendimce düşünüyorum, yanıldığım yerler vardır, belki baştan aşşağı saçma sapandır ama hiç değilse kendimi akılla-mantıkla açıklamaya çalışıyorum. hacıları hocaları dinleyip de bir yere varamayız.
        ···
      3. 3.
        0
        tamam kardeşim bunu da not alıyorum bunu da ekstra bi başlık altında tartışıcaz inşallah. yalnızca şunu demek istiyorum.
        "eğer din sosyal yaşantıyı düzenleyen emirler buyuruyorsa toplumun sosyal yaşantısıyla çelişebilir. kuran allahın kelamıdır, ne bir ekgib ne bir fazla diyorsan bilimle de çelişir. din eğer, kısasa kısas, cana can mala mal diyorsa adaletle de çelişir."

        bu kısımdaki dini karşıya alışı anlayabiliyorum çok da mantıklı geliyo. senin gözlüğünden bakabiliyorum mevzuya. benim kendi düşüncemi sana anlatabilmem için ilk önce evrenin oluşumundan başlayıp ilahi bi güçten ve bu ilahi gücün zaman mekan gözetmeksizin her şeyi kapsadığından bahsetmem lazım. bana göre güneşin doğuşu ve dünyanın güneş etrafında dönüşü ve evrenin hareketi kıytırık bi takvimi hazırlayıp icat etmiş insanın bu buluşundan daha önemlidir. işe yararlık açısından bakarsak bi insan evrenin sırlarını öğrenmeden yaşayabilir fakat herkese bi takvim saat lazım diye düşünebilirsin. bu konuda da haklısın fakat biraz genel düşünebilirsek ve bu konuda tartışırsak kendi bakış açımdan olaylara bakmanı isterm sadece ne düşündüğümü anlatabilmek için. o yüzden bişeye sebep olan şeyi o şeyden ayrı düşünemezsin diye düşünüyorum. bunu da dediğim gibi bu cübbeli ahmet platformundansa daha uygun bi platformda kessinlikle seninle tartışıp fikirlerini almak isterim kardeşim
        ···
      4. diğerleri 1
  19. 13.
    -1
    Fetullah hoca ve cubbeli hocayla dalga gecen onlarl ilgili seyller uyduran hepsi zinacidir ickicidir
    ···
    1. 1.
      0
      ne alaka kardeşim
      ···
    2. 2.
      0
      Adan anca din dersi veriyor ama anlaktiklarim gidiyo dalga gecip vine cekiyor bunlar din dusmani ateistler
      ···
    3. 3.
      0
      panpa boşver öyle demeyelim bence bu tarz istismarlar doğru ama herkese de bu denmez. yani herkesin fikri kendine güzel. eğer bu adamlar alimse ve bu yolda devam ediyosa önünü kesmek isteyenleri Allah ıslah etsin doğru yola çevirsin demek daha doğru geldi bana
      ···
    4. diğerleri 1
  20. 12.
    0
    Ben başlığı görünce bunları yazdım da bu salak da bişeyler yazmış cevap vereyim jetski özeldir ona kimse karışamaz onu geç ama kadınlarla ilgili davaların hepsinin dosyaları belgeleri var hili ininin virmi demiş bi de amk davari ya dikkatli ol kardes allahini şaşırma bunlar da insan ne peygamber ne başka bisey
    ···
    1. 1.
      0
      haşa zaten kardeşim adam kendi de böyle bişey demiyo ki. yani belgeleri dosyaları var madem bu adam nasıl erkenden aklanıyo bunun ardında kim var onları biliyo musun? yani böyle düşünmenin tek nedeni bi kaç yafta mı?
      ···
    2. 2.
      0
      Bırak da onu da ben sorayım bunun ardında kim var nasıl aklaniyo ?
      ···
    3. 3.
      0
      işte panpa ben de onu soruyorum yani kim var diye düşünüyonuz? dexer reyiz mi fethullah reyiz mi yoksa başka birilieri mi? eğer bunlar yaftaysa kim böyle bişey yapabilir ya da yapmak ister? bunlara cevap arıyorum. konunun başlığında da dedim yani hani önyargının sebebi nedir ne düşünüyosunuz bu adamın ardında önünde kim var diye
      ···
    4. diğerleri 1